- BlackSmp
- Medlem ●
- Luleå
Jag tycker faktiskt att det är bättre med 1GB =1 000 000 000. Varför ska den inre lösningen synas utåt? Vi räknar med 10 som bas så allt annat är Att krångla till det
Jag ser det inte som något trick. Om alla kör med samma så kan man jämföra utan problem
Jag tycker faktiskt att det är bättre med 1GB =1 000 000 000. Varför ska den inre lösningen synas utåt? Vi räknar med 10 som bas så allt annat är Att krångla till det
Jag ser det inte som något trick. Om alla kör med samma så kan man jämföra utan problem
men tio är en dålig summa från första början. 12 är mycket bättre
Kan ju vara så att utvecklarna gör om appar för att få ut så mycket som möjligt i funktionsväg. En massa nya API:er släpps ju med OS4.
Kan ju vara så att utvecklarna gör om appar för att få ut så mycket som möjligt i funktionsväg. En massa nya API:er släpps ju med OS4.
Då tror jag mer att programmen kommer som en uppdatering i vanlig ordning.
Då tror jag mer att programmen kommer som en uppdatering i vanlig ordning.
Iphone 3G kan väl inte använda alla API:er som 3GS om jag inte minns helt tokigt.
Det betyder att det då måste finnas två versioner utav appen.
Iphone 3G kan väl inte använda alla API:er som 3GS om jag inte minns helt tokigt.
Det betyder att det då måste finnas två versioner utav appen.
Nej, det är mer sannolikt att Apple löser detta i OS:et. Appen får helt enkelt fråga efter vilka egenskaper telefonen har och hantera det. API anropen kommer att finnas, det är resultaten som kommer att skilja sig åt.
Edit: Äh, stryk "mer sannolikt", det är helt klart att de fixar det i OS:et
Detta under förutsättning att 3G finns kvar och inte ersätts med 3GS
3G kommer att stödjas men det ser ut som 3GS kommer att vara den minsta modellen när iPhone HD(?) kommer så kommer fler och fler program att kräva 3GS för att få alla funktioner.
//Rob
Det är väl givet att det inte kommer vara några speciella appar just för att de ska köras på OS 4 utan bara det att de uppdateras för att kunna använda de nya API'er som introduceras.
Inte något speciellt alltså, man bara uppdaterar sina appar som vanligt.
Den högre upplösningen kommer inte ha någon nämnvärd påverkan på utseendet på gamla appar. Samma bildyta som innan så iom att det är fyra gånger så många pixlar agerar fyra som en, samma som innan dvs. Det sker ju ingen förstoring, men däremot kommer man nog se en utveckling att appar uppdateras för att utnyttja den högre upplösningen, som spel och apps med mycket text.
Men 320ppi är riktigt über och kommer se sjukt fint ut i safari!
Den högre upplösningen kommer inte ha någon nämnvärd påverkan på utseendet på gamla appar. Samma bildyta som innan så iom att det är fyra gånger så många pixlar agerar fyra som en, samma som innan dvs. Det sker ju ingen förstoring, men däremot kommer man nog se en utveckling att appar uppdateras för att utnyttja den högre upplösningen, som spel och apps med mycket text.
Men 320ppi är riktigt über och kommer se sjukt fint ut i safari!
Har du sett hur iphone apps ser ut på en ipad?
Ja precis. Du får alltså ingen förstorande effekt, endast en kantutjämnande effekt i och med att du har dubbla antalet pixlar på samma yta. Mao kommer det se helt OK ut.
Dvs ingen likhet alls med vad som händer när man idag kör en iPhone-app på en iPad, där du har samma antal pixlar på en betydligt större yta.
Ja precis. Du får alltså ingen förstorande effekt, endast en kantutjämnande effekt i och med att du har dubbla antalet pixlar på samma yta. Mao kommer det se helt OK ut.
Dvs ingen likhet alls med vad som händer när man idag kör en iPhone-app på en iPad, där du har samma antal pixlar på en betydligt större yta.
Ah, såg precis att den kör högre DPI också. Dåså. Då behöver jag inte oroa mig när jag köper en ny iphone förhoppningsvis under nästa vecka Blir min 6 iPhone.
Ah, såg precis att den kör högre DPI också. Dåså. Då behöver jag inte oroa mig när jag köper en ny iphone förhoppningsvis under nästa vecka Blir min 6 iPhone.
Det är inte heller DPI som gör att det inte sker någon förstoring så där finns inget "dåså"
Som sagt tidigare, det är samma storlek på skärmen så det kommer inte vara någon förändring på hur apparna ter sig med den nya displayen. Däremot kommer man dock att få se ännu mer högupplösta appar framöver
Ja precis. Du får alltså ingen förstorande effekt, endast en kantutjämnande effekt i och med att du har dubbla antalet pixlar på samma yta.
Ska vi vara noga så kommer vi att ha fyra gånger så många pixlar på samma yta
Japp, ser hemskt ut, och ipad är 10" stor, medan iPhone är 3,5" och förblir det. Det betyder fler pixlar på samma yta, så kommer därför till synes se i princip likadant ut när fyra pixlar är lika stora tillsammans som en i den gamla displayen. Med AA kommer nog alla utan lupp och över 40 inte se någon skillnad.
Så någon större oro över att alla ens gamla program ska se skit ut behöver man nog inte ha. Vore också tacksamt om man gratis fick uppdatera till en mer högupplöst version.
Sitter med min iPhone 2G nu och är otroligt ivrig att uppgradera. Står dock fast vid att den är den snyggaste! Men batteriet börjar bli slött och sen så får man ju inte 4.0 med den. Sen är den förbannat seg i vissa appar. Så helt klart dags att den får den nobla uppgiften som extratelefon och muséeobjekt!
Den högre upplösningen kommer inte ha någon nämnvärd påverkan på utseendet på gamla appar.
Som sagt tidigare, det är samma storlek på skärmen så det kommer inte vara någon förändring på hur apparna ter sig med den nya displayen.
Det är inte riktigt sant. Alla element som systemet idag ritar upp kommer att ritas upp i högre upplösning. Det sa Jobs under keynoten. Det är bara egen grafik som inte får förbättringar. På vissa program som spel och liknande där allting är egen grafik blir det ingen skillnad alls, men på program som i stort sett bara använder standardelement (som t.ex. Tweetie) så kommer det att vara en märkbar skillnad.
USCH vad jag längtar efter nästa Iphone. Den är snyggare än föregångaren (bortsett first-gen), skärmen verkar ju awesome och ja, man vill ju bara ha den innan den ens släppts, haha.
Polaren (som är värsta Mac-kåta killen) har varit låst till Tre med någon samsung-telefon. Hans bindning släppte nyss och han köpte en 3GS som han glassade för mig med (trots att jag har samma telefon).
Jag hånade lite och sa: Ja, är man idiot kan man ju slänga sig över en modell som är gammal om två månader. "Jag bryr mig inte om den nyaste" fick jag till svar. Jag längtar efter att få visa min nya, särskilt när vi ska jämföra skärmarna
Lite nya bilder, New iPhone 4G Parts Photos
Den vita etiketten tyder på att det är en prototyp och inte final dock.
Även en liten film, http://www.youtube.com/watch?v=aZDySKYRih0