Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediabranchen; Mac eller PC?

Tråden skapades och har fått 239 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av jazzper:

Den snabbaste PCn var tydligen betydligt dyrare än macen...Sen är det lite konstigt formulerat det där med att macen aldrig slagit den snabbaste PCn totalt sett.

Undan flykter!

So your best overall value would be with the dual core Dell machine, which still beats the Mac even with one hand (chip) tied behind its back and costs $1100 less

Den kostar 1100 Us dollar mindre än Macen!

Ursprungligen av Hunter78:

Undan flykter!

So your best overall value would be with the dual core Dell machine, which still beats the Mac even with one hand (chip) tied behind its back and costs $1100 less

Den kostar 1100 Us dollar mindre än Macen!

återigen så har du missat något Dellen var inte snabbast i testet. Dual G5 2,7 Ghz var snabbare i många av testerna än Dell. Och priserna stämde tydligen inte. Dessutom så kördes PCna antagligen med RAID vilket ger dom en fördel, undrar varför macarna inte testades med RAID....

återigen så har du missat något Dellen var inte snabbast i testet. Dual G5 2,7 Ghz var snabbare i många av testerna än Dell. Och priserna stämde tydligen inte. Dessutom så kördes PCna med RAID vilket ger dom en fördel, undrar varför macarna inte testades med RAID....

Kan du läsa för vad jag kan se så slår Dellen Macen med ( 9 - 3 ) i nästan alla tester, så om macen van i några små delmoment spelar ingen roll. Dell van ia alla viktiga delmoment vilket Macen inte gjorde!
Dellen slog PowerMacen dual 2.7 plus att den kostar 1100 USA dollar mindre! Det är det viktigaste.

Sedan ang den dyrare Dellen :

The most dramatic difference in speed was revealed with the Maxon CineBench 2003 benchmark, a cross-platform test where raw rendering speed is rewarded and all the PR-speak in the world does no good. My jaw dropped as I noticed that the Boxx 7400 slaughtered the Mac G5, registering nearly double its speed in both CineBench rendering time and the CineBench CPU test. Read ’em and weep, McWhiners, because your baby got beaten, again, in a non- After Effects benchmark—that’s optimized for the G5—by a score of 40 seconds for the Mac, 21.1 seconds for the PC. The most astonishing result was in the CineBench CPU result, where the Mac’s paltry 658 score was not even close to the PC’s blazing 1250, the best score I’ve ever seen on this test.

Då var den dubbelt så snabb som PowerMacen dual G5 2.7Ghz

Sedan ang den dyrare Dellen :

The most dramatic difference in speed was revealed with the Maxon CineBench 2003 benchmark, a cross-platform test where raw rendering speed is rewarded and all the PR-speak in the world does no good. My jaw dropped as I noticed that the Boxx 7400 slaughtered the Mac G5, registering nearly double its speed in both CineBench rendering time and the CineBench CPU test. Read ’em and weep, McWhiners, because your baby got beaten, again, in a non- After Effects benchmark—that’s optimized for the G5—by a score of 40 seconds for the Mac, 21.1 seconds for the PC. The most astonishing result was in the CineBench CPU result, where the Mac’s paltry 658 score was not even close to the PC’s blazing 1250, the best score I’ve ever seen on this test.

Då var den dubbelt så snabb som PowerMacen dual G5 2.7Ghz

Med dubbelt så snabb hårdisk (RAID?) så är det kanske inte så konstigt att den testar bättre. Sen så klantar du dig när du refererar till DELL när testet du citerar handlar om den dyrare Boxx datorn.

Med dubbelt så snabb hårdisk (RAID?) så är det kanske inte så konstigt att den testar bättre. Sen så klantar du dig när du refererar till DELL när testet du citerar handlar om den dyrare Boxx datorn.

Man kan faktiskt skriva fel!

Lama bortförklarningar igen!

Även Dellen som är 1100 USA dollar biligare än macen slår Macen dual 2.7 så vad spelar det för roll!

Man kan faktiskt skriva fel!

Även Dellen som är 1100 USA dollar biligare än macen slår Macen dual 2.7 så vad spelar det för roll!

