Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om fjärde generations iPhone

Tråden skapades och har fått 702 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-27 11:49
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Låter ju fantastiskt. Jag åker hem från Washington den 15:e, man kanske skulle kunna få med sig en hem...

Hur har det varit? Visst har man kunnat köpa någorlunda obundna iPhones i USA?

Nej det går inte att köpa olåsta iPhone i USA. Endast med kontrakt.

//Rob

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-05-27 13:13
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Låter ju fantastiskt. Jag åker hem från Washington den 15:e, man kanske skulle kunna få med sig en hem...

Hur har det varit? Visst har man kunnat köpa någorlunda obundna iPhones i USA?

Tidigare har alla varit låsta. Men vem vet, ipad 3G är ju olåsta och mycket rykten pekar ju på att At&t förlorat sin exklusivitet, så kanske om du har tur.

500 000 Iphones i Sverige! Det är ju helt otroligt sensationellt unikt. Det innebär att 8-10% av den vuxna befolkningen har en Iphone i detta land! Jag har svårt att föreställa mig att något annat land - åtminstone utanför Norden - har samma siffror.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-27 09:13

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.303619/500-000-svenskar-har-iphone

Ja, samtidigt som det är fascinerande kan jag störa mig lite på det. Har alltid varit den som köpt lite mer exklusiva telefoner och stuckit ut lite. Nu är det en riktig svennebanan-telefon. Damn it.

Ursprungligen av Zimmerman:

500 000 Iphones i Sverige! Det är ju helt otroligt sensationellt unikt. Det innebär att 8-10% av den vuxna befolkningen har en Iphone i detta land! Jag har svårt att föreställa mig att något annat land - åtminstone utanför Norden - har samma siffror.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-30 03:21
Ursprungligen av CEk:

500 000 svenskar har Iphone - Computer Sweden

Ja, samtidigt som det är fascinerande kan jag störa mig lite på det. Har alltid varit den som köpt lite mer exklusiva telefoner och stuckit ut lite. Nu är det en riktig svennebanan-telefon. Damn it.

Instämmer där, alla jävlar har en iPhone idag.

Blev nästan lite sugen på att sälja min efter att ha hört följande från ett bord med 5-6 sthlmsbrudar a la stureplan.

"Är det där en sån iPhone 3D?"

Ursprungligen av zappee:

Instämmer där, alla jävlar har en iPhone idag.

Blev nästan lite sugen på att sälja min efter att ha hört följande från ett bord med 5-6 sthlmsbrudar a la stureplan.

"Är det där en sån iPhone 3D?"

Håller också med, nu krävs det ny design för att få tillbaka exklusiviteten. Annars blir det en standardtelefon oavsett priset. Jag är säker på att det inte är det apple vill.

Ursprungligen av kalle94:

Håller också med, nu krävs det ny design för att få tillbaka exklusiviteten. Annars blir det en standardtelefon oavsett priset. Jag är säker på att det inte är det apple vill.

Och jag är säker på Att Apple inte har exklusivitet som ett medvetet mål

De har ingenting emot att sälja miljardars telefoner med bibehållen vinstmarginal

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-05-30 12:30

Haha. Kanske är den nya modellen som de kommit över?

Ursprungligen av zappee:

Instämmer där, alla jävlar har en iPhone idag.

Blev nästan lite sugen på att sälja min efter att ha hört följande från ett bord med 5-6 sthlmsbrudar a la stureplan.

"Är det där en sån iPhone 3D?"

Det dröjer väl inte länge innan iPhone blir samma begrepp som iPod är i mp3-spelarvärlden.

-Ja jag skulle vilja ha en såndär ajfån
-Javisst, vit eller svart?
-Nej den där! (pekandes på en rosa Samsung S5230)

Ursprungligen av zappee:

Instämmer där, alla jävlar har en iPhone idag.

Blev nästan lite sugen på att sälja min efter att ha hört följande från ett bord med 5-6 sthlmsbrudar a la stureplan.

"Är det där en sån iPhone 3D?"

