Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag trodde i min fantasi att Apple var så starka att man kunde lansera två telefonmodeller samtidigt dvs. En billig 4S i annat pris segment typ 3000 kr, och en ny designad nalle med lite större skärm dvs en iPhone 5, men kanske den ena hade tagit udden av den andra om man lanserat dom samtidigt men jag tror inte det. Tror att båda hade sålt som smör i solsken.

Det handlar inte om de är starka eller ej. Du kanske läst att de är rätt starka? Typ största firman nu eller hur det var...

Det handlar om det som visas i filmen från ikväll. Kolla 15 min in där siffrorna för iPhone 4 visas. Den säljer galet tokmycket hela tiden. Och de har överlägset mest nöjda kunder. Nu har de släppt en uppdaterad modell med dubbelt så snabb processor och 7 ggr snabbare grafik, bättre kamera osv. Det är bensin på en eld som brinner rätt ordentligt redan.

Dessa miljontals konsumenter slutar inte köpa telefon för att en massa rykten på webben sagt att det ska stå 5 på kartongen istf 4S.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-05 00:53
Ursprungligen av Anders Täpp:

Det handlar inte om de är starka eller ej. Du kanske läst att de är rätt starka? Typ största firman nu eller hur det var...

Det handlar om det som visas i filmen från ikväll. Kolla 15 min in där siffrorna för iPhone 4 visas. Den säljer galet tokmycket hela tiden. Och de har överlägset mest nöjda kunder. Nu har de släppt en uppdaterad modell med dubbelt så snabb processor och 7 ggr snabbare grafik, bättre kamera osv. Det är bensin på en eld som brinner rätt ordentligt redan.

Dessa miljontals konsumenter slutar inte köpa telefon för att en massa rykten på webben sagt att det ska stå 5 på kartongen istf 4S.

Du verkar ha helkoll på läget, starkt jobbat

Denna starka ordvrängnings tolkelse leder inte till några starka slutsatser, så jag sätter punkt nu för ikväll

Kan bara säga lycka till och uppmana alla som idag redan äger en iPhone 4, att köpa och uppgradera till 4S bums så Apple får sälja sina nya fräcka alster till sina miljontals gamla ägare av iPhones så faller din hypotes på plats

GOD NATT MACVÄNNER

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-05 00:07

Det är bara på det här forumet jag har läst att någon är nöjd, annars verkar ju hela internet vara mer crybaby än mig vilket torde vara ett tråkigt tecken för apple

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 00:09
Ursprungligen av Adc:

Det är bara på det här forumet jag har läst att någon är nöjd, annars verkar ju hela internet vara mer crybaby än mig vilket torde vara ett tråkigt tecken för apple

Du får helt enkelt sluta läsa på IDG.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-05 00:13
Ursprungligen av zappee:

Du får helt enkelt sluta läsa på IDG.

Aldrig läst där, håller mig till .com adresser oftast.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-05 00:17
Ursprungligen av Adc:

Det är bara på det här forumet jag har läst att någon är nöjd, annars verkar ju hela internet vara mer crybaby än mig vilket torde vara ett tråkigt tecken för apple

Jag väntade i sex veckor på min 3GS hösten 2009. Jag ser fram emot omedelbar leverans den här gången

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-10-05 00:18
Ursprungligen av Adc:

Det är bara på det här forumet jag har läst att någon är nöjd, annars verkar ju hela internet vara mer crybaby än mig vilket torde vara ett tråkigt tecken för apple

Testa att gå in på ett Volvo forum och se hur många som är nöjda med sin SAAB. Det verkar mer som du reggat ett konto för att racka ner på ett företag än att komma med konstruktiv kritik. Åsikter kan man ha, men att spy galla över en produkt som man inte ens testat? Hur många här har testat den färdiga versionen av iOS 5?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 00:07
Ursprungligen av FreddeB:

Så fort S presenterades var det väl få av oss som förväntade sig en 5:a så detta kändes iaf för mig som ett antiklimax. Siri får vi med 99% sannolikhet tillgång till genom jailbreak (.plist editering ftw!) så eg. innebär detta bara ett nytt chip och kamera? Hallå?

Apple - iPhone - Compare

Bara och bara. 2x snabbare cpu, 7x snabbare gpu, MYCKET bättre kamera, världsledande antenndesign, bättre batteritid, bättre videoinspelning o.s.v.

Det kan inte vara lätt att kliva av scenen som Jobs ersättare efter det där

Ursprungligen av Adc:

Det blir nästan löjligt när liknande telefoner (kamera, prestandamässigt) som 4S kostar 2500:- mindre dessutom. F.ö såg det ut som Phil skämdes när han precis visat 4S och verkade bli glatt förvånad när de i publiken konstigt nog applåderade för att vara vänliga.

Jaja, tråkigt appleår.

Än en gång, jag förstår att ni androidmänniskor tror allt handlar om hårdvara. Men så är det inte inom Apple.

Ursprungligen av zinned:

Jag är besviken men detbär fullt möjligt att det inte är många i min skara. Dock förväntade jag mig knappast mirakel så dit kan du inte sålla mig.

