Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Lyckades för några veckor sedan köpa ett antal låtar på mitt ena VISA-kort. Då kunde jag köpa låtar antingen genom 1-click, eller genom att köpa enstaka låtar ur kundvagnen. Däremot gick det inte att köpa hela kundvagnen med knappen "Köp nu" längst ner till höger; då fick jag "Your billing information has changed".

Nu kan jag inte försöka köpa skivor oavsett metod utan att komma till "Your billing information has changed", där jag sen får fylla i samma kreditkortsuppgifter och slussas tillbaka till kundvagnen. Skölj, upprepa.

Har provat med ett annat VISA-kort, samt klagat hos iTMS support. Där lät de meddela att "After carefully reviewing your request, we have determined that this issue falls outside the type of support provided by iTunes Music Store Customer Service."

Fungerar det för alla andra med VISA-kort?

EDIT: Nu fungerar det; det hängde på postnumret (som skrivits om tidigare i tråden, jag skäms!). Det ska vara skrivet med mellanslag mellan de tre första och de två sista siffrorna.

/Erik

Senast redigerat 2005-06-01 09:54
  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 09:37

Hjälper dig kanske inte men jag har handlat på tok för mycket redan och knappt haft några problem. Men jag kör Mastercard. Ett par gånger har jag också fått att mina uppgifter är ändrade men jag har enbart skrivit in en uppgift igen och sedan har det fungerat. Jag kör enbart one-click.

Erik Aderstedt --

Det som löste samma problem för mig var att lägga in ett mellanslag i postnumret på min billing info.
Postnumret skall alltså skrivas så som vi skriver i Sverige t ex. 854 00

Ändra det så kanske det fixar sig för dig också.

- Slice -

Senast redigerat 2005-06-01 10:45
Ursprungligen av - Slice -:

Erik Aderstedt --

Det som löste samma problem för mig var att lägga in ett mellanslag i postnumret på min billing info.
Postnumret skall alltså skrivas så som vi skriver i Sverige t ex. 854 00

Ändra det så kanske det fixar sig för dig också.

- Slice -

Tack för hjälpen, nu fungerar det! Man tycker kanske att Apple borde antingen 1) fixa felet, eller 2) upplysa om att postnumret måste skrivas på det viset, eller 3) åtminstone behandla det som ett supportärende.

/Erik

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2005-06-01 10:41
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Tack för hjälpen, nu fungerar det! Man tycker kanske att Apple borde antingen 1) fixa felet, eller 2) upplysa om att postnumret måste skrivas på det viset, eller 3) åtminstone behandla det som ett supportärende.

Instämmer helt! Jag upptäckte ju detta för ett tag sen nu och försökte verkligen upplysa dem om detta genom att skicka mail till supporten. Fick tillbaka något standardsvar om att jag skulle skicka det till den tekniska supporten istället, med en URL där en e-postadress till dem skulle finnas. Lusläste den sidan och hittade trots det ingen e-post till teknikerna och när jag meddelade den ursprungliga supporten detta fick jag "det ska finnas en adress på den sidan"-svar istället för att de bara kan ge mig adressen!

Jag påpekade detta mycket tydligt - och döm min ilska när jag är tillbaka på ruta 1 och får tillbaka samma standardsvar som jag fick från början igen. Läser de inte ens vad man skickar? MYCKET oproffesionellt och inget som man vill förknippa med Apple precis. Jag gav upp helt sen - det verkade ju omöjligt att hjälpa dem trots att detta säkert hindrar hur många som helst från att handla. Jag är besviken på dem.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-10 19:19

Itms nere???
Kommer inte dit hur jag än försöker.

Yes!

Yikes, jag höll på å bli galen! Tur att 99mac finns. Jag hade billing info-problemet och det löste sig genom att jag gjorde mellanslag i postnumret så som många redan påpekat. Tack tack.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-18 12:41

Bitter Sweet Symphony - EP kostar 95 kr på svenska iTMS, vilket måste vara en felaktig prissättning för 4 låtar. Och det går ju inte att köpa alla låtarna lösa...

Försökte maila svenska Apple Supporten, men fick som svar att jag skulle använda http://www.apple.com/se/support/itunes/musicstore.html. Och det gjorde jag och fick svar (troligen auto-genererat), men priset är fortfarande fel. Någon som vet vart man ska vända sig?

De få låtarna jag köpt har varit 128...

Ursprungligen av Leftrustle:

De få låtarna jag köpt har varit 128...

Har du jämfört en egenrippad AAC128 från CD original mot iTMS 128? Alltså hur de ser ut frekvensmässigt? Den låt som köptes såg mer ut som en 128 MP3 (jag har också analyserat filerna).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-07-25 20:48

Tack Bod!
Det funkar nu för mig också, vad skulle jag vara utan er här på forumet :

Bevaka tråden