Här trodde jag att man väljer Apple för att man gillar deras produkter... Men vill ni vara exklusiva så kanske ni borde kolla på windows phone

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-27 09:38

Haha, stackare. Du får skaffa en ipad och känna dig häftig i ett halvår till...

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-27 13:20

Power of two, syftar du inte på sith lords nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-27 22:16

Jag tycker också att det låter osannolikt men anyway...

Kanske ett minne för enbart foton? Eller ett minne för program och resten för media?

Ursprungligen av Cokey:

Jag tycker också att det låter osannolikt men anyway...

Kanske ett minne för enbart foton? Eller ett minne för program och resten för media?

varför?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-30 00:36

Varför på vilket?

Att det är osannolikt eller mina exempel?

Oavsett vilket så tror jag inte på 80 GB..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-30 12:44

Hoppas att en del av de senaste inläggen här har baserats på en stor dos ironi...

Jag har aldrig hört Apple säga något om att de vill göra "exklusiva" produkter till ett mindre fåtal. Ända sedan de startade löda kretskort på 70-talet har de gjort datorer för vanligt folk, vilket jag ser som ganska många. Sedan har de under vissa perioder sålt dåligt, något som en del kanske misstagit för exklusivitet.

Det här kanske låter som en skräll, men jag känner att det kan vara på plats att påpeka följande:

Du är inte din telefon!

Personligen skulle jag inte bry om varenda människa i hela världen hade en iPhone, jag skulle ändå använda den. I vart fall så länge den är så mycket bättre än konkurrensen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-30 14:22
Ursprungligen av iTiger:

Det här kanske låter som en skräll, men jag känner att det kan vara på plats att påpeka följande:

Du är inte din telefon!

Personligen skulle jag inte bry om varenda människa i hela världen hade en iPhone, jag skulle ändå använda den. I vart fall så länge den är så mycket bättre än konkurrensen.

Håller helt och hållet med, vad spelar det för roll vilken telefon din granne har sålänge du själv är nöjd med produkten? Känns som om folk börjar se sin telefon som nån typ av statussymbol.

Dessutom så kommer ju fler och fler developers fixa många fler applikationer och liknande då de med säkerhet vet att de når ut till en större skara människor.

Nåväl, för att återgå till ämnet; har det ännu börjat dyka upp några sista-minuten-rykten om den (förutom bilderna) och tror ni att den kommer lanseras på WWDC den 7-11 Juni?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-05-30 14:35
Ursprungligen av iTiger:

Det här kanske låter som en skräll, men jag känner att det kan vara på plats att påpeka följande:

Du är inte din telefon!

Personligen skulle jag inte bry om varenda människa i hela världen hade en iPhone, jag skulle ändå använda den. I vart fall så länge den är så mycket bättre än konkurrensen.

Kunde inte hålla med mer.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-30 15:37

en brun windows mobil kanske. det är det nya vita (svarta) ju.
Absolut är man inte sin telefon. Själv blir jag glad varje gång som någon väljer en iphone, då jag tror att en iphone är inkörsporten till att skaffa en mac. (vilket är resulterar i en gladare befolkning och mindre datasupport från mig)

steget efter 32 är 64 och sen borde det isf vara 128
första iphonen hade 4,8 och 16, men de tog bort 4gb. och fortsatte att bara ha två storlekar per generation. Så följer mönstret borde generation 4 ha 32 och 64gb. men 64 känns lite litet. 128 känns mycket mer tidsenligt. (men apple har väl aldrig tävlat med andras specar)

Om 80 gb ryktet stämmer så skulle det kunna tyda på att 16 gb är integrerat i designen och att man sedan har möjlighet att lägga till en minnesmodul när man konfigurerar telefonen. Nu vet jag inte om det finns någon 64 gb tillgängligt. Den nuvarande ipod touch har två 32 gb. Men finns det en så skulle det leda till en lagringskapacitet på 80 gb. Då skulle man kunna tänka sig 16 gb (inget extra, kanske de skippar denna och och låter 16 gb endast finnas på den gamla GS som blir snikmodellen), 32 gb (16 gb modul), 48 gig (32 gb modul) samt 80 gb om man lägger till en 64 gb modul.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-31 15:34
Ursprungligen av Taccarino:

