- theplague
- Medlem ●
- Norrköping
Siri borde teoretiskt sätt komma till iPad 2 också. Avsaknad av 5Ghz nätverk är verkligen synd dock i iPhone 4GS.
Från en person som ofta sagt "systemkamera eller ingen kamera" har jag börjat uppskatta vad en iPhone-typ produkt kan prestera med dessa kamera. Att Apple gör den bättre i iPhone 4GS kan jag säga är en bra grej. Om video-stabilisatorn fungerar så bra som de visar - grymt för alla småklipp man samlar på sig.
Självklart, och det kommer inte stanna där. Detta är bara början, det kommer till Mac, Apple TV etc etc så snart de ser att detta fungerar.
Siri borde teoretiskt sätt komma till iPad 2 också. Avsaknad av 5Ghz nätverk är verkligen synd dock i iPhone 4GS.
Från en person som ofta sagt "systemkamera eller ingen kamera" har jag börjat uppskatta vad en iPhone-typ produkt kan prestera med dessa kamera. Att Apple gör den bättre i iPhone 4GS kan jag säga är en bra grej. Om video-stabilisatorn fungerar så bra som de visar - grymt för alla småklipp man samlar på sig.
Analyseras talet direkt i telefonen eller skickas det iväg som med Googles lösning? Om det är i telefonen och ryktet stämmer om att det krävs 1gb RAM så räckerinte iPaden till. Om det ska skickas iväg för att analyseras så funkar det inte konstant med wifi-versionerna av iPaden.
En sak som sticker ut är att iPhone 4S har 100 timmar sämre batteritid än iPhone 4, trots generellt sett bättre batteritider när det gäller användning, är inte det rätt skumt?
200 timmar räcker rätt gott ändå, så det är inte det som är problemet, jag är bara nyfiken på den kraftiga försämringen.
En tanke vore att det är iCloud som ligger och drar ström i standby-läge, det är ju inte helt orimligt med all bakgrundsnedladdning osv. Men - iOS 5 kommer ju att ge oss iCloud även på iPhone 4, så det vore orimligt att Apples jämförelse inte tog hänsyn till det, eller hur?
En sak som sticker ut är att iPhone 4S har 100 timmar sämre batteritid än iPhone 4, trots generellt sett bättre batteritider när det gäller användning, är inte det rätt skumt?
200 timmar räcker rätt gott ändå, så det är inte det som är problemet, jag är bara nyfiken på den kraftiga försämringen.
En tanke vore att det är iCloud som ligger och drar ström i standby-läge, det är ju inte helt orimligt med all bakgrundsnedladdning osv. Men - iOS 5 kommer ju att ge oss iCloud även på iPhone 4, så det vore orimligt att Apples jämförelse inte tog hänsyn till det, eller hur?
Den har nog samma batteritid är mitt tips, förmodligen kanske något bättre.
Förlänger man taltid/surftid etc så sjunker standbytiden.
Apple lekte med siffrorna.
Den har nog samma batteritid är mitt tips, förmodligen kanske något bättre.
Förlänger man taltid/surftid etc så sjunker standbytiden.
Apple lekte med siffrorna.
Nja, de anger ju antingen eller. När de anger Standbytid är det den tid den kan vara i Stanbyläge utan att man gör något annat.
När de anger surf på 3G räknar de på att man inte gör något annat, osv osv gällande lyssna på musik, surfa på Wifi, spela etc.
Nja, de anger ju antingen eller. När de anger Standbytid är det den tid den kan vara i Stanbyläge utan att man gör något annat.
När de anger surf på 3G räknar de på att man inte gör något annat, osv osv gällande lyssna på musik, surfa på Wifi, spela etc.
Så sant, jag kommer att få ladda varje/varannan dag precis som med 4:an iaf.
Helt ärligt, menar du på fullt allvar att du inte ser det som ett problem?
Om det är något som suger apbxxxe med iPhone så är det den katastrofala batteritiden.
