- Borttaget
- Oregistrerad ●
Hur går det? Något datum än? Nu har Telia "sett över" det i snart två år, ett beslut måste väl kunna fattas snart?
Verkligen. Med tanke på att Telias dotterbolag Netcom i Norge redan ser ut att ha fixat det börjar man undra.
Hur går det? Något datum än? Nu har Telia "sett över" det i snart två år, ett beslut måste väl kunna fattas snart?
Hej!
Tyvärr så har jag inget annat svar att ge än det vi gett tidigare. Telia ser fortfarande över det, men det finns inget datum för lansering än.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Hej!
Tyvärr så har jag inget annat svar att ge än det vi gett tidigare. Telia ser fortfarande över det, men det finns inget datum för lansering än.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Ni ser ju inte över det i två år, ni struntar (eller avvaktar) med att göra något. Det är ju ingen som har jobbat med den uppgiften under de senaste två åren.
Telia!
Varför går det inte att ha månadsfakturering om man har valt e-faktura som betalningsalternativ?
Funkar utmärkt, har haft det i snart 18mån. Men det går bara att aktivera genom att ringa till Telias kundtjänst. Det går alltså inte att göra själv via Mina Sidor på telia.se.
Funkar utmärkt, har haft det i snart 18mån. Men det går bara att aktivera genom att ringa till Telias kundtjänst. Det går alltså inte att göra själv via Mina Sidor på telia.se.
Vafan. När jag ringde fick jag veta att det inte gick. Det skulle tydligen endast gå via autogiro. Jag får ringa igen.
Vafan. När jag ringde fick jag veta att det inte gick. Det skulle tydligen endast gå via autogiro. Jag får ringa igen.
Konstigt, jag har e-faktura, vilket jag aktiverade på Mina Sidor. Sen fick jag första fakturan med kvartalsredovisning. Då ringde jag kundtjänst och bad om månadsfakturering och sedan dess har det rullat på. Är 17 månader sedan jag ringde och ändrade. Ring igen och stå på dig, om jag kan ha det måste du kunna få det!
Vafan. När jag ringde fick jag veta att det inte gick. Det skulle tydligen endast gå via autogiro. Jag får ringa igen.
Bedrövligt, jag har ringt och frågat samma sak till Telia, och samma svar har jag fått, att det inte gick...
Telias support är inte något vidare idag, för några år sedan var den kanon, idag är det si och så, vissa man pratar med är rent kunskapsmässigt riktigt bedrövliga, att jag som kund måste förklara tekniktermer till dem är under all kritik....
Men kanon för svar trots allt, nu VET jag att det går, illa bara att man måste fråga någon annan än Telia innan man kan ringa till Telias kundsupport....:(
Hej
Vill börja med att beklaga att ni har fått olika uppgifter av olika kundtjänst medarbetare.
Detta är faktiskt något som ingår i vår grundutbildning så alla anställda borde kunna denna fråga som rinnande vatten. Kan man inte så frågar man en kollega som kan. Nåväl. Det om det.
Månadsfaktura kan man alltid välja. Dock inte alla gånger som _första_ faktura när man har nystartat ett abonnemang. Det beror på att våra fakturasystem lägger in nystartade abonnemang i olika fakturagrupper. Det är oavsett om man nystartar 2 abonnemang samtidigt. Snabbaste sättet att byta från kvartalsfaktura till månadsfaktura är att ringa in till oss på 90200 för privatpersoner eller 90400 för företagare.
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Hej
Vill börja med att beklaga att ni har fått olika uppgifter av olika kundtjänst medarbetare.
Detta är faktiskt något som ingår i vår grundutbildning så alla anställda borde kunna denna fråga som rinnande vatten. Kan man inte så frågar man en kollega som kan. Nåväl. Det om det.
Månadsfaktura kan man alltid välja. Dock inte alla gånger som _första_ faktura när man har nystartat ett abonnemang. Det beror på att våra fakturasystem lägger in nystartade abonnemang i olika fakturagrupper. Det är oavsett om man nystartar 2 abonnemang samtidigt. Snabbaste sättet att byta från kvartalsfaktura till månadsfaktura är att ringa in till oss på 90200 för privatpersoner eller 90400 för företagare.
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Tack för ditt svar...
