Jag har tyvärr haft problem med apples kundtjänst (dit man kan ringa) på precis samma sätt ett par gånger så jag vet hur det känns. Det jag lärde mig av det är att det finns ett par angreppssätt som fungerar.
Självklart skan man stå på sig och hävda sin rätt. De kommer göra allt de kan för att visa att de själva har rätt men bara du visar dig kunnig och bestämd så brukar det gå att lösa. Den andra varianten som jag tyvärr var tvungen att tillämpa en gång var att hota med ARN, då blir det fart, det kan jag garantera. Det är dock inget man ska använda förrän alla andra vägar är slut och du fortfarande vet att du har rätt. Den gången handlade det om att Apple inte ville ge mig en ny iPod efter tre misslyckade reparationer.
Det viktigaste av allt är att skriva upp namnet på personen du pratar med och att alltid kräva få att prata med samma person. Varje gång du börjar prata med en ny är det precis som att börja om, även om de för loggbok.