Jag är till och med i den sitsen att jag efter bara något drygt kvartal inte ens klarar en dag på jobbet utan att ladda telefonen, den måste sitta i dockan så fort jag är på min plats för att jag ska veta att jag har kräm ända tills jag kommer hem. När det var som mest intensivt under en period så växlade jag mellan att ladda headset och telefon
Jag förstår varför den är dålig och jag accepterar det dåliga tack vare allt annat som är bra, men att påstå att det inte ens är ett problem känns i alla fall för mig galet avlägset. Enda anledningen till att det överhuvudtaget är accepterbart är att det inte finns någon i klassen som har rimlig batteritid vs. storlek. Jag saknar däremot de gamla 2G-lurarna som det räckte att ladda någon gång i veckan *ler*
/Jonas
Ja, jag laddar varje natt med, men det räknar jag inte ens som ett problem.
Helt ärligt, menar du på fullt allvar att du inte ser det som ett problem?
Om det är något som suger apbxxxe med iPhone så är det den katastrofala batteritiden.
Jag är till och med i den sitsen att jag efter bara något drygt kvartal inte ens klarar en dag på jobbet utan att ladda telefonen, den måste sitta i dockan så fort jag är på min plats för att jag ska veta att jag har kräm ända tills jag kommer hem. När det var som mest intensivt under en period så växlade jag mellan att ladda headset och telefon
Jag förstår varför den är dålig och jag accepterar det dåliga tack vare allt annat som är bra, men att påstå att det inte ens är ett problem känns i alla fall för mig galet avlägset. Enda anledningen till att det överhuvudtaget är accepterbart är att det inte finns någon i klassen som har rimlig batteritid vs. storlek. Jag saknar däremot de gamla 2G-lurarna som det räckte att ladda någon gång i veckan *ler*
/Jonas
Jag ser heller inte det som ett problem. Det är klart, bor man i telefonen så är det klart att batteriet drainas men vid normal svensson användning ser jag inga som helst problem.
Om det inte är så att batteritiden inte riktigt stämde med den förra specifikationen. Apple ändrade för inte så länge sedan batteritiden på sina MBP så att det stämde bättre med verkligheten.
Om det inte är så att batteritiden inte riktigt stämde med den förra specifikationen. Apple ändrade för inte så länge sedan batteritiden på sina MBP så att det stämde bättre med verkligheten.
Inte desto mindre har de dessa siffror på den här alldeles färska sidan: Apple - iPhone - Compare
Man skulle ju kunna tänka sig att de mäter på samma sätt. Om man inte är inne på samma spår som keptang ovan.
Publicerade faktiskt flera bilder tagna med min 3G, och ännu fler med 4:an (i tidningar med höglanspapper). Som fotograf vill jag inte vara beroende av att ha min D3:a framme när det händer något, eller en pocketkamera i fickan. Telefonen är alltid med, vilket gör den oumbärlig som kamera. För mig i alla fall.
Apple har nog koll på marknadsläget och olika kundsegments preferenser så det finns nog en tanke bakom denna uppgradering.
Jag tror dock fortfarande att Apple underskattat konsumenternas föränderlighet denna gång, och trenden är lite större yta på skärm och tunnare design för bättre surf och spel känsla.
Där har dom ju bitit sig lite i foten tack vare ipadens framgångar.
Vi får väl facit inom en tidsperiod och då ser vi om Apple ökat eller minskat sina marknadsandelar från dagens position, det är så man mäter framgång lite, utifrån det marknadsläge dom har idag inte genom önsketänkande.
Den tekniska biten angånde större LCD platta vågar jag inte uttala mig om, har inte tillräcklig kunskap på det området . Kan ju vara så att Samsung vägrat släppa vissa komponenter - delar för att möjliggöra en lansering av en större skärm med högre kvalitet i dagens läge.
Apple själva besitter nog inte den tekniska kompetensen eller har komponenterna att genomföra detta som mycker riktigt påpekats.
Jag ska köpa en så fort det går. Min 4:a är lite sliten och jag känner ett stort habegär för SIRI.
Du vet om att Siri inte fungerar på svenska va?
Ja. Än så länge. Men så är jag ju engelsman och har inga problem att konversera min lur på engelska.
