Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G: Har ni stött på några problem än?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Förutom alla andra synkproblem med kalendrarna till iPhone så verkar de få slumpvis valda färger, inte alls samma som de har i iCal, vilket är irriterande.

Ursprungligen av Magnus Krantz:

Förutom alla andra synkproblem med kalendrarna till iPhone så verkar de få slumpvis valda färger, inte alls samma som de har i iCal, vilket är irriterande.

Via mobileme verkar färgerna hänga med, jag syncar 6 kalendrar och alla har korrekta färger. Däremot om man synkroniserar kalendern via itunes verkar färgerna komma slumpvist.

Ursprungligen av air:

Via mobileme verkar färgerna hänga med, jag syncar 6 kalendrar och alla har korrekta färger. Däremot om man synkroniserar kalendern via itunes verkar färgerna komma slumpvist.

Ja, det verkar så. Synkar jag via MobileMe får jag ju dock med massa extra kalendrar.

Hm... fungerade fint att aktivera och allt det dära. När jag däremot ansluter till wlanet går det inte så bra att surfa. Kommer åt routern men inte ut på världsvida webben. Har försökt att ställa in inställningar manuellt men även detta fungerar inte...

Vet inte om det är en bug eller feature, men när man spelar musik i iPhonen och sedan synkar med iTunes så uppdateras inte antalet spelningar, den räknar alltså inte med att låtarna spelats i iPhonen, som den gör med en vanlig iPod. Ska det vara så? Jag tycker det är lite dumt.

mitt MobileMe Pushar inte mailen till min mobil.. Kontakterna o Kalendrarna funkar perfekt, men mailen vill den inte Pusha..
Någon med samma/liknande problem..?

Ursprungligen av Pain Reaper:

mitt MobileMe Pushar inte mailen till min mobil.. Kontakterna o Kalendrarna funkar perfekt, men mailen vill den inte Pusha..
Någon med samma/liknande problem..?

Får du inga mail alls till ditt .me konto?

Dyker dom enbart upp om du startar mail programmet?

Det kommer och går...jag ser det som att dom har big problemos på Apple/MobileMe. Ibland tar det lång tid innan kalendrar och mail uppdateras på alla enheter. Jag tror att det blir bättre inom en vecka - för att om en månad funka klockrent

Ursprungligen av Pain Reaper:

mitt MobileMe Pushar inte mailen till min mobil.. Kontakterna o Kalendrarna funkar perfekt, men mailen vill den inte Pusha..
Någon med samma/liknande problem..?

Ursprungligen av Pain Reaper:

mitt MobileMe Pushar inte mailen till min mobil.. Kontakterna o Kalendrarna funkar perfekt, men mailen vill den inte Pusha..
Någon med samma/liknande problem..?

Min iPhone har slutat hämta mail från något konto. Efter omstart hämtade den mail några gånger, men slutade snart igen.

Mitt mobileme funkar kalas, dock så är det ju lite irriterande att iphonen får mailen typ 10 min. före datorn!

Min ringsignal ställer sig själv på 50% fast jag alltid ändrar den till 100%, varför beter den sig så?

Ursprungligen av SenatorN:

Min ringsignal ställer sig själv på 50% fast jag alltid ändrar den till 100%, varför beter den sig så?

samma här

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-16 14:40

Huh? Försvann det jag skrev igår? Eller tog nån admin bort det jag skrev?

