Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Music Store - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 310 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-05-10 20:22
Ursprungligen av acke:

Förövrigt så har jag för migf att Apple bara tar betalt en gång i mån och inte varje köp för sig.

Nej, inga månadsräkningar. Jag har redan fått 5 räkningar!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 20:24
Ursprungligen av Eva:

Nej, inga månadsräkningar. Jag har redan fått 5 räkningar!

Hur var det, ny räkning för varje 200 pix (ungefär något sådant) eller var tredje dag (vilket nu som inträffar först).
Har du redan brännt en tusing?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 22:04
Ursprungligen av acke:

Första köpet: Caesars - The Longer We Stay Together Rekommenderas!.

Samma här

  • Medlem
  • 2005-05-10 20:25

Hela iTunes hängde sig på nedladdningen av sista låten i ett album - provade att köpa bara den och på köphistoriken ser det ut som om inget debiterats, gott om det funkar så.

Någon som hittat en vettig funktion för varför man kan lägga in pdf-filer i iTunes?
Att visa film kan jag förstå men pdf, som öppnas i separat applikation.
iTunes-den nya finder?

En sak som känns riktigt B är att Kent inte finns med... De finns på finska itms t ex.

Åh du grymma öde. Då var den kvällen förstörd. Nåja, får hoppas de dyker upp snart.

Det här är vad som står i Terms of Sale:
BETALNINGSMETODER
Vid betalning accepteras kredit- och betalkort samt iTunes Music Stores egna presentkort, kontantkort och månatliga gåvobevis. Om ett kredit- eller betalkort används kommer iTunes innan köpet att inhämta ett godkännande av beloppet från kortets utfärdare. Debitering sker vid köpetillfället. Om värdet på ett presentkort, kontantkort eller gåvobevis används kommer beloppet att dras vid köpetillfället. Om den totala köpeskillingen skulle överstiga det återstående värdet på ett presentkort, kontantkort eller gåvobevis, kommer mellanskillnaden att debiteras på Ditt kredit- eller betalkort.

iTunes Music Store accepterar följande kredit- och betalkort: Visa och MasterCard.(?)

Lite märkligt är det ändå att när jag kollar mitt konto hos SEB så är ju pengarna inte ens reserverade - det brukar ju bankerna vara jättesnabba med... ja låna pengar i några dygn och tjäna ränta.

Det här blir ju bara värre och värre. Nu kan jag inte ens köpa musik heller. Nu får jag "Unknown error" så fort jag försöker köpa nåt......

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 20:54
Ursprungligen av Rickard A:

Det här blir ju bara värre och värre. Nu kan jag inte ens köpa musik heller. Nu får jag "Unknown error" så fort jag försöker köpa nåt......

Och jag får okänt fel (502) när jag försöker auktorisera min hem-mac för att spela låtarna jag köpte på min jobb-mac idag verkar lite småskakigt det här än så länge.

  • Medlem
  • 2005-05-10 20:55
Ursprungligen av Rickard A:

Det här blir ju bara värre och värre. Nu kan jag inte ens köpa musik heller. Nu får jag "Unknown error" så fort jag försöker köpa nåt......

inte jag heller
unknown error 502.

Ursprungligen av capu:

inte jag heller
unknown error 502.

Det är samma som jag har!! Trodde jag var ensam om detta nästan men nu känns det lite bättre när det är fler...

Ursprungligen av Rickard A:

men nu känns det lite bättre när det är fler...

Även jag får en massa 502.

(Försöker bara att få dig att må lite bättre. )

Ursprungligen av Nicklas Högås:

Även jag får en massa 502.

(Försöker bara att få dig att må lite bättre. )

Nu funkar det för mig så det känns ännu bättre!

Blev Rob Thomas.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 22:26

Evighetsloop

Det kommer upp en ruta att min account information är ändrad, jag knappar in lösen för att godkänna "billing information", kommer till edit payment card information, fyller i alla uppgifter igen (har testat med två kort utan framgång), godkänner och kommer tillbaka till music store...

går till kundvagnen och försöker köpa, då kommer samma jäkla ruta upp att jag måste godkänna billing info....

har testat logga ut/in igen mm men samma fel hela tiden...

har någon annan upplevt detta och kommit på en lösning?

det som verkar gå fel är att när jag går in och kollar mitt konto så står det hela tiden att jag måste approve my billing info...

kan det vara så min bank har en aning annorlunda adressuppgifter än vad jag fyller i eller liknande?

Senast redigerat 2005-05-10 22:40
  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 22:29

Kommer inte in på apples hemsida för att ladda ner iTunes. "Safari kan inte anslta till servern", Någon fler?

Ursprungligen av wild-one:

Evighetsloop

Det kommer upp en ruta att min account information är ändrad, jag knappar in lösen för att godkänna "billing information", kommer till edit payment card information, fyller i alla uppgifter igen (har testat med två kort utan framgång), godkänner och kommer tillbaka till music store...

går till kundvagnen och försöker köpa, då kommer samma jäkla ruta upp att jag måste godkännabilling info....

har testat logga ut/in igen mm men samma fel hela tiden...

har någon annan upplevt detta och kommit på en lösning?