Fast så ofta?

Kanske du borde läsa det här igen --insinuant formulering borttagen av seniormoderator--

"Base price for a dual 2.7ghz G5 Mac is $2,999
bump it up to 2 gigs of RAM (which is overpriced from Apple)
and you're still looking at $3,349.
$147 _cheaper_ than the comparative DELL that you're incorrectly claiming is $1,000.
Thus, the Mac is the better overall value. (why also do you falsely claim that the Dell it beats the Mac, when in fact,. it loses to the Mac in all the important tests.)

As an After Effects artist, I'm actually most impressed by the one test that actually pertains most to me - the TotalBenchmark comp 1, because that's the one that best reflects what I do most of the time - and look at that,. the Mac actually holds it's own and beats out the best PC machine on the market that costs nearly twice as much. "

Senast redigerat 2005-08-08 13:55

Fast så ofta?

Kanske du borde läsa det här igen, vill du ha hjälp med översättningen så finns det översättningssiter på nätet.

"Base price for a dual 2.7ghz G5 Mac is $2,999
bump it up to 2 gigs of RAM (which is overpriced from Apple)
and you're still looking at $3,349.
$147 _cheaper_ than the comparative DELL that you're incorrectly claiming is $1,000.
Thus, the Mac is the better overall value. (why also do you falsely claim that the Dell it beats the Mac, when in fact,. it loses to the Mac in all the important tests.)

As an After Effects artist, I'm actually most impressed by the one test that actually pertains most to me - the TotalBenchmark comp 1, because that's the one that best reflects what I do most of the time - and look at that,. the Mac actually holds it's own and beats out the best PC machine on the market that costs nearly twice as much. "

Vare står det i testet för jag kan inte hitta det! Någon som inte håller med testet kan man inte lita på utn vi bör hålla oss till testet.!

Vare står det i testet för jag kan inte hitta det! Någon som inte håller med testet kan man inte lita på utn vi bör hålla oss till testet.!

Snarare så verkar den personen vara mer att lita på eftersom han helt korrekt korrigerar felaktiga uppgifter i testet och dessutom talar av egen professionell erfarenhet.

So your best overall value would be with the dual core Dell machine, which still beats the Mac even with one hand (chip) tied behind its back and costs $1100 less[/B]

Men läste du inte insändaren som jag citerade som reagerade på att macpriserna i testet inte stämde G5:an var billigare än Dellen.

Men läste du inte insändaren som jag citerade som reagerade på att macpriserna i testet inte stämde G5:an var billigare än Dellen.

Det var den inte för den var utan Tax i usa vilket gjorde att i slut ändan blev den dyrare en singel Dell!

Det var den inte för den var utan Tax i usa vilket gjorde att i slut ändan blev den dyrare en singel Dell!

Såg inget om det men Amerikansk tax(moms) är ganska låg köper man från en annan delstat så behöver man ofta inte betala den och det är inte specielt svårt att få education eller businessrabatt på macar.

• Oregistrerad
  • 2005-08-08 00:48

dock så har ju iPoden stärkt Apples varumärke, vilket bör vara värderat ganska högt.

Ursprungligen av KKriss:

dock så har ju iPoden stärkt Apples varumärke, vilket bör vara värderat ganska högt.

Visst men Apples varumärke var värderat rätt högt redan innan iPod. Apple har alltid legat högt på undersökningar som gäller brandrecognition.

• Oregistrerad
  • 2005-08-08 00:55

Visst men Apples varumärke var värderat rätt högt redan innan iPod. Apple har alltid legat högt på undersökningar som gäller brandrecognition.

absolut! men innan iPod-hysterin så var ju inte alla Svensson helt bekanta med vad Apple var förrutom "dom gör datorer, va?"-nivån. nu vet ju varenda 4-åring att det är Apple som gör iPod..

• Medlem
  • Härryda
  • 2005-08-08 00:49

bra, vi behöver ny luft här, mycket börjar bli hårklyverier, tyvärr..

Biligare och snabbare än PowerMac Dual G5 2.7 Ghz i video redigering !

