Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G: Har ni stött på några problem än?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-09 20:48
Ursprungligen av qpw:

ja, kraschar, slutar fungera....

Installerat om iTunes?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-10 19:15
Ursprungligen av qpw:

Hej

ofta när jag försöker synka min Iphone på min XP så bombar "Apple Mobile Device".
Är det någon annan som sett detta problem?
Någon lösning?

Peter

Det gör den för mig med precis innan synken är färdig. Är ju dock bara att trycka att ingen felrapport ska skickas så fortsätter synken som inget hänt?

Ursprungligen av Panajo:

Igår så stängde telefonen av sig direkt efter att jag hade avslutat ett samtal? Den lilla gråa ikonen med streck som snurrar började snurra och sen blev skärmen svart. Jag visste sen innan att jag hade gott om batteri så det var inte det som gjorde att den stängde av sig. Sen försökte jag starta den och då stod det att batteriet var tomt så jag pluggade in den i datorn, då fattade den men den började aldrig ladda den. Så fort jag tog ut sladden reagerade den och ville ha mer ström. Jag bytte USB-uttag på datorn och sen hoppade telefonen igång. Helskumt?

/Bobby

Ladda i eluttaget, det går snabbare och batteriet matas med mer ström än om du enbart laddar den i datorns USB-port..
Hoppas det bara rör sig om ett tillfällig spratt från din iPhone's sida!:)

Battriet har stått på fullt under hela helgen och jag har använt den mycket i 3 dagar. Startade om den och då låg battriet på cirka 20 %. Så ikonen hade fastnat hela tiden.

Ursprungligen av Unbalanced:

Battriet har stått på fullt under hela helgen och jag har använt den mycket i 3 dagar. Startade om den och då låg battriet på cirka 20 %. Så ikonen hade fastnat hela tiden.

Hade de problemet en gång i början när jag köpte min.. Men sedan dess har jag sluppit det, hoppas du gör det också (och alla andra problem jag har med min hela tiden hahaha);)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-14 20:47

Safari kraschar ganska ofta för mig också, misstänker att det är ett problem i 2.1 kanske? Även "Flick Bowling" kraschar nu hela tiden efter senaste uppdateringen (på spelet) så det hoppas jag att de fixar snart...

Tycker det är mer problem med 2.1 än de tidigare versionerna..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-16 18:57

Har väldigt lite problem i 2.1 måste jag säga. Dock surfar jag sällan i Safari men den har inte kraschat de gånger jag använt den.

Det händer flera gånger om dagen att telefonen fryser. Är det någon som har något förslag bortsett från återställa och avinstallera buggiga appar?

Ursprungligen av Constance:

Det händer flera gånger om dagen att telefonen fryser. Är det någon som har något förslag bortsett från återställa och avinstallera buggiga appar?

Har samma problem (framför allt när den byter mellan 2G/3G)..
Har testat det mesta men inget löser detta problem.. Hoppas det fixas med 2.2!

Ursprungligen av Pain Reaper:

Har samma problem (framför allt när den byter mellan 2G/3G)..
Har testat det mesta men inget löser detta problem.. Hoppas det fixas med 2.2!

samma här. tyvärr...

min missade till och med ett alarm tack vare detta. följden blev att jag försov mig. mycket irriterande.

Min fungerar bra, men Safarikrascharna är fortfarande där... En gång om dagen ungefär.

Jag har ett mycket irriterande problem. Av någon anledning kan jag inte synka program med iPhonen. Jag har fått detta tidigare och då fick jag tipset att INTE ladda ner program direkt från iPhonen och på datorn då det kan bli strul i synkroniseringen.
Den gången fick jag göra en total återställning på telefonen för att få ordning på allt.
Sedan dess har jag hållt mig till och köpt/laddat ner program via iTunes enbart! Men ändå nu när jag skulle uppdatera några program som kommit i nya versioner så slänger iTunes upp denna dialogrutan! SUCK!

Har ju ingen lust att återställa telefonen varje gång detta händer. Någon som har nåt tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-26 18:11

tjena, måste bara fårga om någon har haft samma problem som jag,

när jag pratar med någon och så försöker någon annan ringa mig så blir det bara 3 signaler å sen dör samtalet för personen som ringer mig. det kommer varken fram en ton lr nått för att medela mig att någon söker mig medans jag pratar. men när någon smsar medans jag pratar så märker jag det.. kan man fixa de på något sättt så att jag kan få veta att personer ringer mig när jag pratar.

någon mera som har de felet??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 12:08
Ursprungligen av w_ille:

tjena, måste bara fårga om någon har haft samma problem som jag,

när jag pratar med någon och så försöker någon annan ringa mig så blir det bara 3 signaler å sen dör samtalet för personen som ringer mig. det kommer varken fram en ton lr nått för att medela mig att någon söker mig medans jag pratar. men när någon smsar medans jag pratar så märker jag det.. kan man fixa de på något sättt så att jag kan få veta att personer ringer mig när jag pratar.

någon mera som har de felet??

skulle någon kunna hjälpa mig med det här??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 17:09
Ursprungligen av w_ille:

skulle någon kunna hjälpa mig med det här??

Har du testat de grundläggande felsökningsstegen (Apple - Support - iPhone - Phone Troubleshooting) ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-26 18:18

Min accelerometer är kass. Måste luta kraftigt till höger hör att den ska känna sig i våg.
Går det att synka?

Yes!!

