Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av pmarriott:

Företaget heter DHL Express. Finns 2 separata bolag - DHL Freight som sköter vägtransport, mest inrikes, samt DHL Express som sköter flygfrakt internationellt. Ett standardpaket (tjänst) med DHL Express kallas för Economy Select, sen har de tjänsterna Express och till vissa orter även Express 12.00 mm.

Bryr mig inte så mycket. Bekräftelsen kom från DHL Express och avsändare Apple i Holland. Från ena dagen till den andra - och kostnadsfritt.?

Ursprungligen av adress@mac:

Bryr mig inte så mycket. Bekräftelsen kom från DHL Express och avsändare Apple i Holland. Från ena dagen till den andra - och kostnadsfritt.?

Vad jag försöker säga är att bara för att det står "DHL Express" så innebär inte det att paketet skickas med express-tjänst.

Vanligt förkommande missförstånd. Jag skickar ofta grejor i jobbet och för att särskilja på vilket bolag det är, DHL Express eller DHL Freight så skriver jag det på ordrarna, varpå kunder hojtar till och säger att det inte behövs någon dyr expresstjänst, fast jag bara förkunnar att jag anlitar bolaget DHL Express för frakten.

07:05 Din leverans är på väg.
Levereras 30/11/2017
senast Expressfrakt

Jag är redo! Komsi komsi.

Tre ger mig huvudvärk. Som vanligt.

Tecknade deras Los Altos fastpris med 25 GB surf. Med iPhone X 64 Spacegrey hamnar jag på 499:-/mån om jag lämnar in min 7 Plus i en 3-butik. Det är ENDA anledningen till att jag valde 3.

Men nu till deras klassiska kundbemötande.

På deras "leveransstatus" så uppdaterar dom leveransinfo MINST 1 gång om dagen. Deras ord. Men nu är senaste uppdatering 2017-11-27 Kl. 13:45

Och igår så ändrades deras lagerstatus till "Snart i lager". Då tänkte jag, att äntligen, dom börjar få leveranser. Annars skriver man inte så.

Så jag ringde dom idag, och frågade om den formuleringen innebär goda nyheter för oss som förhandsbokat. Då svarar bruden på 3:

"- Nej, det har inget med leveransinfo att göra. Det är bara en förhoppning vi har, att snart kunna erbjuda den som lagervara"

Tre - Robert 1-0

Finns det ett svart hål i Holland? Paketet rör sig ju inte därifrån.

Ett inlägg borttaget, läs våra trivselregler.

Marknadsföring och försäljning
Forumet får inte användas för att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras verksamhet.

Äntligen har jag telefonen i handen.
Mina första intryck. Skönt att slippa feta sorgkanter uppe o nere. Men detta med LED skärm? Vilken skillnad så fort man vinklar telefonen, från varmvitt till kallvitt och det stör mig en hel del. Positivt är stereohögtalare, nu slipper man kupera handen som en galning för att höra då det är kommer ut den övre frontade högtalaren också.
Väldigt fin telefon men skiftningarna mellan blåvitt o gulvitt gillar jag inte.

Du vänjer dig, samtidigt som du utan att tänka på det kommer börja hålla telefonen mer rakt mot dig, men så jäkligt tycker jag inte att det är som så många tycker

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-11-30 15:31

Hur länge har ni väntat på era telefoner? Jag beställde den 14/11 en 64 GB rymdgrå. Det enda som hänt på Telias sida sedan dess är att 64GB silver finns till leverering om 3-4 veckor. Alla övriga står det ingenting på. Betyder det att de inte levererar några telefoner just nu, eller att allt de levererar går till det som redan beställt?

Måste bara säga HOLY MOLY vad Siri svarar snabbt nu. Kärlek!

Ursprungligen av andas:

Hur länge har ni väntat på era telefoner? Jag beställde den 14/11 en 64 GB rymdgrå. Det enda som hänt på Telias sida sedan dess är att 64GB silver finns till leverering om 3-4 veckor. Alla övriga står det ingenting på. Betyder det att de inte levererar några telefoner just nu, eller att allt de levererar går till det som redan beställt?

Beställde min förra måndagen på Elgiganten. Två dagar senare hämtade jag ut den på Bring servisepoint.
Det är nog väldigt olika på företag. Brukar beställa på Telia vid släppet - men denna gång var jag inte säker på ifall jag skulle byta (iPhone7) därför blev det inte av. Sedan förra helgen bestämde jag mig ändå. Men det såg ut på Telia som leverans skulle ske efter nyår. Chansade på Elgiganten mot faktura - så man inte behöver ligga ute med pengarna. Så kom den på 2 dagar istället. Svart 64 GB.

