Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Enar:

Dum fråga, vem det där med "Apple-ID", är det nåt man måste registrera sig på för att sedan få handla? Vad är det egentligen?

Om du har ett .Mac-konto så har du ett AppleID. Du behöver bara ange det så slipper man krångla på med kreditkortsnummer (eftersom ditt kreditkort redan är kopplat till ditt .Mac sedan tidigare)

  • Medlem
  • 2005-05-10 13:50
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Om du har ett .Mac-konto så har du ett AppleID. Du behöver bara ange det så slipper man krångla på med kreditkortsnummer (eftersom ditt kreditkort redan är kopplat till ditt .Mac sedan tidigare)

Jaja, men bara jag inte måste ha ett Apple-ID så är jag nöjd.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-10 14:07
Ursprungligen av Enar:

Jaja, men bara jag inte måste ha ett Apple-ID så är jag nöjd.

Du måste ha ett för att handla. Men det är ju gratis att skaffa så jag ser inte problemet.

Ursprungligen av Kronér:

Det var ju inget snack när man väl stod i kassan det blev Stevie Wonders nya som fick äran att vara först i skivbacken

Men inget med dig finns att köpa. Varken från solo- eller fracktiden.
Finns det någon lista över vilka skivbolag somm finns med i svenska iTMS?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 13:36
Ursprungligen av Christian Å:

Men inget med dig finns att köpa. Varken från solo- eller fracktiden.
Finns det någon lista över vilka skivbolag somm finns med i svenska iTMS?

Nej Christian visst är det för jävligt
*Skäms lite* va faktsikt inne och tittade jag me´

Ursprungligen av Kronér:

Nej Christian visst är det för jävligt
*Skäms lite* va faktsikt inne och tittade jag me´

Se till att fixa upp dina skivor så lovar jag att åtminstånde köpa en eller ett par låtar. Om inte annat för att stöda den goda saken och en härlig evangelist

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 13:47
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Se till att fixa upp dina skivor så lovar jag att åtminstånde köpa en eller ett par låtar. Om inte annat för att stöda den goda saken och en härlig evangelist

Jag bockar

Ursprungligen av Kronér:

*Skäms lite* va faktsikt inne och tittade jag me´

Ha, ha.
Med ditt kärleksfulla förhållande till Apple trodde jag det skulle ligga "iTunes Exclusive"-material där nu när det öppnade.

Och var är Peter LeMarc?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 13:29
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Hmm, Moneybrother/To Die Alone t.ex. kostar 9.99Kr står det. Rätt billigt, ska man passa på innan dom upptäcker felen, eller dras det 90:- när man köper ändå?

Det går inte att köpa den. Jag försökte.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 17:50

Yes!

Yes, yes, yes!!!!! YES!!!!!!!

Som jag har längtat!

Om man har iPod (photo eller shuffle), finns det någon vettig lösning till bilen (något man kan köpa i Sverige eller utomlands/på nätet)? Jag har varken kassettbandspelare eller Alpine stereo.

  • Medlem
  • 2005-05-10 23:01
Ursprungligen av bartender:

Om man har iPod (photo eller shuffle), finns det någon vettig lösning till bilen (något man kan köpa i Sverige eller utomlands/på nätet)? Jag har varken kassettbandspelare eller Alpine stereo.

iTrip funkar ju med iPodphoto:) ...går säkert att köpa nånstans

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 23:04
Ursprungligen av bartender:

Om man har iPod (photo eller shuffle), finns det någon vettig lösning till bilen (något man kan köpa i Sverige eller utomlands/på nätet)? Jag har varken kassettbandspelare eller Alpine stereo.

< http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=63910 >

Låtarna som laddas ned är i ACC-format, kan jag konvertera till mp3, eller finns det något hinder med kodningen på ITMS-låtarna?

JA JIPPIE... äntligen kan man köpa låtar med radiokvalitet

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 13:43

Jag sitter på en PC + iTunes 4.7

Det går inte att skriva @ (AltGr+2) = det går inte skapa konton eller skicka Gift Certificates!
Nån mer som sett denna bugg

  • Medlem
  • Mark
  • 2005-05-10 14:26
Ursprungligen av Hubertus:

Jag sitter på en PC + iTunes 4.7

Det går inte att skriva @ (AltGr+2) = det går inte skapa konton eller skicka Gift Certificates!
Nån mer som sett denna bugg

Kör oxå windows.. kunde inte heller få dit ett @ så jag kopierade och klistrade in det.. funkade...