Kan väl iaf skriva det igen. Har en 2g fån som med 2.0.1 har blivit mycket sämre. Så rent allmänt tror jag iaf det är 99% mjukvara som suger och inte hårdvaran i 3g-versionen.
2.0.1 är iaf generellt sätt slöare än 1.1.4.
* Byta låt är inte instant längre utan tar nån halvsekund
* SMS-appen buggar ibland på så vis att det går seegt att skriva (reboota av sms-appet hjälper).
*Mailen buggar på så vis att jag alltid har två nya medelanden som är olästa, även fast jag läser dom och jag kan inte ta emot nya (även fast det står att det ska finnas flera olästa mail på servern)
* Känns även som min 2g-mottagning är sämre. Har tillomed fått "No Service" mitt i Stockholm en gång.
* Får minnesproblem ganska ofta. Hjälper endast om jag bootar om hela telefonen.
* Och nu senast idag, av ingen som helst jävla anledning så finns inte mina låtar kvar i fånen, samt att iTunes "cannot read the contents of the iPhone." utan att jag har gjort nånting öht med telefonen som kan ha orsakat det.

Kort o gott, 2.0 suger och jag skulle gå tillbaka till 1.1.4 instant om det inte var för AppStore. :\

Ursprungligen av urkass:

Huh? Försvann det jag skrev igår? Eller tog nån admin bort det jag skrev?

Kan väl iaf skriva det igen. Har en 2g fån som med 2.0.1 har blivit mycket sämre. Så rent allmänt tror jag iaf det är 99% mjukvara som suger och inte hårdvaran i 3g-versionen.
2.0.1 är iaf generellt sätt slöare än 1.1.4.
* Byta låt är inte instant längre utan tar nån halvsekund
* SMS-appen buggar ibland på så vis att det går seegt att skriva (reboota av sms-appet hjälper).
*Mailen buggar på så vis att jag alltid har två nya medelanden som är olästa, även fast jag läser dom och jag kan inte ta emot nya (även fast det står att det ska finnas flera olästa mail på servern)
* Känns även som min 2g-mottagning är sämre. Har tillomed fått "No Service" mitt i Stockholm en gång.
* Får minnesproblem ganska ofta. Hjälper endast om jag bootar om hela telefonen.
* Och nu senast idag, av ingen som helst jävla anledning så finns inte mina låtar kvar i fånen, samt att iTunes "cannot read the contents of the iPhone." utan att jag har gjort nånting öht med telefonen som kan ha orsakat det.

Kort o gott, 2.0 suger och jag skulle gå tillbaka till 1.1.4 instant om det inte var för AppStore. :\

fel tråd att skriva i, det är därför admin tog bort ditt inlägg läs rubriken!!!!

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-17 03:30
Ursprungligen av Mongoul:

fel tråd att skriva i, det är därför admin tog bort ditt inlägg läs rubriken!!!!

Fast egentligen så är väl en del av dom grejerna jag tog upp nåt som tagits upp i den här tråden. För skillnaden mellan 2g o 3g är ju ändå inte stor öht. Är ju näst intill samma telefon. Så jag ville väl egentligen isf poängtera att det mest bara är apple som har klantat sig med senaste firmwaren, så ni inte tror att det är hårdvaran som är usel och att ni aldrig kommer få era problem lösta, eller nåt sånt.. ;\

Alla 2G är hackade - och då faller det rationella med att jämföra problem. Alla problem med en hackad 2G kan vara relaterade till hackningen. Man vet aldrig säkert. Detta gäller då inte 3G så klart.
Jag tror att det är därför man separerar dessa trådar. Att hårdvaran är nästan identisk är ointressant i dessa fall.

Ursprungligen av urkass:

Fast egentligen så är väl en del av dom grejerna jag tog upp nåt som tagits upp i den här tråden. För skillnaden mellan 2g o 3g är ju ändå inte stor öht. Är ju näst intill samma telefon. Så jag ville väl egentligen isf poängtera att det mest bara är apple som har klantat sig med senaste firmwaren, så ni inte tror att det är hårdvaran som är usel och att ni aldrig kommer få era problem lösta, eller nåt sånt.. ;\

Jag har haft vissa problem med mobile me där epost-inställningar försvunnit eller nåt.
Då slutade push-sync och push-mail fungera ett tag.
Läste att det kan vara iTunes som synkar e-postkonton fel, så jag kryssade bort det för tillfället och synkar numera inte mail alls längre via iTunes.
Kör stenhårt med mobile me - push
Återställde och har inga fler problem (förutom segheten + kraschar som alla känner av).

