Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Speciella SIM-kort för 3G?! Det förstår jag verkligen inte. SIM-kortet har inget med radiodelen att göra. Detta måste vara ett missförstånd. Eller?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-12 04:24
Ursprungligen av Zimmerman:

Speciella SIM-kort för 3G?! Det förstår jag verkligen inte. SIM-kortet har inget med radiodelen att göra. Detta måste vara ett missförstånd. Eller?

Nej, inte rent tekniskt i terminalen. Dock i alla operatörers "system". Har själv arbetat för en av de större operatörerna i flera år, har du ett SIM-kort ur en äldre serie utan 3G-stöd så fungerar det inte. Så är det.

Japp över ett år med iPhone Gen 1 blev det så klart en iPhone G2 igår, först i Borås ? Nja 2:a då köade från halv 6!

Redan hunnit köpa på sig flera spel från App Store, synkat med mobile me och styrt både hemmabion och datorn med de olika remote funktionerna!

En positiv och glad överaskning, programmet Shazam som avlyssnar vilken låt som spelas räddade ett år gammalt album som legat utan namn i mitt annars fullt detaljerat 15.000 låtars iTunes Bibliotek, tro mig när jag säger att folk har försökt hitta vem som är artist, även med SE telefoner som har avlyssning har gått bet

Men Shazam fixade biffen direkt upp kom omslag och bild samt namn på låt, artist och vilket album, fanns säker länk direkt till iTunes Store ?! måste kolla sen...

Men i alla fall så jäv....a grymt att det funkar så bra!

Idag reser jag dock till Grekland och önskar er alla macnissar här hemma en bra sommar!!!!!

I och för sig så har ska Telia (troligtvis på måndag) börja porteringen av mitt gamla nummer tillmin iPhone. Kan detta innebära att jag just nu inte når 3G och EDGE? Kan ju dock ringa och sms:a.

Ursprungligen av henkebarn:

I och för sig så har ska Telia (troligtvis på måndag) börja porteringen av mitt gamla nummer tillmin iPhone. Kan detta innebära att jag just nu inte når 3G och EDGE? Kan ju dock ringa och sms:a.

Har de också sagt till dig att det blir nu på måndag ? isåfall kolla din sms igen som du fått angående portering så står det 080721. alltså inte denna måndag utan nästa. Ringde kundtjänst och fått det bekräftat 5 ggr att det inte blir tidigare än 080721, men i butiken sa det att det kommer att funka dagen efter.

Ursprungligen av Unbalanced:

Har de också sagt till dig att det blir nu på måndag ? isåfall kolla din sms igen som du fått angående portering så står det 080721. alltså inte denna måndag utan nästa. Ringde kundtjänst och fått det bekräftat 5 ggr att det inte blir tidigare än 080721, men i butiken sa det att det kommer att funka dagen efter.

Nä alltså, mitt nummer är redo för portering tidigast måndag, därefter kan jag vänta mig 10 arbetsdagars portering.

Jag har ett sim-kort som är 4-5 år gammalt och min mamma har ett betydligt nyare. På hennes finns texten "3G", men inte på mitt. Båda korten är Telia Refill och har alltid varit.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-12 00:09

Två iPhone noob frågor . Finns det något program till iPhone 3G som gör att man kan,skicka/ta emot mms utan att hacka den.
Kan man på något vis spela upp Divx filmer i den?

IPhone 3G: Some iPhone 3G Screens Are Looking a Bit Yellow

Kan ju säga att detta stämmer på min! Har en 2G....och lägger jag dem bredvid varandra så är 3G'n klart mer gulaktig. Men kan ju också säga att den är ljusstarkare. Vet inte om jag tvunget tycker gulaktigheten är fel heller.

Ursprungligen av Edition:

IPhone 3G: Some iPhone 3G Screens Are Looking a Bit Yellow

Kan ju säga att detta stämmer på min! Har en 2G....och lägger jag dem bredvid varandra så är 3G'n klart mer gulaktig. Men kan ju också säga att den är ljusstarkare. Vet inte om jag tvunget tycker gulaktigheten är fel heller.

Såg det på min nu, tycker skärmen är lite gulaktig på vita partier.
Det irriterar mig oerhört mycket.

Vad tror vi om iChat, eller någon form utav MSN-pryl för iPhone 3G UTAN hacking, jailbreaking eller liknande? Jag vill inte hacka min iPhone.

Hittade förvisso AOL, men jag har en vän som har en AOL-adress

Ursprungligen av henkebarn:

Vad tror vi om iChat, eller någon form utav MSN-pryl för iPhone 3G UTAN hacking, jailbreaking eller liknande? Jag vill inte hacka min iPhone.

Hittade förvisso AOL, men jag har en vän som har en AOL-adress

Men du kommer väl åt alla som är i din ichat lista va? Även om du sitter med AOL - iallafall så är det för mig. Det funkar super! Det är ett av de få program som inte har något lagg när jag swipar en lista med chat historik.

