Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pà tisdag smäller det!

Tråden skapades och har fått 260 svar. Det senaste inlägget skrevs .

bara en hel dag kvar att vänta...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-08 22:08

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-08 22:11

hemligt deluxe.

Jasså, kommer din nya data då?

Det är dags för en keynote då.. dagen då man får se vilka av alla rykten angående de nya macarna som stämmer

Ursprungligen av Volantiz:

Det är dags för en keynote då.. dagen då man får se vilka av alla rykten angående de nya macarna som stämmer

Precis. DET verkar iallafall vara spikat.

Jag vet!

Och jag vet också vad, om du inte ändrat dig förstås?

Roligt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-08 22:37

Jag hoppas på mongomac eller intel ibook!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-08 22:38

iIntel?

  • Medlem
  • 2006-01-09 11:29

iInetl

Ursprungligen av enapa:

iIntel?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-09 11:32

Svart iBook vore läckert. Med widescreen. Men drömma går ju...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 16:17
Ursprungligen av PF:

Svart iBook vore läckert. Med widescreen. Men drömma går ju...

Åh, om de släpper en svart dator kommer jag gråta tills jag somnar.

binäradrömmar och andra hårdvarufantasier inatt då.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-09 16:20

Får inget veta trots lookalike-dresscode å skäggstubb som Steve själv...

Har sneglat lite på iBook, men prestandan har varit allt för klen för att vara riktigt intressant. Finns en liten möjlighet att jag köper ny bärbar data i år, och får Apple fjutt i kalsongerna med nya Intelprocessorer i de bärbara så kanske jag blir riktigt frestad.

Ah, men iBook räcker ju rätt långt. Jag vet många som använder dem och gör musik med. Mer minne i dem bara.

Men; en PowerBook är en PowerBook är en PowerBook.

En iBook skulle jag köpa för att den är så otroligt söt och portabel, Powerbook är för mig inte ett dugg intressant, den är inte snyggare än vilken bärbar PC som helst och dyrare.

Är dock lite skeptisk mot Mac OS, eftersom det är så otroligt glassigt (men väldigt användarvänligt) och försöker göra alla inställningar åt dig. Man undrar ju hur många processer som ligger igång hela tiden och drar CPU jämfört med XP där man kan gå in och rota i såna inställningar?

Ursprungligen av Dalleponken:

Är dock lite skeptisk mot Mac OS, eftersom det är så otroligt glassigt (men väldigt användarvänligt) och försöker göra alla inställningar åt dig. Man undrar ju hur många processer som ligger igång hela tiden och drar CPU jämfört med XP där man kan gå in och rota i såna inställningar?

Gå in i terminalen och skriv "kill -9 <vad nu processen heter>" tills du blir nöjd? Det ligger en hel del processer i bakgrunden, men de är ju väluppfostrade och tar inte CPU om de inte behövs. Slå av nätverksfunktionerna, Dashboard osv om du vill få ut den sista procenten prestanda, men på en modern dator gör det faktiskt ingen märkbar skillnad. Det skulle vara att slå ihjäl GUI:t då, men då är det lite svårt att köra de flesta ljudprogram...

Inte för mig David. Jag menar att det nu bara är nàgra timmar kvar tills apple introducerar sina nya burkar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-09 17:33

Dalle: Känns som om du kan komma överens med dina fördomar om du kollar in datorerna lite närmare. PB 12" är definitivt söt och portabel även den; den är Apples till storleken minsta dator. Idag iaf, we'll see about tomorrow... OS X drar inte mer CPU-kraft än XP vad jag märkt. XP är däremot mkt mer trådigt och råddigt tycker jag. T ex när man lägger till en PC i en domän och förlorar allt vad inställningar heter eftersom den ska envisas med att skapa ett helt nytt användarkonto om man gör så. Har haft en rejäl röra på min dator pga det. Wellwell, ska inte pcvsmaca för mkt här... låt oss helt enkelt försöka enas om att det iaf blir lite spännande att se vad som presenteras i morgon.

PF: Har du läst den Foxtrot när lillebror klär ut sig till iMac pà halloween?
-Vad är det för läskigt med en iMac
-Jag har ingen diskdrive.
-AAARRRGHH!

Fm: trodde inte man kunde göra sånt på Mac Os, men nu vet jag. PF: Det är Powerbook 12 jag sneglat på, gillar verkligen designen och formatet. Men köper jag en ny laptop vill jag ha lite mer kräm, har ju hört en del inte allt för positiva grejer om iBookar som går på knäna med bara ett fåtal pluggar här på forumet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-09 20:53

Men det är för väl ändå. Att i alla fall ett fåtal pluggar här på forumet.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-09 21:21

Kan inte tänka mig annat än att det kommer sitta nya Intel Core Duo Processor i dom nya PM. Snuskiga vrålåk och säkert mongodyra
http://www.intel.com/products/processor/index.htm?iid=HMPAGE+Header_2_Product_Processors

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-09 22:06

Ska bli mycket intressant helt enkelt

Japp Intels nya Yonah (inte han i idol) kommer sitta i de nya bärbara macarna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 09:11

Det vet ingen än. Men om några timmar.

Ursprungligen av PF:

Det vet ingen än. Men om några timmar.

Hur vet du vad jag vet? :rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 09:31

99mac är på MacWorld Expo och Martin Björnström rapporterar -> http://www.99mac.se/index.php/comments/99mac_pa_macworld_expo_2006/ - men det är inte förrän ungefär klockan 20.00 idag som vi vet någonting. Tills dess har jag nog hunnit sälja min bärbara PC...

(CES 2006-mässan har också just varit - med mer allmänna dator & datorrelaterade nyheter; Martin var där också: http://media.99mac.se/bildreportage/ces2006/index.htm och http://media.99mac.se/bildreportage/ces2006/index_2.htm för lite bilder).

Hur lång tid tar det, tror ni, innan keynotefilmningen finns tilgänglig? Jag vill inte läsa något om den förän jag sett filmningen, vilket troligtvis kommer att betyda att jag får hålla mig borta från 99musik, eller kanske internet överhuvudtaget, eller alla medier ve och fasa :S

Bevaka tråden