Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pà tisdag smäller det!

Tråden skapades och har fått 260 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:32

Världens snabbaste laptop.

Ah! Apple gör det igen...

15,4", samma skärpa på skärmen som iMac...

Någon mer än jag som plötsligt fick ett ofantligt habegär?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-10 19:37

Jag erkänner, hade fel!!! Men jag vill ha lika mycket för det:)

Macbook Pro - tramsigt namn. Men kul med snabbare bärbart.
Nu är väl min pb12" inte värd många kronor.

$1999 1.67 Core Duo; 667 DDR bus, x1600; $2499 1.83GHz.
Vad kommer den då kosta här?

Ursprungligen av tublenco:

Macbook Pro - tramsigt namn. Men kul med snabbare bärbart.
Nu är väl min pb12" inte värd många kronor.

Håller helt med om att det är ett fånigt namn. Men Apple vill väl markera att det är en Mac (dels för att markera att Intel inte gör någon skillnad, dels är Powerbook kanske förknippat med PowerPC?)

En iakttagelse:
Logic Pro > Logic Express
Final Cut Pro > Final Cut Express
Macbook Pro > ???

Verkar som om ryktena om en 13.3" ibook (intelbook) inte är helt fel, borde inte vara helt avlägsen eftersom Apple verkar ligga bra till i konverteringen från PowerPC. (Och ve och fasa, det innebär att 17"-modellen kanske får heta Macbook Extreme. :hmmm: )

Citat:

$1999 1.67 Core Duo; 667 DDR bus, x1600; $2499 1.83GHz.
Vad kommer den då kosta här?

Brukar inte 1A$ (appledollar) = 10SEK? 20000kr verkar lite saftigt, men skulle inte förvåna mig. Det är väl vad 15"-modellen kostar idag?

  • Medlem
  • 2006-01-10 20:08
Ursprungligen av tublenco:

Macbook Pro - tramsigt namn.

Ja, verkligen... Man låter som en höna om man säger det fort

...men väldigt spännande maskin. Kanske dags att pensionera min Pismo. Din 12:a behöver du nog inte pensionera, den har snudd på kultvärde.

Hur ser fanskapet ut då?

Ja, nu verkar ju macarna ha blivit snabba med! Hoppas på en laptop i iBook-klass med '12 skärm och nya chippet. I så fall kommer jag troligtvis inhandla.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:43

Låter som en uppdatering för Frankrike om några månader, Dalleponken, och då med namnet MacBook helt enkelt - får man väl gissa.

FM: Ruggigt vill-se-bilden-NU-begär... om inte annat... högt pris men säkert hur jääääääväÄ##f878f38#(/#(¤#)¤( ball som helst...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-01-10 19:43

G.A.S!

likajävladan, mer eller mindre

okdå, var visst svart på ovansidan, missade det

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:49

Varför ändra ett vinnande koncept lixom... iofs... Oslagbart sober å snygg fortfarande, så det är väl kool antar jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:52

T a c k !

wow wow wow wow

"skärmsargen" är rejält mycket fulare

PF: 'är något plattare än dagens Powerbook 17"' - tunnare heter det väl?

Blir intressant att höra vilka ljudprogram som är uppdaterade för Intel. Hoppas det inte är allt för mycket uppgraderingskostnader. Vi borde väl egentligen skapa en tråd för diskussion om ljud på Intel-OS X.

Som jag förstått det kräver Rosetta att all kod som körs i ett program är skrivet för samma plattform, så vill man inte köra Logic, Live eller annat program emulerat så måste man fixa uppdaterade versioner av alla pluggar. Kan ju bli lite surt om man har mycket gratispluggar man förlitar sig på, de brukar inte vara lika snabba på att konverteras, om det ens blir av.

  • Medlem
  • 2006-01-10 19:54

MagSafe. Där har någon tänkt. Snygg detalj!

EN firewire 400-port. Där har någon inte tänkt.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-10 19:57

Så är det redan idag, en FW400 port alltså. En FW400 och en FW800.

Ursprungligen av Dee:

Så är det redan idag, en FW400 port alltså. En FW400 och en FW800.

Men nu utan FW800.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 19:57

Optiskt ljud in och ut. Där har någon tänkt.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-10 20:02

Det är sant, och synd.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 20:07

Inte så synd, FW800 verkar inte ha tagit fart ändå riktigt. FW400 är riktigt bra och Apple är fortfarande kanske den enda tillverkaren som har en riktig FW-port (6 pin) på en laptop... möjligen att Sony Vaio och någon mer har det också, annars har PCs fusk-firewire på 4 pinnar som ej kan driva (ström-mässigt) externa enheter. USB2 är riktigt bra också har det ju visat sig och den har 2 st sådana portar.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-10 20:14

Vilken objektivt skriven nyhet på förstasidan...

99musik kommer ur 99mac, David. Det gàr inte att dölja. Stämm nu in i kören! ;D

  • Medlem
  • 2006-01-10 20:20

en David: Vad hade du förväntat dig när det är PF som skriver nyheten?

Lite mer allvarligt, alla produktnyheter som hamnar på förstasidan gagnar något företag, i det här fallet är det Apple. Undrar om IBM eller Sony kommer där nästa gång?

4 ggr snabbare? mätt hur? i ghz? eller va?

så en pc på 2,5ghz skulle bli 10ghz helt plötsligt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-10 20:31

4 ggr snabbare än PB G4. Som hade halkat efter en del.

4x snabbare än den gamla Powerbooken. Dock så har de antagligen fulmätt och kört 2* resultatet på en CPU.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-10 20:35

Hehe, skulle ändå önska en aningens mer nyanserad artikel. Om det hade varit ett vanligt inlägg så förstår man ju att det är skribentens egna åsikter som avspeglas.

I och med att det ligger på första sidan så... Men visst, bara jag får skriva: "Vista dödar Apple", när nya Vista släpps, så är det lungt...

Nu till saken: verkar vara en trevlig liten dator. Men är det en revolution? Mja. Mer utav en uppdaterad PowerBook verkar det som...

Bevaka tråden