Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skapar en sån här tråd redan nu så alla vet vart man ska vända sig när man vill skriva av sig.

För er som skaffar iPhone med EDGE:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/224879-tr-f-r-oss-f-tt-iphone.html

Om 24 timmar smäller det - då slår Telia's tre butiker upp sina portar för att låta dom första svenskarna få känna på iPhone 3G, posta bilder och kommentarer och frågor om nya iPhonen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 01:37

Fan jag är så snuskigt sugen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 23:21

Sitter fast/semester i Spanien och har fixat så att jag sitter på en kompis jobb där det finns internet (ett stort lager mitt i stan) så att jag kan beställa en iPhone 3G via Telia.se nu efter midnatt.

Förhoppningsvis ligger avin i brevlådan när man kommer hem om ca 2 veckor.

  • Medlem
  • 2008-07-11 01:10

Jag har en 3G nu Mycket nöjd med den!!

Ursprungligen av Patrik D:

Jag har en 3G nu Mycket nöjd med den!!

Och hur står det till med nattsömnen?

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Och hur står det till med nattsömnen?

Fråga inte, nu sitter man på jobbet några timmar senare

Min telefon verkade vara aktiverad direkt från lådan, eftersom jag tog bort plasten från lådan själv! Synkade med iTunes, sen var det bara att tuta och köra.

En annan rolig sak, Telia-säljaren kontrollerade aldrig om jag hade ett giltig abonnemang när jag sa att jag ville köpa den löst.

Ursprungligen av Patrik D:

En annan rolig sak, Telia-säljaren kontrollerade aldrig om jag hade ett giltig abonnemang när jag sa att jag ville köpa den löst.

Betyder det att du fick/kunde köpa den UTAN att teckna abonnemang!?

Ursprungligen av Iwerback:

Betyder det att du fick/kunde köpa den UTAN att teckna abonnemang!?

Ja, var inne och ute ur butiken på 2 minuter, betalade 5500 kr kontant.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja, var inne och ute ur butiken på 2 minuter, betalade 5500 kr kontant.

Men då är den väl fortfarande låst till Telia, eller hur?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 09:08

Det kanske beror på att han tänkte att den ändå är låst till Telia? Grattis till dig!

Ursprungligen av kia2:

Det kanske beror på att han tänkte att den ändå är låst till Telia? Grattis till dig!

Ja, men det är ju klart Har ju ett abonnemang hos Telia redan, jag antar att han litade på mig

Dessutom ville jag inte slösa en massa tid inne i butiken, jag vet hur det känns att stå i den där kön.

Saker jag upptäckt:

- Om man skriver med tangenbordet så behöver man inte slå in ÅÄÖ, stå/sta tex, ska prova hur andra ord fungerar, otdlistan är mycket bra.

- Läste att iPhone 2.0 skulle vara snabbare än dom tidigare, jag skulle påstå det motsatta, tycker den är långsammare, eller den ÄR långsammare.

Ursprungligen av Patrik D:

Saker jag upptäckt:

- Om man skriver med tangenbordet så behöver man inte slå in ÅÄÖ, stå/sta tex, ska prova hur andra ord fungerar, otdlistan är mycket bra.

- Läste att iPhone 2.0 skulle vara snabbare än dom tidigare, jag skulle påstå det motsatta, tycker den är långsammare, eller den ÄR långsammare.

På vilket sett är den långsammare?

Ursprungligen av Erik Dungert:

På vilket sett är den långsammare?

Skriva med tangentbordet går inte alls lika fort, tycker den bara är allmänt seg, trycka på "knappar" sker inte direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 12:06
Ursprungligen av Patrik D:

- Om man skriver med tangenbordet så behöver man inte slå in ÅÄÖ, stå/sta tex, ska prova hur andra ord fungerar, otdlistan är mycket bra.

Som tidigare alltså I alla fall om man använt min ordlista...

Ursprungligen av Patrik D:

- Läste att iPhone 2.0 skulle vara snabbare än dom tidigare, jag skulle påstå det motsatta, tycker den är långsammare, eller den ÄR långsammare.

