- shandar
- Medlem ●
- International user
Känner exakt likadant, men hade helst velat att apple utvecklat någon supermetod för att kunna ha en hel Unibody i aluminium på baksidan, och ändå kunna ha en vettig "täckning". De hade varit ljuvligt
Lär nog inte hända. Nature is a bitch.
När man ser att den ska ha ett större batteri funderar man på om de kommer att rikta in sig på längre batteritid precis som de gjort med sina laptops.
Med all rätt må jag säga. Min 3G´s batteritid är skrattretande dålig nu för tiden.
Gruber överskattar sig själv som vanligt :-D. Den mannen är ofta intressant, men han har hybris och han har ingen som helst officiell cred från Apple. Han vet inte mera än någon annan, han bara skriver bättre än gemene man...ty han är ju journalist och det är hans jobb att skriva.
Om man påstår att man VET att en läcka är kontrollerad eller inte - och inte tillhör toppen av företaget (man jobbar inte ens där) - så har man som sagt tomtar på loftet. :-D. Det är sådana här uttalanden som drar ner hans anseende. Jag säger inte att han har fel eller rätt; jag säger att han ljuger ty han vet inte skit om vad Apple gör och inte gör. Det är ju löjligt. Pinsamt. Demagogi.
John Gruber:
"Folks, listen to me, this is NOT a “controlled leak” by Apple. Apple doesn't do that, and if they did, it wouldn't be to Gizmodo."
Den mannen är ofta intressant, men han har hybris och han har ingen som helst officiell cred från Apple.
Lite otippat så fick han faktiskt lite cred från Steven P Jobs i en email-korrespondens när Jobs hänvisade till Grubers DF som "genomtänkt och insiktsfull".
Det gällde då vad som torde ligga bakom anledningen att Apple inte vill tillåta program i AppStore som genererats av 3:e parts mjukvara (typ Flash CS5 till .ipa)
Mer "officiell cred" än så kan man nog inte hoppas på som bloggare
Sorry...jag använde fel ord...jag menar bara att Gruber inte är officiell talesman för Apple eller på något sätt har direktlina - eller lina alls - till Apples ledning. När det gäller vad som beslutas och sker i Apples lab och styrelserum så står den snubben utanför i regnet precis som alla vi andra.
Hans analyser är ofta bra och hans gissningar ofta bra, men ibland flippar han ut och det drar ner hela hans trovärdighet - så funkar det för vittnen i rättsalar och så funkar det i media; ljuger man lite då och då så får man räkna med att även när man talar sanning så lyssnar folk med skepsis. Nu påstår han alltså att han vet vad Apple planterar och inte planterar. Löjligt. Pinsamt.
Lite otippat så fick han faktiskt lite cred från Steven P Jobs i en email-korrespondens när Jobs hänvisade till Grubers DF som "genomtänkt och insiktsfull".
Det gällde då vad som torde ligga bakom anledningen att Apple inte vill tillåta program i AppStore som genererats av 3:e parts mjukvara (typ Flash CS5 till .ipa)
Mer "officiell cred" än så kan man nog inte hoppas på som bloggare
Den mannen är ofta intressant, men han har hybris och han har ingen som helst officiell cred från Apple.
Ja, förutom från Steve Jobs då.
Gruber är naturligtvis ingen officiell talesman för Apple på något sätt. Han utger sig inte för det heller. Men han är en duktig analytiker av företaget och han har god insikt via sina källor.
Han vet inte mera än någon annan, han bara skriver bättre än gemene man...
Eh, var har du varit de senaste åren? Antingen så beter du dig som ett troll (vilket du ofta är farligt nära att göra här på 99mac) eller så kan du inte ha hängt med alls...
Oavsett vad man tycker om Gruber och hans lite dryga besserwisserstil så är det sedan länge bevisat att han definitivt vet mer än gemene man om Apple. Det tror jag även du känner till. Både för att han har äkta, goda källor hos Apple (bevisat flera gånger då hans påståenden visat sig vara sanna) och för att om man tittar retrospektivt på hans artiklar så har han ofta rätt när han stuckit ut hakan.
Om man påstår att man VET att en läcka är kontrollerad eller inte - och inte tillhör toppen av företaget (man jobbar inte ens där) - så har man som sagt tomtar på loftet. :-D.
Har du hört talas om källor och tillit? Gruber påstår sig veta en sak för att någon han litar på med äkta insikt i ämnet har berättat det för honom. Jag förstår inte varför du tillskriver honom tomtar på loftet bara för att han förmedlar något han har goda skäl att tro att det är sant.
Det är sådana här uttalanden som drar ner hans anseende. Jag säger inte att han har fel eller rätt; jag säger att han ljuger ty han vet inte skit om vad Apple gör och inte gör. Det är ju löjligt. Pinsamt.
Fast nu är det ju du som är löjlig och pinsam i detta fall. Han har ju mer än en gång bevisat att han faktiskt har väldigt god insikt i vad Apple gör och inte gör.