Ursprungligen av Hubertus:

Jag sitter på en PC + iTunes 4.7

Det går inte att skriva @ (AltGr+2) = det går inte skapa konton eller skicka Gift Certificates!
Nån mer som sett denna bugg

Du kan hålla nere "ALT" och tryck 6 och sedan 4 på nummer tangentbordet, och sedan släppa "ALT", så kommer @ att dyka upp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 16:46

Dj Format - If You Can't Join 'emà Beat 'em : 90:- @ iTMS el.
DJ Format - If You Can't Join 'emà Ltd Ed +dvd : 159:- @ CDON

För mig är valet givet. Har längtat efter iTMS, men nu när det är här så håller det inte imho. Tyvärr..

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 16:49

Hoppas att utbudet ökar

Ser framemot ett ökat utbud,,,
men men, det blev The doors - l.a. woman (classic!)

kul med 9.99 för en skiva..trodde man kunde göra ett klipp..

Ursprungligen av zingoalla:

JA JIPPIE... äntligen kan man köpa låtar med radiokvalitet

Inte riktigt, bättre ljudkvalite än från de flesta radiostationer håller låtarna allt. Radiostationer brukar ju dessutom superkomprimera dynamiken och sända i fakestereo.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-10 13:56

Försökte köpa en audiobook av Noam Chomsky men det gick inte just nu. Det var väldigt billigt - 8.95 kr för en bok. Hmm, undrar vad den kommer att kosta när den går att köpa...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 14:09

Jag håller på att ladda ned den tredje debbatten mellan Bush och Kerry inför presidentvalet. Den var gratis och om inte annat kan man ju testa hur det fungerar med ljudböcker. Det finns ganska många sådan gratis "böcker", tex Laura Bushs tal inför rebublikanernas konvent. Kan ju användas till att skrämma små barn med

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 21:52
Ursprungligen av chuck:

Jag håller på att ladda ned den tredje debbatten mellan Bush och Kerry inför presidentvalet. Den var gratis och om inte annat kan man ju testa hur det fungerar med ljudböcker. Det finns ganska många sådan gratis "böcker", tex Laura Bushs tal inför rebublikanernas konvent. Kan ju användas till att skrämma små barn med

Hur hittar du detta?

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-05-10 22:00

Vissa saker verkar konstigt billliga också.

Jag skulle försöka köpa en ebok ocj tyckte att "The E-Myth revisited: Why most small business don't work and what to do about it' av Michael E Gerber.
Enlist listan ska den bara kosta 24.95kr vilket ju är jättebilligt.

Men tyvärr så får jag upp ett dialogfönster som säger "Purchase of this item is not currentliy available. This item is being modified. Please try again later."

Så dom är kanske är på G att höja priser typ 10 ggr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 22:05
Ursprungligen av Gran:

Hur hittar du detta?

Under Audiobooks och sedan Speakers & Storytellers.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-05-10 14:11

Nu är iTMS äntligen här och så är det skitsvårt att bestämma sig för vad man ska köpa...!

"Den här vill jag ha... Men å andra sidan ska jag kanske köpa albumet senare... Hmmm..."

Det fick bli en iTunes original - For what it is worth - som första låt, den verkar i alla fall inte finnas på vanligt album.

  • Medlem
  • 2005-05-10 15:10
Ursprungligen av rk:

Försökte köpa en audiobook av Noam Chomsky men det gick inte just nu. Det var väldigt billigt - 8.95 kr för en bok. Hmm, undrar vad den kommer att kosta när den går att köpa...?

Antagligen hade ditt iTunes ett samvete och hindrade dig från detta misstag.

För egen del blev det Garbage med Bleed like me som man av någon konstig anledning inte kunde köp som album. Sen är det många album som bara innehåller en låt (ur albumet). Hoppas de fixar detta snart.

Ursprungligen av pjn:

Antagligen hade ditt iTunes ett samvete och hindrade dig från detta misstag.

För egen del blev det Garbage med Bleed like me som man av någon konstig anledning inte kunde köp som album. Sen är det många album som bara innehåller en låt (ur albumet). Hoppas de fixar detta snart.

Ditt iTunes verkar också ha ett samvete

Det blev 'The Message' med Grandmaster Flash som första låt i spellistan Purchased Music. Det går lite för lätt att handla musik. Är du säker på att du vill ladda ner? - Jag för tusan!

För mig är kvaliteten mer än tillräcklig. Dock är jag orolig för att jag ska glömma att säkerhetskopiera.

Bevaka tråden