Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-07-11 11:55

Står de 'No SIM card installed' för er som redan hade telia abbonemang också, som använder samma telia-sim-kort med andra ord?

Ursprungligen av MsB:

Står de 'No SIM card installed' för er som redan hade telia abbonemang också, som använder samma telia-sim-kort med andra ord?

Nope, flyttade över teliakortet från gamla iPhone till nya, funkade direkt.

En vit 16GB blev det efter 5 timmars köande i Stockholm i natt. Märkligt nog var det fan värt det.

16 GB svart som jag inte kan ringa/sms/gps/surfa på förrän om 10 dagar pga portering, men den är sjukt nice!
Nöjd.

Första inlägget med Iphone. Via wifi hemma. Att inte alla mobiler är så här år 2008 är ett mysterium.

Nr 9 i Luleå

Strax före 8 var det omkring 7 personer i kön sedan så kom det en som snikade in sig före. Vi var på gränsen att gnälla men höll oss.

När slussarna (de yttre dörrarna till gallerian) öppnades klockan 9 var det ordnad kö upp till teliabutiken och då var det en till som snikade in sig före i kön.

När butiken öppnade klockan 10 så var det ungefär 80 pers i kön. Den skulle sälja slut eftersom de hade bara omkring 80 telefoner (50% 16GB 50% 8GB, av 16% så var hälften vita).

Det roliga var att först in i butiken var en stackars pensionär som hade problem med någon annan telefon och inte alls hade något iPhone intresse. Vi släppte in honom:)

Sådär. Exakt 90 minuter efter butiken öppnade hade jag den i min hand! Blev bara hälften så mycket utrymme som jag hade tänkt, men 8 GB räcker nog långt för mig i alla fall.

Håller som bäst på med att synca den. Sedan blir det åka av!

Ursprungligen av staed:

Sådär. Exakt 90 minuter efter butiken öppnade hade jag den i min hand! Blev bara hälften så mycket utrymme som jag hade tänkt, men 8 GB räcker nog långt för mig i alla fall.

Du är med på bild här

iFun.se Premiärbilder Umeå

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-11 14:08
Ursprungligen av staed:

Sådär. Exakt 90 minuter efter butiken öppnade hade jag den i min hand! Blev bara hälften så mycket utrymme som jag hade tänkt, men 8 GB räcker nog långt för mig i alla fall.

Håller som bäst på med att synca den. Sedan blir det åka av!

Då stod jag före dej i kön. C:a 30:e plats i kön. Det blev en vit 16GB (den svarta var slut)

  • Medlem
  • 2008-07-11 12:56

Efter 2 h köande vid Ringen kunde jag lägga vantarna på den näst sista svarta 16GB-aren. Jag sitter faktiskt och skriver det här inlägget på den. Lite tur ska man ju ha. Telias datorer havererade tydligen under förmiddagen och allt fick göras för hand.

Då så, 16 GB svart iPhone 3G inhandlad. Ställde mig som nummer ett i kön kl 7 i morse. Telias butik i Vällingby var det som gällde.

Som nummer ett i butiken drabbades jag av Telias interna haveri i sitt säljsystem. Så dom fyllde i ett manuell formulär åt mig. :/
Återstår att se när mitt SIM-kort är aktiverat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:08
Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Då så, 16 GB svart iPhone 3G inhandlad. Ställde mig som nummer ett i kön kl 7 i morse. Telias butik i Vällingby var det som gällde.

Som nummer ett i butiken drabbades jag av Telias interna haveri i sitt säljsystem. Så dom fyllde i ett manuell formulär åt mig. :/
Återstår att se när mitt SIM-kort är aktiverat.

Sitter i samma sits som du... men kul att man kan leka med allt annat under tiden

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-11 13:13

16 GB Vit i Örebro.

Jag fick provkänna lite på en svart inne i butiken, men jag var så glad att mina händer bara skakade. :">

Sitter nu och flyttar över lite filmer och musik, känns gött.

vilka muppar asså haha

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-11 13:12

Nr 26 på Gotland. Fick en av de sista 16GB svarta lurarna, tror det fanns 1-2 vita kvar.
Men nu är de slut, de hade mellan 40-50st totalt, något fler 16GB än 8GB.

