Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-11-03 11:52
Ursprungligen av Med känsla:

Är det någon på detta forum som har beställt sin Iphone x från Telenor och fått den idag?

Inte ännu men med tanke på att den kom till närmsta Postnord central 0400 inatt så skulle det förvåna mig väldigt om den inte går vidare till utlämningsstället under dagen. Kommer dock ej hämta ut den.
Telenor sände också ny faktura idag med nya telefonen pålagd, men det kanske de gjort ändå.

Ursprungligen av Culyn:

Inte ännu men med tanke på att den kom till närmsta Postnord central 0400 inatt så skulle det förvåna mig väldigt om den inte går vidare till utlämningsstället under dagen. Kommer dock ej hämta ut den.
Telenor sände också ny faktura idag med nya telefonen pålagd, men det kanske de gjort ändå.

Beställde 27 okt klockan 09:10 och har ännu inte fått något kollinummer. Och så blev min lev försenad till v47.

  • Medlem
  • 2017-11-03 12:00
Ursprungligen av Med känsla:

Beställde 27 okt klockan 09:10 och har ännu inte fått något kollinummer. Och så blev min lev försenad till v47.

Märkligt, däromkring jag beställde. 256GB.

Nu har jag hämtat ut min iPhone X silver 256 GB i en Teliabutik nära jobbet. Väntar dock med att aktivera den tills jag kommer hem.

beställde från 3.se och fått lev.datum 3/11
Inget kolli id än och jag vet inte vart paketet är? 3s kundservice är SÄMST.

Surfade in på elgiganten kl 08.30 idag och beställde en silver 256 GB via hemsidan. Kunde plocka ut den i affär kl 10.00 när de öppnade...SJUKT men jäkligt grymt

  • Medlem
  • 2017-11-03 12:20
Ursprungligen av ledo82:

beställde från 3.se och fått lev.datum 3/11
Inget kolli id än och jag vet inte vart paketet är? 3s kundservice är SÄMST.

Enligt deras kundservice är deras leverans försenad. De vet ingenting om hur länge...

Ursprungligen av HelinAkkus:

Min kommer med bring (beställd från elgiganten) den är nog här om någon timma ?? äntligennnnn

Lyckost! Har också beställt från Elgiganten, men har inte fått något bekräftelse än..

När beställde du eller fick din orderbekräftelse? Fick min 09:15 27/10 men har inte hört ett knyst från dem!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2017-11-03 12:27

Underbar telefon! Höll på att få spel imorse när jag skulle återskapa den då jag kört 11.2-betan, det tyckte inte X om. Haha. Håller på att vänja mig vid att den är så liten (gick från 7 Plus), skriver lite fel i meddelanden osv fortfarande och tycker inte Face ID är helt 100-procentig, promptar mig lite för ofta med kod men blir nog bättre!

Och där kom DHL och lämna min lur Space Grey 256gb.. Som ett barn på julafton, nu blir det leka

Ursprungligen av Med känsla:

Är det någon på detta forum som har beställt sin Iphone x från Telenor och fått den idag?

Yes jag var precis och hämtade ut min. Fick bekräftelsemailet 09.01 den 27/10, en 256GB Space Gray.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-11-03 12:53

Webhallen

Tja tänkte kolla om det är någon som förbokat via webhallen o fått ngt besked? Försökte mejla men svaret var inte mer övertygande än att de skulla kika på det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-11-03 12:56

Lagen om alltings jävlighet, haha.
Postnord brukar alltid lämna paket hos ombudet vid ca 10:50, bara för det så har de självklart inte levererat några paket ännu idag...

  • Medlem
  • 2017-11-03 13:09
Ursprungligen av Culyn:

Enligt deras kundservice är deras leverans försenad. De vet ingenting om hur länge...

Märkligt, min ligger och väntar på Ica nu trots allt. Fick tracking via Tre och då hade den redan kommit fram. Tycker fortfarande de kunde varit bättre med informationen men de fick kanske en leverans väldigt sent.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2017-11-03 13:10
Ursprungligen av Med känsla:

Är det någon på detta forum som har beställt sin Iphone x från Telenor och fått den idag?

Jag skulle ha fått min idag om inte PostNord hade strulat till det i vanlig ordning ?