Ursprungligen av urkass:

Huh? Försvann det jag skrev igår? Eller tog nån admin bort det jag skrev?

Det togs antagligen bort eftersom tråden handlar om iPhone 3g (kolla titeln).
Någon påpekade även detta.
Prova i någon annan tråd

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-08-16 15:25

safari krashar fortfarande för jämnan på iphone.. grymt irriterande.

Allt fungerar bra, men fy f*n vad det är dålig batteritid på iPhone 3G.. Använder den inte så himla mkt, men ändå så måste jag ladda den varje natt för att deta bara är 10% batteri kvar.. Har jag fått ett riktigt rötäggs-exemplar eller har fler av er detta problem? Apple sa ju själva att dom har förbättrat batteritiden, för mig har dom halverat den..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Allt fungerar bra, men fy f*n vad det är dålig batteritid på iPhone 3G.. Använder den inte så himla mkt, men ändå så måste jag ladda den varje natt för att deta bara är 10% batteri kvar.. Har jag fått ett riktigt rötäggs-exemplar eller har fler av er detta problem? Apple sa ju själva att dom har förbättrat batteritiden, för mig har dom halverat den..

Samma sak för mej. Stänger man däremot av 3G så räcker batteriet dubbelt längre, dvs, 2 dygn. Min Nokia E90 räcker betydligt längre, men där surfar jag mindre tack vare den kassa browsern. Min gissning är att 3G suger rejält med batteri pga det hoppar mellan 2G och 3G vid minsta lilla signalförändring, så förhoppningsvis förbättras batteritiden aningen när dom fixar 3G problemet.

Ursprungligen av air:

Samma sak för mej. Stänger man däremot av 3G så räcker batteriet dubbelt längre, dvs, 2 dygn. Min Nokia E90 räcker betydligt längre, men där surfar jag mindre tack vare den kassa browsern. Min gissning är att 3G suger rejält med batteri pga det hoppar mellan 2G och 3G vid minsta lilla signalförändring, så förhoppningsvis förbättras batteritiden aningen när dom fixar 3G problemet.

Jag tycker att Wifi verkar suga ännu mer batteri, så är man inte hemma eller i Homerun-kretsar kan man förslagsvis stänga av Wifin. Stänger jag av 3G och Wifi när jag inte använder det håller batteriet lätt 2 dygn. Men med tanke på att jag leker så mycket (surfar, mailar, chattar, ser på film) med min iPhone så varar batteriet sällan mer än 1,5 dygn. Men det är helt ok med mig faktiskt. Det är ju ingen uppoffring att sätta den på laddning när man slaggar?

Ursprungligen av henkebarn:

Jag tycker att Wifi verkar suga ännu mer batteri, så är man inte hemma eller i Homerun-kretsar kan man förslagsvis stänga av Wifin. Stänger jag av 3G och Wifi när jag inte använder det håller batteriet lätt 2 dygn. Men med tanke på att jag leker så mycket (surfar, mailar, chattar, ser på film) med min iPhone så varar batteriet sällan mer än 1,5 dygn. Men det är helt ok med mig faktiskt. Det är ju ingen uppoffring att sätta den på laddning när man slaggar?

Håller med dig där!
Jag ska börja att ha 3G avstängd o enbart sätta på det när jag behöver det.. Kanske min iPhone räcker längre än 12 timmar

I det stora hela så tycker jag att batteritiden på iPhone (båda modellerna) är pinsamt dålig.. Visst! Det är en rätt teknisk pryl med massa funktioner osv, men ändå.. Tog fram en av mina gamla mobiler ur garderoben igår, bara för att kolla en grej, och se på fan.. Min SE K610i som jag stängde av för mer än 6 månader sedan har drygt halva batteriet kvar (den var inte ens fulladdad när jag stängde av den..
Inte ens efter 1 timmes användande sjönkt batterinivån, det är grejjor det..

