Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som fått iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 323 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 18:54
Ursprungligen av staed:

Det skall börjas i tid. Min systerdotter är mycket fascinerad. Off-topic, men gulligt

Det roliga är att de fattar direkt hur man skall bläddra bland bilder, min dotter fixade det helt själv när hon var 10 månader, det är intuitivt!

Ursprungligen av Jetwash:

Det roliga är att de fattar direkt hur man skall bläddra bland bilder, min dotter fixade det helt själv när hon var 10 månader, det är intuitivt!

Helt klart. Systerdottern har kanske inte full koll på menysystemet, men det tog inte mer än några minuter innan hon lärde sig att bläddra mellan foton.

Är det bara4 jag som är korkad......eller kan man inte stänga av "rättstavningen"? Kan det ju på min 2G....men på det stället där jag kan det finns inte det valet på min 3G...!?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 18:52

Edition: Anledningen att du kan göra det på din 2G är att du kört ett hack från Installer som aktiverar den inställningen. Den finns förmodligen där i 3G också - men den är gömd. Men om du jailbreakar din telefon borde du kunna köra samma hack och få samma möjlighet igen.

Ursprungligen av kia2:

Edition: Anledningen att du kan göra det på din 2G är att du kört ett hack från Installer som aktiverar den inställningen. Den finns förmodligen där i 3G också - men den är gömd. Men om du jailbreakar din telefon borde du kunna köra samma hack och få samma möjlighet igen.

Du skämtar??? Så man kan alltså inte stänga av stavningshjälpen?? Men va bra....Go Apple...Go Apple!! *suck*

När väl jailbreak fungerar, kommer ni som har luren att göra det då? Jag är lite sugen, enbart för att kunna installera mms, men tror ni det sabbar det andra (appstore osv) då?

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-12 19:39
Ursprungligen av jonas.larsson:

När väl jailbreak fungerar, kommer ni som har luren att göra det då? Jag är lite sugen, enbart för att kunna installera mms, men tror ni det sabbar det andra (appstore osv) då?

Efter ha kört hackat osv länge så vill jag gärna helt köra utan något jailbreak osv.
Får se om jag håller mig när det väl kommer ut.. och jag ser vad som då går lägga in.

Jailbreak/Installer kommer inte påverka App Store.

Vad som också är intressant är om man med jaibreakad iPhone kan installera spel från app store utan att betala. Precis som det gick installera Touch-uppdateringen utan att betala.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 19:44
Ursprungligen av soft:

Vad som också är intressant är om man med jaibreakad iPhone kan installera spel från app store utan att betala. Precis som det gick installera Touch-uppdateringen utan att betala.

Fast varje program som laddas ner blir knutet till sitt Apple-ID konto. Så det tvivlar jag på såvida du inte själv har testat.

Jag instämmer med soft! Jag tycker också det skall bli skönt att köra helt "lagligt" ett tag. Skulle nått strula så kan man ju lämna in den då....är ju liksom kört efter en jailbreak.
Men men.....vi får väl se när möjligheten väl kommer!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 19:49
Ursprungligen av Edition:

Jag instämmer med soft! Jag tycker också det skall bli skönt att köra helt "lagligt" ett tag. Skulle nått strula så kan man ju lämna in den då....är ju liksom kört efter en jailbreak.
Men men.....vi får väl se när möjligheten väl kommer!

Du kommer alltid att kunna återställa telefonen.

Hmm...så även om man Jailbreakar...och skulle bricka den....så gäller garantin?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 20:57
Ursprungligen av Edition:

Hmm...så även om man Jailbreakar...och skulle bricka den....så gäller garantin?

Den frågan vill jag gärna ha med i FAQ:n!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 21:02
Ursprungligen av Jetwash:

Den frågan vill jag gärna ha med i FAQ:n!

//Rob

Andra dagen med 16GB iPhone 3G: Den laggar som vanligt men inte alltid. Ibland flyter det som smör och då mår jag bäst! Batteritiden är nog egenligen super - men jag använder den alldeles för mycket för att märka. Laddar två ggr om dagen. Lätt.

Den har stenlåst sig ett par gånger. Några program har fått den att starta om ögonblickligen på start. Olika apps varje gång.

I övrigt så har jag svårt att se ett liv utan min iphone. Men jag har redan många gånger tänkt dumma tankar när jag behövt klipp och klistra! När man behöver ett nummer från en till en annan i en chat tex. Löjligt jobbigt - det är fram med penna och papper som gäller.

Funderar på att jailbreaka bara för att få klippa klistra lite.

Måste säga det igen, högtalaren i iPhone 3G är helt galet bra, vilken volym! Lyssnar på nätradio (Tuner) i iPhone här på landet medans jag står och lagar mat, ljudet är helt underbart!

