Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prylar med Apple-logo i julklapp?

Tråden skapades och har fått 254 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Förlåt om jag missat något här men jag undrar bara...när/om sakerna köps in och levereras vid olika poster runt Svedala och man kommer för att hämta det man beställt...hur betalas det hela?

Kontant på plats? I förväg? Med kort?

• Oregistrerad
  • 2002-11-28 17:52

Det bästa är väll att sätta in pengarna på ett postgiro till den som har hand om köpet. Så man får ett kvitto på det. ?! Eller! Sedan betalar jag gärna en peng för att få grejerna nerskickade från Göteborg, eftersom det skulle kosta mer om jag åkte dit och hämtade prylarna själv.

Att sätta in pengar på ett konto är inget problem för mig.

Bara jag får reda på vem som delar ut prylarna samt vilket konto det hela skall in på

/G

Hejsvejs...

det strömmar in nya beställningar hela tiden, hehe. Missingbite får väl revidera offerten

Finns det någon frivillig som vill administrera insamlingen av pengar? Jag är desvärre rätt upptagen (tentaplugg), de närmaste veckorna, så jag avstår helst. Skulle vara jättebra om någon vänlig själ kunde ta på sig detta...

/M

• Oregistrerad
  • 2002-12-03 15:27

Vad händer och fötter? Det är julafton snart!!!! Vill ha ett mjukt paket från tomten.

Missing bite kontaktade faktiskt mig precis nyligen, de frågade efter om vi fortfarande var intresserade...

och visst är vi väl det. Jag efterlyste/efterlyser någon som känner sig manad att sköta insamlingen av kontanter? Jag väldigt dåligt med tid just nu, tentaperioder närmar sig på universitetet

För övrigt kan jag nämna att samtliga var intresserade att gå vidare efter en utskicket av prisuppgiften. Sedan dess har ytterligare en handfull nya intresseanmälningar tillkommit.

Så jag ställer frågan igen; Finns det någon vänlig själ som skulle kunna ta hand om insamlingen av pengar?

/M

Ingen?

(Jag kan tyvärr inte.)

• Oregistrerad
  • 2002-12-04 01:25

Äger tyvärrr inget kort och är inte bra på det där med tull och allt vad det nu är. Annars så skulle jag ställt upp. Det vore ju tråkigt om allt föll bort när vi har kommit så här långt

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-04 10:18

Av respekt för er andra vill jag inte riktigt ta på mig det här. Jag har fortfarande inte fixat listerna hemma i köket efter att jag målade om förra hösten. :-/

• Oregistrerad
  • 2002-12-04 10:27

Martin, du kan inte tänka dig att hålla i det ändå?!! Du har ju kontakt med Missing bite redan och har koll på allt...Pretty please!!! U are our only hope.

Saker och ting är på G, håll utkik i era e-poslådor.

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Av respekt för er andra vill jag inte riktigt ta på mig det här. Jag har fortfarande inte fixat listerna hemma i köket efter att jag målade om förra hösten. :-/

Men då har du inte 20 mac-fanatiker efter dig heller...

Lösningen är nära, håll koll i er inkorg.

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-04 11:10

Härligt David.

Sådär, då ska samtliga som anmält sitt intresse ha fått ett mail med betalningsinformation.

Har du anmält intresse men inte fått något mail, kontakta mig i så fall snarast.
martin.belak@99mac.com

/M

En del är riktigt snabba...

6% av pengarna har redan kommit fram... Internet är bra ibland.

Uppdatering: 11% (20 min efter att Martin skickade mailet!)

[ 04 December 2002, 12:05: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

..Hinner..inte betala..ida..får...bli...imorrn´ *Pust*

(Idag är den 4/12, Onsdag)

Ajaj Gambit, på grund av dig försenas julklapparna till 20 inbitna Macfanatiker!

Nä, skämåsido, i morgon går jättebra, men det vore bra om samtliga kunde göra allt för att få iväg pengarna så snart som möjligt.

Lite statistik om vår order;
Total antal personer involverade; 20
Ordens totala värde; ca 15 500 kr
Totalt antal prylar att beställa; 61

/M

[ 04 December 2002, 13:27: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

Nu har man betalat...

Hinner grejerna komma den här veckan eller?

Nåja, om alla bara betalar så snart som möjligt så har vi ju våra nya Apple-saker snart...

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-04 14:21

Mera statistik Martin!

Jag har tyvärr inte tillgång till min mail. Kan någon säga var jag ska betala in pengarna här eller skicka ett privat meddelande till mig angående det?

Vore snällt..

Edit: Hur mycket jag ska betala in vore också bra..

[ 04 December 2002, 22:19: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Jag har tyvärr inte tillgång till min mail. Kan någon säga var jag ska betala in pengarna här eller skicka ett privat meddelande till mig angående det?

Vore snällt..

Edit: Hur mycket jag ska betala in vore också bra..

Du har fått ett personligt meddelande, Patrik.

/M

• Oregistrerad
  • 2002-12-05 00:03

David/Martin Skall kontonumeret vara så där ?!! Med punkterna! går till banken i morgon så får vi se om dom skrattar åt mig.

De skrattar aldrig på banken. De fnyser och ser elakt på en. Skrattar gör de aldrig.

Punkter eller inte, banken bryr sig inte. Välj själv.

Tack för meddelandet (både Martin och David ), betalar in pengarna idag (torsdag).

Tycker att det passar med ett uttryck som dom lärde en i lumpen:
– Är man sist så ÖKAR man!

Vill ju har grejerna så fort som möjligt...

Ni som betalar in pengar:

Skicka gärna iväg ett mail till mig med namn och summa så att jag har koll på allt.

/David
[email protected]

Edit: Gäller inte er som redan fått bekräftelse, naturligtvis.

[ 05 December 2002, 13:10: Meddelandet ändrat av: David Molarin ]

Nu är hälften av pengarna inne!

Jag har 2st anonyma insättningar, så jag påminner er: Skicka ett mail när ni betalat in!

8 inbetalningar kvar, skynda skynda! (Uttalas på brett dalmål)

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-05 16:18

Jag hjälper till lite med dalmålet.
Skynda, skynda!

Nu när min inbetalning är gjord så säger jag också: Skynda! Skynda!

• Medlem
  • Lund
  • 2002-12-06 15:21

Hur många kvar?

Bevaka tråden