Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det någon mer än jag som tycker att det går GRYMT långsamt att väl ladda ner köpt musik?

Det går ju knappt i realtid ju.
Kan det bero på att alla handlar idag? Hoppas verkligen det!

Detta till trots… ÄÄÄNTLIGEN går det att köpa via iTunes Music Store!!!!!

- Slice -

PS.
Kronér, kul att du har hittat hit och att du valde att köra med ditt riktiga namn.
Välkommen!
DS.

Tycker bara det är B att den ska vara sämre än amerikanska. Vart är iTunes essentials?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 14:23

Va roligt:D

Har nu köpt min första låt

Pink Floyd - Money

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 15:26


Samma här! Kul!
Blev Stevie Ray Vaughan & Double Trouble med låten Tightrope

Men kan man välja kvalitet på nedladdningen?
Fick AAC & 128 kbps bitrate

Jahapp, och vart vänder man sig om man vill lämna tillbaka en låt man köpt? De är ju fan sämre rippade än vad piratlåtarna på Kazaa är. Det är hackigt och låter skit, i alla fall Melody Clubplattan jag köpt. Var finns reklamationsacdelningen?

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 14:30
Ursprungligen av Martin Belak:

Jahapp, och vart vänder man sig om man vill lämna tillbaka en låt man köpt? De är ju fan sämre rippade än vad piratlåtarna på Kazaa är. Det är hackigt och låter skit, i alla fall Melody Clubplattan jag köpt. Var finns reklamationsacdelningen?

Instämmer, "PalaceStation Live" på Melody Club EPn hackar som fn

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-10 14:33
Ursprungligen av Hubertus:

Instämmer, "PalaceStation Live" på Melody Club EPn hackar som fn

Jo dra åt helvete vad den låten hackar i mitten! Går fan inte att lyssna på. Nu jävlar ska det skickas gnällmail :/

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-05-10 22:22
Ursprungligen av rhesus:

Jo dra åt helvete vad den låten hackar i mitten! Går fan inte att lyssna på. Nu jävlar ska det skickas gnällmail :/

ok köper man den låten får man nog skylla sig själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-12 09:59
Ursprungligen av rhesus:

Jo dra åt helvete vad den låten hackar i mitten! Går fan inte att lyssna på. Nu jävlar ska det skickas gnällmail :/

Otroligt! Jag fick en refund på köpesumman för hela albumet och en ursäkt

Se upp!

Jag handlade precis en låt för 9 SEK för att testa men de har debiterat mitt VISA kort med 99 SEK och det går inte att skriva till supporten heller för de hävdar att jag har en "invalid e-mail address" men det har jag inte... om inte nu Glocalnet blivit bannlysta av Apple?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 18:39
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Jag handlade precis en låt för 9 SEK för att testa men de har debiterat mitt VISA kort med 99 SEK och det går inte att skriva till supporten heller för de hävdar att jag har en "invalid e-mail address" men det har jag inte... om inte nu Glocalnet blivit bannlysta av Apple?

Jag beställde nyss en låt för 9 spänn jag med för att prova Hoppas inte jag råkar ut för samma öde...

Har du provat att ringa till Apple?

På första sidan av dagens 99mac står att läsa att det var "en pinsam miss" av Apple att det inte fungerade från början. Jag håller absolut inte med om detta. Det är för enkelt att skylla detta på Apple.

Efter som även jag hade problem med att få antingen Mastercard eller VISA att fungera så ringde jag SEBanken-kort ( 08-147474 ) för att be dom kolla om dom skulle råka ha fel adressuppgifter på mig, och att detta skulle kunna vara boven i dramat, men allt stämde i deras uppgifter.

MEN bankkillen berättade då att det inte är ovanligt att det är problem med speciellt linorna via internet och över till bl.a USA. Han sa något om att viss information ska acepteras på fler ställen i hela kjedjan fram till det ställe som man vill göra affärer med och att det inte nödvändigtvis då gäller enbart USA. Förenklat så går inte bankuppgifter från punkt A till B.

Av detta kan jag bara dra slutsatsen att "man" ( 99mac redaktören ifråga ) gör det för enkelt för sig om man kallar detta för just "en pinsam miss" och skyller fadäsen på Apple. Det må vara förlåtet att knappt någon av oss känner till HUR en transaktion ska hoppa mellan olika intresenter längs vägen.

Mvh - Olle Jonsson

Har någon hittat vart tusan jag ska klaga på defekta låtar? Blir så trött på att Apples supportsidor suger, varför finns det inget telefonnummer... Ska man behöva ringa Mr. Bjers för att få saker och ting uträttade?

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-10 14:41
Ursprungligen av Martin Belak:

Har någon hittat vart tusan jag ska klaga på defekta låtar? Blir så trött på att Apples supportsidor suger, varför finns det inget telefonnummer... Ska man behöva ringa Mr. Bjers för att få saker och ting uträttade?