Om vi objektivt ska försöka se på dagen så vad fick vi som var så exceptionellt? Snabbare CPU, mer minne och bättre kamera är ju legio så det räknas inte och speciellt inte efter attvde har haft ett och ett halvt år på sig. Så vad mer? Siri? En produkt som de direkt vid lansering berättar är beta(!) och inte ens stödjer svenska. Fine att svenska möjligtvis kommer inom det närmaste decenniet men beta-version vid produktlansering? Errh...
Jag kan i ärlighetens namn inte komma på något som var så speciellt med denna nya iPhone 4S, säg gärna till om jag missade nåt.

Varför skulle inte hårdvaruuppgraderingar räknas?
Finns dock mer uppdateringar än så, antenndesignen tycker jag är bland de största.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-05 00:10
Ursprungligen av zappee:

Än en gång, jag förstår att ni androidmänniskor tror allt handlar om hårdvara. Men så är det inte inom Apple.

Eh, äger iPhone 2g, 3gs och iPhone 4 och har absolut alltid gillat Apple, men jag/marknaden anser/kräver fortfarande att en ny telefon 16 månader senare ska ha både uppdaterad hårdvara och ett nytt utseende, vilket vi har fått från "de flesta" andra företag. Inte konstigt att vi wajnar när Apple väljer att göra på sitt sätt

Senast redigerat 2011-10-05 08:59
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-05 00:18
Ursprungligen av Adc:

Eh, äger iPhone 2g, 3gs och iPhone 4 och har absolut alltid gillat Apple, men jag/marknaden anser/kräver fortfarande att en ny telefon 16 månader senare ska ha både uppdaterad hårdvara och ett nytt utseende, vilket vi har fått från "de flesta" andra företag. Inte konstigt att vi wajnar när Apple väljer att göra på sitt sätt

För det första så sluta kalla dig själv för marknaden o.s.v. Du vet inget om vad folk i allmänhet förväntar sig.

Än en gång, varför ska Apple ändra utseende bara för sakens skull eller för att kinesiska bumperstillverkare har hypat ett nytt utseende?
Ska de ändra designen så ska det finnas någon mening med det, t.ex. en ny antenndesign i 4an (även om det inte gick helt bra)

Senast redigerat 2011-10-05 08:59
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-05 00:10
Ursprungligen av zinned:

Dessutom, när ska Apple ge oss möjlighet att filma i 25 fps?! [/IMG]

Big deal... Bara ett problem med 30fps om man skall bränna DVD och visa på tjock-TV.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-05 00:20
Ursprungligen av planB:

Big deal... Bara ett problem med 30fps om man skall bränna DVD och visa på tjock-TV.

Ja, det är en jävla big deal! Vad ska du md 1080P till om du bara ska visa upp den på din "telefonmonitor"? Eller på en liten dator monitor?

Man ska få ha möjligheten att välja detta själv i os'et! Att resonera som att "jänkarna kör ändå bara 30 fps" håller inte.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-05 00:30
Ursprungligen av zinned:

Ja, det är en jävla big deal! Vad ska du md 1080P till om du bara ska visa upp den på din "telefonmonitor"? Eller på en liten dator monitor?

Man ska få ha möjligheten att välja detta själv i os'et! Att resonera som att "jänkarna kör ändå bara 30 fps" håller inte.

Så illa är det inte. Jag filmar 30fps sedan två år. Det enda som krävs är en platt-tv med hdmi. 30 fps bränner man som NTSC och kör i DVDn utan ryckningar. Jag visar mina filmer på AppleTV.

  • Medlem
  • 2011-10-04 23:24

Jag har 3GS och kommer bli jättenöjd med en 4S. Jag har känt på mina vänners 4 och tycker att det är en jättebra telefon och nu får jag den, fast bättre. För mig blir hoppet jättestort, men jag kommer inte att binda mig för två år igen.

Tim Cook känns lite som en sköldpadda i jämförelse med Steve Jobs. Långsam och eftertänksam. Han hade mått bra av lite kortare pauser, men han kommer nog in i det.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-04 23:39

Precis. Vi konsumenter sket i antennagate och köpte fler iphone 4 än någon annan modell. Eller var det till och fler än alla andra modeller tillsammans?

Självklart kommer det sluta med att man står där som en idiot och köper 4S bara för att man vill ha det senaste, men det svider. Apple borde på något sätt känna av ekonomiskt att de inte levererat denna gång. Var våldsamt irriterad och besviken efter keynoten, men det har lagt sig lite nu när jag läst om att Google/Samsung förväntas släppa Nexus Prime om 2 veckor. kompletterar man Iphone 4S med en sådan känner man kanske att man har fått något nytt iaf.

Vore intressant att höra planerna för vilka språk de tänker lägga till Siri framöver, känns inte som att svenska ligger högst i prioritet, och utan support för svenska är den största nyheten i 4S helt värdelös.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 23:41

Så fort S presenterades var det väl få av oss som förväntade sig en 5:a så detta kändes iaf för mig som ett antiklimax. Siri får vi med 99% sannolikhet tillgång till genom jailbreak (.plist editering ftw!) så eg. innebär detta bara ett nytt chip och kamera? Hallå?

