Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2010-05-20 22:11
Ursprungligen av Lappsakojs:

Om man ska hoppa tillbaka till "fjärde generations iPhone" så hittade ja denna nyhet ikväll.

Next-Generation iPhone to Offer Option of White Front Panel? [Updated] - Mac Rumors

Verkar som de kanske kommer att bli en vit och svart som tidigare iPhone, men denna gången är framsidan vit också. Rent spontant så känns de ganska cleant med vitt, men kanske inte de bästa för kontrasterna? eller va tror ni?

Jag tar lätt en vit!

Kan det bli fler färger igen kanske...

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-20 22:59

Den vita ser väldigt fin ut.

Jag kan också tänka mig en vit. När jag köpte min 3GS så skulle jag ha svart, men det fanns bara en kvar i butiken på premiärdagen så det blev en vit och jag är rätt nöjd med det.

• Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-21 12:31

Själv köpte jag en vit 3G, fick senare skicka den till Anovo för en skitsak men tog tillfället i akt och bad dem skicka tillbaka en svart för lite omväxling. Nu har jag en svart 3GS och vet fasen inte var jag ska välja för färg på nästa

När jag köpte min iPhone 3G så valde jag en vit eftersom jag tyckte att den svarta såg alldeles för billig och ful ut. Med denna är det precis tvärtom, det är den vita som ser billig ut, och skaffar jag en fjärde generationens iPhone (vilket jag helt klart vill, men jag har svårt att försvara det ekonomiskt) så blir det definitivt en svart.

Ursprungligen av Papperskatt:

När jag köpte min iPhone 3G så valde jag en vit eftersom jag tyckte att den svarta såg alldeles för billig och ful ut. Med denna är det precis tvärtom, det är den vita ser billig ut, och skaffar jag en fjärde generationens iPhone (vilket jag helt klart vill, men kan inte försvara det ekonomiskt) så blir det definitivt en svart.

Så kände jag också när jag köpte min 3G i vitt. Så då bytte jag till svart när jag köpte 3GS. Men den var inte lika rolig alls. Ser mycket flottigare ut. Vit lär det bli igen för min del.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-21 18:59

Återgång till den klassiska Ipod-designen (på sätt och vis). Jag gillar!

Har aldrig gillat när Iphonen är helt svart (3G och 3GS). Ser bara för plastigt ut.

Nja...vitt är ju kitch. Snart lämnar Apple också vitt och om bara ett par år kommer vi alla - inte bara jag och folk med smak - att skratta åt att folk hade vita gismos. Det är jag 100% säker på.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-22 03:13
Ursprungligen av Zimmerman:

Nja...vitt är ju kitch. Snart lämnar Apple också vitt och om bara ett par år kommer vi alla - inte bara jag och folk med smak - att skratta åt att folk hade vita gismos. Det är jag 100% säker på.

Hmm, jag vet inte riktigt. Just nu känns det ju som att den vita plasten fortfarande lever och frodas i Apples designspråk – visserligen inte alls lika utbrett som innan, men detaljerna finns ju fortfarande där i många produkter.

Nej, tillskillnad från andra designspår Apple har vandrat genom åren (den första Imacen tex) tror jag aldrig att det vita kommer gå ur tiden och att man kommer skratta åt den om ett par år. Dieter Rams produkter är väl tydliga bevis på det.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2010-05-22 08:18
Ursprungligen av Adzam 1:

Hmm, jag vet inte riktigt. Just nu känns det ju som att den vita plasten fortfarande lever och frodas i Apples designspråk – visserligen inte alls lika utbrett som innan, men detaljerna finns ju fortfarande där i många produkter.

Nej, tillskillnad från andra designspår Apple har vandrat genom åren (den första Imacen tex) tror jag aldrig att det vita kommer gå ur tiden och att man kommer skratta åt den om ett par år. Dieter Rams produkter är väl tydliga bevis på det.

Jag håller med helt. När minimanlistisk, klossigt, vitt infördes var det ett genidrag för att sticka ut ur datortillbehörsdjungeln. Och de vita headseten till bärbara musikspelare och telefoner signalerar bärarens goda smak på samma sätt.

