Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pà tisdag smäller det!

Tråden skapades och har fått 260 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 09:34

Gå online vid 23.30 så är du safe...

Citat:

Men köper jag en ny laptop vill jag ha lite mer kräm

En modern iBook klarar ju faktiskt mycket, jag vet som sagt flera som arbetar med sådana när de är mobila.

Jag vet dessutom en hel del som sitter med ex PowerBook 500 och 667 MHz utan problem.

Jag vet inte hur många pluggar de använder samtidigt, men jag antar att det är de tunga instrumentpluggarna du behöver, och många. Ibland känner jag att det är en sanslös prestandajakt vad gäller datorer. Hade inte min 500MHz PB blivit stulen förra hösten hade jag nog fortfarande arbetat enbart på den.

De små kompromisserna jag behöver göra för min musik (nästan aldrig några i praktiken) uppväger lätt alla fördelar med att ha en bärbar och en mac.

Jag gissar att en svart iBook skulle erhålla öknamnet "iFingerprint" inom ett par dar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 16:19

Zthee: I uttryck för företagets förfall eller av lycka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 16:26

PF, Förfallet. Förfallet..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 16:28

Njäääeeoioeio. Inte vilken Dell-svart som helst förstås. Men kanske lite gummiaktigt svart, lite MPC-knapp-yta, ger efter lite, mjukt material. Lite som mittfåran (på skärmens baksida) var på svarta Powerbook G3. Det vore ju rätt najs. Kan man tänka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 16:31

En GUMMiBook? Ganska hårt och industriellt. Men jag tror ingen skulle gå på det.
Vitt är ju varumärkesfärgen, så jag tror de håller sig till det.. Eller jag hoppas.

Hur ligger de här nya Intelprocessorerna till prestandamässigt? Om man jämför med övriga Intel och AMD?

Svart kolfiber har det talats om för Powerbookarna iallafall. Tror nog att det kan bli ganska stiligt, men jag gillar å andra sidan de gamla g3-powerbookarna.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 17:30

Usch ja, det vore räligt häftigt, får ju värsta Porsche-möter-Vaio-i-symbios-bildspelet innanför pannloben. Kolfiber is the shit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 17:35

Ja, kolfiber är häftigit som 17. Det kan jag gå med på.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 17:37

Ett rykte säger nu: 15" Macbook. Dualcore Intel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 17:41

Ja, jag läste det där om MacBook. Töntigt ord. Men är det en bra maskin så vänjer man sig

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 17:43

Kanske är det ett steg iväg från i-grejen, eller så är det en ny PowerBook som åsyftas. En grej som jag tycker är underlig är att nuvarande (och sedan när; augusti?) PowerBook dock fortfarande står som "New PowerBook" på deras sajt. Inte länge till kanske?

Kvällens bokmärke: 99macs officiella MacWorld-tråd:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=649870#post649870

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 17:46

Jo, det spekuleras ju i att de ska slå ihop iBook och Powerbook serien till en serie; MacBook. Eftersom de ligger ganska nära varandra (iB och pB) i dagens läge.
Men jag tycker det verkar konstigt..

Fast den som lever får se

Jag tror mer på singlecore intel-ibookar som Thinksecret rapporterat om. Dualcore skulle döda marknaden för powerbooks, och än så länge finns inte proffsprogrammen för intel vilket begränsar köplusten hos de som kan tänka sig att hosta upp 20 papp eller mer för en bärbar dator. Men å andra sidan tror inte Daring Fireball alls på intelrykten, utan tror att det kommer senare. (Vem behöver tv-serier när man har Apple och ryktessajter?)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 17:48

Alltid lika spännande...

Jag hoppas de där MacBöckerna är riktigt fula så jag som köpte en 15" Powerbook i oktober slipper känna mig alltför blåst...

Men allvarligt talat så om de tar gör minsta ändring på den nuvarande Powerbook-designen så tycker jag det är ett steg tillbaka, den har liksom det perfekta utseendet för en bärbar dator.

omgomgomg klockan är nio i SF, nu går jag ner i källaren och skruvar isär ett skrivbord så att jag slipper råka höra någon rapport från keynoten innan jag kan se inspelningen

Ursprungligen av Richard Olsson:

nu går jag ner i källaren och skruvar isär ett skrivbord så att jag slipper råka höra någon rapport från keynoten innan jag kan se inspelningen

Sänds keynoten Keynoten den här gången, jag kan inte hitta något om det - hjälp, jag vill ha en gummimac NUUUU!

Ursprungligen av Per Samuelsson:

Sänds keynoten Keynoten den här gången, jag kan inte hitta något om det - hjälp, jag vill ha en gummimac NUUUU!

Sänds inte live, men däremot har Macrumors liveuppdatering.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-10 18:16

Tror faktiskt inte på Intelmaskiner redan nu. Tror på en ny bärbar men med IBM processor. Trist men jag tror inte de är redo ännu.

  • Medlem
  • 2006-01-10 18:48

Frågan är väl om de inte helt enkelt är tvungna att vara redo sedan de offentliggjorde övergången. Vem vill köpa en G4/G5-processor nu när man vet att Apple kommer att gå över till Intel? För att ta ett exempel: 68k-macarna sålde ju inte särskilt bra efter det att Apple offentliggjorde övergången till PPC.

iMac först med Intel?! Dualcore dessutom? :eek:

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-10 19:15

Det var en outsider måste jag säga. Inga rykten kring det, 2-3 gånger snabbare än dagen iMac G5. Snacka om lysande musikdator helt plötsligt!

otippat

macbook pro

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:30

"One more thing" fick den bli... fan vad sjukt spännande...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:31

4 - 5 GGR... snabbare... än dagens Powerbook!

Bevaka tråden