@ Telia Kundtjänst
Autoinloggning till HomeRun WiFi kom i Apples mjukvaruuppdatering 3.0. Det har fungerat bra för mig fram tills för ett par dagar sedan. Numera måste jag logga in varje gång jag ansluter till HomeRun. Dessutom dras jag ofta med problemet att när inloggningsrutan kommer upp står det bara "Ansluter..." och sen händer ingenting. Känner ni igen problemen? Finns det någon lösning?
@ Telia Kundtjänst
Autoinloggning till HomeRun WiFi kom i Apples mjukvaruuppdatering 3.0. Det har fungerat bra för mig fram tills för ett par dagar sedan. Numera måste jag logga in varje gång jag ansluter till HomeRun. Dessutom dras jag ofta med problemet att när inloggningsrutan kommer upp står det bara "Ansluter..." och sen händer ingenting. Känner ni igen problemen? Finns det någon lösning?
Vi är många som upplever detta problem! (Det finns en tråd om det: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/253947-logga-till-homerun.html )
Jag köpte WifiTrak ( iTunes Store ) som visar alla trådlösa nätverk i närheten. Programmet avslöjade att många Homerun-HotSpots hade flera nätverk med samma namn. Vid de tillfällen (alltid samma platser) jag tillstötte problem anslöt jag till alternativet med svagare signal och – vips! – fungerade autoinloggningen.
Jag hoppas Telia tar med sig vår upplevelse och problem högre upp så att teknikerna kan konfigurera så att alla delar av Homerun tillåter våra inloggningsuppgifter. Eller om det är något annat som stör.
Vi är många som upplever detta problem! (Det finns en tråd om det: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/253947-logga-till-homerun.html )
Jag köpte WifiTrak ( iTunes Store ) som visar alla trådlösa nätverk i närheten. Programmet avslöjade att många Homerun-HotSpots hade flera nätverk med samma namn. Vid de tillfällen (alltid samma platser) jag tillstötte problem anslöt jag till alternativet med svagare signal och – vips! – fungerade autoinloggningen.
Jag hoppas Telia tar med sig vår upplevelse och problem högre upp så att teknikerna kan konfigurera så att alla delar av Homerun tillåter våra inloggningsuppgifter. Eller om det är något annat som stör.
Märkligt! Jag laddade hem HomeRun WiFi från App Store igår men har inte hunnit testa det än. Men det är konstigt att autoinloggningen bara lägger av, det fungerade ju i början.
Hej!
Jag jobbar med iPhone och homerun och har tagit denna fråga vidare till våra produktspecialister.
Så fort jag har fått svar från dem så postar jag ett svar.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Hej
Jag tar en skärmdump av detta och skickar det till en avdelning som jobbar med homerun och iPhone så får vi se vad dom kommer fram till. Återkommer i ärendet!
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Det har gjorts vissa uppdateringar i homerunnätet som har påverkat inloggningssidan för Homerun via iPhone. Nu ska detta dock vara åtgärdat och man kommer åt autoinloggningen.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Det har gjorts vissa uppdateringar i homerunnätet som har påverkat inloggningssidan för Homerun via iPhone. Nu ska detta dock vara åtgärdat och man kommer åt autoinloggningen.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Härligt, ska testa och återkommer med mina resultat.
Det har gjorts vissa uppdateringar i homerunnätet som har påverkat inloggningssidan för Homerun via iPhone. Nu ska detta dock vara åtgärdat och man kommer åt autoinloggningen.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Kan nu verifiera att det fortfarande inte fungerar. Har både problem med autoinloggningen och att den försöker koppla upp till inloggningssidan utan framgång.
Det har gjorts vissa uppdateringar i homerunnätet som har påverkat inloggningssidan för Homerun via iPhone. Nu ska detta dock vara åtgärdat och man kommer åt autoinloggningen.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice
Hur går det med HomeRun problemen? Svaga signaler, ingen inloggningssida när man är ansluten och problem med autoinloggningen kvarstår.
Hur går det med HomeRun problemen? Svaga signaler, ingen inloggningssida när man är ansluten och problem med autoinloggningen kvarstår.
Hej!
Du får gärna skicka mig ett PM med dina kontaktuppgifter och vilken homerunsite du befinner dig vid så ska jag se vad som går att göra.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Hej!