Det är inte färgval som är Rams kulturhistoriska märke. Och nej; man kommer inte att skratta åt Apples grejer - dom kommer alla att stå på samma museum som Rams grejer vare sig dom är svarta, blå eller vita - det är själva grejen av att konsumenten/kunden/folket föredrog vita grejer som man garvar åt. Det är inte konstigare än att vi idag garvar åt utsvängda gabardinbyxor och glittriga platådojor. Eller skriv en lista själv. Foppa-tofflor (som i.o.f.s. jag garvade åt även när dom var som hetast)? Bög-slunga? Vita tennisskor till jeansen? Träskor? Heltäckningsmattor?

Om jag har rätt i sak må vara osagt, men har man hängt med ett tag - drygt 50 år - så har man sett en hel del dyrkas och sedan skrattas ut. Sedan kommer i.o.f.s. en del tillbaka (inte allt - en del blir dömt till evig död), men det är en annan sak.

Jag tror att Apple fasar ut det vita nu och om två år så kommer dom som tycker att det är snyggt nu att tycka att det är fult. Detta är en sociokulturell naturlag. Jag tror inte ens att G4an kommer i vitt alls. Jag tror inte att MacBook finns i vitt om två år (kanske är alla bärbara aluminium då). Vit plast är passé. Kitch. White trash estetics. Beställer man en vit limo så har man markerat vem man är - en looser, nyrik idiot eller en ingenting alls :-D.

Det är många designfreaks och formgivargurus etc - som alltid varit förvånade och störda över att Apples fulländade känsla för design har haft denna störning - vitt. Vitt ät för köksmaskiner. Jag är 100% övertygad om att Ive hatar vitt, men kompromissar med marknadsavdelningen i denna fråga. Han - och andra på Apples designavdelning - och vi alla miljoner känsliga estetiker - väntar nu med glädje på att skiten försvinner. Vitt smutsar ner det vackra.

Ursprungligen av Adzam 1:

• Administratör
  • Lund
  • 2010-05-26 23:47
Ursprungligen av Zimmerman:

Det är inte färgval som är Rams kulturhistoriska märke. Och nej; man kommer inte att skratta åt Apples grejer - dom kommer alla att stå på samma museum som Rams grejer vare sig dom är svarta, blå eller vita - det är själva grejen av att konsumenten/kunden/folket föredrog vita grejer som man garvar åt. Det är inte konstigare än att vi idag garvar åt utsvängda gabardinbyxor och glittriga platådojor. Eller skriv en lista själv. Foppa-tofflor (som i.o.f.s. jag garvade åt även när dom var som hetast)? Bög-slunga? Vita tennisskor till jeansen? Träskor? Heltäckningsmattor?

Om jag har rätt i sak må vara osagt, men har man hängt med ett tag - drygt 50 år - så har man sett en hel del dyrkas och sedan skrattas ut. Sedan kommer i.o.f.s. en del tillbaka (inte allt - en del blir dömt till evig död), men det är en annan sak.

Jag tror att Apple fasar ut det vita nu och om två år så kommer dom som tycker att det är snyggt nu att tycka att det är fult. Detta är en sociokulturell naturlag. Jag tror inte ens att G4an kommer i vitt alls. Jag tror inte att MacBook finns i vitt om två år (kanske är alla bärbara aluminium då). Vit plast är passé. Kitch. White trash estetics. Beställer man en vit limo så har man markerat vem man är - en looser, nyrik idiot eller en ingenting alls :-D.

Det är många designfreaks och formgivargurus etc - som alltid varit förvånade och störda över att Apples fulländade känsla för design har haft denna störning - vitt. Vitt ät för köksmaskiner. Jag är 100% övertygad om att Ive hatar vitt, men kompromissar med marknadsavdelningen i denna fråga. Han - och andra på Apples designavdelning - och vi alla miljoner känsliga estetiker - väntar nu med glädje på att skiten försvinner. Vitt smutsar ner det vackra.

Antingen är det jag som är sjukt nördig eller så...
...men jag tycker att till och med "Lisa" är snygg, clamshell datorn är väl iofs sådär. men ändå. Cuben är fantastisk...jag tror att mycket som apple skapat är så pass designmässigt är det inte rörs av tiden.