Jag hade också så. För mig var felet att kontokortsinfot blivit fel. Det stod att kortet gällde till 2007 när det egentligen gäller till 2006. Så fort jag ändrat det blev det bra. Så kolla så att ALLA info är rätt.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 23:01
Ursprungligen av Rickard A:

Jag hade också så. För mig var felet att kontokortsinfot blivit fel. Det stod att kortet gällde till 2007 när det egentligen gäller till 2006. Så fort jag ändrat det blev det bra. Så kolla så att ALLA info är rätt.

Jepp, dubbelkollade allt typ 5 ggr men samma felmess, den markerade kortnumret trots att jag läste in det klockrent.
sket i mitt .mackonto och använde det jag hade sen mina köp i apple store, då funkade det direkt...
??????

va 17! man kan bli gråhårig för mindre...

- den första låten blev 22-20s-shoot your gun!

som ny switcher tyckte jag det började likna lite väl mycket windows ett tag med oförklariga fel trots att man gör allt "rätt"

men nu har man lämnat the dark side för evigt

(btw- att ha olika funktionstangenter för delete på min powerbook och för home/end är grymt svårt att lära sig...)

Ursprungligen av wild-one:

Evighetsloop

Det kommer upp en ruta att min account information är ändrad, jag knappar in lösen för att godkänna "billing information", kommer till edit payment card information, fyller i alla uppgifter igen (har testat med två kort utan framgång), godkänner och kommer tillbaka till music store...

går till kundvagnen och försöker köpa, då kommer samma jäkla ruta upp att jag måste godkänna billing info....

har testat logga ut/in igen mm men samma fel hela tiden...

har någon annan upplevt detta och kommit på en lösning?

Händer mig också, fast bara om jag vill köpa hela kundvagnen (knappen längst ned till höger). Om jag däremot klickar på "Köp låt" vid respektive sång, så funkar det. Lite knöligt dock.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 23:26
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Händer mig också, fast bara om jag vill köpa hela kundvagnen (knappen längst ned till höger). Om jag däremot klickar på "Köp låt" vid respektive sång, så funkar det. Lite knöligt dock.

Finns än mer knöliga saker:
Shoplifters of the world
Unite and take over
Shoplifters of the world
Hand it over

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 20:56

We could note complete...

We could not complete your Music Store request. An unkown error occurred (502)

Överbelastning eller barnsjukdom... eller är det kanske mig som det är fel på ?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 21:02

Om det är en HTTP-felkod (vilket inte skulle fårvåna mej) så betyder 502 "Service temporarily overloaded"

  • Medlem
  • 2005-05-10 21:14

De verkar ha tekniska problem, Top Songs listorna rör sig inte. La Mosca Tsé Tsés Todo Pasa som jag köpte för flera timmar sen är kvar på #3 i Latin sen jag köpte den. Låtarna jag köpte efter Todo Pasa ungefär samtidigt har inte kommit upp än.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-10 21:21
Ursprungligen av Dobbis:

We could not complete your Music Store request. An unkown error occurred (502)

Överbelastning eller barnsjukdom... eller är det kanske mig som det är fel på ?

Hmm, man får väl vänta tills alla har gått och lagt sig, fetaste playlisten i kundvagnen på g...
Testade med 1-click, samma problem..
Music store verkar funka hyfsat,det är värre med köpdelen..

När de får ordning på det hela rekommenderar jag en lyssning på LCD Soundsystem, vilket blev mitt första köp. Tips på site är www.metacritic.com.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2005-05-10 21:01

Köpte ett album - gick bra. När jag skulle köpa nästa fick jag samma fel som er.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 21:27

Det blev Unleashed - Massive Attack samt Chaos Theory med Amon Tobin som första plattor i samlingen. Samt Tales of Mystery and Imagination - Edgar Alan Poe som första audiobook.

Efter en timmes browsande hade jag lyckats hitta ett par intressanta album... bägge saknade dock köp-knapp...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 22:51

Yes! Nu har jag köpt min första låt/video på iTMS det blev The Shins - Pink Bullets Och jag fattar inte vad det är för tjafs om låtkvaliterna...... kvaliten är ju bra

Första låten blev Bright Eyes med Wen the president talks to god.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-05-10 23:31

Jahapp, då kan vi stryka delen med att köpa klassisk musik. iTMS har ju den något besynnerliga prissättningen att varje CD kostar 80:- oavsett hur många CD som ingår. Vill man köpa Nibelungens ring går den på 880:- :eek: mot mer moderata 479 på cdon.com. Fanken också, jag trodde man skulle kunna köpa på sig en del operor billigt här men ack vad man bedrog sig. De flesta operar ligger ju på 3 cd och 270:- är farligt nära vad internetbutikerna tar och då får man ju ändå styrenplasten på köpet. Nåja, man kanske ska digga "pop" för att iTMS skall vara något att tänka på...

Bevaka tråden