Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nej jag förstår styrningen i det men känns ändå som om jag skulle vilja kunna välja vilket abonnemang själv även om jag inte har något emot Telia.
Jag använder Telia idag men Apples grejor har jag alltid kunnat köpa direkt på Applestore

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-25 15:10

Såja, nu är vi snälla mot varandra, det är ju trots allt fredag

/Moderator

Helt lugnt för min del jag har full förståelse om han lider lite av Televerk hahahaha

Kanske en dum fråga, men hur mycket kapacitet har ni på era iPhones?

jag köpte en iPhone 8gb, men i itunes kan ja bara utnyttja 7.08gb, tar verkligen iPhone OS, upp närmare 1gb?

iPhone 3G 16 GB - Svart. Beställd 16 Juli, levererad idag (29 Juli). Jag ringde och bad att få min nummer portering flyttad från 20 Augusti, de gav mig ett nytt datum (29 Juli). Slumpen? Jag är glad i alla fall.

Har just hämtat ut min, men jag fick inte med nåt SIM-kort?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-31 10:03

Ok , det var ju ett misstag, hur lyckades ni med de?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-07-31 10:34

Svart 16GB, hämtade ut den i går. Ställde mig i kö den 15e eller 16e och fick första erbjudandet den 25e, som jag inte kunde utnyttja (var inte i stan så jag fick stå kvar i kön) och fick nästa den 29e.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-31 13:35

Svart 16GB, hemleverans från Italien. Såå jävla nöjd. Funkar klockrent med Telenor så företaget betalar datakostnaderna

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-31 23:23

Hämtade min på postombudet vid 15-tiden. Har lekt med den oavbrutet.....
Svart 16 GB. Skyddsplasten inte borttagen ännu....

Hade problem att få igång Remote (iTunes reagerade inte). Det visade sig att jag hade Appletalk aktiverat på en blåtandsport. När jag aktiverade den på ethernetporten fungerade det.

jag får min iphone imorn då jäklar ska ni höra ett och annat i den här tråden

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-12 17:41

Visade min vita iphone 16Gb för ett par på jobbet och de var riktigt sugna på den.
Dagen efter hade en av dem varit och kollat på en i teliabutiken och den andra ville se mer av den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 19:51

Har haft min i ett par dagar är mer än nöjd imponerande batteri tid jämfört med min iPhone 1gen.

Vet inte om det är så många som vet detta men om man håller inne .com när man ska skriva (i t.ex safari) så får man upp så man kan dra fingret till .se .nu eller .org

Ursprungligen av bobochbob:

Vet inte om det är så många som vet detta men om man håller inne .com när man ska skriva (i t.ex safari) så får man upp så man kan dra fingret till .se .nu eller .org

Visste jag inte! Bra tips !

vad innebär Platstjänster? jag slog av det i telefonen men märker ingen skillnad?

Det är GPS'en. Är den avstängd så kickar den igång om man kör Kartor och sedan är den på...tils man aktivt stänger av den igen. Så - jag har den på jämt - orkar inte komma ihåg att gå in i inställningar varje gång jag använt Kartor eller andra tredjepartsprogram som använder GPS'en.

Ursprungligen av Ollebro:

vad innebär Platstjänster? jag slog av det i telefonen men märker ingen skillnad?

Ursprungligen av Zimmerman:

Det är GPS'en. Är den avstängd så kickar den igång om man kör Kartor och sedan är den på...tils man aktivt stänger av den igen. Så - jag har den på jämt - orkar inte komma ihåg att gå in i inställningar varje gång jag använt Kartor eller andra tredjepartsprogram som använder GPS'en.

jasså, dumt om jag vill ha den avstängd bör den vara det tills jag slår på kartor och sedan när man stänger av programet då kopplas även gpsen bort.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-24 22:23

Har upptäckt att min svart 16GB är blå Såg en dag att min såg mörktblå ut i solen och i jämförelse med en kollegas i lampsken så ser man att den är mer blå än svart. Tycker det är coolt.

Ursprungligen av MatsOlov:

Har upptäckt att min svart 16GB är blå Såg en dag att min såg mörktblå ut i solen och i jämförelse med en kollegas i lampsken så ser man att den är mer blå än svart. Tycker det är coolt.

detta tycker jag har sett på min 8GBare med!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-27 16:50

Går de att ändra utseendet på menyerna med tex ett tema utan att jailbreaka???

Ursprungligen av ShiBBan:

Går de att ändra utseendet på menyerna med tex ett tema utan att jailbreaka???

Inte vad jag vet.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-27 20:32

Okaj, de var ju trist

Vågar man jailbreaka då och hur går man tillväga?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-27 21:16
Ursprungligen av ShiBBan:

Okaj, de var ju trist

Vågar man jailbreaka då och hur går man tillväga?

Finns en hel forumdel om det...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-27 22:14

Ser bara till 2G iPhone.. ?

Ursprungligen av ShiBBan:

Ser bara till 2G iPhone.. ?

Kolla vad iPhone Dev Team skriver:

Locked iPhone 3G

If you are using your iPhone with one carrier and have no interest in the possibility of an iPhone 3G unlock in the near future then just restore or upgrade to 2.2 using iTunes and use QuickPwn to Jailbreak and add Cydia and Installer.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-11-30 17:31

Okej, så de är alltså QuickPwn som gäller... Går de att ändra bootlogos med den O:-) ?

Edit: OM jag nu vill låsa upp den senare.. Vad gör jag då:tveksam: ???

Senast redigerat 2008-11-30 18:19
Ursprungligen av ShiBBan:

Okej, så de är alltså QuickPwn som gäller... Går de att ändra bootlogos med den O:-) ?

Edit: OM jag nu vill låsa upp den senare.. Vad gör jag då:tveksam: ???

Det är bara att läsa under länken som Adrian postade;
(Jag har inte testat detta själv dock)

Locked iPhone 3G - Preserve Baseband

This applies if you have a locked iPhone 3G and you wish to update to 2.2 but preserve the iPhone’s current baseband software. Preserving the baseband will give you the maximum chance for any upcoming software unlock. To upgrade your phone to 2.2 and preserve the state of the baseband you need to create a custom .ipsw with PwnageTool. This custom .ipsw will not contain the baseband update but of course will still allow all the cool new stuff from 2.2.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-12-01 19:05

Aha, nice!

Men hur gör man de där med PwnageTool då ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-01 19:10
Ursprungligen av ShiBBan:

Aha, nice!

Men hur gör man de där med PwnageTool då ?

Leta lite själv kanske?

iClarified - Apple News and Tutorials

Bevaka tråden