Ursprungligen av andas:

Hur länge har ni väntat på era telefoner? Jag beställde den 14/11 en 64 GB rymdgrå. Det enda som hänt på Telias sida sedan dess är att 64GB silver finns till leverering om 3-4 veckor. Alla övriga står det ingenting på. Betyder det att de inte levererar några telefoner just nu, eller att allt de levererar går till det som redan beställt?

Beställde själv en rymdgrå 64gb den 31/10 och fick den 24/11 bokade och hämtade i en av Telias butiker, hade först fått preliminär leverans till den 5/12 men sen gick det fortare till 28/11 och slutligen 24/11 men nu har väl produktionen ökat så bör väl gå ganska snabbt

Nån som vet någon fysisk butik i STHLM -området som har en rymdgrå 256 i lager? Hade tänkt plocka upp en i Täby imorgon men nu verkar det slut på lagret

Olåst. Tack.

Ursprungligen av Tjosansa:

Äntligen har jag telefonen i handen.
Mina första intryck. Skönt att slippa feta sorgkanter uppe o nere. Men detta med LED skärm? Vilken skillnad så fort man vinklar telefonen, från varmvitt till kallvitt och det stör mig en hel del. Positivt är stereohögtalare, nu slipper man kupera handen som en galning för att höra då det är kommer ut den övre frontade högtalaren också.
Väldigt fin telefon men skiftningarna mellan blåvitt o gulvitt gillar jag inte.

Ja jag stör mig också på skärmen, visst har jag vant mig men det är fortfarande lite irriterande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-01 08:38
Ursprungligen av jurassic579:

Olåst. Tack.

Det säljs inga låsta telefoner idag, inte sedan några år tillbaka.

Ursprungligen av zinned:

Det säljs inga låsta telefoner idag, inte sedan några år tillbaka.

Jo tre gör det, låste upp min sjua i veckan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-12-01 13:53
Ursprungligen av jimel:

Jo tre gör det, låste upp min sjua i veckan.

Det får de inte.

Någon som har beställt och fått sin telefon från Halebop?

Jag beställde 30/10 och har inte fått min ännu...

Ursprungligen av dapeee:

Någon som har beställt och fått sin telefon från Halebop?

Jag beställde 30/11 och har inte fått min ännu...

Du beställde igår och har inte fått leverans än?

Ursprungligen av Anderlind:

Du beställde igår och har inte fått leverans än?

Fel av mig, menade 30/10

Ursprungligen av dapeee:

Någon som har beställt och fått sin telefon från Halebop?

Jag beställde 30/10 och har inte fått min ännu...

Jag beställde 28/10 och det står " Preliminär leverans 1-2 veckor " och har så stått i drygt en vecka nu.

Ursprungligen av zinned:

Det får de inte.

De får låsa, men inte ta betalt för det när bindningsperioden är över. Vettiga företag låser däremot inte längre, just av denna anledningen: http://pts.se/sv/Nyheter/Telefoni/2014/Lattar...

Tre är skräp i mitt tycke och har enda fördelen i låga priser, och de låser tydligen fortfarande: https://www.tre.se/privat/kundservice/mobiler...

Så sjukt nöjd med iphonen alltså, och vart ännumer nöjd nu fick hem nya mous skalet, hade samma till 7+ funkar löjligt bra!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-12-06 13:52

Glädje ?

Ursprungligen av Maracana:

Jag beställde 28/10 och det står " Preliminär leverans 1-2 veckor " och har så stått i drygt en vecka nu.

Nu äntligen är telefonen skickad!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-11 16:49

Det där med att det går snabbt att få sin iPhone X levererad verkar inte gälla om man har beställt från Telia. Jag beställde min iPhone X 256 GB silver den 7 november och har fortfarande inte fått den. Beräknad klar 2018-01-02 står det på deras hemsida.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.694274/det-b...

Apple store i Täby har båda modellerna inne. Köpte i fredags och polaren idag.

Ursprungligen av P1200VB:

Det där med att det går snabbt att få sin iPhone X levererad verkar inte gälla om man har beställt från Telia. Jag beställde min iPhone X 256 GB silver den 7 november och har fortfarande inte fått den. Beräknad klar 2018-01-02 står det på deras hemsida.

https://macworld.idg.se/2.1038/1.694274/det-b...

Köp nästan på alla andra ställen och avbeställ Telia

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-12-12 09:05

Jag beställde telefon den 14/11 och fick den den 8/12, så det tog exakt fyra veckor för leverans från Telia.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-12 12:40
Ursprungligen av andas:

Jag beställde telefon den 14/11 och fick den den 8/12, så det tog exakt fyra veckor för leverans från Telia.

Vilken storlek? Det verkar vara längre leveranstid på 256 GB modellen än på 64 GB modellen.

Bevaka tråden