Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med lurar är ljudet sjukt bra tycker jag. Inte sådär komprimerat som det annars lätt blir.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-13 15:22

man klarar sig inte utan adapter på 3g versionen heller?

alla orginallurar likväl som sony ericssons in-ear är riktigt skräp... tyvärr så kostar bra ljud pengar.

Ursprungligen av tim-:

man klarar sig inte utan adapter på 3g versionen heller?

alla orginallurar likväl som sony ericssons in-ear är riktigt skräp... tyvärr så kostar bra ljud pengar.

Jo, det vet jag, men skräp tycker jag inte att man kan kalla det... Hyffsat bra tycker jag iall fall

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-13 16:49
Ursprungligen av tim-:

man klarar sig inte utan adapter på 3g versionen heller?

alla orginallurar likväl som sony ericssons in-ear är riktigt skräp... tyvärr så kostar bra ljud pengar.

Adapter behövs inte.

Notes i Mail synkar!!! Åtminstone om man har MobileMe (f.d. .Mac). Detta har inte funkat förut vad jag vet och varit till gemen för många. För mig är det mycket viktigt - jag använder Notes som mitt minne och jag har nu Notes synkat på 3 Macar och en iPhone nu. Om man inte har samma minne överallt tillgängligt är det ju samma sak som att inte ha något mine alls

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-13 17:19
Ursprungligen av Zimmerman:

Notes i Mail synkar!!! Åtminstone om man har MobileMe (f.d. .Mac). Detta har inte funkat förut vad jag vet och varit till gemen för många. För mig är det mycket viktigt - jag använder Notes som mitt minne och jag har nu Notes synkat på 3 Macar och en iPhone nu. Om man inte har samma minne överallt tillgängligt är det ju samma sak som att inte ha något mine alls

Good news! Ett steg i rätt riktning!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 20:38

Är det någon som märkt om den störande "Call Forwarding Active"-notationen har slutat att poppa upp vid varje samtal i och med nya 2.0 mjukvaran? Kan någon som haft problem med klippta samtal med 1:a generationens iPhone bekräfta att 3G-telefonen fungerar bättre i telias nät?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-14 00:32
Ursprungligen av Wiii:

Är det någon som märkt om den störande "Call Forwarding Active"-notationen har slutat att poppa upp vid varje samtal i och med nya 2.0 mjukvaran? Kan någon som haft problem med klippta samtal med 1:a generationens iPhone bekräfta att 3G-telefonen fungerar bättre i telias nät?

För mig personligen så kunde 2G fungera skit bra ett tag för att sedna börja klippa samtal på beställning helt utan anledning. Inte ringt så mycket än då jag bara har haft telefonen i lite mer än två dagar men jag har inte märkt av ett enda klippt samtal.

För att svara på din fråga så fungerar den bättre, av allt att döma.

Ursprungligen av Wiii:

Är det någon som märkt om den störande "Call Forwarding Active"-notationen har slutat att poppa upp vid varje samtal i och med nya 2.0 mjukvaran? Kan någon som haft problem med klippta samtal med 1:a generationens iPhone bekräfta att 3G-telefonen fungerar bättre i telias nät?

Haft ett och annat klippt samtal på 3G med... tyvärr.

CallForwarding funkar bättre ja, men formatteringen av nummer när man slår dem gör en sjösjuk... men det kommer väl ngn uppdatering strax...

  • Medlem
  • Båstad
  • 2008-07-14 12:11

tips på en sjukt bra hörlur till iphone ...gjort av en riktig high end tillverkare nuforce.

Nuforce, Inc

Ursprungligen av fegge:

tips på en sjukt bra hörlur till iphone ...gjort av en riktig high end tillverkare nuforce.

Nuforce, Inc

Har du dessa själv?
Blev lite intresserad, men finns det ÅF i sverige? Eller köpte du dem iså fall från deras online-shop?

Någon som har tips på andra lurar annars?

Håller på att stänga av grejer för att optimera batteritid (t.ex. BlueTooth).
I Inställningar/Allmännt hittar jag "Platstjänster". Vad är det? Är det GPS'en helt enkelt?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-14 19:39
Ursprungligen av Zimmerman:

Håller på att stänga av grejer för att optimera batteritid (t.ex. BlueTooth).
I Inställningar/Allmännt hittar jag "Platstjänster". Vad är det? Är det GPS'en helt enkelt?

Camera photos are tagged with location data if Location service is turned on.

Verkar vara GPS'en.

Källa: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPhone_User_Guide.pdf

Hittade mera:
-------
Location Services
Location Services allows applications such as Maps and Camera to gather and use
data indicating your location. Location Services does not correlate the data it collects
with your personally identifiable information. Your approximate location is determined
using available information from cellular network data, local Wi-Fi networks (if you
have Wi-Fi turned on), and GPS (if you have an iPhone 3G).
You can turn Location Services off if you don’t want to use this feature. If you turn
Location Services off, you’ll be prompted to turn it back on again the next time an
application tries to use this feature.
Turn Location Services on or off: Choose General > Location Services and turn
location services on or off.
Note: To conserve battery life, turn Locations Services off when you’re not using it.
----------

Informationen stämmer inte helt: Om man stänger av GPS'en (Platstjänster) så blir man inte ombedd att slå på den när man aktiverar Kartor - den slås på automatiskt och positionen hittas lika snabbt som om det hade varit på från början.
Så - denna funktion har jag avstängd...lär visst spara en hel del batteri och jag använder Kartor mycket sällan. Det gäller att komma ihåg att stänga av igen i Inställningar när man använt Kartor....ty den slås inte av när man stänger Kartor.