Apple - iPhone - Compare

Det kan inte vara lätt att kliva av scenen som Jobs ersättare efter det där

Ursprungligen av FreddeB:

Så fort S presenterades var det väl få av oss som förväntade sig en 5:a så detta kändes iaf för mig som ett antiklimax. Siri får vi med 99% sannolikhet tillgång till genom jailbreak (.plist editering ftw!) så eg. innebär detta bara ett nytt chip och kamera? Hallå?

"Bara" nytt chip? Telefonen blir väl typ dubbelt så snabb med A5-processorn?

Dubbelt så snabb processor brukar ta 2 år i datorvärlden enligt Moores lag. Nu tog det 1 år. Riktigt skitdåligt faktiskt.
Moore's law - Wikipedia, the free encyclopedia

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-04 23:58
Ursprungligen av Anders Täpp:

"Bara" nytt chip? Telefonen blir väl typ dubbelt så snabb med A5-processorn?

Dubbelt så snabb processor brukar ta 2 år i datorvärlden enligt Moores lag. Nu tog det 1 år. Riktigt skitdåligt faktiskt.
Moore's law - Wikipedia, the free encyclopedia

Hmm, processorer med liknande prestanda som A4.a processorer fanns för 2-3 år sedan och A5 processorn är ju redan 8 månader gammal på marknaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-05 00:08
Ursprungligen av Anders Täpp:

"Bara" nytt chip? Telefonen blir väl typ dubbelt så snabb med A5-processorn?

Dubbelt så snabb processor brukar ta 2 år i datorvärlden enligt Moores lag. Nu tog det 1 år. Riktigt skitdåligt faktiskt.
Moore's law - Wikipedia, the free encyclopedia

Moores lag har inget att göra med det faktum att Apple haft 16 månader på sig och det vi får är ett A5-chip från iPad2 i en "gammal kantig förhatlig" design med en trimmad kamera. Still not cool enough

Ursprungligen av FreddeB:

Moores lag har inget att göra med det faktum att Apple haft 16 månader på sig och det vi får är ett A5-chip från iPad2 i en "gammal kantig förhatlig" design med en trimmad kamera. Still not cool enough

Du vet att 16 är mindre än 24 va?

  • Medlem
  • 2011-10-04 23:46

En bra poäng är ju att iPhone = 1, 3G = 2, 3GS = 3, 4 = 4, 4S = 5.

Den iPhone som lanserades idag ÄR iPhone 5. Nästa är 6.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-10-04 23:59
Ursprungligen av jac:

En bra poäng är ju att iPhone = 1, 3G = 2, 3GS = 3, 4 = 4, 4S = 5.

Den iPhone som lanserades idag ÄR iPhone 5. Nästa är 6.

Du glömde iPhone 2G

Ursprungligen av jac:

En bra poäng är ju att iPhone = 1, 3G = 2, 3GS = 3, 4 = 4, 4S = 5.

Den iPhone som lanserades idag ÄR iPhone 5. Nästa är 6.

ööö missat en? iPhone 2G ????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-05 04:15
Ursprungligen av wilhelmsson:

ööö missat en? iPhone 2G ????

"ööö", nej.

Ursprungligen av wilhelmsson:

ööö missat en? iPhone 2G ????

Seriöst?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-04 23:52

Det blir nästan löjligt när liknande telefoner (kamera, prestandamässigt) som 4S kostar 2500:- mindre dessutom. F.ö såg det ut som Phil skämdes när han precis visat 4S och verkade bli glatt förvånad när de i publiken konstigt nog applåderade för att vara vänliga.

Jaja, tråkigt appleår.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-05 00:06
Ursprungligen av Adc:

Det blir nästan löjligt när liknande telefoner (kamera, prestandamässigt) som 4S kostar 2500:- mindre dessutom. F.ö såg det ut som Phil skämdes när han precis visat 4S och verkade bli glatt förvånad när de i publiken konstigt nog applåderade för att vara vänliga.

Jaja, tråkigt appleår.

Man får säga vad man vill om konkurrenternas hårdvara. De har ändå inget som kommer i närheten av IOS.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-05 00:15

En bra sak med att 3GS fortsätter att säljas nya är att 2:a handsvärdet blir bättre än om den bara var helt körd med IOS5 och allting. (Jag har alltså 3GS för tillfället)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-05 00:44
Ursprungligen av planB:

Man får säga vad man vill om konkurrenternas hårdvara. De har ändå inget som kommer i närheten av IOS.

Det är faktiskt sant i slutänden. Det ska vara skoj och roligt, stimulerande att använda sin telefon

Det ska inte bara vara att sitta och spegla sig i absolut sista tekniska chipset , men nya iPhone 4S har inget att skämmas för i det avseendet, tvärtom.

Så uppgraderar jag min gamla trotjänare 3Gs till iOS5, så blir jag säkert toknöjd vad spelar då en annan telefon för roll

Bevaka tråden