Problemet är ju inte att folk inte kan engelska, utan att inte telefonen förstår svenska.
Jag pratar också engelska, men jag tror att mina vänner och affärskontakter skulle tycka att jag var lite av en tönt om jag skickade SMS och mail på engelska helt plötsligt. Dessutom kommer Siri naturligtvis ha ganska svårt med svenska namn – både personnamn, gatnamn och företagsnamn. Det kommer helt enkelt inte fungera i ett svenskt samhälle, trots att de flesta pratar och förstår svenska.
Problemet är ju inte att folk inte kan engelska, utan att inte telefonen förstår svenska.
Jag pratar också engelska, men jag tror att mina vänner och affärskontakter skulle tycka att jag var lite av en tönt om jag skickade SMS och mail på engelska helt plötsligt. Dessutom kommer Siri naturligtvis ha ganska svårt med svenska namn – både personnamn, gatnamn och företagsnamn. Det kommer helt enkelt inte fungera i ett svenskt samhälle, trots att de flesta pratar och förstår svenska.
Precis så.
Förvisso, men om man till 90% kommunicerar på engelska och tyska är det ju en mindre smolk i bägaren.
Ja, du har påpekat att Siri inte finns på svenska ett antal gånger. Vi förstår...
Det var inte poängen med mitt inlägg. pmarriott skrev "om man till 90% kommunicerar på engelska och tyska är det ju en mindre smolk i bägaren" som svar på att problemet inte är att folk inte kan engelska utan att telefonen inte förstår svenska. Där var min poäng att det må fungera för pmarriott men inte för allmogen, vilka är nästintill alla som använder iPhone i Sverige.
Det var kanske lite svårt att tyda i mitt inlägg.
Svårt detta med lagringsutrymme. Hur mycket plats kommer hd-material ta per minut ungefär?
Enkelt att räkna ut men utan att tråka ut någon med det så kan jag säga att med iPhone 4 (720P) tar det upp ca 2 MB per sekund. Med tanke på att antalet pixlar är 2,25 gånger fler när man filmar i 1080P som med kommande iPhone 4S.
Nu ska vi se... Bluetooth, WiFi, 3G, push, kolla FB, läsa mail, surfa, ta bilder, sms:a, prata i telefon, kolla 99... Klart jag laddar varje natt! Än så länge ser vi en utveckling som går mot snabbare processorer och fler funktioner, inte mot längre batteritid. Men så länge det håller en hel dag (vilket det gör 80 % av dagarna) är jag mer än nöjd. Vad min telefon gör när jag sover bryr jag mig inte om.
Någon som spekulerat i prissättning än för olåst 4s i Sverige? Kommer 16gb modellen vara billigare eller med samma pris som dagens 4:a med 16gb? Kommer vi få se en sänkning av avbetalningen av telefonen i abonnemangen för 16gb modellen eller är det 64gb-modellen som kommer bli dyrare bara?
någon som tror sig veta om det släpps en olåst variant i USA från början denna gången?
Den 7/10 ska man kunna börja beställa i USA, så du får nog vänta på ett besked tills dess.
Man kan ju hoppas på ja, men jag tror det blir nej.
någon som tror sig veta om det släpps en olåst variant i USA från början denna gången?
hittade detta nu på apples hemsida:
"The unlocked iPhone includes all the features of iPhone but without a contract commitment. You can activate and use it on the supported GSM wireless network of your choice, such as AT&T in the United States.* The unlocked iPhone 4 or iPhone 4S will not work with CDMA-based carriers such as Verizon Wireless or Sprint."
Det tolkar jag som att det kommer från början, dock ingen garanti. Men dom har iaf planerat att släppa en olåst.
...The unlocked iPhone 4 or iPhone 4S will not work with CDMA-based carriers such as Verizon Wireless or Sprint."
Varför skulle en olåst 4S inte fungera på CDMA?
De poängterade ju på keynoten att det nu är en telefon, "a world phone", både för GSM och CDMA.
Kan någon tekniskt kunnig reda ut detta?