/M

http://www.apple.com/se/support/itunes/windows/download.html

Det finns ett formulär längst ner på sidan. Välj "Quality" som orsak. Däremot vägrar den acceptera mitt apple-ID... Det får nog bli Bjers iaf

Ursprungligen av rhesus:

http://www.apple.com/se/support/itunes/windows/download.html

Det finns ett formulär längst ner på sidan. Välj "Quality" som orsak. Däremot vägrar den acceptera mitt apple-ID... Det får nog bli Bjers iaf

Tack, tack.
Nu har jag klagat. Det ska bli intressant att se hur bra supporten är.

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 14:47

Helv-e, jag ändrade en liten detalj på Kreditkortsinformationen och nu kortet inte accepterat länge! Varning till er andra, har ni fått det att fungera - ändra inget ! :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 14:45

Pengarna dras ju direkt från bankkontont, men jag skulle vilja se en lösning där jag kan tanka upp "credits" på mitt iTunes konto.

Går det?

Ursprungligen av stry:

Pengarna dras ju direkt från bankkontont, men jag skulle vilja se en lösning där jag kan tanka upp "credits" på mitt iTunes konto.

Går det?

Ja, du kan ju köpa förbetalda presentkort ju.

/M

Det går inte att köpa gift-certificates - den klagar på Billing info. Däremot funkar det att köpa låtar. Strange....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-05-10 15:01

Hm... iTunes gillar fortfarande inte mitt Mastercard...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 15:16
Ursprungligen av stry:

Pengarna dras ju direkt från bankkontont, men jag skulle vilja se en lösning där jag kan tanka upp "credits" på mitt iTunes konto.

Går det?

Du kan ju köra en Monthly gift till dig själv antar jag.. om nu inte presentkort funkar..

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 15:20

Jens of Sweden har en kommentar...

"Det är ett otyg från Apples sida att musiken som säljs i Itunes Music Store bara kan användas på Ipod och Ipod Shuffle, menar Jens Nylander."

Ursprungligen av mcelwee:

Jens of Sweden har en kommentar...

"Det är ett otyg från Apples sida att musiken som säljs i Itunes Music Store bara kan användas på Ipod och Ipod Shuffle, menar Jens Nylander."

Surt sa räven...

Jag har inte kollat nyligen, men jag antar att det inte fungerar med PayPal eller? Det verkade inte som det skulle göra det i morse i alla fall.

Jag skulle vilja köpa en iMix från den amerikanska sajten, men det går ju inte...

Någon som vet om detta går att lösa?

PS. Om nån har lust att skapa den så är det Burnout 3-mixen. DS

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-10 16:01

Det här är kul. Jag har köpt presentkort och skickat till min syster och till min dotter - nu skall jag se om jag kan handla något till mig själv . . .

Det är mycket snack om kvalitet på idg.se när det kommer till digital musik. Jag tycker att det snackete är trams. Visst finns det hifi-snubbar som har bra utrustning och hör skillnad, men för de allra felsta så spelas musiken på sådan utrustning att den kvalitet som Apple erbjuder är fullt tillräcklig.

Det viktigta är att det är enkelt att köpa, spela, skapa spellistor och bränna. Att leta fulkopior på nätet måste upplevas kom krångligt jämför med att köpa från nätbutiker. Det är ju samma sak med allting. iMove tar hemvideon från en trist oredigerad film till en fräsig dvd. iPhoto tar de digitala bilderna från en mapp på datorn till webben, album och bildspel på dvd.

Kanske kommer det andra butiker som konkurrerar med Apple så de öppnar upp för fler mp3-spelare än sina egna. Men just nu är de så ensamna och stora ett de kan stänga ute de andra.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2005-05-10 16:09

Tyvärr kan jag forfarande inte få mitt .mac konto att funka med ITMS.

När jag skall logga in med mitt .mac anv namn så visas gamla uppgifter från mitt konto och det går inte att uppdatera dessa heller, då klagar den på mitt visa kort. Mitt konto på .mac har rätt uppgifter så det verkar som om det är något gammalt som ligger kvar i itms.

Jag måste säga att utbudet av svenska artister är riktigt dåligt!
T.ex.
LOK - En enda rutten singel finns med på storen och under genre POP!
Carola - Tre album. Inte det nya.
Ted Gärdestad finns inte ens med.
Kent finns inte med..

Antagligen så har dom inte lagt allt än... Eller så är det ett skämt.

De har inte lagt in allt. Finns flera artister utan album men med biografier.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-05-10 16:49

Hur bär man sig åt för att handla från ett annat lands music store som USA. Har hört att det ska gå med paypal, men hur bär man sig åt? Jag har ju registrerat mitt kontokort på ITMS Sverige.

Det kan ju knappast vara olagligt att handla från USA, även om musikbolagen (?) inte vill det.

Har provhandlat en låt från svenska ITMS. Tycker dock utbudet är ganska dåligt än. Saknas massor av musik. Men det kommer väl mer än såhär?

Bevaka tråden