Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone OS 3.0

Tråden skapades och har fått 977 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har inte hajjat hur man ska kunna prenumerera på kalendrar i iPhone. Vill ha in mina Google-kalendrar i kalenderappen!

Ursprungligen av henkebarn:

Jag har inte hajjat hur man ska kunna prenumerera på kalendrar i iPhone. Vill ha in mina Google-kalendrar i kalenderappen!

Du får gå in på "Inställningar" > "E-post, kontakter..." > "Lägg till konto" > "Annat".

Det borde vara CalDAV-konto du menar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-18 11:34
Ursprungligen av henkebarn:

Jag har inte hajjat hur man ska kunna prenumerera på kalendrar i iPhone. Vill ha in mina Google-kalendrar i kalenderappen!

http://www.google.com/mobile/apple/sync.html

Med den synkar du kalender och kontakter (om du vill). Följ guiden bara...

Ursprungligen av Nihad:

http://www.google.com/mobile/apple/sync.html

Med den synkar du kalender och kontakter (om du vill). Följ guiden bara...

Har du fler Google kalendrar du vill synka är det lite mer pill som måste göras.
Man måste öppna Safari på luren, gå sedan till m.google.com, byt språk på sidan till Engelska och välj sedan synk och logga in och välj sedan där vilka kalendrar du vill synka. Fungerar även med Google Apps kalendrar men då måste du ange det på sidan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 11:01

Vet inte om det har sagts tidigare men, here we go..

För er med Telia, ring Telia och kolla. Jag hade tydligen inte MMS aktiverat, så det gjorde den trevliga damen på Telia och vips så fungerar det utmärkt!

Så nu kan man MMS:a roliga bilder under midsommar...

ok fick det att funka

För er som har 3 som mig , kör den här inställningen:

APN: data.tre.se
MMSC: mms.tre.se
MMS-proxy: 172.16.53.11:8799
MMS UA prof URL": http://mms.tre.se

Ursprungligen av Lionhart:

ok fick det att funka

För er som har 3 som mig , kör den här inställningen:

APN: data.tre.se
MMSC: mms.tre.se
MMS-proxy: 172.16.53.11:8799
MMS UA prof URL": http://mms.tre.se

Vart fick du detta ifrån?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 11:31

Finns på tre.se till vissa telefonmodeller. En del hade andra inställningar men jag kör också på dom här förutom "MMS UA prof URL" där har jag lämnat blankt. Det fungerar problemfritt för mig i alla fall!

Ursprungligen av theplague:

Vart fick du detta ifrån?

Ursprungligen av CEk:

Finns på tre.se till vissa telefonmodeller. En del hade andra inställningar men jag kör också på dom här förutom "MMS UA prof URL" där har jag lämnat blankt. Det fungerar problemfritt för mig i alla fall!

Sades det inte inatt att detta inte stod på Tre's hemsida?
Sedan var jag intresserad av var just Lionhart fick inställningarna ifrån!?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-18 11:38

Jag hittade mina där i alla fall. OK, då får jag överlåta svarande till Lionhart då.

Ursprungligen av theplague:

Sades det inte inatt att detta inte stod på Tre's hemsida?
Sedan var jag intresserad av var just Lionhart fick inställningarna ifrån!?

För er som är intresserade har jag skrivit om mina problem med 3.0 i min blogg. En liten sammanställning om man så vill med mina problem och hur jag löste dessa: http://www.erikohman.com/?p=748

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-18 11:16

Förut var det sån gnäll att det inte fanns mms och det var utdött och ingen använde det och nu ska alla ha det.

Ursprungligen av Cyberz:

Förut var det sån gnäll att det inte fanns mms och det var utdött och ingen använde det och nu ska alla ha det.

Är det en feature kan det ju lika gärna fungera.

Ursprungligen av Cyberz:

Förut var det sån gnäll att det inte fanns mms och det var utdött och ingen använde det och nu ska alla ha det.

