Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-20 17:32
Ursprungligen av zappee:

Den var väl redan remotedödad när Gizmodo fick den?

De fick fram "Connect to iTunes" vid start av enheten.

Ursprungligen av joakimo:

De fick fram "Connect to iTunes" vid start av enheten.

Frågan är varför dom inte har fotat det isåfall.

Ursprungligen av Patrik D:

Exakt, det är just det man velat se, gärna jämfört med en 3GS.

Ursprungligen av Patrik D:

Kan nog lugnt utgå från att de har fotat det. De visste ju att de skulle bli av med telefonen.

De kommer ju nu att mjölka den här historien/sin $5000 investering ända fram till officiell lansering.

Färre än 10 separata artiklar hade förvånat mig.

• Oregistrerad
  • 2010-04-20 15:14
Ursprungligen av h_e:

Läste någonstans igår att nya EU-regler kräver att mobilbatterier ska vara lätt löstagbara av återvinningsskäl. Tyvärr har jag ingen källa på det.

Det var väl några år sen jag hörde nåt om det sist. Hittade den här artikeln:
EU battery rule may zap iPhone, blow away MacBook Air ? The Register

Här finns mer att läsa:
http://ec.europa.eu/environment/waste/batteries/index.htm

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-20 15:23
Ursprungligen av Iphone77:

Det var väl några år sen jag hörde nåt om det sist. Hittade den här artikeln:

Det har gällt länge, men man har kunna tolka det fel men nu ska det vara tydligare och träder i kraft från 31:e mars 2010.

Har nu raderat ytterligare tre inlägg.

Om ni har offtopic-synpunkter på varandras inlägg, så kan ni antingen ta det via PM, eller så klickar ni på Rapportera och ber oss göra något.

Så nu vill jag inte se mer offtopic-tjafs i den här tråden!

Annars riskerar ni avstängning.

/Mod

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 15:15

Detta kanske också är en av anledningarna att Telia/Telenor börjar erbjuda microsim och inte bara pga iPaden? (Tyckte jag läste nånstans att det var micro sim i mobilen som "upphittades"?).

Ursprungligen av NBK:

Detta kanske också är en av anledningarna att Telia/Telenor börjar erbjuda microsim och inte bara pga iPaden? (Tyckte jag läste nånstans att det var micro sim i mobilen som "upphittades"?).

Det stämmer att det är micro-SIM i den nya iPhone. Däremot tror jag det är tveksamt att Telia m fl visste om att den nya iPhone har litet SIM-kort. Men nu gör de det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 15:21
Ursprungligen av Capeman:

Det stämmer att det är micro-SIM i den nya iPhone. Däremot tror jag det är tveksamt att Telia m fl visste om att den nya iPhone har litet SIM-kort. Men nu gör de det.

Då kanske det var ett smart drag från Apple att välja micro-sim i iPaden, så att Serviceproviders om i världen skulle börja erbjuda Micro-Sim, för att förbereda för nya iPhånen?
Mycket spekulationer nu

Sony Ericsson, suck.... Då kan dom lika gärna slänga in gamla operativsystemet till t610. Kunde inte va mer opepp på den designen.

• Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-04-20 16:49

Jag tycker inte den ser såå illa ut faktiskt. Hoppas baksidan kommer i vitt bara. (tjatar ofta om det här vita känner jag)

Ursprungligen av odis:

Jag tycker inte den ser såå illa ut faktiskt. Hoppas baksidan kommer i vitt bara. (tjatar ofta om det här vita känner jag)

Ja instämmer. Dom borde gå all white vad gäller telefoner och ipads. Ogillar verkligen att dom gått över till sunkiga dell-vilkendreamhackbilligkinesdatorsomhelst-färgkodningen SILVER/METALL i alla deras datorer. Ser mer ut som mikrovågsugnar än saker som smälter in överallt.

Go back to minimalistiskt vitt

:/

• Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-04-20 17:01
Ursprungligen av zingoalla:

Ja instämmer. Dom borde gå all white vad gäller telefoner och ipads. Ogillar verkligen att dom gått över till sunkiga dell-vilkendreamhackbilligkinesdatorsomhelst-färgkodningen SILVER/METALL i alla deras datorer. Ser mer ut som mikrovågsugnar än saker som smälter in överallt.

