Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Officiella tråden för iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 851 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av magric:

Är du säker på att det inte var Hiphone 4S som de hade beställt? Den kan man nog få tag i rätt snabbt och rätt billigt.

Some German customers receive iPhone 4S handsets early | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 16:41
Ursprungligen av magric:

Är du säker på att det inte var Hiphone 4S som de hade beställt? Den kan man nog få tag i rätt snabbt och rätt billigt.

First iPhone 4S Deliveries Made to German Customers Ahead of Official Launch - Mac Rumors

Ursprungligen av magric:

Är du säker på att det inte var Hiphone 4S som de hade beställt? Den kan man nog få tag i rätt snabbt och rätt billigt.

Eh, nej.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-12 18:07
Ursprungligen av theplague:

Det finns folk i Tyskland som redan fått sina. Om man beställt via tyskland skulle man således redan kunnat få sin.

Okej, så det har begåtts en miss av apple/logistik. Men att därifrån säga att det är många eller att "man vet folk" har fått sina telefoner är kanske lite att ta i. För allt vi vet så kan det ju vara någon som jobbar på en hub som lagt vantarna på en telefon

Ursprungligen av Jeppe_E:

Okej, så det har begåtts en miss av apple/logistik. Men att därifrån säga att det är många eller att "man vet folk" har fått sina telefoner är kanske lite att ta i. För allt vi vet så kan det ju vara någon som jobbar på en hub som lagt vantarna på en telefon

Jag svarade bara på att du sa att "Finns väl ingen rimlig möjlighet att det är någon här som redan har en 4s i sin hand", inget annat.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-13 20:21

Ber om ursäkt om det här redan har postats.

Shit That Siri Says

Hmm, ni vet väl att Expressen vet varför 4S säljer bra...

Rusning efter nya Iphone 4S - Jobb & Ekonomi - Jobbsök Privatekonomi Bolån Räntor Ekonominyheter | Expressen

Citat:

Förbeställningarna på telefonen har slagit alla rekord, mycket på grund av Applegrundaren Steve Jobs död.

iPhone 4S fortsätter vara ett misstag/en flopp från Apple: U.S. Apple Stores Opening at 8 a.m. for iPhone 4S Launch - Mac Rumors

Eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-14 18:27
Ursprungligen av theplague:

iPhone 4S fortsätter vara ett misstag/en flopp från Apple: U.S. Apple Stores Opening at 8 a.m. for iPhone 4S Launch - Mac Rumors

Eller?

Konstigt nog har alla dessa negativa troll som vi såg på lanseringen lämnat forumet

Ursprungligen av zappee:

Konstigt nog har alla dessa negativa troll som vi såg på lanseringen lämnat forumet

Kommer tillbaka nästa år.

Ursprungligen av keptang:

Kommer tillbaka nästa år.

Jag hade fel.

Ursprungligen av theplague:

iPhone 4S fortsätter vara ett misstag/en flopp från Apple...

Ja, usch, vilken besvikelse iPhone 4S är...

"Apple announced earlier this week that it set a new record by pre-selling one million iPhone 4S preorders on the first day. That topped the 600,000 preorders of the iPhone 4 sold in one day 2010.

Analysts expect the iPhone 4S to be a hot seller beyond this launch weekend, throughout the holiday buying season and over the next year. A set of recent predictions from Wall Street analysts called for 3 million sales on the launch weekend, and 25 million this year."

AppleInsider | iPhone 4S launch draws crowds at Apple stores around the world

Edit:
Ytterligare en analys, och den går ännu högre:
"After a record-breaking first day of advanced sales, the iPhone 4S is expected to sell 4 million units during its first weekend, four times greater than the iPhone 4”s initial sales, according to a Friday report."

http://www.cultofmac.com/123623/expect-a-blow-out-weekend-with-the-iphone-4s-selling-4m-analysts/?utm_campaign=twitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter

Senast redigerat 2011-10-14 15:26

Var besviken efter keynoten, mjuknade dock något då Steve dog och kände att man ville ha telefonen för att det var hans sista.... Nu när man lagt in iOS 5 på sin 4:a och vaknat ur det världsomspännande sentimentala rus som följde Steves död, har jag åter tappat intresset för 4s.

Det är en bra telefon inget snack om saken, men prylnörden i mig vill ha något som känns nytt och spännande, och inte som en överklockad Iphone 4.

Onsdagens lansering av renodlade Google-telefonen Nexus Prime känns spännande... Kommer dock alltid ha en Iphone parallellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-14 20:12
Ursprungligen av 24-seven:

..och inte som en överklockad Iphone 4.

Fast en överklockad iPhone 4 är det ju knappast, 4s har ju en helt ny processor.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-14 21:46

Märkligt att inte de svenska priserna är släppta ännu. Som vanligt så visar Apple Sverige sin svaghet. Det är trots allt "bara" två veckor tills lansering.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Märkligt att inte de svenska priserna är släppta ännu. Som vanligt så visar Apple Sverige sin svaghet. Det är trots allt "bara" två veckor tills lansering.

US/UK m.fl. tier 1 länder fick priserna offentliggjorda 1v innan lansering så hur kan det vara "som vanligt så visar Apple Sverige sin svaghet"?
Har Apple Sverige någonsin publicerat priser på iPhones vid lansering tidigare? Nej, för Apple har aldrig tidigare sålt sina telefoner vid en lansering, det har gått via operatörerna.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-15 08:02
Ursprungligen av keptang:

US/UK m.fl. tier 1 länder fick priserna offentliggjorda 1v innan lansering så hur kan det vara "som vanligt så visar Apple Sverige sin svaghet"?
Har Apple Sverige någonsin publicerat priser på iPhones vid lansering tidigare? Nej, för Apple har aldrig tidigare sålt sina telefoner vid en lansering, det har gått via operatörerna.