Biligare och snabbare än PowerMac Dual G5 2.7 Ghz i video redigering !

Knappast, de testade inte riktigt det och en G5 med suveräna Final Cut HD kostar oftast betydligt mindre än en PC med sämre mjukvara....

Knappast, de testade inte riktigt det och en G5 med suveräna Final Cut HD kostar oftast betydligt mindre än en PC med sämre mjukvara....

Jasså så låter det nu när jag bevisade dig fel! Du är väl inte en dålig förlorade inse fakta och försök inte hitta på några lama bortförklarningar som inte håller. Inget av det du försökte håller !

Jasså så låter det nu när jag bevisade dig fel! Du är väl inte en dålig förlorade inse fakta och försök inte hitta på några lama bortförklarningar som inte håller. Inget av det du försökte håller !

Du har väl som vanligt inte bevisat något testaren skriver så här om Powermac Dual G5

" I’d say that even though the Mac is still slower than the fastest ( JZP: and more expensive) PC in our benchmarks, for professional content creation it would be hard for me to pass it up. Highly recommended. 9.5 of 10 stars."

Han ger alltså G5 9.5 av 10 i betyg när det gäller praktiskt professionellt kreativt arbete. Nuff said.

Du har väl som vanligt inte bevisat något testaren skriver så här om Powermac Dual G5

" I’d say that even though the Mac is still slower than the fastest PC (anm. men också dyrare) in our benchmarks, for professional content creation it would be hard for me to pass it up. Highly recommended. 9.5 of 10 stars."

Han ger alltså G5 9.5 av 10 i betyg när det gäller praktiskt professionellt kreativt arbete. Nuff said.

Jag undrar hur du läser för så här står det :

Summing up, the Boxx 7400 workstation is the fastest computer we’ve seen yet, Mac or PC. It’s relatively quiet, it has 1394 on the motherboard with ports on the front and back, it’s well-designed, and includes the first-rate support of Boxx Technologies. It’s an excellent machine which can rapidly crunch through any content creation chores you throw at it. There is that pesky matter of price, though. At $5,669, the Boxx 7400 is over $1000 more expensive than the best Mac G5, and over $2000 more expensive than the dual core single-processor Intel box from Dell we tested a week ago. So your best overall value would be with the dual core Dell machine, which still beats the Mac even with one hand (chip) tied behind its back and costs $1100 less. If you care about looks, style and cachet, have a superiority complex, and don’t mind buying into a platform that’s slower and already obsolete, go with the Mac G5. But if you care about the “rough-and-tumble of real-world performance” and can afford it, the Boxx 7400 should be your first choice. Highly recommended. 9.7 out of 10 stars.

Det under sträckta Texten talar han om boxx 7400 och inte om mac! Han säger att om man har pengar så rekommenderar han boxx 9.7 av 10 möjliga!

föst säger han att macen är vacker men " already obsolete " jämfört med Pc

Jag undrar hur du läser för så här står det :

Det under sträckta Texten talar han om boxx 7400 och inte om mac! Han säger att om man har pengar så rekommenderar han boxx 9.7 av 10 möjliga!

föst säger han att macen är vacker men " already obsolete " jämfört med Pc

Läs hans test av G5 där ger han G5 2.7Ghz 9.5 av 10. Att han överdriver vad gäller "already obsolete" fattar nog de flesta, han refererar ju till att Apple ska byta processorer men det dröjer ju ett tag....

Läs hans test av G5 där ger han G5 2.7Ghz 9.5 av 10. Att han överdriver vad gäller "already obsolete" fattar nog de flesta, han refererar ju till att Apple ska byta processorer men det dröjer ju ett tag....

--insinuant formulering borttagen av seniormoderator--

So your best overall value would be with the dual core Dell machine, which still beats the Mac even with one hand (chip) tied behind its back and costs $1100 less.

Svar:
[I]Här skriver han om att även Dellen som kostar ca 1100 USA Dollar mindre slår PowerMacen Dual 2.7.[/I]

If you care about looks, style and cachet, have a superiority complex, and don’t mind buying into a platform that’s slower and already obsolete, go with the Mac G5.