Jag tycker att Mail fungerar väldigt dåligt på min iPhone, det avslutas ofta när jag är inne och försöker läsa mail, och varje gång jag klickar för att gå in i eller gå ur en mailbox så får jag vänta väldigt länge innan den reagerar. Dessutom har jag för vana att alltid gå ut till "Konton"-menyn innan jag avslutar Mail, men ibland när jag startar det igen så är jag i en mailbox, trotts att det inte kraschade gången innan.
Fler som har problem med det, är det vanligt?

Vet inte om någon mer har märkt detta.
Nu när vi ställt om våra klockor till vintertid så stämmer inte kalendern längre i telefonen.
Bokar jag en tid i telefonen så stämmer inte tiden i Outlooken och tvärtom.
Kör mot Exchange Server och där stämmer tid i Outlooken men i telefonen ligger samma tid en timmer senare än utsatt tid.

Väldigt irriterande.

Ursprungligen av heiko:

Vet inte om någon mer har märkt detta.
Nu när vi ställt om våra klockor till vintertid så stämmer inte kalendern längre i telefonen.
Bokar jag en tid i telefonen så stämmer inte tiden i Outlooken och tvärtom.
Kör mot Exchange Server och där stämmer tid i Outlooken men i telefonen ligger samma tid en timmer senare än utsatt tid.

Väldigt irriterande.

Jag hade samma problem som du. Jag avaktiverade tidszonstöd i menyn Inställningar/E-post, kontakter, kalendrar/Tidszonstöd så funkade det igen.

Ursprungligen av Tage_Mockling:

Jag hade samma problem som du. Jag avaktiverade tidszonstöd i menyn Inställningar/E-post, kontakter, kalendrar/Tidszonstöd så funkade det igen.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 22:23

de hjälpte inte, men löste det själv. hitta det på något annat konstigt forum

Ursprungligen av w_ille:

de hjälpte inte, men löste det själv. hitta det på något annat konstigt forum

Och detta är inte något du vill dela med dig av ;)? I alla fall erbjuda en länk?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-10-31 16:03

Helt plötsligt slutade ALLA mina nerladdade apps att fungera!
Det kommer upp en vit ruta när man startar upp dem, sen går de tillbaka till hemskärmen igen. Har provat att starta om telefonen, men problemet kvarstår.
Blir till att ta hem den och försöka återställa skiten.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-10-31 16:48

Hittade en lösning på mitt problem!
Hänvisar till denna tråden:
http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/249690-spel-program-l-ngre-fungerar.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-01 14:35

Safari safari safari hela j*vla tiden.. kan krascha 10 gånger per dag utan problem och då surfar jag mellan 1-3 timmar per dag.

Safari krashar aldrig för mig.
Vad jag tycker är konstigt är att iPhone's beter sig så olika. Att Mac'ar beter sig olika fattar man ju - när dom är olika byggda och användarna har stoppat in allt möjligt efter eget huvud. Men iPhone's!?? Dom är ju identiska och eftersom man inte kan stoppa in vad som helst - och det är förresten omöjligt att köra flera apps samtdigt - så förstår jag inte hur t.ex. Safari funkar för mig men inte för dig. Detta är ett mysterium...om det inte är ett mikroskopiskt fel på hårdvaran förståss.

(jag jämför bara ohackade lurar så klart - hackade lurar som beter sig konstigt är ju en annan sak)

Ursprungligen av baller:

Safari safari safari hela j*vla tiden.. kan krascha 10 gånger per dag utan problem och då surfar jag mellan 1-3 timmar per dag.

Du har rätt Zimmerman, det är märkligt. Det vore dock intressant att göra en djupdykning i vilka siter det är som kraschar Safari. För mig kraschar det jämt och ständigt också. Vore intressant att göra lite noteringar kring vilka siter det rör sig om för att måhända skönja ett mönster. Kan det vara så att du helt enkelt inte är inne på siter som inte består av komponenter som krashar Safari?

Apple borde förvisso ha tillräckligt med loggar för att kunna utröna ett problem som går att koppla till vissa sidor med vissa givna faktorer som gör att Safari krashar och, isåfall, åtgärdat detta. Hur som haver är det rätt irriterande men ändock något jag kan leva med då Safari kommer ihåg exakt vart jag var senast och en omstart tar faktiskt inte mer än ett par sekunder. Det är iof ett större problem om man är i färd med att skriva ett inlägg, som då Safari inte återgår till.

Ett värre problem som har vuxit med tiden är att hela telefonen krashar alldeles för ofta. För mig händer detta oftast när jag lyssnar på musik och ska starta upp telefonen från viloläge. Det kan vara kopplat till antalet apps som finns på telefonen. Känns dock trist att inte kunna använda telefonen som det är tänkt för att få den att fungera felfritt, om det nu är så att appsen är orsaken till detta.

Min lur är fullsmockad med apps och har aldrig krashat. När det gäller Safari och teorin om att det är vissa sajter som får Safari att krasha intressant. Detta borde undersökas...man får väl anta att Apple redan undersöker detta...men fa'n vet...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-01 18:58
Ursprungligen av Zimmerman:

Min lur är fullsmockad med apps och har aldrig krashat. När det gäller Safari och teorin om att det är vissa sajter som får Safari att krasha intressant. Detta borde undersökas...man får väl anta att Apple redan undersöker detta...men fa'n vet...

De borde ju onekligen göra det om folk skickar in sina loggar...

Bevaka tråden