Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 08:37

Så sitter man då här med en lång önskelista som helt plötsligt kan förverkligas genom Sverigepremiären av iTunes Music Store. In i registreringen och knappar in kontokortet.
Aaahh!!!! Det fungerar inte! Inga kort fungerar! Två Mastercard och ett VISA testat. Vad är fel?
Korten fungerar bevisligen eftersom jag handlade på Amazon med ett av dem i morse.

Eftersom iTMS inte är 100% officiellt kan man kanske inte räkna med att allting fungerar perfekt.

Ifall du orkar vänta tills dess att Apple själva har sagt "We are hope to announce..." kanske det är lika bra att göra det :).

Mitt Apple-ID fungerar perfekt, men mitt Visa-kort ville Apple inte veta av. Jag har inte hunnit känna av utbudet ännu i den svenska butiken.

Mitt Apple-ID, som är kopplat till mitt Visa, funkar inte . Alls.

Jaja, det löser sig nog.

100% officiellt skulle jag nog säga att det är: http://www.apple.com/pr/library/2005/may/10itms.html

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 09:08

Är nog så att Amex sköts från us amerika och därför gjorde dom klart det igår eftermiddag (vilket ju är mitt i natten för oss), medans Mastercard och Visa sköts från europa och fixas nu under förmiddagen.

En gissning iofs men jag tycker den låter väldigt rimlig.

Grymt rimligt, Pär. Men jag tänker inte acceptera den. Vill slösa bort pengar på fiktiva skivor NU!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 09:16
Ursprungligen av Leftrustle:

Grymt rimligt, Pär. Men jag tänker inte acceptera den. Vill slösa bort pengar på fiktiva skivor NU!

Ta vagnen in till centralen då, de brukar ju stå där och mångla på kreti och pleti amexkort (så man nästan funderar på att ta med sig en kulspruta och rensa upp lite bland juniorsäljarna...)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 09:15

Top Downloads Itunes Music Store...

Någon har ju uppenbarligen fått det att funka att ladda ner med tanke på att det ligger låtar på "Top Downloads"... eller så är det bara ett trick!

American Express fungerar tydligen bra att handla med.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 09:18

Samma här. Mitt VISA duger inte heller. =(

Vill. Shoppa. Musik. Nu. Nu. Nu. 8-)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-05-10 09:23

Tror inte det är en bugg, jag tror bara inte dom aktiverat funktionen ännu. Det skulle ju vara rätt så dumt att göra det innan dom officiellt öppnar.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 09:25

Det är nog så att den officiella premiären tillför en del (nödvändig) funktionalitet. tex svenska i menyer och inloggningar

Hm, jag har svenska i menyer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 09:35

Var någonstans står det att svenska iTMS inte är öppnad ännu? Det finns ju länkar från apple.se och svenska flaggan finns ju i landsvalet. Pressmeddelandet nämner ju heller ingenting om att det är ett visst klockslag som gäller. Apple får nog skynda sig att fixa det här med VISA annars blir det nog sura artiklar på olika hemsidor.

Chk

Måste vara officell nu:

http://www.apple.com/se/itunes/

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-10 10:22

De har ju dessutom en helsidesannons i metro.

"Itunes music store nu i din mac eller pc"

När är nu? iofs så finns den ju där, men det går ju som sagt inte att handla...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 10:26

Nu funkar inte inloggningen alls. Kontraktstexten är borta och knapptryckningar ger" Could not process your request" hur man än gör.

Enligt en kommentar (tror det var på IDG.se) så skrev någon att det skulle vara uppe uppe och rulla i samband med pressträffen som hålls i Schweiz strax innan lunch.

Detta är pinsamt för Apple.

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-05-10 10:36

"The new European stores are launching with exclusives from Kent, Stereophonics and The Cardigans."
Kent finns inte med i min musicstore, så det kanske bara är en tillfällig som ligger uppe, men jag håller med om att tystnaden är pinsam för Apple, vad hade de väntat sig? Att alla skulle vänta till presskonferensen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 10:45

"CUPERTINO, California—May 10, 2005—Apple® today launched four new iTunes® Music Stores in Denmark, Norway, Sweden and Switzerland featuring songs from all four major music companies and over 1,000 independent record labels."

I Apples eget pressmeddelande står det att iTMS är "launched". När sedan folket kommer viftandes med sina kreditkort så går det inte att använda dem. Det är ju ingen vidare lansering och inger ju inte direkt förtroende för Apple.

Är det någon som vet hur det är i Norge och Danmark?

Chk

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 10:39

Brukar Apple släppa saker innan de haft en show runt det hela?
Tror inte det va (pinsamt för dom som inte upptäckt detta ännu)

Ser inga kommentarer om det på macnyt.dk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 11:00

Nä på macnyt var det bara glada tillrop om vad man skulle spendera "lommepengen" på. Jag vill ju spendera mina fickpengar men kan inte

Chk

Hoppas det snart är fixat.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 13:02

Äntligen: D-FUNKA! WohooOOoOOo! =D

Mitt Apple-ID och Visaskort är kopplat till butiken. Nu ska jag hitta en låt att köpa och ladda ner.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 13:23

Hmm, Moneybrother/To Die Alone t.ex. kostar 9.99Kr står det. Rätt billigt, ska man passa på innan dom upptäcker felen, eller dras det 90:- när man köper ändå?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 13:24

Det var ju inget snack när man väl stod i kassan det blev Stevie Wonders nya som fick äran att vara först i skivbacken...OHHH va detta är bra

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 13:25

Är det bara jag som tycker det är märkligt att skivor är prissatta till 9.99? D.v.s Nio kroner och nittionio öre?

  • Medlem
  • 2005-05-10 13:44

Dum fråga, vem det där med "Apple-ID", är det nåt man måste registrera sig på för att sedan få handla? Vad är det egentligen?

Bevaka tråden