  • Medlem
  • 2017-11-03 13:11

Har precis fått min iPhone X ?? tele2 beställningsdatum 27 oktober kl 10:15
Vit 64 GB

  • Medlem
  • 2017-11-03 13:14

så jävla skönt fick min X för 3h sen.. sitter å leker med den just nu beställd via netonnet kontant !

  • Medlem
  • Haninge
  • 2017-11-03 13:15

Nirvana fail

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 13:23
Ursprungligen av dolla:

Har precis fått min iPhone X ?? tele2 beställningsdatum 27 oktober kl 10:15
Vit 64 GB

Hur levererades din? Med Postnord? Sitter och väntar på att min ska komma men när Postnord var här och hämtade andra paket så hade dom inte den med sig...

Glädje

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 13:47

Sådärja.. en silver 256gb levererad. Måste uppdatera den med ny iOS innan jag kan återställa från iTunes (för att behålla alla konto-inställningar)

https://www.dropbox.com/s/5xcdf2oci1n1hhr/20171103_150322_001.jpg

Senast redigerat 2017-11-03 15:42

Har nu fått bekräftat av Telenor att min mobil blir 3 veckor försenad. Beställde en silver 64gb klockan 09:10 27 oktober hos Telenor.

Fy fan vad jobbigt

  • Medlem
  • 2017-11-03 14:00
Ursprungligen av Ello:

Märkligt, min ligger och väntar på Ica nu trots allt. Fick tracking via Tre och då hade den redan kommit fram. Tycker fortfarande de kunde varit bättre med informationen men de fick kanske en leverans väldigt sent.

Märkligt, hoppas på nästa vecka Telenor kom idag, lite typiskt. Försökte avbesyälla den men det gick inte så den får värma hyllan ett par veckor.

Ni som har fått, berätta hur ni upplever den! Jag byter från en iPhone 6.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 14:02

Fan Tele2 har tabbat sig och min beställning har inte gått igenom, fast jag fått bekräftelsemail och ordernummer...

Tydligen var jag inte ensam enl. kundtjänst.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-11-03 14:14
Ursprungligen av Kivrennac:

Yes jag var precis och hämtade ut min. Fick bekräftelsemailet 09.01 den 27/10, en 256GB Space Gray.

Exakt samma fast silver, hämtade den på Ica kl 13.

Ursprungligen av "Zebbe":

Fan Tele2 har tabbat sig och min beställning har inte gått igenom, fast jag fått bekräftelsemail och ordernummer...

Tydligen var jag inte ensam enl. kundtjänst.

Fam vad surt! Har du ringt och pratat med dem? Jag hade fått ordernummer m.m. Men det stod aldrig att den var skickad. Men sen ringde jag till tele2 då fick jag postnords kollid och jag ska hämta ut den i eftermiddag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 14:34
Ursprungligen av caliwator:

Fam vad surt! Har du ringt och pratat med dem? Jag hade fått ordernummer m.m. Men det stod aldrig att den var skickad. Men sen ringde jag till tele2 då fick jag postnords kollid och jag ska hämta ut den i eftermiddag

Ja jag ringde dom, efter lång väntan så fick jag svaret att den inte fanns. Fick lägga en ny order med prio på att få en telefon snabbare än nuvarande levtid

Ursprungligen av "Zebbe":

Fan Tele2 har tabbat sig och min beställning har inte gått igenom, fast jag fått bekräftelsemail och ordernummer...

Tydligen var jag inte ensam enl. kundtjänst.

Samma här fast jag beställde från Comviq, "Beställningen hade ramlat mellan stolarna" Så nu har jag sagt upp alla abonnemang hos Comviq och flyttat till Vimla..

Ursprungligen av "Zebbe":

Ja jag ringde dom, efter lång väntan så fick jag svaret att den inte fanns. Fick lägga en ny order med prio på att få en telefon snabbare än nuvarande levtid

Fan vad dåligt av dem! Nej nästa gång beställer jag inte via operatör. Verkar allt för opålitligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-11-03 15:25
Ursprungligen av caliwator:

Fan vad dåligt av dem! Nej nästa gång beställer jag inte via operatör. Verkar allt för opålitligt

Har även en beställning från 3 och den ligger på ICA och väntar, så där funkade allt som det skulle.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2017-11-03 15:25

Vilken härlig dag det blev!

Bevaka tråden