Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det går nästan inte att beskriva hur glad jag är över att nästan all snö har smält bort! Hoppas att det håller sig varmt fram till våren nu, bara.

  • Medlem
  • 2011-11-26 16:48

Det går nästan inte att beskriva hur glad jag är över att snön väntas komma i helgen! Hoppas att det håller sig kallt fram till våren nu, bara.

Ursprungligen av Papperskatt:

Det går nästan inte att beskriva hur glad jag är över att nästan all snö har smält bort! Hoppas att det håller sig varmt fram till våren nu, bara.

Problemet är bara att skulle detta hända skulle naturen lida, kylan och snön är viktig

Ursprungligen av jac:

Det går nästan inte att beskriva hur glad jag är över att snön väntas komma i helgen! Hoppas att det håller sig kallt fram till våren nu, bara.

Lätt!! Allt jag behöver göra är byta tillbaka till sommardäck. Först blev det kallt och halt, så fort jag bytte till dubbat blev det varmt och de senaste dagarna ännu varmare. Lägger jag om till sommardäck kommer det 30cm snö...

Det går nästan inte att beskriva hur glad jag är över att det inte kommit någon snö överhuvudtaget! Hoppas att det håller sig fram till våren nu, bara.

Har precis sett att BBC gjort/visat en dokumentär om Prince (visades i fredags).

Och jag hämtade ut hans senaste trippel CD på posten idag.

Lockouten är över så nu får man se Jonas Jerebko i motown igen!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-11-27 10:53

Klarade E-teori i veckan. Den lilla lyckokänslan sitter fortfarande i Kvar nu är uppkörning för E, Yrkeskompetensprov, förarprov för truck samt ADR+tank. Sen är det dags att kasta sig ut i arbetslivet igen Kvar då att ta när jag får tillfälle är kran samt D.

Ursprungligen av MatsOlov:

Klarade E-teori i veckan. Den lilla lyckokänslan sitter fortfarande i Kvar nu är uppkörning för E, Yrkeskompetensprov, förarprov för truck samt ADR+tank. Sen är det dags att kasta sig ut i arbetslivet igen Kvar då att ta när jag får tillfälle är kran samt D.

Grymt! En polare till mig tröttnade på att vara arbetslös (blev av med jobbet på Volvo) och efter lite knuffar i rätt riktning tog han CE körkort. Nu har han inte gått arbetslös en enda dag.

Jag har själv alla behörigheterna (ABECEDE) och det är inga problem att hitta jobb när det går sämre i min bransch. Tyvärr gick min ADR-behörighet ut för några år sen (ADR styckegods) för jag tog mig aldrig tid att förnya den...

Hoppas det är lätt även i Umeå med lastbilsjobb, det är ett väldigt fritt och ansvarsfullt arbete (speciellt om du ska köra farligt gods) som jag lätt kan rekommendera för alla som vill göra ett bra yrkesval med relativt säkra framtidsutsikter.

Snööö! Första Advent o första snön samtidigt, snacka om timing för att vi ska slippa en snöfattig julmarknad/julskyltning

Senast redigerat 2011-11-27 14:02
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

[ATTACH="CONFIG"]31225[/ATTACH]

...ok jag fattar inte detta med bilden. Den är stående i original...

Det beror på om info om bildens orientering hänger med eller ej. Gör den inte det så antar vissa webbsidor att bilden alltid ska vara i landscape läge. I detta fall så har den informationen inte följt med och fotot är i portrait layout.

Ursprungligen av LCR:

Det beror på om info om bildens orientering hänger med eller ej. Gör den inte det så antar vissa webbsidor att bilden alltid ska vara i landscape läge. I detta fall så har den informationen inte följt med och fotot är i portrait layout.

sparade om den i Preview

Känner igen problemet och har aldrig fattat när det blir problem...

Vi väntar fortfarande på snön:)

10 grader varmt här, hoppas snön håller sig borta.

Från surtråden

Ursprungligen av Dalle:

Säsongens sista Formel 1 är avklarad. Nu är det 3 månader innan nästa säsong drar igång.

gör mej glad att ett sånt inlägg INTE innehåller spoiler (info om vem som vann) då jag snart har BBC's sändning och inte vill veta vem som vann.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-29 22:57

Har man djurförbud så har man... Ibland måste man beundra polisen för sin noggrannhet:

Polisen omhändertog fyra fiskar - Bohuslän - www.gp.se

Till sist... Två biljetter, Springsteen, planen...

