Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pà tisdag smäller det!

Tråden skapades och har fått 260 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, Logic Express är ju rätt oslagbart faktiskt.

Jag kör mest ProTools men köpte nu Logic (det var ett tag sedan jag använde det) för att ha när jag inte är hemma samt för MIDI-delen som PT 7.0 ännu inte gjort så mycket åt. Apple är Apple helt enkelt, Logic känns oerhört genomtänkt och bra programmerat.

Smått fantastiskt paket för de pengarna, eftersom jag är student så är det ju dessutom halva priset.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-19 17:15

Nu berättar MacWorld i USA om att nya Intel-macarna inte är exakt så snabba som Steve Jobs sagt. Snarare x1 - x1,5 ggr snabbare, dvs inte speciellt mycket snabbare alls. Snarare som en rätt vanlig uppgradering.

http://www.macworld.com/2006/01/features/imaclabtest1/index1.php

Skönt för de som redan har en dator, slippa den där stressande tanken som säger "shit-vad-den-blev-långsam-nu".

Det är ju inga tvivel om att Apple är på rätt väg iaf, första G5orna var inte heller speciellt mycket snabbare än de sista G4orna osv, tar ju en stund för övergångarna att verkligen kännas.

Om man nu ska vara snäll.

Annars kan man ju faktiskt säga att Apple ljuger och är desperata för att få folk att bara köpa än mer, ännu nyare, mer mer. Bäst idag och fram tills årets slut när Intel-burkarna ska ha mognat in i produktutbudet är väl ändå G5-bestyckade burkar. Att vänta på migrering och köra Rosetta verkar trist.

Ursprungligen av PF:

Nu berättar MacWorld i USA om att nya Intel-macarna inte är exakt så snabba som Steve Jobs sagt. Snarare x1 - x1,5 ggr snabbare, dvs inte speciellt mycket snabbare alls. Snarare som en rätt vanlig uppgradering.

Jämfört med G5:orna, javisst, men G4:orna får ju rätt rejält med spö på allt som inte har Altivec-optimeringar i de benchmarks jag sett - att Apple halkat efter så mycket på den bärbara sidan skulle jag säga var ett av de avgörande skälen att de bytte till Intel. Och när det gäller program som kan utnyttja båda kärnorna så kommer det gå rejält mycket snabbare. Jag misstänker dessutom att OS X inte är särskilt optimerat för x86, så förmodligen kommer det bara gå snabbare framöver.

Men en G5 är fortfarande rejält snabb på en hel del uppgifter, bland annat sådant som har med audiobearbetning att göra (flyttal), så räkna inte ut Powermacarna än på ett tag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-20 00:12

Precis så.

Steinberg och nya intelmacarna

http://www.steinberg.de/Steinberg/Company/NewsItem_19012006_mactel_eu.html

(sorry om det redan postats någon annanstans)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-23 13:38

De ä lugnt... Propellerhead har också sagt att de är commited.

False messiah droppade ett rykte igår om digital performer 5 till intel macarna.. någon som hört något? Jag har letat info men ej funnit.

Hoppas din japanska är bättre än dina Google-skillz:
http://media.miroc.co.jp/namm2006/1st_day/1st_day_motu.html

(Annars är den här länken förmodligen mer lättläst.)

ok.. DP5 var nog bättre att söka på än "digital performer 5".. hittade mest affärer som skrivit fel. Tack för länkarna!

Ursprungligen av false messiah:

Inget nytt under solen, väl? Kanske för DP, men inte för daw-världen...

Nä.. 4.5 och 4.6-uppdateringarna var ju klart mycket större kändes det som. Ett par riktigt praktiska features iofs.. folders är det jag saknat absolut mest i DP. Men det finns ju i andra applikationer. Nästan synd att de lagt ner tid på att utveckla mjukvarusyntar som de skickar med.. de kunde ju ha lagt den tiden på intressanta saker istället.

Jag beställde en Macbook Pro med extra RAM någon dag efter att den hade släppts.
Beräknad leverans 21 februari men det är inte så bråttom då jag ändå inte tänker använda den förräns Logic är släppt för den ändå. Ska bli ganska roligt med en ny dator dock.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-26 20:13

Grattis! Häftigt...

Det blir väl en recension då?

Ursprungligen av David Lennartsson:

Det blir väl en recension då?

Ja självklart! Det kändes inte så brådskande att få hem den förräns dom släppte Logic för någon vecka sedan. Inte ofta Apple släpper något i förtid och självklart så händer det när man väntar på att få hem en maskin.. På senare tid så har jag börjat använda mjukvarusyntar och för första gången så slår processorn i taket. Hoppas, och antar, att det inte kommer att hända med den nya datorn. Jaja, recension kommer så fort jag har fått den.

Det verkar som om den finns i Göteborg nu. Dom har inte ringt och jag är inte hemma på hela dagen så jag får be dom lämna av den på måndag istället. SKa ringa runt och se om någon har en Logic-crossgrade för Intelmacar nu så kan jag nog dra igång med den direkt på måndag så länge MOTU har drivrutiner klara.
Har fortfarande inte sett något test av Logic på dom så det ska bli intressant att se vad den klarar. Mindre roligt är ju dock att jag lär få vänta i ett år innan alla AUs är klara..

Jag fick min Macbook pro i onsdags,
grym maskin. Det lilla jag använt den är dock enbart under rosetta och med det som inte är så resurskrävande. KYMA-editorn rullar dock lite snabbare i skärmuppdatering etc vilket är suveränt.

Ang DP5 till Intelmacarna så ska det släppas kvartal två i år.

Märkar du något av det här?

http://www.macpro.se/?p=3644

Nej,

däremot låter skärmen något om man inte har den på starkaste brightness,
men det hade jag inte upptäckt om jag inte läst det på ett forum först, faktiskt.

Skärmen tycker jag uppför sig identiskt med min 1,25 G4 Pbook när det kommer till hur ljus den är.

Missljud från processorn? Det låter väldigt konstigt.
Och hur fan identifierar man det som att det kommer från den?

Men funkar det inte alltid så här när något nytt släpps? De produkterna jag först kommer att tänka på är MPC4000 respektive Xbox 360 - där rapporterades en massa skit om att de var så dåliga etc och inget funkade och allt gick sönder bla bla och jag hade första rev på båda från näst intill releasedan, och inga problem. Men jag kanske bara har tur.

Du har tur

Det hade inte jag när jag köpte min PowerMac "Vindtunnel" för några år sen

Bevaka tråden