Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av BlackSmp:

Dopdags... första barnbarnet...

Risk för att det blir förvirrade - i alla fall för mina föräldrar. De har ett barnbarn som heter Love (sex år) och så ett barnbarnsbarn som heter Loke

Jag hade en gång en chef vars fru hette Nina. Hennes 2 systrar hette Lina och Dina.

Installerat MAMP och multiple WorldPress!

Testade för flera år sedan men gick vilse och allt blev pannkaka och sedan dess har jag förträngt MAMP och liknande men nu testade jag och med lite trixande så är allt på plats

Det kom äntligen lite snö så jag har varit ute o skottat vilket kändes skönt, önskar bara att det var kallare. Har också bundit fast granj..ln i piskställningen e-som den envisades med att blåsa omkull när den sattes i utefötter(som inte höll).

I postfacket låg ett platt paket från Play.com o jag vet vad som är i - spelet Driver till PS3 wroom wroom!

Hemma efter en helg uppe hos morsan och farsa, och deras nya hund!

En underbar knappt 3-årig schäfer, den mest ödmjuka schäfer jag träfat.

Fyllde 10 000 dagar idag. Fan va fint det kändes!

Ursprungligen av PeeMaN:

Fyllde 10 000 dagar idag. Fan va fint det kändes!

Men bara en födelsedag...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-20 16:46

Jävligt glad för att jag klarade av tentan i ekonomi som jag inte trodde jag hade en chans på. Nu kan jag sova gott!

Snacka om att få fin Julklapp...

Ursprungligen av Goflorp:

[ATTACH="CONFIG"]31485[/ATTACH]

Snacka om att få fin Julklapp...

Grattis.

Övergång från MobileMe till iCloud - positiv överraskning

Med tanke på initiala katastrofer med MobileMe så blev transfereringen till iCloud som jag nyss gjorde en glad överaskning :-). Klockrent! Några klick och det rasslade till i fyra Macar och en iPhone. Några få dubletter i adressboken var allt som avvek från den totala succen (konstigt dock att det var några få och inte dublett på ALLA poster???).
Med tanke på att det här med inkremental synkdatabas (som dessutom kan editeras från flera platser samtidigt) verkar vara det svåraste man kan göra med datorer och nätverk - så är nog iClouds kodmotor the state of the art.
Allt tog någon minut. Jag är glad att jag väntade tills nu när belastningen stabiliserats och startfuckupsen - som alltid är inbyggt i dessa typer av release - är ett minne blott.
Nu ska jag bara fixa samma sak hos den viktigaste personen och dela ut kalendrar igen. Delade kalendrar försvinner så klart då det blir ny url till dessa i iCloud. Man får dela ut allt igen.
Well done, Apple.

Är så glad idag för att jag har nöjet att önska alla kära 99:are en riktigt GOD JUL!!!!

Jag är så glad idag över att jag är glad tråden ligger högre upp än jag är sur tråden

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag är så glad idag över att jag är glad tråden ligger högre upp än jag är sur tråden

One for the team.

Nu blev jag glad!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-12-23 12:31

Blev glad över att gå och se mig omkring på det lokala köpcentret och se alla "sistaminutenshoppare". Alla fantasilösa själar bildade en tämligen lång kö till automaten för att köpa presentkort, en kö som ringlade sig ända till utgången.
Själv köpte jag de få julklappar jag behövde på internet och fick de levererade i min brevlåda.

Egentligen så var jag alltid så fascinerad av alla som skulle ge sig in i internethandeln och trodde att det var så nytt och häftigt. Ingen tänkte väl på att kalla Ellos, Josefsson, Rowells eller ginza för heta och de höll ju på med samma sak. Postorderförsäljning

Det nya är möjligenheten att för oss som kunder hitta nya affärer. Och nu blev jag glad igen när jag tänker på allt som jag numera kan hitta så enkelt!

Precis kommit hem efter en lååång dag på jobbet. Handlade i en nästan tom Ica Kvantum (Arninge) de sista matgrejerna vi behövde och jobbar bara två dagar nästa vecka!!!

Nu ska det bli skönt med flera dagar i rad med familjen, inte bara en stressad helg mellan en massa jobb.

För nu är det julafton;)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-24 00:52

Jag köpte en iPhone 4S till mig själv i julklapp:"> men hallå ingen annan köpte ju en åt mig, så jag var ju bara så nördigt (nödigt) tvungen

Nu väntar jag på att få öppna mitt enda paket efter Kalle Anka senare idag som vanligt, första gången på många år är jag är lite förväntansfull

GOD JUL PÅ ER ALLA MAC SMURFAR .

Glad idag, fick en fin julklapp av min kära fru, en Kodak 7" digital fotoram att visa upp mina foton i!
Gjorde en preset för export i Aperture anpassad för fotoramens upplösning, blev kanonbra!

Ursprungligen av Gusten68:

Glad idag, fick en fin julklapp av min kära fru...

Utan min fru skulle jag har en tämligen skit jul.

Utan tvekan den bästa presenten jag fått är den tid, hjälp och kärlek jag fått av henne!!

Det enda andra jag fått av henne är en påse laktrits fudge, men jag är inte speciellt intresserad av grejer på det sättet. Roligare att se andra få saker de vill ha.

Glad som en barnunge över appen "Action Movie" som lägger effekter på dina filmsnuttar.

Själv hade jag ingen aning att raketbeväpnade sprang omkring i grannskapet

Gratis, och 7:- om man vill ha mer effekter....

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Kp6qWsevgxQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ursprungligen av Goflorp:

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Kp6qWsevgxQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Måste säga att Bosse är väldigt cool, eller så totalt stendöv...

Ursprungligen av Goflorp:

Glad som en barnunge över appen "Action Movie" som lägger effekter på dina filmsnuttar.

Själv hade jag ingen aning att raketbeväpnade sprang omkring i grannskapet

Gratis, och 7:- om man vill ha mer effekter....

Det var som hm-hm! Till och med så att effekten följer kameraskakningarna!

Tänk om man haft sådana här prylar när man gjorde dubbelåtta-filmer med brorsan...

JVM börjar idag, bättre slut på året kan man nog inte hitta, bänka er framför TV:n 23:30.

Ursprungligen av keptang:

JVM börjar idag, bättre slut på året kan man nog inte hitta, bänka er framför TV:n 23:30.

JVM? Redan avgjort, Maciej Janowski vann ju tidigare i år...

Ursprungligen av LCR:

JVM? Redan avgjort, Maciej Janowski vann ju tidigare i år...

Ishockey min käre LCR.

Ursprungligen av keptang:

Ishockey min käre LCR.

Ah, ohne Motor... egal...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-12-27 18:11

Det kom ett headset till min iPhone.

Ursprungligen av Mija:

Det kom ett headset till min iPhone.

Inte gratis efter vad jag förstår:) Men de låter säkert bra, Zeppelinarna låter ju riktigt bra och jag har en kompis som är sugen på de där lurarna.

Så grattis!

Bevaka tråden