Sant, och jag har aldrig varit speciellt imponerad av MMS i tidigare telefoner jag haft. Främst för att det är så sjukt omständigt (nej jag vill inte skriva omständligt).

Men som vanligt har Apple löst detta mycket bättre så jag kanske kommer blir värsta MMS galningen nu, även om jag har svårt att tro det. Speciellt som MMS fortfarande är sjukt dyrt med tanke på hur billigt det är för operatörerna. Eftersom MMS och SMS inte är lika tidskritiskt som ett samtal och tex jitter och delay inte påverkar ett meddelande på samma sätt. Så man skickar dessa när nätet ändå inte används till samtal och på så vis kostar det egentligen inget för operatörerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-18 12:20
Ursprungligen av Cyberz:

Förut var det sån gnäll att det inte fanns mms och det var utdött och ingen använde det och nu ska alla ha det.

Ahahaha! Spot on.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-06-18 11:17

Har testat med två ericsson bluetooth headset, HBH-DS980 och HBH-IS800 fungerar utmärkt att lyssna på musik, två små problem bara:
1 går ej att "bläddra" låtar med HBH-DS980
2 kan ej reglera volymen på telefonen vilket ställer till problem med HBH-IS800 då den ej har egen volymkontroll.

ngn annan som testat och har ngn lösning på detta ?

Dessa fungerar bra för samtal också, men kopplar inte alltid ner när man lägger på, ngn som vet ngt om detta ?

Tja. Här kommer en fråga, har någon här på forumet uppdaterat sin iphone med VISTA? jag har vista och fick blåskärm förra gången (2.0 uppdateringen). Jag hittade ingenting när ja sökte och kollade runt i chatten? menmen jag kanske har fel...rätta ig isåfall..... Hjälp mig nu:D

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 11:33
Ursprungligen av Mupple94:

Tja. Här kommer en fråga, har någon här på forumet uppdaterat sin iphone med VISTA? jag har vista och fick blåskärm förra gången (2.0 uppdateringen). Jag hittade ingenting när ja sökte och kollade runt i chatten? menmen jag kanske har fel...rätta ig isåfall..... Hjälp mig nu:D

Jag har uppgraderat min iPhone 2G 2.2.1 till 3.0 på en Vista Ultimate x86 men iTunes 8.2 utan problem.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-18 11:30

Tycker det är jäkligt snålt av Apple att inte ha röststyrning även för 3G, någon teknisk begränsning finns väl egentligen inte...

Ta bort enskilda SMS ska funka iaf...

Ursprungligen av Nihad:

Tycker det är jäkligt snålt av Apple att inte ha röststyrning även för 3G, någon teknisk begränsning finns väl egentligen inte...
..

Som har diskuterats tidigare på forumet så är det en hårdvarufråga.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-18 11:44
Ursprungligen av theplague:

Som har diskuterats tidigare på forumet så är det en hårdvarufråga.

länk?

Ursprungligen av Nihad:

länk?

Länk till vad?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-18 13:49
Ursprungligen av theplague:

Länk till vad?

du hänvisade till en tråd där man nämnde hårdvarubegränsningar i iPhone 3G och röststyrning. Jag försökte söka, men hittar inte tråden, så du får gärna länka...

Ursprungligen av Nihad:

du hänvisade till en tråd där man nämnde hårdvarubegränsningar i iPhone 3G och röststyrning. Jag försökte söka, men hittar inte tråden, så du får gärna länka...

Duger tråden du just nu läser och postar i?:
http://www.99.se/1777620-post57.html

Återigen, folk kan väl läsa genom trådarna innan dom postar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 15:11
Ursprungligen av theplague:

Duger tråden du just nu läser och postar i?:
http://www.99.se/1777620-post57.html

Återigen, folk kan väl läsa genom trådarna innan dom postar?

Fast den där länken säger väl bara att 3G inte har den funktionen? Den bekräftar/dementerar ju inte att just denna funktion bygger på hårdvara?

