Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya iBook (sommar '05)

Tråden skapades och har fått 691 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Finspång
  • 2005-08-29 12:41

Kul att så många köper iBooken Jag ska själv köpa en 12" snart och sen köpa till 1gb minne från webhallen. Det verkar ju som att de flesta är nöjda med sina iBooks och jag är säker på att jag kommer att bli det också

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-29 22:21
Ursprungligen av ze0n:

Kul att så många köper iBooken Jag ska själv köpa en 12" snart och sen köpa till 1gb minne från webhallen. Det verkar ju som att de flesta är nöjda med sina iBooks och jag är säker på att jag kommer att bli det också

Låter bra! Beställde min 12" i fredags, och idag köpte jag 1 GB från Webhallen, lär nog fungera perfa.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-29 22:18
Ursprungligen av whippet:

Den känslan har jag också. Nu var det ett tag sedan jag beställde min iBook men läste mycket här på forumet om långa leveranstider och det tog ganska precis en vecka tills jag hade den i handen till min förvåning. Och jag kunde ha fått den snabbare om jag var hemma tidigare.

Ah, okej. Men det borde ju vara så att Apple prioriterar de som beställt med CSNkort/via AppleStore först..
En vecka är ju inte så relativt farligt att vänta, även om det är jobbigt.. Alltid den eviga väntan.. Jag får se om jag kan vara hemma och ta emot min iBook när den kommer

  • Medlem
  • 2005-08-30 01:12

Lysande sickan Fick som tidigare nämnt i denna tråd en ny iBook efter att ha pratat med AS på Cork. Den nya iBooken funkar skitbra. Någonting däremot som stör mig, och det är jag kanske inte ensam om, är att den nya laddaren/adaptern har ett högfrekvent pipande som kan göra den bäste helt j-vla vansinnig Detta fenomen inträffar bara om t ex batteriet är färdigladdat och jag har dragit ut laddkabeln från datorn, men adaptern fortfarande är "nätkopplad". Alternativt att adapter fortfarande är inkopplad i iBooken men har laddat färdigt batteriet. Min temporära lösning på detta är att jag har en strömbrytare på dett flervägsuttag som laddaren sitter i. Detta problem hade jag INTE med den laddare som följde med den första iBooken som jag skickade tillbaka.

Nådon annan som upplevt detsamma, skall man skicka tillbaka även laddaren Vill ju inte bli en visa på Apple

Cheers!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-31 08:58

Idag, äntligen får jag min kära 12" ibook

Hem och stoppa in den i min röda tucano second skin jag köpte på apple store i london i söndags, sen bara mysa över att man har den.

(flickvännen sen 4 år tillbaka flyttar 30 mil bort på fredag så jag tänkte mysa med henne idag, därav att jag abra ska mysa över att ha den och inte leka så mycket med den)

  • Medlem
  • Lerum
  • 2005-08-31 09:16

Nu är det bara en vecka kvar om jag har tur tills jag får MIN kära 12" iBook. Beställde den på Macforum i Göteborg och där sa de att eftersom jag ville ha en annan HD så får jag vänta 14 dagar. Vi får väl se om det stämmer.

När den kommer blir jag förövrigt också en äkta switcher inte bara arbetsswitcher som jag är nu.

Snart får jag även jag "mysa" med min 12" ibook + mitt röda tucano second skin ^^ datorn skickades igår morse. dock fungerar inte trackingen varesig med tnt.se eller apecode

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-31 10:49

Skickades datorn igår? När beställde du? Jag beställde i fredags men jag har inte fått något leveransmeddelande ännu.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-31 10:50

Jag valde ett grått Tucano-skin till min iBook, men de flesta verkar välja rött.. Hm.. Fast man ska ju gå efter det man själv tycker förstås.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-08-31 15:57
Ursprungligen av dayweed:

Jag valde ett grått Tucano-skin till min iBook, men de flesta verkar välja rött.. Hm.. Fast man ska ju gå efter det man själv tycker förstås.