Svar:
[I]Den här meningen skriver han om att macen är en snyggare och en mer komplex maskin. Sedan säger han att om man inte har något emot att investera i en slöare plattform som redan är( ”obsolete” = omoderne ) så rekommenderar han Macen.[/I]

But if you care about the “rough-and-tumble of real-world performance” and can afford it, the Boxx 7400 should be your first choice. Highly recommended. 9.7 out of 10 stars.

[I]Sedan skriver han: Om bryr sig om riktiga tester och rå kraft och kan betala för en boxx 7400 så rekommenderar han i första han att man ska köpa en box 7400 vilket han starkt rekommendera 9.7 av 10![/I]

I den sista två meningarna skiver han inget om någon mac utan endast om Boxx 7400 Mac är över huvud taget inte med i dessa två meningar!

Senast redigerat 2005-08-08 13:56

Din engelska kan tyvärr inte var mycket till att ha!
Jag översätter det sista delen av stycket till dig kanske du förstår vad där står!

I den sista två meningarna skiver han inget om någon mac utan endast om Boxx 7400 Mac är över huvud taget inte med i dessa två meningar!

Tror du inte mig fråga någon annan för din engelska kan inte var allt för bra !

Som vanligt har du missförstått leta efter G5 testet av samma testare så ser du att han verkligen ger den 9.5 av 10 i betyg och eftersom Dual G5 kostar nästan 2000 dollar mindre än Boxxdatorn så låter ju Dual G5 som ett bättre köp. Kompletterar man G5:an med snabbare RAID hårddiskar så kan man till och med göra rättvisa tester mot PCs.....

Som vanligt har du missförstått leta efter G5 testet av samma testare så ser du att han verkligen ger den 9.5 av 10 i betyg och eftersom Dual G5 kostar nästan 2000 dollar mindre än Boxxdatorn så låter ju Dual G5 som ett bättre köp. Kompletterar man G5:an med snabbare RAID hårddiskar så kan man till och med göra rättvisa tester mot PCs.....

Som vanligt har du missförstått leta efter G5 testet av samma testare så ser du att han verkligen ger den 9.5 av 10 i betyg

Jasså jag har visat på tre olika testare som har gjort olika tester med olika tidpunkter där samtliga tester vissa att Mac ÄR sämre en PC! Om jag nu har gjort det så bevisa det än att bara dra massa Lama bortförklarningar för att du inte vill inse att du hade fel! Väx upp!

Nu talar vi om detta testet där får PowerMacen Pisk av Dellen som är biligare och snabbare, men även av Box 7400 som är nästan dubbelt så snabb vad PowerMacen G5 dual 2.7 Ghz är. Det är fakta!

Kom nu inte dragandes av andra tester som ingen har set som de inte har gjort!
I detta testet så vinner Dell och Box 7400 tydligt över macen! Inse det

Du har inte kommit med ett ända motbevis !
Utan mängder av Lama bortförklarningar som alla ser rakt genom!

Sedan kan macen kosta olika beroende vem som köper macen, och vilken rabatt man får! Jag som student kan få 12% rabatt med en annan inte kan få något alls vilket gör att man kan får olika priser, utan man får hålla sig till testet köp punk och inte veckor efter komma med andra priser!

Senast redigerat 2005-08-08 13:57

Jasså jag har visat på tre olika testare som har gjort olika tester med olika tidpunkter där samtliga tester vissa att Mac ÄR sämre en PC!

Återigen så kommer du med lite skakiga uppgifter, läs igenom de tester du har länkat till så ser du att macarna vinner en hel del testmoment. Är förövrigt lite förvånad över din uppenbara okunskap om olika testmoment när du inte ens reagerade över att Intelmacen i xBenchs CPU test fick ungefär en sjundedel så dåligt resultat som MacPPC. Din obetalbara kommentar var ungefär att intelmac nog vann testet eftersom PCn vann 20 av 19 testmoment, sure...