Du får gärna skicka mig ett PM med dina kontaktuppgifter och vilken homerunsite du befinner dig vid så ska jag se vad som går att göra.
Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Jag har skickat en mer detaljerad felbeskrivning och mina kontaktuppgifter i ett PM till dig.
Glädjen var stor och kortvarig igår. Idag var WiFi-signalerna så svaga från telefonkioskerna att iPhone inte ens ser dem. Blev tvungen att använda WifiTrak igen
Som krydda på grädden på löken på laxen fungerade inte autoinloggningen igen
Hej
Jag vill få port 25 öppnad mot Internet. Kan man få skriva på något avtal eller liknande för att åstadkomma detta (alltså inte gå via smtprelay1.telia.com)?
Kan man även få en PTR på sin IP?
(Jag har fast IP via Telia FiberLAN.)
Ref;
http://www.99.se/2968-post8.html
http://www.99.se/allt-om-mac/315-egen-e-postserver-hos-telia-bredband.html
Gamla länkar men borde fortfarande gälla. E-postadressen i posten funkar inte längre.
Jag vill få port 25 öppnad mot Internet. Kan man få skriva på något avtal eller liknande för att åstadkomma detta (alltså inte gå via smtprelay1.telia.com)?
Kan man även få en PTR på sin IP?
(Jag har fast IP via Telia FiberLAN.)
Ref;
http://www.99.se/2968-post8.html
http://www.99.se/allt-om-mac/315-egen-e-postserver-hos-telia-bredband.html
Gamla länkar men borde fortfarande gälla. E-postadressen i posten funkar inte längre.
Hej!
Det var många år sen de där inläggen skrevs. Det finns i dagsläget såvitt jag vet endast vissa tjänster man säljer till företag där port 25 är öppen för inkommande och utgående trafik.
Oavsett om du menar MX-pekare eller revers dns när du säger PTR så är svaret att du inte kan få det som privatperson, men det finns företagslösningar där man kan få det.
Du kan läsa dig till mer om tjänsterna till företag på Företag - Telia.se
Kan passa på att nämna att det inte är säkert att smtprelay1.telia.com kommer att gå att fortsätta att använda i framtiden, då det finns problem med att kunder använder den för att skicka spam. Nästan samtliga leverantörer av e-post tjänster tillåter att man använder port 456 med SSL eller port 587 med SMTP AUTH på deras egna servrar.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Hej!
Det var många år sen de där inläggen skrevs. Det finns i dagsläget såvitt jag vet endast vissa tjänster man säljer till företag där port 25 är öppen för inkommande och utgående trafik.
Ok, tack för svaret.
Oavsett om du menar MX-pekare eller revers dns när du säger PTR så är svaret att du inte kan få det som privatperson, men det finns företagslösningar där man kan få det.
PTR är en pointer för reverse DNS. Så det var det jag menade. Tack för svaret.
Kan passa på att nämna att det inte är säkert att smtprelay1.telia.com kommer att gå att fortsätta att använda i framtiden...
Inga problem, då byter jag bara leverantör. Jag är inte bunden till att ha Telia som ISP.
Jag är nyfiken på hur det går med datamängdsgränsen (1 GB/månad) för företagsabonnemanget och iPhone? I takt med att tjänster såsom SVT Play, TV4 Play osv. lanseras så måste ni väl snart höja den gränsen?
Finns det några planer på att utöka 1 GB-gränsen eller anser ni fortfarande att 99,99% av alla företagsanvändare med iPhone inte behöver mer datamängd per månad än 1 GB?
Hej
Beklagar detta sena svar men jul ledigheterna har varit mycket välbehövliga.
Efter vad jag har hört så är det inte någon förändring på gång.
Men vad min erfarenhet säger så kan dessa saker ändras från dag till annan.
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice
Hej
Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.
Jag vill bara passa på och tipsa om att Telia från och med den 13e och två veckor framåt inte kommer att ta betalt för sms till hjälporganisationer kopplade till 90 nummer med hjälp till Haiti . Dessutom skänker vi 5 kronor för varje SMS till katastrofhjälp för Haiti.
Kunder till Telia och Halebop som befinner sig på plats på Haiti kommer även att från och med imorgon och två veckor framåt kunna ringa och smsa utan kostnad till hela världen. Det kostar heller ingenting för kunderna att ta emot samtal.
Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice