Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prylar med Apple-logo i julklapp?

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nå, vad händer?

Läget är under kontroll! Ca 9000 kr var inbetalade sist jag hörde av David, i fredags tror jag. Ordern skickas iväg till missing bite på måndag morgon,

/M

Men för att kunna lösa tull och moms på paketet måste alla betala in sina pengar.

Så ni sju som inte betalat.... Ja, ni vet.

[ 08 December 2002, 10:10: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Jag betalade in i fredags, men mellan två olika banker tar det väl ett par dagar för pengarna att komma fram?

Nu är det måndag morgon...
...vad är statusen på detta projekt?
Har det gått iväg en beställning?

Aktuell status;
Ordern är färdig för att skickas, jag väntar bara på att David ska maila mig sin adress. Vi har kommit överrens om att paketet från USA ska levereras till Davids arbetsplats i Stockholm.

Det har kommit in 14 282:- kr, av totalt 16 011,55 kr.

Men vi skickar trots detta iväg beställningen. Missing bite får packa ner våra grejor i en låda och vänta på betalningen.

/M

16 av 20 har betalat.

[ 09 December 2002, 10:05: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Ordern skickades iväg i morse! Missing bite har svarat, alla produkter finns för leverans (med undantag av den svarta musmattan, beröra personer kontaktades dock innan ordern skickades). MB skickar produkterna så snar som betalning erlagts.

David sköter betalningen. Det är dock viktigt att ni som ännu inte betalat, skyndar på så David slipper lägga ut mellanskillnaden själv!

/M

[ 09 December 2002, 22:10: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Populäraste mac-prylarna: Black Baseball cap och Black short sleeve Apple T-shirt.

Kan ni lägga ut namn och adress på dom som inte har betalat ännu? Jag och några ljusskygga typer kan åka dit och "motivera" dom i så fall så att pengarna kommer in...

OBS: ovanstående är ironi och jag inget som helst samröre med maffian...

Skynda! Skynda!

</dalmål>

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Kan ni lägga ut namn och adress på dom som inte har betalat ännu? Jag och några ljusskygga typer kan åka dit och "motivera" dom i så fall så att pengarna kommer in...

OBS: ovanstående är ironi och jag inget som helst samröre med maffian...

Att lägga ut namnen är nog inget alternativ.
Men vi ska försöka e-maila och ringa berörda personer.

/M

Nu är pengarna ivägskickade till MB. Enligt banken skulle det ta tre dagar. ->ons->tors->fre

Borde betyda att vi har grejerna i mitten av nästa vecka.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: David Molarin:
Nu är pengarna ivägskickade till MB. Enligt banken skulle det ta tre dagar. ->ons->tors->fre

Whoa!

• Oregistrerad
  • 2002-12-10 12:42

David: (om det är du som skall gå till fusk posten och skicka iväg paket till alla som är för lata för att hämta "Undertecknad") Har du någon beräknad tid som det kommer att ta innan paketen är iväg skickade? Så man kan sätta ett kryss i almanackan

Jag undersöker saken. Ni ska inte behöva vänta mer än nödvändigt på era saker.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-10 13:17
Citat:

Kan du inte maila kopia på insättningskvitto till dem, och få dem att skicka redan idag?

(otålig? jag? neeeej.)

Läs rubriken, vi har två veckor på oss!

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-10 14:21
Citat:

Läs rubriken, vi har två veckor på oss!

Nu är ju inte "i julklapp" och "leverans på julafton" riktigt samma sak.

Tålamod? Vad är det? Förresten, när får vi våra saker?

Goda nyheter kära vänner!

Missing Bite meddelade just att de erhållit betalningen, och att vårt paket just skeppats iväg med Fed Ex internationa-tjänst! Detta innebär att våra grejer bör komma fram till David redan nästa vecka!

/M

Yihaaaa!!!

*låter som en cowboy*

I förväg vill jag ge all heder åt Martin Belak och David som lagt ned allt jobb på projektet!

Många klapp i handen från mig.

Kram-Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Dolk:
Yihaaaa!!!

*låter som en cowboy*

I second that.

Lägesrapport;
Paketet lämnade Charlottesville, Virgina igår kväll, någon gång tidigt i morse lastades den om i Sandstone, Virgina. Nu är den antagligen på väg till FedEx huvudlager i Memphis, Tennessee. (Elvis gamla trakter )

Vi håller er underrättade om händelseförloppet.

/M

[ 14 December 2002, 12:25: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-14 15:05

Klockrent!! Bra jobbat Martin och David!!

/arvid

Min dagisfröken sa till mig att Advent handlade om det lilla Jesusbarnet som folk väntade på

Om man skulle mäta med något slags instrument som kartlagde hur ivriga folk var i sin väntan på sina Appleprylar/per inlägg skulle det kanske se ut såhär:

-1° Vem faen bryr sig!

0° Vadå?!

+1° De kommer när de kommer!

+2° Undrar om de kanske kommer snart?!

+3° Varför tar det så lång tid?

+4° De var då jälar va TID det tog innan grejorna kommer fram!

+5° Undrar vad de där männen i vita rockar gör och varför vill de att jag skall sätta på mig en jacka med så långa armar?!?

/G

Det förklarar kanske varför det där "hotellet" som dom tog mig till hade madrasser på väggar, golv och tak...

Fredrik: Tack för att du hjälpte till att klia mig på ryggen, de där tröjorna man fick på hotellet var så svåra att röra sig i.

Bevaka tråden