Röda är snyggast

Rött + Vitt och grått, så jävla snygg kombination

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-31 19:01
Ursprungligen av bogg:

Röda är snyggast

Rött + Vitt och grått, så jävla snygg kombination

Vitt och grått tycker jag är snyggast.. Men röd också? Grått och vitt

Jag beställde min i onsdags. fick leveransbesked igår. När jag kollar apecode står det endast "Flight booked" och att eta är 7 dagar, dvs jag får datorn nästa onsdag. =/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-31 19:00
Ursprungligen av erict200:

Jag beställde min i onsdags. fick leveransbesked igår. När jag kollar apecode står det endast "Flight booked" och att eta är 7 dagar, dvs jag får datorn nästa onsdag. =/

Det låter inte kul. Då kanske jag får min nästa fredag eller nåt.. Nu på fredag är det en vecka sen jag beställde.

Nu har jag betalat!

Så nu ska de få pengarna..
Sen ska de börja bygga..
Sen ska de boka flygning
Sen ska den skickas ut från centralen här i Stockholm

SEN får jag den! ;P

Jag ska köpa ett rött när den tiden kommer.. Hade svart till 14", blev lite tråkigt i längden på nåt sätt.. Mer liv i röda.

Nu har minnet från webhallen kommit så nu väntar jag på datorn (ibook/12.1"/512/80gb)att den skall komma. senast måndag stog det igår så vi får se hur det blir! Har erfarenheter av transporter som kommer någon några dagar försent. Och tråkigt nog handlar det alltid om dator branschen..

Man längtar något så grymt efter den.
Köpte till 1gb i minne så den skall väl flyta ganska bra.. Bättre än nuvarande platta pc-traktor som sägs vara "top of the line"..

En liten fråga: är det någon som har ett sådant där ställ för datorn som gör att den kommer upp från skrivbordet samt blir lite uppvikt? Är det på något sätt bättre ergonomi/behövligt?? eller kan man hoppa över det tillbehöret?

"Danke schön! Wohoo!" / Jon Bon Jovi Coverband

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-08-31 19:04
Ursprungligen av almdudler:

Nu har minnet från webhallen kommit så nu väntar jag på datorn (ibook/12.1"/512/80gb)att den skall komma. senast måndag stog det igår så vi får se hur det blir! Har erfarenheter av transporter som kommer någon några dagar försent. Och tråkigt nog handlar det alltid om dator branschen..

Man längtar något så grymt efter den.
Köpte till 1gb i minne så den skall väl flyta ganska bra.. Bättre än nuvarande platta pc-traktor som sägs vara "top of the line"..

En liten fråga: är det någon som har ett sådant där ställ för datorn som gör att den kommer upp från skrivbordet samt blir lite uppvikt? Är det på något sätt bättre ergonomi/behövligt?? eller kan man hoppa över det tillbehöret?

"Danke schön! Wohoo!" / Jon Bon Jovi Coverband

Det låter trevligt det där. Välkommen till den ljusa sidan!

Din fråga kan besvaras med iCurve!

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91306/wo/JD5VwyikFm5S3mpzJ4V1v0ybQf5/1.0.11.1.0.6.25.7.11.0.3

Hoppas de är det du letar efter. Det är ju bättre ifall du ska köpa till externt tangentbord och mus, jag menar datorn blir ju inte lika sliten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-31 18:08

Jahapp, då var min iBook-leverans uppskjuten igen. 16/9 skall jag få vänta till nu när jag snart redan väntat en månad. Det här börjar ju bli riktigt stenlöjligt. Kul switcher-upplevelse, eller vad man ska säga...snart vet jag inte vad jag gör.

Senast redigerat 2005-09-01 16:53

Säljer eventuellt ett iCurve.. just for notice.

Jo det var precis en sådan icurve som jag menade.
Men frågan var mer åt hållet om det är någon som upplever den som en bra lösning till problemet att sitta å stirra nedåt som man gör vid en "lap-top".
(Usch det ordet får mig att tänka på så mycket andra saker än dator, måste det nödvändigt vis vara så att alla anammar de fulaste orden i dagens amerikanska!!!)

