Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prylar med Apple-logo i julklapp?

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-11-20 13:35

Här är ett ställe som säljer Apple-muggar, -klockor, -kläder, -pennor och mycket annat, och som dessutom kan leverera till Sverige (20$ per order oavsett hur mycket man beställer).

http://missingbite.com/

Ändring: Förtydligade rubriken // Christian

[ 20 November 2002, 14:39: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

Någon som har lust att dela på fraktkostnaden? Ju fler som har lust att beställa, detsto billigare blir frakten...

/M

Lite Apple tshirts och el sweatshirts kanske

Sjukt vad Apple har hängivna fanatiker till anhängare. (blev det där fel svenska månne?)
Gör egna tröjor o allt.. medan andra uschliga företag (PC tillverkare) delar ut gratis tröjor
O andra sidan kanske DELL el dyl inte bryr sig om en pure tomte går runt med en DELL tröja. Det kanske Apple gör, dvs värnar om varumärket

Jag vet inte hur kvaliteten är på PC-burkstillverkarnas tröjor är, men Apples är BRA! Jag köpte några när jag var på WWDC förra året, och de är mina favvotröjor. Kvalitet kostar...

• Oregistrerad
  • 2002-11-20 14:49
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Någon som har lust att dela på fraktkostnaden? Ju fler som har lust att beställa, detsto billigare blir frakten...

/M

Jag kan tänka mig beställa lite saker.. en OSX magnet på kylen bör man ju ha

Jag kan tänka mig att haka på och dela på frakt!

Jag är ev. på... Ska bara försöka bestämma mig för något.

Jag är med på en kepa och en piké-tröja.

Svart kepa, med vit logga, grymt snygg ...

/M

• Oregistrerad
  • 2002-11-20 19:41

Här hittade jag ytterligare en Apple-prylaffär jag inte sett förrut: http://shop.store.yahoo.com/redlightrunner/

De fraktar till Sverige men kostnaden beror på hur mycket man köper. En mugg blev 15$ i frakt, medan en mugg + ett iMaquarium blev 105$.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-11-20 20:13

Vad sägs om mitt fina plåtfat med Apple-logga?

• Medlem
  • Lund
  • 2002-11-21 10:16

Hmm. Jag använder aldrig keps, men den med X:et på var ju snygg. T-shirten med ett litet vitt äpple på bröstet verkar ju helt OK också. Men det var dålig mängdrabatt. $5 rabatt på alla ordrar över $25. Oavsett hur stor order. Så gör vi en beställning för $800 så får vi bara 45 spänn rabatt. :-/

Jag är gärna med på ett hörn också.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Goka:
http://missingbite.com/

Kool namn o logo!

Den här vill man ju ha, men jag vet inte, lite dyrt med $249.95 för en temugg kanske?

http://missingbite.com/details/detail.html?206

En t-shirt eller två kan jag nog tänka mig...

Vore kanske ett projekt för Björnström att bli svensk återförsäljare för missingbite.com. Vore grymt att kunna köpa dylika produkter på 99mac.com tycker jag och därmed få ner fraktpriset lite kanske...

...men det kanske inte Apple skulle gilla...???

En god idé bara de som sättes på projektet (Martin) orkar med det. Det får ju han svara på
Vore kanske bättre med en vice-köpare under 99mac för att fördela allt jobb?

Jag var sugen på en musplatta men måste erkänna att deras priser är en aningen hårresande! Flera hundra kronor för en themugg (!). Lite mastigt.

Handlar vi för över $ 25 (vilket är lätt gjort) så får vi 5 % rabatt!. Det kanske går att förhandla sig till ännu högre rabatt om vi handlar för en tillräckligt hög summa...

/M

Tja, kan vi sänka priserna något hoppar jag gärna med på tåget.

Jag har droppat ett mail till dem...
håll tummarna på att vi får en bra deal

såg förresten att man kunde bli återförsäljare (affiliate) åt dem. Man kunde tydligen få 15 % av intäkterna, så da har tydligen lite att spela på...

/M

Då har man lyckats fixa lite rabatt! Haken är dock att vi måste handla för ca 9 000 kr.... :rolleyes: Är det någon som känner sig köpsugen?

Mail från missingbite;
Hi Martin,

If the order is over US $1000 we can offer you a 15% discount and free Fed Ex shipping to Sweden.

Our current special is $5 off any order over $25, not 5% off any order over $250.

Thank you for contacting us. We look forward to working with you.

Sincerely,

The Missing Bite
Cool Stuff for Mac Zealots!

Vad säger ni, kommer vi upp till den summan?
Martin kan inte du slänga ihop en beställning av lite coola prylar, som du kan sälja vidare här?

/M

[ 21 November 2002, 17:41: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

geeeeez

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2002-11-21 18:10

Om det blir beställning med rabatt så vill jag ha denna väst i storlek large
http://missingbite.com/details/vest.html
Snygg va?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:
Vad säger ni, kommer vi upp till den summan?

Personligen kan jag säkert komma upp i en beställning på ca 500 spänn om inte mer och jag tror att min kollega hugin är beredd att göra detsamma. Då har vi 1000 kr från Falun i ett kick.

Jag antar att det inte är tal om att beställa den här veckan typ utan att det kanske dröjer ett par veckor att sammanställa vad alla vill ha samt att få fler medlemmar att haka på.

Det gäller ju att marknadsföra detta på ett klokt sätt på 99mac så att alla (nåja) medlemmar handlar för minst 250-500 kr var...

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-21 18:36

Jorå, sådär 500-1000 kr skulle jag nog kunna handla för...
Bra initiativ förresten! Har funderat ett bra tag på att köpa något, men varit osäker pga priset...

/arvid

Om det blir något av det hela så har jag en order att lägga på runt $100.

• Medlem
  • 2002-11-22 09:58

Jag vill ochså ha en så här (large!)
http://missingbite.com/details/vest.html
Verkligen cool !

• Medlem
  • Lund
  • 2002-11-22 10:39

-Martin-: Tror du att vi kan få ännu bättre rabatt om vi handlar för ännu mer än $1000? Jag tycker att det verkar som att vi kanske skulle kunna få ihop en rätt fet beställning.

Jag tror inte vi får mer rabatt än 15 %. I mitt mail där jag frågade dem om rabatten skrev jag att vi skulle handla för en snuskigt hög summa, och att jag var intresserad av den maximala rabatten. 15 % är nog deras tak.

Och det är ju perfekt att de bjuppar på frakten, med fed-ex dessutom, grejerna kommer över natten...

/M

Jag kan handla för $50

Administrerar du det hela Martin?

Bevaka tråden