När det gäller vad som beslutas och sker i Apples lab och styrelserum så står den snubben utanför i regnet precis som alla vi andra.
Det är intressant. Här anklagar du Gruber för att ljuga och försöka få det att framstå som att han vet saker och ting om Apple. Samtidigt som du själv gör precis samma sak! Ser du inte det?
Du utalar dig om Grubers kontakter hos Apple tvärsäkert och bestämt. Du "vet" att Gruber inte kan mer än gemene man, du "vet" att Gruber står utanför i regnet som alla andra osv. Säg mig, du som inte gillar när Gruber "vet" saker om Apple, hur förklarar du att du själv "vet" massa saker om Gruber som du bara hittar på?
PS. När du citerar, skriv gärna texten under citatet istället, det blir så mycket enklare för oss andra att följa med i konversationen då.
Detta ÄR ju Ives så det stänker Ser du verkligen inte denna lur bredvid en Ipad, Macbook Pro och en Imac? Ser du inte logiken? Jag tror att du totalt missat vad Ives egentligen gör. Din känsla för formgivning/design är nog tyvärr zero (inte att du tycker den är ful, men att du inte får Ives-vibbar).
Jag hoppas verkligen att detta är fejk för jag tycker att den är otroligt ful...jag får inga Jonathan Ive-vibbar av den alls...
Detta ÄR ju Ives så det stänker Ser du verkligen inte denna lur bredvid en Ipad, Macbook Pro och en Imac? Ser du inte logiken? Jag tror att du totalt missat vad Ives egentligen gör. Din känsla för formgivning/design är nog tyvärr zero (inte att du tycker den är ful, men att du inte får Ives-vibbar).
Men ursäkta, vad var det där för jävla påhopp? Snacka om att ta i så man spricker...
Dessutom, om man nu ska vara så jävla kaxig så kan man åtminstone se till att kunna sina fakta...han heter Jonathan IVE.
det är inte den nya iPhonen, om det vore så hade den inte gått att plocka av baksidan. säkert en prototyp men inte den färdiga designen.
hoppas jag inte.
Den ser alldeles för kantig ut för min jeansficka.
Med jeans á la stuprörsmodell är det väl inga problem. Blir det åtminstone inte för mig. Man får ju anpassa kläderna efter tekniken liksom.
det är inte den nya iPhonen, om det vore så hade den inte gått att plocka av baksidan. säkert en prototyp men inte den färdiga designen.
Det finns ett nytt EU direktiv från 2010 som säger att batteri i mobiltelefoner (och andra konsumentapparater) måste separeras från apparaten innan det slängs och att tillverkaren ska se till att det går lätt att göra. Apple måste också anpassa sig om dom ska sälja grejer här.
Jo, detta tror jag alla fattar. Men den huvudsakliga designen är klar - och bestyckningen är klar - så, detta är nya Iphone. Att man kan öppna motorhuven (bakluckan) under testperiod är ju logiskt då man vill dit och skruva då och då - men att detta på något sett skulle förändra designen på den färdiga produkten är inte logiskt.
hoppas jag inte.
hoppas jag inte.
Hur menar du? Det finns gott om bilder på tidigare iPhones isärplockade.
http://twitter.com/jonathanive/status/12465641567:
"It's a joke, people. Move along."
Frågan är om Steve Jobs kommer tillåta nästa iPhone att se ut så där eller om lanseringen försenas.
Frågan är om Steve Jobs kommer tillåta nästa iPhone att se ut så där eller om lanseringen försenas.
Borde den inte tidigareläggas?
Jag skulle gissa att processen att ta fram telefonen (utveckling, framtagning av prototyper, testning, beställning av komponenter, förhandling med fabriker i Asien, mjukvara, godkännande av FCC osv osv) tar sin tid och inte bara kan tidigareläggas hursomhelst. Kanske finns det en viss buffert, men jag tror knappast Apple sitter på ett lager av färdiga telefoner flera månader i förväg utan har en tajt tidsplan för att ens hinna klart till sommaren.
Jag skulle gissa att processen att ta fram telefonen (utveckling, framtagning av prototyper, testning, beställning av komponenter, förhandling med fabriker i Asien, mjukvara, godkännande av FCC osv osv) tar sin tid och inte bara kan tidigareläggas hursomhelst. Kanske finns det en viss buffert, men jag tror knappast Apple sitter på ett lager av färdiga telefoner flera månader i förväg utan har en tajt tidsplan för att ens hinna klart till sommaren.
Det var det jag menade. Kan Gizmodos "scoop" sticka i ögonen på Jobs nog mycket att han kräver förändringar på produkten och därmed flytta bak lanseringen?
Det var det jag menade. Kan Gizmodos "scoop" sticka i ögonen på Jobs nog mycket att han kräver förändringar på produkten och därmed flytta bak lanseringen?
Njae... näe, det tror jag ändå inte. Möjligen skulle de ändra på något för att konkurrenterna vet för mycket, men inte bara på pin kiv. Och jag skulle tro att vi ser en ny iPhone i sommar precis som senaste åren.