För övrigt köpte jag till ett fint litet tangentbord från apple. mus har jag redan som funkar dugligt. Även om det är en MS så vågar jag inte att anamma det allra heligaste av en mac: den tingest som är så mycket mer utvecklad än vanliga möss med ljudeffekter å allt!

Haha. Känns lite som en bakåtsträvan det där med att det skall verka som det alltid varit även om utvecklingen går framåt.. Förresten är det någon som vet om man kan stänga av ljudeffekterna i Migthy Mouse?
Ursäkta om det var lite offtopic. Jag besitter förmågan att sväva ut i mina fingertopps tryckningar.

Ha det godis!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-03 10:56

*Sparkar igång denna tråd igen* Meddelar nu att datorn har blivit skickad, och att uppskattad leveranstid är 7-8 dagar. :/

02 sep 05 30 10 departed direct CNSHA50 05 sep 05
01 sep 05 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 07 sep 05
01 sep 05 86 14 booking slot obtained KN Luxemburg
31 aug 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
31 aug 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
30 aug 05 00 04 Picking confirmed, EDI received CNSHA50
30 aug 05 30 63 handover at supplier CNSHA50
30 aug 05 30 61 Consignment Booking received from supplier CNSHA50 07 sep 05

så står det hos mig på apecode.com Nån som har en aning om var min ibook befinner sig?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-03 18:43

Kan tyvärr inte uttala mig så mycket för jag vet inte förkortningen av vad det står, haha.

Jag har inte ens fått någon information om var min är. Någonstans i världen förmodligen. Får se nu i veckan om det händer något.

Det enda jag skulle kunna gissa på är att CN=China, SHA=Shanghai, Den är väl på väg att flygas ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-03 20:48

Bra att det finns någon som kan dessa förkortningar.

Vet någon själva rutten för hur den skeppas? Om den åker från Shanghai först eller hur det är.. Tills den kommer till typ Stockholm, Göteborg eller Malmö.. Kanske beror på, jag vet inte.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-04 11:06
Ursprungligen av dayweed:

Bra att det finns någon som kan dessa förkortningar.

Vet någon själva rutten för hur den skeppas? Om den åker från Shanghai först eller hur det är.. Tills den kommer till typ Stockholm, Göteborg eller Malmö.. Kanske beror på, jag vet inte.

inte för att vara en sådandär som säger, 'sök'... etc... men, om du kikar på de tidigare sidorna i den här diskussionen hittar du fleras beskrivningar rutten deras maskiner tog.

lycka till!

/m

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-04 12:41

Hehe, jag är mycket välmedveten om att man kan söka och min fråga finns nog någonstans i denna tråd. Men det skadar ju inte att fråga. Men jag ska kolla upp det! Är ju så sugen på att få veta var den är, eller hur allt arbete går till, vilket man ser via TNT eller Apecode men det har ju inte kommit upp något ännu.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=51048&page=1&pp=25
Där har ni en fin tråd från förut..

ETA: 05 sep 05. betyder det att den förväntas komma till mig imorgon eller är det till destinationen som flyget går till? Alltså Luxemburg?

Verkar lite luddigt det här med transporterna tycker jag allt. mna kan ju spåra bättre genom posten nästan. Eller iallafall mer begripligare!

Aja.. vänta gör man i vilket fall!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-09-04 18:01
Ursprungligen av almdudler:

ETA: 05 sep 05. betyder det att den förväntas komma till mig imorgon eller är det till destinationen som flyget går till? Alltså Luxemburg?

Verkar lite luddigt det här med transporterna tycker jag allt. mna kan ju spåra bättre genom posten nästan. Eller iallafall mer begripligare!

Aja.. vänta gör man i vilket fall!

ETA betyder ju Estimated Time of Arrival, så den borde ju komma till dig imorgon vad jag vet.. Tro inte på vad jag säger, men det borde ju vara så i alla fall. När beställde du din?
Många har sagt att den information man får är rätt dålig och jag håller med, men det är som sagt bara att vänta. Jag måste också vänta tyvärr. :/

Bevaka tråden