Go back to minimalistiskt vitt

:/

Precis!

OT. Jag överväger o köpa nya tangentbordsknappar (heter de så?) på min alu Macbook.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 18:56

Samsung Bismarck.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-20 19:03

SonyEricsson = Volvo

Bara jag som tycker att det är lite tråkigt att inte skärmen blir lite större. I alla fall med tanke på att telefonen inte blir mindre.

• Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 21:58
Ursprungligen av Chaosstar:

Bara jag som tycker att det är lite tråkigt att inte skärmen blir lite större. I alla fall med tanke på att telefonen inte blir mindre.

Skulle nog krävas en större telefon om det skulle bli någon märkvärd skillnad. Och jag tycker nog att den är stor nog som den är.

Skärmen blir skarpare, storleken känns rätt, jag vill inte ha en större skärm - för det finns ju iPad:)

Fast finns väll ingen nackdel med större skärm om telefonen inte ökar i storlek alls.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2010-04-20 22:16

Det här är ju för underbart med alla spekulationer följer denna tråd med spänning!
Själv tycker jag den ser grym ut! Blir riktigt sugen och min iPhone 3G är på tok för gammal

Om det nu blir en nu Iphone "HD" i juni när kommer Apple pressentera den officiellt?
När pressenterades 3gs förra året?

Ursprungligen av speer:

När pressenterades 3gs förra året?

Det är besvarat flera gånger i tråden...

Se t.ex inlägg #289.

Hur har du tänkt dig att få en större skärm utan att telefonen ökar i storlek? Du måste få plats för högtalaren och en knapp. Då måste du minska på dessa två och jag har svårt att tänka mig att det skulle bli bra

Ursprungligen av BlackSmp:

Hur har du tänkt dig att få en större skärm utan att telefonen ökar i storlek? Du måste få plats för högtalaren och en knapp. Då måste du minska på dessa två och jag har svårt att tänka mig att det skulle bli bra

För min del är det inte viktigt att "home" knappen är så stor och rund som den är och kanske kan högtalar skåran ha mindra plats ovanför och under. Men lämnar den biten åt Apples designers. Jag hade som sagt gärna tagit större skärm eller en mindre telefon med lika stor skärm. Men känns inte som det kommer att hända den här gången. Inget superviktigt för min del heller.

• Medlem
  • International user
  • 2010-04-20 22:29
Ursprungligen av Chaosstar:

För min del är det inte viktigt att "home" knappen är så stor och rund som den är

Den kommer ju bli viktigare nu när det blir multitasking.

Ursprungligen av h_e:

Den kommer ju bli viktigare nu när det blir multitasking.

Jo men den kunde ju t.ex. vara avlång istället.

Men nu hamnar jag i en diskussion jag inte vill vara i. Har varken mobilteknisk kunskap eller tid för att sitta och skissa designförslag. Så jag lämnar det vid min grund tes. Vore nice med större skärm utan att telefonen blir större eller att skärmen behåller sin storlek och telefonen blir mindre.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-21 02:19

Är det bara jag som känner lite som om man skulle öppna julklapparna helgen innan julafton? (Det är nära tidsmässigt och när man får chansen att öppna paketen så är det skitkul - men det blir inte samma grej som att bli överraskad med paket under granen 24/12.)

Gizmodo har nu lagt upp foton på deras teardown och batteriet är inte utbytbart via någon sorts lucka vid skarvarna, så där kan vi lägga den idén åt sidan...

hoppas det sitter någon mini variant av deras A4 chipp i den nya.

Läste att baksidan på prototypen var gjord av glas eller någon sorts plast. Undrar om det betyder baksidan kan fungera som en multi-touch-yta som kan aktiveras efter behov. Kan tänka mig att det vore praktiskt när man t.ex. spelar spel, videotelefonerar eller bara läser att slippa fingra på skärmen.

Det är svårt att avgöra utifrån dissektionsbilderna om det sitter något membran eller liknande på insidan av baksidan. Men visst vore det häftigt!

Bevaka tråden