"Synd" bara att man e totalt fast i iPhone som trots batteriet och vissa andra brister är den absolut skönaste mobilen jag haft än så länge!!!

Senast redigerat 2008-08-18 01:32

Jag tycker att bilderna jag tagit med min iPhone plötsligt ser gryniga ut när jag tittar på dem i min iPhones bildvisarprogram. Allt annat ser skitbra ut i iPhones skärm och bilderna ser jättebra ut när jag tittar på dem i webbläsaren, genom Facebook-appen tillexempel. Skitkonstigt, för vad jag kan minnas så har de sett skitbra ut innan.

Vad jag gjort på sistone är att jag lagt in alla bilder i iPhoto,
raderat originalen från min iPhone,
lagt bilderna i särskilda album i iPhoto,
syncat iPhone med dessa album.

På så vis har jag välstrukturerade album i iPhone och inte bara en jävla massa bilder. Men idag tyckte jag att bilderna såg riktigt trista, gryniga och pixliga ut. Har inte upplevt det innan.

Har någon annan erfarit samma sak?

Intressant läsning!
Ska nog maila Apple med lite förslag på en del problem/funktioiner jag stör mig på med iPhone 3G.. Vill inte gå för långt Off Track så jag skriver inte ner dom här.. Om någon av nån anledning skulle va nyfiken så fråga isf

Köpte iPhone 3G igår, suttit och pillat hela dagen.

För ca 1 timme sen satte jag mig på Palringo och slöade lite på MSN.. Efter ett tag så märker jag att det står "Ingen Service" uppe till vänster.. Stänger av Palringo och kollar... Står fortfarande.

Det märkliga är att jag kan vara inne på Safari, Palringo och alla internet tjänster. Gjorde även Speedtest och fick över 500 kb/s.

Något Wierd..

Prövade nu att ringa till den, men det går inte.

Satte nu av och på flygplansläge, men den söker och hittar på bara EDGE..

Prövar nu att starta om den, verkar som den bara vill hitta EDGE..

Ska flytta mig till ett annat rum och prova.
Ger den till imorgon kl 11:00 på sig att hitta 3G annars sjunker både Telia och Apple i mina ögon.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-19 02:43
Ursprungligen av bazzie:

Köpte iPhone 3G igår, suttit och pillat hela dagen.

För ca 1 timme sen satte jag mig på Palringo och slöade lite på MSN.. Efter ett tag så märker jag att det står "Ingen Service" uppe till vänster.. Stänger av Palringo och kollar... Står fortfarande.

Det märkliga är att jag kan vara inne på Safari, Palringo och alla internet tjänster. Gjorde även Speedtest och fick över 500 kb/s.

Något Wierd..

Prövade nu att ringa till den, men det går inte.

Satte nu av och på flygplansläge, men den söker och hittar på bara EDGE..

Prövar nu att starta om den, verkar som den bara vill hitta EDGE..

Ska flytta mig till ett annat rum och prova.
Ger den till imorgon kl 11:00 på sig att hitta 3G annars sjunker både Telia och Apple i mina ögon.

Du har väl inte missat denna tråd?
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/248453-problem-med-3g-t-ckningen-telia-h-rdvarans-fel.html

Nej då Högst aktiv i den tråden.

Men till felet nu

Stängde av "Aktiveria 3G" och sedan på igen.. Nu har jag full 3G överallt i hemmet och utomhus.

Jag har märkt att NetNewsWire är dålig på att synka vad man läst mellan iPhone och datorn. Nu har jag 43 olästa i datorn men 147 i iPhonen.

Jag måste Autentisera min dator var o varannan gång jag synkar min iPhone, framför allt om jag uppdaterar/laddar ner nåt nytt program.. Sen måste jag ofta omsynka programmen och starta om min iPhone för att de ska sluta stänga ner sig själva vid start..

Bevaka tråden