Ursprungligen av Caemon:

Camera photos are tagged with location data if Location service is turned on.

Verkar vara GPS'en.

Källa: http://manuals.info.apple.com/en_US/iPhone_User_Guide.pdf

Senast redigerat 2008-07-14 19:55
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 00:32

Save power.

GPS on iPhone is active only when you need it. iPhone powers the GPS unit on and off quickly and automatically, so it won’t adversely affect battery life.

Apple - iPhone - Features - GPS

Hmm...Platstjänster - vad det nu är om det inte är själva GPS'en - slås i alla fall på och förblir på efter en session med Kartor. Man måste gå till Inställningar och slå av Platstjänster varje gång man använt Kartor. Detta betraktar jag som en bug.

Ursprungligen av Jetwash:

Save power.

GPS on iPhone is active only when you need it. iPhone powers the GPS unit on and off quickly and automatically, so it won’t adversely affect battery life.

Apple - iPhone - Features - GPS

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 01:16
Ursprungligen av Zimmerman:

Hmm...Platstjänster - vad det nu är om det inte är själva GPS'en - slås i alla fall på och förblir på efter en session med Kartor. Man måste gå till Inställningar och slå av Platstjänster varje gång man använt Kartor. Detta betraktar jag som en bug.

Ja speciellt när de skriver: Note: To conserve battery life, turn Locations Services off when you’re not using it.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-15 02:05

Kan f.ö tipsa er om att det lätt är värt att lägga några hundralappar på ett par bra lurar om ni ska lyssna på musik. Köper ni en mobil för 5500:- som har iPod kan den väl vara värd ett par Shure, Jays eller Etymoticlurar? T.ex. Skillnaden mellan ljud och ljud är stor, begränsa er inte med ett par Koss the Plug eller liknande skräplurar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 10:56

Själv är jag väldigt sugen på dessa.
Macoteket - V-Moda Vibe duo Chrome för iPhone

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 10:59
Ursprungligen av Trineo:

Själv är jag väldigt sugen på dessa.
Macoteket - V-Moda Vibe duo Chrome för iPhone

Jag är väldigt nöjd med mina. Förutom att hållbarheten inte är så lång. Jag och många andra har haft problem med att höger eller vänster hörlur slutar fungera. Se recensioner shop v-moda - vibe duo w/ control-playback

Ursprungligen av kia2:

Jag är väldigt nöjd med mina. Förutom att hållbarheten inte är så lång. Jag och många andra har haft problem med att höger eller vänster hörlur slutar fungera. Se recensioner shop v-moda - vibe duo w/ control-playback

Jag hade ett par men en hörlur dog. Köpte från USA och orkar inte fixa med garanti så köpte ett par vanliga lurar istället (q-jays).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-15 11:01
Ursprungligen av Trineo:

Själv är jag väldigt sugen på dessa.
Macoteket - V-Moda Vibe duo Chrome för iPhone

De har jag, är mycket nöjd. Svårt att känna var knappen för svara/byta låt sitter.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 11:03

Kenjon: Det lät ju bra, förutom knappen men det lär man sig säkert.

kia2: Det var mindre roligt att läsa...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-15 11:14
Ursprungligen av Trineo:

Kenjon: Det lät ju bra, förutom knappen men det lär man sig säkert.

Någon hade lagt en liten, liten klick Araldit på sin knapp....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 11:34

Läste igenom reviews på den och den känns inte lika aktuell längre då många verkar ha problem med att de gått sönder. Synd för de verkar låta bra och är så grymt snygga.

  • Medlem
  • 2008-07-15 12:11

Det finns redan en massa trådar om lurar här.
Den här tråden behöver inte den diskusionen eftersom den i första hand handlar om iPhone.

Admin.

  • Medlem
  • 2008-07-16 00:59

Flyttar ett inlägg till en egen tråd.

Admin

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-16 01:50

jämförande bild svart mot vit

Någonstans lästa jag en fråga där någon ville se en jämförande bild svart mot vit för fettfläckar.

Källa: Apple iPhone 3G (8GB/16GB) | iLounge
(tack Thevil för länken)

Fråga: Hur fasen får man igång 3G? Min kör bara EDGE. via nätet "Telia S".
Måste jag ha ett nyttt simkort för detta?
*LÖST* Skaffade nytt simkort.

Min GPS fungerar inte heller. Positioneringen står bara och snurrar
nere i vänstra hörnet på Google maps. Tipps?

Fråga: Går det inte att stänga av datanedladdningen? Har stängt av på alla ställen
jag kunde hitta men likt förbannat går den ut på nätet i google maps, itunes etc!
=(

Hur fasiken tänkte telia när dom knåpade ihop abbonemangen?
Dom buntar på en massa taltid+sms (för mig) men snålar
med datan. Glott lite på Google Maps i cirka 5 minuter och vips
så försvann 2 mb data av 100 mb som "skall räcka" hela månaden. =P

Tycker nog den gamla rackaren var både smidigare och snyggare.
Den nya blir en flottbomb båda bak & fram

Senast redigerat 2008-07-17 15:51
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-17 15:17

Sådärja, sitter och synkar min vita skatt nu. Underbart!

Bevaka tråden