Sen, visst kan man ju söka igenom varenda tråd som handlar om 3.0 och verkligen läsa precis varenda inlägg. Nånstans måste man ju dock förstå att alla kanske inte har tiden att läsa igenom allt om och om igen när nya frågor kommer upp. Dessutom sa han att han redan hade försökt söka, och då är det enligt mig knappast världens undergång om man frågar en gång till (särskilt när det handlar om 20 sidor, och det endast diskuterats en gång i tråden).

Har för mig att en regel handlar om att vara trevlig också...

Ursprungligen av Adzam 1:

Fast den där länken säger väl bara att 3G inte har den funktionen? Den bekräftar/dementerar ju inte att just denna funktion bygger på hårdvara?

Sen, visst kan man ju söka igenom varenda tråd som handlar om 3.0 och verkligen läsa precis varenda inlägg. Nånstans måste man ju dock förstå att alla kanske inte har tiden att läsa igenom allt om och om igen när nya frågor kommer upp. Dessutom sa han att han redan hade försökt söka, och då är det enligt mig knappast världens undergång om man frågar en gång till (särskilt när det handlar om 20 sidor, och det endast diskuterats en gång i tråden).

Har för mig att en regel handlar om att vara trevlig också...

Jo, men jag ser det som "givet" att om något kommer till 3G s men inte till 3G beror det på skillnad i hårdvaran.
Kanske är felaktigt?
Har vi andra exempel?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 15:23
Ursprungligen av theplague:

Jo, men jag ser det som "givet" att om något kommer till 3G s men inte till 3G beror det på skillnad i hårdvaran.
Kanske är felaktigt?
Har vi andra exempel?

Givet och givet. Funktioner som kompass och ny kamera kan ju alla utan tvekan förstå att det handlar om skillnad i hårdvaran, men enligt mig (och tydligen även för andra) känns det som att just denna funktion skulle kunna fungera på 3G utan problem.

För mig spelar det ju absolut ingen roll då jag bara har iPod touch G2, men jag kan förstå att folk faktiskt undrar!

Helt omöjligt är det väl inte att apple inte valt att släppa denna funktion till äldre mobiler enbart för att ge iPhone 3G s en extra fördel gentemot de äldre mobilerna?

Till sist, du har säkert rätt i att det även handlar om hårdvaruförändringar, men jag kunde inte hitta något i länken du länkade till som stödjer detta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-18 15:30
Ursprungligen av theplague:

Jo, men jag ser det som "givet" att om något kommer till 3G s men inte till 3G beror det på skillnad i hårdvaran.
Kanske är felaktigt?
Har vi andra exempel?

Att visa batteristatus i % borde inte vara hårdvaran....?
Men egentligen spelar det inte någon roll just nu om det är hårdvaran eller ej som sätter begränsningen. Funktionen finns inte i 3G, så då kan man ändå inget göra.

Ursprungligen av Adzam 1:

Sen, visst kan man ju söka igenom varenda tråd som handlar om 3.0 och verkligen läsa precis varenda inlägg. Nånstans måste man ju dock förstå att alla kanske inte har tiden att läsa igenom allt om och om igen när nya frågor kommer upp. Dessutom sa han att han redan hade försökt söka, och då är det enligt mig knappast världens undergång om man frågar en gång till (särskilt när det handlar om 20 sidor, och det endast diskuterats en gång i tråden).

Har för mig att en regel handlar om att vara trevlig också...

Var jag otrevlig nu?

Jag sökte på "Voice Control" och hittade inlägget på ca 30 sek. Ganska lätt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-18 15:24
Ursprungligen av theplague:

Var jag otrevlig nu?

Jag sökte på "Voice Control" och hittade inlägget på ca 30 sek. Ganska lätt.

Kanske bara jag som brukar tolka dina inlägg som väldigt torra och spydiga.

Bevaka tråden