WiFi är inte klockrent. iPhone'n förlorar kontakt med min WiFi-router efter ca. 30 min.

Ursprungligen av Zimmerman:

WiFi är inte klockrent. iPhone'n förlorar kontakt med min WiFi-router efter ca. 30 min.

Även när du håller på med den/den inte är i unlocked-läge?

Har precis kommit hem med min 16GiG VITA iphone=) lite frågor, vill ju inte klanta mig såhär i början, ska man sätta in simkortet innan aktivering i ITUNES? och ska man ladda den innan man aktiverar eller efter? eller spelar det roll?

förklara gärna någon som har bra koll=)

/tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:45
Ursprungligen av eway:

Har precis kommit hem med min 16GiG VITA iphone=) lite frågor, vill ju inte klanta mig såhär i början, ska man sätta in simkortet innan aktivering i ITUNES? och ska man ladda den innan man aktiverar eller efter? eller spelar det roll?

förklara gärna någon som har bra koll=)

/tack.

Stoppa i simkortet och koppla sedan in den till dator med iTunes. Sedan vägleds du genom registrering och aktivering. Telefonen laddas under tiden.

Ursprungligen av vanilj:

Stoppa i simkortet och koppla sedan in den till dator med iTunes. Sedan vägleds du genom registrering och aktivering. Telefonen laddas under tiden.

okej tack så mycket!

sen efter aktivering så låter man den laddas visa USB i 6-7 timmar (rek från teliabutik) ???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:54
Ursprungligen av eway:

okej tack så mycket!

sen efter aktivering så låter man den laddas visa USB i 6-7 timmar (rek från teliabutik) ???

Ja, du har ju en indikator som visar när batteriet är fulladdat.

Inget nät

Vete tusan vad som är problemet men jag får ingen nätkoppling. Överbelastning idag?

Ursprungligen av kjelle:

Vete tusan vad som är problemet men jag får ingen nätkoppling. Överbelastning idag?

Nu äntligen. Tjejen i butiken hade knappat in fel telnummer på det nya kortet. Satt 1 timme i telefon och väntade på Teliasupport innan de konstaterad att det bara var att vända om till butiken igen. Men nu är helgen räddad.

Ursprungligen av vanilj:

Ja, du har ju en indikator som visar när batteriet är fulladdat.

okej, tack för hjälpen

Så har man fått den, det känns bra. Lilla teliabutiken på Götgatan hade fått 8 st svarta 16GB, jag fick INTE en av dom, utan en 8GB, men det stör mig inte sååå mycket. Hoppas jag inte får anledning att ångra mig. Tror dom totalt hade 30 telefoner i butiken, det var nog tredubbelt i kö.

Hur har ni gjort ni som inte kan köpa i butik, beställer ni via internet? Hur lång tid tar det innan leverans?

Finns det inga bilder på kön i Stockholm!? Jag tror inte ni förstår hur många som faktist stod i kö

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 13:56

16G svart Kalmar

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2008-07-11 13:56

Kom in som nr 11 i Teliabutiken i Karlskoga. Började köa en halvtimma innan dörrarna öppnade. Dom hade fått in totalt 49 telefoner. Så nu håller jag på att synka min svarta 16gb's skönhet Intervjuad av lokaltidningen blev man också.. haha

/Daniel

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 14:00

Nån som kan slänga upp lite bilder på sin vita? Skulle vilja kolla hur den ser ut gentemot den svarta när den är använd ett tag. Fettfläckar och liknande lär ju inte synas lika tydligt som på den svarta.

Sitter nu med en svart 8 GB från Teliabutiken i Sundsvall. 16 GB var slut på några minuter sa de i butiken. Jag fick en av de sista 8 GB. Alla före mig handlade också så Telia och Apple lär ha fått in en hel del deg idag. Jäklar vilket drag

Bevaka tråden