Kan det inte bli sommar snart så skiten kan komma!!!!!

• Medlem
  • Lund
  • 2010-05-21 19:48
Ursprungligen av PeeMaN:

Kan det inte bli sommar snart så skiten kan komma!!!!!

16 långa dagar kvar till WWDC..

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-21 22:06

Vad sägs om iPhone i 5 valbara färger? Troligt? Nja.
More iPhone 4's mocked up....with color! | 9 to 5 Mac

Ursprungligen av joakimo:

Tror inte på det, men skulle det vara dessa färger skulle jag lätt byta upp mig mot en grön!

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 23:45
Ursprungligen av joakimo:

Varför finns den inte i brunt?

//Rob

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-05-22 01:21
Ursprungligen av Robo-X:

//Rob

Jag skulle lätt ha köpt mig en iPhone i brunt.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-22 03:15
Ursprungligen av Robo-X:

//Rob

Undrar jag också faktiskt. Det är ju en så passande färg på elektronikprylar!

(Ja, sätt in valfri bild på den första, bruna Sunen och skratta!)

Ursprungligen av Robo-X:

//Rob

Det kommer. Det råder ett rykte om att MS med Steve Ballmer kommer medverka på WWDC 2010 för att presentera en massa spännande saker. Nu har visserligen dementerat detta deltagande, men faktum är den att Steve Balmer kommer framför bejublande publik köra sin monkey dance och direkt efter detta presentera en brun iPhone.

Hur många vägar sätta emot.

Hade köpt en rosa direkt!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-22 14:30

Jadu, vi får väl se helt enkelt.

Boy Genius Report om att nästa iPhone kommer att finnas till försäljning tidigare än förra året, kanske så nära som första halvan av juni:

Title says it all, but you didn't really need a confirmation, did you? The phone will be available for purchase in June, not July, and from what we've heard, it won't even be late June.

Hittills har Sverige inte varit med i första omgången, men det låter ändå förhoppningsfullt. Förra året fick vi iPhone 3GS först den 31 juli.

Ursprungligen av Adrian B:

Hittills har Sverige inte varit med i första omgången, men det låter ändå förhoppningsfullt. Förra året fick vi iPhone 3GS först den 31 juli.

Jo och det fanns ju *hrmf* så många telefoner till försäljning den dagen. Såvida de inte drastiskt ökat tillverkningen lär vi kanske rentav behöva vänta ännu längre den här gången.

Ursprungligen av Marcus K:

Jo och det fanns ju *hrmf* så många telefoner till försäljning den dagen. Såvida de inte drastiskt ökat tillverkningen lär vi kanske rentav behöva vänta ännu längre den här gången.

Det såldes väl 300.000 under första dygnet i Sverige? Hur många brukar Sony Ericsson ha vid lansering, typ 2000?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-26 23:33
Ursprungligen av Patrik D:

Det såldes väl 300.000 under första dygnet i Sverige? Hur många brukar Sony Ericsson ha vid lansering, typ 2000?

300000!? Det känns sjukt mycket, har du en källa på det?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-26 23:58

Känns lite orimligt med tanke på att det tydligen är 500 000 iPhones som cirkulerar i Sverige nu, som det nämndes för några veckor sedan i nån aftontidning.

Ursprungligen av acke:

300000!? Det känns sjukt mycket, har du en källa på det?

Ursprungligen av Marcus K:

Du skulle ha köat med oss på morgonen

Jag skulle tippa att de planerar lanseringen i olika steg utifrån vilken kapacitet de har. Precis som nu med iPad där de skjutit fram lanseringen flera gånger och bara tagit några länder i första omgången (utöver USA:s lansering).

Ursprungligen av Adrian B:

Boy Genius Report om att nästa iPhone kommer att finnas till försäljning tidigare än förra året, kanske så nära som första halvan av juni:

Title says it all, but you didn't really need a confirmation, did you? The phone will be available for purchase in June, not July, and from what we've heard, it won't even be late June.

Låter ju fantastiskt. Jag åker hem från Washington den 15:e, man kanske skulle kunna få med sig en hem...

Hur har det varit? Visst har man kunnat köpa någorlunda obundna iPhones i USA?

Bevaka tråden