Sen så verkar du inte inse att hur bra systemet är i sin helhet beror på hårdvaran operativsystemet och programmens kombinerade kvalitet och där skiner oftast Apple att då påstå att Mac är sämre än PC med sitt något skakigas Windows OS är ganska underligt tänkt.

Sen vill jag fråga om du verkligen insett att en dator med RAID hårdiskar som testas mot en utan RAID får en ganska kraftig fördel, testet blir inte rättvist. Inser du det?

Vad gäller kurser i engelska så har jag amerikanskt påbrå och har pluggat och jobbat i USA i flera år så jag antar att jag har en viss fördel....

Senast redigerat 2005-08-08 03:11

Återigen så kommer du med lite skakiga uppgifter, läs igenom de tester du har länkat till så ser du att macarna vinner en hel del testmoment. Är förövrigt lite förvånad över din uppenbara okunskap om olika testmoment när du inte ens reagerade över att Intelmacen i xBenchs CPU test fick ungefär en sjundedel så dåligt resultat som MacPPC. Din obetalbara kommentar var ungefär att intelmac nog vann testet eftersom PCn vann 20 av 19 testmoment, sure...

Sen så verkar du inte inse att hur bra systemet är i sin helhet beror på hårdvaran operativsystemet och programmens kombinerade kvalitet och där skiner oftast Apple att då påstå att Mac är sämre än PC med sitt något skakigas Windows OS är ganska underligt tänkt.

Sen vill jag fråga om du verkligen insett att en dator med RAID hårdiskar som testas mot en utan RAID får en ganska kraftig fördel, testet blir inte rättvist. Inser du det?

Vad gäller kurser i engelska så har jag amerikanskt påbrå och har pluggat och jobbat i USA i flera år så jag antar att jag har en viss fördel....

Jasså det kan man knappt tro för du översatte en engelsk text helt fel!

Jag har själv pluggat i USA - Datateknik och har amerikans släktingar!

Förövrigt har jag sysslat med Nätverk, reparationer av datorer både Mac och PC, byggt med datorer, i över 16 år började när jag var 9 år med datorer och då på allvar.
Detta tack vare min far som har en Civilingenjörsutbildning plus 40 år arbete inom Data/mekanik!

Jasså det kan man knappt tro för du översatte en engelsk text helt fel!

Jag har själv pluggat i USA - Datateknik och har amerikans släktingar!

Förövrigt har jag sysslat med Nätverk, reparationer av datorer både Mac och PC, byggt med datorer, i över 10 år började när jag var 9 år med datorer och då på alvar.
Detta tack vare min far som är Civilingenjörsutbildning plus 40 år arbete inom Data/mekanik!

Ledsen men det märks inte. Du verkar inte ha någon större erfarenhet av att jobba praktiskt med datorer med tanke på dina märkliga uttalanden. Angående texten så missförstod du som sagt att jag refererade till samme testares separata test av Dual G5 2.7Ghz ett test som du tydligen inte hittade....

Ledsen men det märks inte. Du verkar inte ha någon större erfarenhet av att jobba praktiskt med datorer med tanke på dina märkliga uttalanden. Angående texten så missförstod du som sagt att jag refererade till samme testares separata test av Dual G5 2.7Ghz ett test som du tydligen inte hittade....

Visa, för vad jag kunde se var det en annan person som klagade på testet!

Jobba jodå håller på med Video, musik och 3D Cad, kör det på både Mac G3, G4, G5 och Pc !

Sedan har jag hjälp kunder som har kört resp. mac och Pc inom media m.m.

Vissa, för vad jag kunde se var det en annan person som klagade på testet!

Det var ju ett inlägg som inte var så svårt att förstå. Jag antog att du menade betygsreferatet.

Vissa, för vad jag kunde se var det en annan person som klagade på testet!

Jobba jodå håller på med Video, musik och 3D Cad, kör det på både Mac G3, G4, G5 och Pc !

Sedan har jag hjälp kunder som har kört resp. mac och Pc inom media m.m.

Lite underligt att du säger att du jobbar med musik på mac men du verkar inte känna till Core Audio och Latency m.m. det är ju grundkunskap.

Bevaka tråden