Ja, nu tänker jag ju på att det kunde vara trevligt för operatörerna, om de kunde få priset, så att de kunde erbjuda kunderna olika val, en bit innan lanseringen, så att man i lugn och ro kan fundera över vilket abonnemang som passar bäst. US fick ju priset satt vid presentationen av 4s.

Hur troligt är det att man kommer kunna köpa iPhone 4s olåst direkt från svenska Apple Store den 28é ?

Ursprungligen av @ndreas:

Hur troligt är det att man kommer kunna köpa iPhone 4s olåst direkt från svenska Apple Store den 28é ?

Enligt Apple kommer olåst iphone inte förrän i slutet av november i USA när det kommer till Sverige är det ingen som vet, men kanske December.

  • Medlem
  • 2011-10-15 10:36
Ursprungligen av Hunter78:

Enligt Apple kommer olåst iphone inte förrän i slutet av november i USA när det kommer till Sverige är det ingen som vet, men kanske December.

Eftersom den redan släppts som förhandsbokning olåst i UK, så ser jag inte varför det skulle dröja till i December i Sverige?! Jag förväntar mig att den går att beställa olåst från Applestore.se den 28:e oktober.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Eftersom den redan släppts som förhandsbokning olåst i UK, så ser jag inte varför det skulle dröja till i December i Sverige?! Jag förväntar mig att den går att beställa olåst från Applestore.se den 28:e oktober.

Och Tyskland, väl?

  • Medlem
  • 2011-10-15 11:45
Ursprungligen av theplague:

Och Tyskland, väl?

Jepp, och hörde just på Antenne MV att de lottar ut en ny 4S i en tävling, så det lär inte vara så långt borta som vissa försöker göra gällande.

iPhone 4S - Buy iPhone 4S unlocked and SIM-free - Free shipping - Apple Store (Deutschland)

Ursprungligen av Jeppe_E:

Ja, nu tänker jag ju på att det kunde vara trevligt för operatörerna, om de kunde få priset, så att de kunde erbjuda kunderna olika val, en bit innan lanseringen, så att man i lugn och ro kan fundera över vilket abonnemang som passar bäst. US fick ju priset satt vid presentationen av 4s.

Jo, men nu är det liksom så att vi har samma diskussion varje år vid varje släpp. Det kommer att komma i etapper. Min prognos är så här:

I slutet av nästa vecka (eller några dagar senare) så kommer de första indikationerna. Då kommer det att komma specialerbjudande om att köpa en 4S till ett specialpris som vi alla kommer att gnälla över och klaga över att det är för dyrt och för hårt kopplat till operatören. Vi kommer att klaga över att vi trogna kunder misshandlas.

Sedan så kommer priserna med vanliga abbonemang att släppas på releasedagen.

Så har det varit alla gånger så vitt som jag kan minnas.

Men du kan redan nu räkna ut ett ungefärligt pris ganska bra.

16 GB: 5995 - 6095
32 GB: 6995 - 7095
64 GB: 7995 - 8095

Räkna med att du kan få ca 1.200 i rabatt om du låser dig med abbonemang för 24 månader.

Det är min prognos

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-14 22:51
Ursprungligen av William WM:

Ja, fast Siri-stöd för svenska kommer då antagligen tidigast 2013, det är ganska länge till dess...

Under 2012 kommer det komma nya språk, kan mycket väl vara svenska med där.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Märkligt att inte de svenska priserna är släppta ännu. Som vanligt så visar Apple Sverige sin svaghet. Det är trots allt "bara" två veckor tills lansering.

De släpps den dagen de går att köpa/boka, precis som i övriga världen.

Same procedure as last year?
Same procedure as every year, James...

iPhone 4S fortsätter sätta käpparna i hjulet för Apple: On iPhone 4S launch, AAPL busts through to an all-time high of 422 | 9to5Mac | Apple Intelligence

Elllllleeeeeeeeeer??

Varför detta tjat om iPhone 4S succé eller fiasko? Ja, vi har alla förstått att iPhone 4S blev en succé, och de som trodde något annat ska tydligen få höra det i evigheters evighet.

Ursprungligen av Patrik D:

Varför detta tjat om iPhone 4S succé eller fiasko? Ja, vi har alla förstått att iPhone 4S blev en succé, och de som trodde något annat ska tydligen få höra det i evigheters evighet.

Tråden handlar väl om 4S, ska man posta saker om 3G/3GS/4 istället? Verkar lite märkligt.

Ursprungligen av keptang:

Tråden handlar väl om 4S, ska man posta saker om 3G/3GS/4 istället? Verkar lite märkligt.

Varför skulle jag be någon skriva något om en annan telefon, det var inte det jag ville förmedla.

Det känns mest bara som att man vill "retas", som om det vore någon tävling i vem som hade rätt och fel, vi har ju alla förstått att det blev en riktig succé, men ändå fortsätter man att posta inlägg i stil med det jag citerade.

Förstår inte vitsen eller tanken. Alla insåg nog första gången

Ursprungligen av Patrik D:

Varför skulle jag be någon skriva något om en annan telefon, det var inte det jag ville förmedla.

Det känns mest bara som att man vill "retas", som om det vore någon tävling i vem som hade rätt och fel, vi har ju alla förstått att det blev en riktig succé, men ändå fortsätter man att posta inlägg i stil med det jag citerade.

Förstår inte vitsen eller tanken. Alla insåg nog första gången

Om någon trodde något annat så är det nog bara nyttigt att "rub-it-in" lite mer, eftersom om man trott något annat inte har någon koll.

Men samma sak lär väl ske om ca. 1 år.

Bevaka tråden