Ursprungligen av Patrik D:

Måste säga det igen, högtalaren i iPhone 3G är helt galet bra, vilken volym! Lyssnar på nätradio (Tuner) i iPhone här på landet medans jag står och lagar mat, ljudet är helt underbart!

Ja det är oväntat bra ljud i den för att vara en sån liten mobilhögtalare! Perfekt för podcasts på kvällen och så, eller när man visar youtubeklipp i grupp

Det är skoj att man verkligen kväver ljudet om man råkar sätta fingret för hålet på undersidan också

Ursprungligen av Patrik D:

Måste säga det igen, högtalaren i iPhone 3G är helt galet bra, vilken volym! Lyssnar på nätradio (Tuner) i iPhone här på landet medans jag står och lagar mat, ljudet är helt underbart!

Så sjuuukt kul att höra! (igen)

ja, högtalarna är faktiskt över förväntan - precis som ljudet i ipoden!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 23:10
Ursprungligen av henkebarn:

ja, högtalarna är faktiskt över förväntan - precis som ljudet i ipoden!

Har Apple ändrat ljudkvalitén i ipod-delen (via hörlurar) nu alltså? Det vore grymt! Ljudkvalitén var ju inte den bästa förut.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 23:41
Ursprungligen av DaPhox:

Har Apple ändrat ljudkvalitén i ipod-delen (via hörlurar) nu alltså? Det vore grymt! Ljudkvalitén var ju inte den bästa förut.

Ja det är ju en riktigt grym fördel för iPhone 3G mot föregångaren! Att inte Apple pushar mer om det! ?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-13 08:33
Ursprungligen av Jetwash:

Ja det är ju en riktigt grym fördel för iPhone 3G mot föregångaren! Att inte Apple pushar mer om det! ?

Håller med, det är en fantastsisk skillnad!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 08:44
Ursprungligen av Jetwash:

Ja det är ju en riktigt grym fördel för iPhone 3G mot föregångaren! Att inte Apple pushar mer om det! ?

Ok. Så ipodens ljuddel är såpass mycket bättre? Då slår jag nog till faktiskt. På vilket sätt är ljudet bättre? Nån som vill försöka beskriva?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-13 11:14
Ursprungligen av DaPhox:

Ok. Så ipodens ljuddel är såpass mycket bättre? Då slår jag nog till faktiskt. På vilket sätt är ljudet bättre? Nån som vill försöka beskriva?

Det är otroligt klart och tydligt. Jag har aldrig använt en mobil med bättre ljud.

Får jag bara fråga. Har sökt på forumet men inte hittat något svar. Kan man stänga av edge? Alltså om man bara vill surfa när man har kontakt med wifi. Jag pratade med en försäljare idag som sa att det inte gick att styra hur iphone kopplar upp sig, den väljer själv det som passar bäst. Han menade också att den låg och tjuvdrog minst 60 mb på en månad även om man inte surfade en enda sekund. Stämmer detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 22:37

60 Mb? Var fick han det ifrån? Det har jag svårt att tro...
Det har skrivits i andra trådar att du kan ringa kundtjänst och be dem stänga av dina EDGE och 3G-tjänster.

Ursprungligen av vanilj:

60 Mb? Var fick han det ifrån? Det har jag svårt att tro...
Det har skrivits i andra trådar att du kan ringa kundtjänst och be dem stänga av dina EDGE och 3G-tjänster.

Tja, var fick han det från? Han menade att det skickas en massa uppdateringar hit och dit i bakgrunden hela tiden, som tillsamman blir en hel del. Ska kolla med kundtjänst, jag antar att det är telias, om det går att stänga av. Tack för tipset! Fast pris för 199:- drar ju en hel del, närmare bestämt 2388:- per år. Jag vill gärna slippa den utgiften, då jag tror jag kommer att klara mig bra på wifi, vilket jag har både hemma och på jobbet, dessutom är väl wifi oftast snabbare än edge?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 22:59

EDGE/GPRS kan man väl stänga av direkt i inställningarna i iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 04:48
Ursprungligen av kia2:

EDGE/GPRS kan man väl stänga av direkt i inställningarna i iPhone?

På den gamla iPhonen kunde man lämna GPRS inställningarna blanka så kunde den inte logga in sig men man kunde inte stänga av EDGE direkt utan man fick använda BossPrefs eller Services.

//Rob

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-12 23:10

Tipsar om FAQ:n som vi håller på att sakta bygga upp:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246693-iphone-3g-faq.html

Ljudet kan fylla upp ett kök eller ett vardagsrum av normal storlek utan problem, så pass högt är det, det är så otroligt klart och tydligt.

Jag är fortfarande häpnad

Bevaka tråden