Ursprungligen av BlackSmp:

Till sist... Två biljetter, Springsteen, planen...

Min "chef" har varit roadie för bl.a. (många fler) Bruce Springsteen.

Det var min frus födelsedag idag, jag tog ledigt och vi hade en mysig dag i Uppsala, hela dagen har varit mycket bättre än min födelsedag och det gläder för hon förtjänar det mer än jag gjorde!!

Ursprungligen av LCR:

Det var min frus födelsedag idag, jag tog ledigt och vi hade en mysig dag i Uppsala, hela dagen har varit mycket bättre än min födelsedag och det gläder för hon förtjänar det mer än jag gjorde!!

Det var fina ord!!!! Ta hand om varandra!!

Ursprungligen av Gusten68:

Det var fina ord!!!! Ta hand om varandra!!

Vi har varit tillsammans sedan våren 1988 och har haft det både fantastiskt och jobbigt, men det är när man tar ett steg tillbaka och inser hur mycket den andra personen gjort och betytt genom åren som man inser att vad man än gör så förtjänar de ännu mer.

Precis hemkommen från ishockey...

Rimbo juniorerna spöade "store brorsan" Norrtälje 3-1

Köpte mig en magic trackpad idag eftersom jag nu har börjat använda min externa skärm på nytt...

WOW vilken grej, har självklart provkört i affärer och så men den gjorde sig ännu bättre hemma!
Mycket glad.;)

Idag har det vart möcke....

Så vi har faktiskt valt att ha "brasan" igång på TV hela kvällen, det sista såg vi på lite Eddie Izzard.

Brasan är en DVD med en brasa som sprakar och brinner/glöder... hemskt hemtrevligt i vår lgh högt över marken...

Izzard? Jo, balnd annat....

Eddie Izzard Star Wars Cantina - YouTube

Ursprungligen av Goflorp:

Så vi har faktiskt valt att ha "brasan" igång på TV hela kvällen, det sista såg vi på lite Eddie Izzard.

Håller med om att Izzard är bra, men DVD brasa?! Nä...

Har själv eldat upp tre spannar med RIKTIG ved, skorsten är varm hela natten (på riktigt).

Har lite svårt få fjutt på en riktig brasa här utan att behöva invitera räddningstjänsten efter en stund ....

Så, brasa i 42" duger det med.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-05 10:29

Det var ingen vanlig is på bilrutorna i morse. Det var ispansar. Varför jag glad? Jo, jag har bränsledriven kupévärmare och kom ihåg att ställa in den i går kväll. Varm bil, ingen is. Och mina medtrafikanter med dubbdäck hade smattrat bort isbeläggningen på vägarna lagom till min avfärd med sommarsulorna.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-12-05 11:23

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

8 Ferrari i dyraste krocken - NyTeknik

Ursprungligen av planB:

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

8 Ferrari i dyraste krocken - NyTeknik

Turligen har de haft usel smak för bilar, eftersom den enda riktiga bilen värd de pengarna är Aston Martin och jag såg inga sådana på bilderna. Ferrari - pffft. Och givetvis skulle jag tacka nej om någon ville ge mig en Ferrari gratis, sånt skrot kan man ju inte åka runt i!

  • Medlem
  • 2011-12-05 17:52
Ursprungligen av planB:

Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!

8 Ferrari i dyraste krocken - NyTeknik

Hemskt! Det var ju inte de tråkigaste Ferrarisarna!

"Sammanlagt 14 bilar var inblandade i olyckan. Förutom 8 Ferrari även en Lamborghini, tre Mercedes och två Toyotor, de sistnämnda tillhörde inte sportbilskaravanen."

Ursprungligen av jac:

Hemskt! Det var ju inte de tråkigaste Ferrarisarna!

"Sammanlagt 14 bilar var inblandade i olyckan. Förutom 8 Ferrari även en Lamborghini, tre Mercedes och två Toyotor, de sistnämnda tillhörde inte sportbilskaravanen."

Säkert? Jag har en Avensis 2.4 Business 2008. Den hade helt klart platsat.

Bevaka tråden