Det beror förmodligen på att Apple lagt in för många svenska ord. När jag utvecklade den svenska ordlistan så hade jag precis samma problem. Min lösning var att begränsa antalet svenska ord lite grann (gatunamn och andra ovanliga ord tog jag bort). Och vips så gick det snabbt igen.

Jag skulle därför tro att detta endast har att göra med ordlistan och inte med telefonen som sådan. Testa engelska tangentbordet så skall du se att det går snabbare. Hoppas att Apple löser detta, annars får jag väl knåpa ihop en ny ordlista. Synd bara att Apple ändrat formatet för ordlistefilerna. Men det går nog att lösa

Har själv skaffat en iPhone 3G - men tyvärr kan jag inte använda den pga Telia-haveri... Tidigast i eftermiddag sa säljaren till mig.

Ursprungligen av kia2:

Jag skulle därför tro att detta endast har att göra med ordlistan och inte med telefonen som sådan. Testa engelska tangentbordet så skall du se att det går snabbare.

Ursäkta om det här är lite off-topic men svenska akademins ordlista har väl ca 125.000 ord medans engelska språket börjar närma sig en miljon. En engelsk ordlista bör vara mycket större än den svenska om den inte bantas extremt mycket!

Har äntligen en nu, vit 16GB. Gick in som nummer 30 i Malmö, runt halv ett i natt. Borde egentligen innebära att jag är bland de hundra första i Sverige som har den... nåja sweet som fan är den i varje fall!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 11:28

Nu har jag en svart 16 GB. Gick till rätt Telia-butik i Uppsala och hamnade först i kön ungefär klockan 8. När de öppnade stod uppskattningsvis 40 personer i kön. Med tanke på att registreringen av mitt abonnemang tog 20 minuter (datorhaveri) så står nog många kvar där nere. Stämningen var dock god och Telia bjöd på kaffe och äpplen. Nu väntar jag bara på att de ska aktivera abonnemanget för det kunde de inte göra eftersom datorsystemet var överbelastat.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-11 11:34

Plockade ut iPhone nr.10 i Västerås. En vit 16 GB...vilken liten skönhet!

Nu ska den göras i ordning

Klockan 10.30 idag blev även jag en stolt ägare till en 16GB svart iPhone!
Känns riktigt bra måste jag säga!

Bilder!

Synkar just min svarta 16GB.

Hurrrraaa! Precis plockat ut en vit 16GB ur Teliabutiken i Varberg. Kom väl ner runt kl 09.20 och blev nr 15 i kön. De hade tydligen 40st iPhone i Varberg, fördelat på hälften 8GB och hälften 16GB. Som jag förstod det räckte det inte till alla och många som kom lite senare till kön gav upp.

Bestämde mig faktiskt framme vid kassan...ah vad f*n tänkte jag, har ju en vit MacBook...det måste ju bara bli en vit iPhone...

Nu ska jag också försöka att göra min i ordning

Jag satt som nr 7 i kön strax under Dressman-skylten, tillbakalutad mot väggen så jag syns inte.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-11 11:51

Sitter med en vit i väskan. Måste jobba till 19 ikväll. Men sen ska det iPhonas!

Ville väl ha en svart, men de 16 st Linköpingsbutiken hade tog slut innan jag som nr 21 kom in.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-11 13:16
Ursprungligen av Kasaen:

Sitter med en vit i väskan. Måste jobba till 19 ikväll. Men sen ska det iPhonas!

Ville väl ha en svart, men de 16 st Linköpingsbutiken hade tog slut innan jag som nr 21 kom in.

Hur dags var du där? Vet du ungefär hur många telefoner de hade?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-11 14:17
Ursprungligen av bjark:

Hur dags var du där? Vet du ungefär hur många telefoner de hade?

Var på Tanneforsgatan-butiken. Kom dit vid 08.30 och hamnade som nr 21 i kön.

De sa att de hade ca. 25 8 gb och ca 25 16 gb. Av de 25 st 16 giggarna hade de 16 st svarta.

Bevaka tråden