- lasselu
- Medlem ●
- Trollbäcken
ÄNTLIGEN får jag skriva i den här tråden.
Jag har en grävmaskin utanför som lägger ner fiber! Hoppas det blir klart innan sommaren
Någon som vet om t ex Bahnhof kan erbjuda flera IPnummer? BBB levererar inte i vårt stadsnät....
ÄNTLIGEN får jag skriva i den här tråden.
Jag har en grävmaskin utanför som lägger ner fiber! Hoppas det blir klart innan sommaren
Någon som vet om t ex Bahnhof kan erbjuda flera IPnummer? BBB levererar inte i vårt stadsnät....
Kan jag koppla flera datorer till tjänsten?
Via de flesta stadsnät kan vi erbjuda 10 IP-adresser och då kan ni koppla in flera datorer via en switch, om ni tillhör ett stadsnät där vi endast kan erbjuda 1 IP-adress så måste ni använda en router för att kunna utnyttja tjänsten på flera datorer.
Så det beror på vilket stadsnät du tillhör, ring Bahnhof och kolla vad som gäller för just dig: 08 - 555 771 50
Har öppnat en Innis & Gunn för att fira att projektarbete inklusive redovisning är över.
Götti gött gött
Nyss hemkommen från Malmö Arena. Äntligen har jag fått se Rush live!
Jag är så glad över att jag äntligen är klar med min PIM-uppgift 3. PIM är en IT-kurs som skolverket har och där man ska jobba med olika uppgifter. I uppgift 3 ska det vara "Ett bildspel med berättarröst och musik" Tänk att jag är klar, och godkänd!
Jag är så glad över att jag äntligen är klar med min PIM-uppgift 3. PIM är en IT-kurs som skolverket har och där man ska jobba med olika uppgifter. I uppgift 3 ska det vara "Ett bildspel med berättarröst och musik" Tänk att jag är klar, och godkänd!
Tanken är att eleverna på skolan ska få göra egna bildspel i programmet iMovie ´11. Min bildberättelse (min PIM-uppgift) är tänkt att visas för eleverna för att ge lite inspiration inför deras eget arbete.
Nån som orkar se? PIM-uppgift3 on Vimeo
Sjukt pedagogisk röst du har, men är speaken inspelad på en toa eller något?
Blev riktigt trött i huvudet av efterklangen/akustiken
Sjukt pedagogisk röst du har, men är speaken inspelad på en toa eller något?
Blev riktigt trött i huvudet av efterklangen/akustiken
Ja, jag fick klagomål på det också! Jag har ingen riktig mikrofon utan pratade in på min iMac bara. Den står inte på toan utan i mitt arbetsrum.
Ledsen att jag tröttade ditt huvud PeeMaN
Eva, ta en filt, dra den över huvet och macens skärm. Då tas all efterklang etc bort.
Tänk dig 1800-tals fotograf ungefär....
Spelat in speakerröst under täcket en gång, det funkar med
Haha, det får jag testa, om det blir någon mer gång.
jag har äntligen bestämt mig för ett namn på mitt företag och skickat in en registrering till bolagsverket, efter support fungerade det till och med att göra det med e-leg! På min kurs i grafisk kommunikation fick jag riktigt bra kritik till den grafiska manualen för företaget. Den uppgiften gjorde att jag kom på en lösning till en helt annan uppgift, också en lättnad. Hoppas bara att jag får registrera just det namnet också!
Bolagsverket anmälde jag det till, behöver ju inte registrera det egentligen bara en enskild firma, men ändå.
Jag är också riktigt glad över mitt kiropraktor-besök idag och att jag vågade köra på "kill your darling" även om det är snävt innan deadline!
Det stannade en bil på uppfarten när jag stod och grävde upp en buske och nu har jag en iPad 2 dockad med datorn...:)
Den kom en hel vecka tidigare än aviserat...
Låter ju toppen kompis, jag måste genast skynda mig ut i trädgården och börja gräva och se vad
som dyker upp hos mig
Jag har varit i Paris i fyra dagar. Traskat o sett mycket, ätit crepe, baguetter o mumsiga fruktpajer. Njutit av härligt väder och bara allmänt kopplat av. Japp, jag återvänder gärna o gärna till samma hotell
Ibland när man skriver känner man att man lisom slår spaden i ngt hårt....
Ang iPads, Macar och sura IT-avd.
"Varenda pryl jag har är i harmoni med mitt blodtryck och allting fungerar fullständigt felfritt. För detta kallas jag idiot och jubelmongo för att jag inte lever efter Galne-Gunnar-principen (billigast är alltid bäst). Små teknioter med skägg och finnar sitter och pyser om att enbart saker som kräva en doktorsgrad i datande är viktiga.
Det är ju som Woz säger, det är en dator för vanligt folk. man kan ge den till en treåring och de begriper den.
Alla IT-folk måste känna sig som hästbetseltillverkare när bilen slog igenom. De är rädda så de skiter på sig. Rädslan föder hatet."
Kände mig bara glad när jag skrev det där, ibland sitter man och skriver och det är motigt, man skriver om 14 ggr men det blir ändå inte bättre. Just sittat i två timmar och yxat ihop en rapport till en chef... det vart trögt skriva....
Ovan lilla snutt på min blogg skrev jag så fort som fingrarna hann. Det är en svårdefinierbar känsla.
Har ni aldrig fått sånt "flow" ?
Har en kompis som hamnar i det som Keramiker ibland, smack så sitter krukan där... andra dagar blir inget bra.
En annan är snickare och när han får tag i en överhandsfräs på exakt rätt dag... då ler han med hela kroppen...
Jo det där med "flow" känner man igen. Hade tre skriftliga hemtentamina i början av året Hade gott om tid att skriva dem, men inget fungerade. Tre dagar innan inlämningsdatum skrev jag dem på en gång. Smack, smack, smack! Hur enkelt som helst.
Kan dra exakt samma paralleller till att sätta text till musik, vilket jag gör som bisyssla.
Jag drömde att jag precis sålt ett bolag för 11miljoner, den glada nyheten är att jag drömde något som jag kom ihåg - det händer jäkligt sällan.
Vad var det första du köpte