Om 80 gb ryktet stämmer så skulle det kunna tyda på att 16 gb är integrerat i designen och att man sedan har möjlighet att lägga till en minnesmodul när man konfigurerar telefonen. Nu vet jag inte om det finns någon 64 gb tillgängligt. Den nuvarande ipod touch har två 32 gb. Men finns det en så skulle det leda till en lagringskapacitet på 80 gb. Då skulle man kunna tänka sig 16 gb (inget extra, kanske de skippar denna och och låter 16 gb endast finnas på den gamla GS som blir snikmodellen), 32 gb (16 gb modul), 48 gig (32 gb modul) samt 80 gb om man lägger till en 64 gb modul.

Fick läsa flea gånger för att hänga med. Känns inte helt troligt, det som pekar på något sådant skulle isf vara just 80gb. 48 känns litet fel bara. Tänker att Apple kanske kör samma storlekar som de gjort med hdd ipoddarna. 80 120 etc mer stilrent.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-31 15:38

Hur räknar man nu btw? Var det inte uppe något om falsk marknadsföring att säga att det var 8GB minne när det går att "fylla" 7.någonting?

Fler "bevis" för att den nya skärmen faktiskt är 960 x 640 pixlar: Next iPhone Screen Resolution Confirmed at 960x640 - Mac Rumors

Credit till Gruber som var först ut med detta rykte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-31 17:16
Ursprungligen av Adrian B:

Fler "bevis" för att den nya skärmen faktiskt är 960 x 640 pixlar: Next iPhone Screen Resolution Confirmed at 960x640 - Mac Rumors

Credit till Gruber som var först ut med detta rykte.

Det är ju galet högt, med dagens mått mätt! 320 ppi, vilket den nya skärmen får om ryktena stämmer, är ju samma upplösning som högkvalitetstryck och kanske inte helt fel väg att gå och vi blickar framåt lite...

Dessutom så är ju det här den i stort sätt enda lösningen om man vill behålla det nuvarande utseendet på iPhone OS. Nu kommer man säkerligen kunna välja om man vill utnyttja den fulla upplösningen, eller om man vill ha "minsta pixel" lika stor som tidigare, tror ni inte? Lite som för iPhone-apps i iPad, fast tvärt om...

Ursprungligen av Solid:

Det är ju galet högt, med dagens mått mätt! 320 ppi, vilket den nya skärmen får om ryktena stämmer, är ju samma upplösning som högkvalitetstryck och kanske inte helt fel väg att gå och vi blickar framåt lite...

Jag tror det kommer att bli grymt bra. Och sen kommer man aldrig att kunna se på en gammal iPhone-skärm på samma sätt igen.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-05-31 23:25
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror det kommer att bli grymt bra. Och sen kommer man aldrig att kunna se på en gammal iPhone-skärm på samma sätt igen.

Absolut.
Det är det ända vettiga de kan göra om det inte ska bli för stor skillnad mellan apps för iphone/ipad. helst vill apple att man ska kunna dubbla en app så att den känns vettig i utseende på alla deras produkter som kör iphone os (snart att bli om-namnat)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-01 08:33
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror det kommer att bli grymt bra. Och sen kommer man aldrig att kunna se på en gammal iPhone-skärm på samma sätt igen.

Tror jag med. Troligtvis är det väl så att ingen annan display kommer kännas lika trevlig igen.

Jag var fast besluten om att jag inte behövde någon ny iPhone, men om det här nu stämmer kan jag inte behålla min 3GS känner jag...

Ursprungligen av thor:

Hur räknar man nu btw? Var det inte uppe något om falsk marknadsföring att säga att det var 8GB minne när det går att "fylla" 7.någonting?

chippet är 8gb men sedan så har du både OS på chippet och en del reserverad plats till oset och andra saker.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-31 18:45
Ursprungligen av Ollebro:

chippet är 8gb men sedan så har du både OS på chippet och en del reserverad plats till oset och andra saker.

Tror han menar att man aldrig får ut 8GB eftersom de räknar med 1000 istället för 1024.

Samma trick som hårddisktillverkare kör.

Bevaka tråden