Ursprungligen av Rytterfalk:

Men du kommer väl åt alla som är i din ichat lista va? Även om du sitter med AOL - iallafall så är det för mig. Det funkar super! Det är ett av de få program som inte har något lagg när jag swipar en lista med chat historik.

Menar du att du kan prata med folk med msn-adress i AIM (jag skrev fel innan, mitt offer), eller sitter vi med två olika klienteri våra iPhone 3Gs?

Är det någon annan som råkar ut för att iTunes slutar svara i ca fem minuter när man kopplar in iPhone?
Efter fem minuters badbollande kommer det igång

Nåväl...

Riktigt fin lur iallafall, har bara kunnat testa gps och själva prylen som sådan. Inget ringa, sms:a eller mobilnät överhuvudtaget förrän den 21:e pga portning av nummer.
Nöjd som attan trots allt.

Senast redigerat 2008-07-12 03:53

En liten grej bara - jag har varit och rest lite idag och jag har haft 3G nästan överallt - och vissa ställen riktigt snabbt. Jag har också skrivit om det som jag känt varit lite dåligt på min blogg - skulle vara intressant att veta om det är fel på min iphone (och några andras) eller om samtliga känner igen sig. Läs artikeln. (det är skrivet på engelska och det känns fel att översätta - jag är för trött sedan gårdagsnatten då jag kom isäng vid 5-tiden. Jag var nr 63 i GBG att få min iPhone.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-12 03:44

Och jag som tyckte att Loopt var en bra idé. Det går ju inte ens att ladda ner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 08:47

nej, men alla som kör ichat.

Ursprungligen av Trineo:

nej, men alla som kör ichat.

Ah, såg nu att det var det som skrevs. Fan jag är helt ofokuserad!

Ja, alla (en) från min ichat-lista.

Har nu varit inne i Flen och Nyköping, och jag såg knappt skymten av 3G där, i några fåtal sekunder sedan försvann det lika fort.

iPhone 3G verkar ha stora problem med att hitta nät, undrar om det är samma problem i andra länder eller om det är problem med Telias nät.

I vilket fall är jag besviken, trodde nya iPhone skulle ha 3G mest hela tiden, ungefär som den gamla iPhone hade EDGE hela tiden.

En annan notering, högtalaren är mycket mycket bättre, stor skillnad, nu kan man kolla på YouTube klipp med kompisarna

Senast redigerat 2008-07-12 12:45
Ursprungligen av Patrik D:

En annan notering, högtalaren är mycket mycket bättre, stor skillnad, nu kan man kolla på YouTube klipp med kompisarna

Mycket skojj att höra att högtalarna är bra! Är det båte högt och bra kvalle?

Men det där med att den inte hittar nät låter ju däremot inge skoj..
Känns det som att det var värt att köpa 3G'en då? Eller kunde man lika gärna suttit med sin 2G idag?

Yes. Nu ligger den i påsen. Längtar hem ...

Nu har jag äntligen en vit 16gb! Telia-personalen sa att det var den sista 16gb i affären i Göteborg. Ska bli kul att synka den snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:04

Erik Dungert: Om vi säger så här, jag hade tänkt köpa till högtalare för att ha med till hotell och dylikt så man kan lyssna på sin egen musik, men jag tror inte det kommer behövas. Visst, det är inget dunka dunka men tillräckligt i alla fall.

Ursprungligen av Trineo:

Erik Dungert: Om vi säger så här, jag hade tänkt köpa till högtalare för att ha med till hotell och dylikt så man kan lyssna på sin egen musik, men jag tror inte det kommer behövas. Visst, det är inget dunka dunka men tillräckligt i alla fall.

Nä, det är ju telefonhögtalare! Man kan inte förvänta sig för mycket! Men mer än vad 2G hade att komma med ialla fall!
Men de är som på en ny "vanlig", t.ex SE telefon då?
Åhh, jag blir så sugen på att köpa en nu asså!

Går det att skicka sms text vidare till annan nu?? gick inte på den första iphonen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:37

Vet inte hur SE lurarna låter men det är klart bättre än Nokia N95 i alla fall.

iceman11: Mope, testade nu och det funkar inte.

nej, tyvärr inte. Men de goda nyheterna är att jag nu fått både edge och 3G utan att ha gjort något särskilt åt det. Telia här väl löst det. Gott!

Ursprungligen av henkebarn:

nej, tyvärr inte. Men de goda nyheterna är att jag nu fått både edge och 3G utan att ha gjort något särskilt åt det. Telia här väl löst det. Gott!

Vad skönt att det löste sig

Det skall börjas i tid. Min systerdotter är mycket fascinerad. Off-topic, men gulligt

Ursprungligen av staed:

Det skall börjas i tid. Min systerdotter är mycket fascinerad. Off-topic, men gulligt

Så rätt, så rätt

Bevaka tråden