Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G: Har ni stött på några problem än?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är lite orolig för repor. Jag brukar tappa min telefon OFTA, har småbarn och glömmer alltid att lägga den i rätt ficka så vips åker den ur bröstfickan ner i backen. Min iPhone 2G var rätt repig. Idag tappade jag min svarta 3G i gruset första gången. Det blev en del väldigt synbara repor på baksidan (fronten har aldrig blivit repig oavsett vad man tappar den på...).

Så nog jag tror jag den kommer bli repig, men det gör mig inte så mycket...

Ursprungligen av svantet:

Jag är lite orolig för repor. Jag brukar tappa min telefon OFTA, har småbarn och glömmer alltid att lägga den i rätt ficka så vips åker den ur bröstfickan ner i backen. Min iPhone 2G var rätt repig. Idag tappade jag min svarta 3G i gruset första gången. Det blev en del väldigt synbara repor på baksidan (fronten har aldrig blivit repig oavsett vad man tappar den på...).

Så nog jag tror jag den kommer bli repig, men det gör mig inte så mycket...

Usch, gjorde nästan ont i mig när jag läste. Är väldigt känslig med repor själv, även fast jag vet att man inte kan göra något åt det.

Men kul att höra att skärmen verkligen är så reptålig som de säger. Helt onödigt att köpa skyddsplast till framsidan då med andra ord?

Min klocka i telefonen har ballat ur.. Har jag den på automatisk inställning så blir klockan typ 06:51 när den ska vara 09:51, ställer jag den manuellt så hoppar den fram typ 15min, bara sådär..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 09:58

jonas.larsson: Tror inte Telia stöder utskick av tid i sitt nät.... vet att Tele2 inte gör det.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-17 10:52

Märkte nyss att när jag har iPhone ansluten till datorn så kan den få datorn att typ låsa sig. Har den i en icke-orginal iPod-docka, kopplad till en usb-hubb som den externa musen också sitter i. Plötsligt hade datorn -frusit-, muspekaren rörde sig inte eller nåt... Men när jag använde MBPns "pekplatta" (vad heter det nu igen?) så rörde sig muspekaren men det gick inte att klicka. Drog ur kabeln till usb-hubben och satte i igen, och vips funkade allt igen

Ursprungligen av ledin:

Märkte nyss att när jag har iPhone ansluten till datorn så kan den få datorn att typ låsa sig. Har den i en icke-orginal iPod-docka, kopplad till en usb-hubb som den externa musen också sitter i. Plötsligt hade datorn -frusit-, muspekaren rörde sig inte eller nåt... Men när jag använde MBPns "pekplatta" (vad heter det nu igen?) så rörde sig muspekaren men det gick inte att klicka. Drog ur kabeln till usb-hubben och satte i igen, och vips funkade allt igen

Prova att koppla den utan alla omvägar - dvs enbart med kabeln du fick till iPhone och se om det blir bättre.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-17 17:08
Ursprungligen av henkebarn:

Prova att koppla den utan alla omvägar - dvs enbart med kabeln du fick till iPhone och se om det blir bättre.

ja när jag bara haft den ansluten så så har jag inte märkt det problemet...kanske är själva docken som spökar?

Eller att du kopplar den via en USB-hub. Men att docken är gjord för iPod [b]kan[/b] ha med problemet att göra också

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-07-17 22:51
Ursprungligen av henkebarn:

Eller att du kopplar den via en USB-hub. Men att docken är gjord för iPod kan ha med problemet att göra också

Kanske - kanske inte

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-18 01:29

Är det någon som stött på problemet med att det kommer fram en ruta som säger "Detta tillbehör är inte avsett för användning med iPhone"? Jag får det hela tiden och den föreslår att man ska aktivera flygplansläge för att minska på ljudstörningar. Trycker man nej så fungerar inte högtalaren alls i mobilen, förutom när någon ringer...

I felsökningen står det bara att man ska kontrollera om det är skräp i dockkontakten, självklart är det ju inget skräp där

Skönt sommarväder här i Malmö, i alla fall om man får tro på min iPhone. Dryga 30 grader och solsken nästan varje dag, testa själv

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-18 11:16
Ursprungligen av andershallback:

Skönt sommarväder här i Malmö, i alla fall om man får tro på min iPhone. Dryga 30 grader och solsken nästan varje dag, testa själv

Gött Hallbäck. Välkommen till den sköna iPhone-världen. Och 99.se.
Väder-appen har aldrig visat rätt väder i Malmö inte på 2G iPhonen heller.

Hälsa E. Jimmy.

Ursprungligen av andershallback:

Skönt sommarväder här i Malmö, i alla fall om man får tro på min iPhone. Dryga 30 grader och solsken nästan varje dag, testa själv

Så har det varit rätt så länge fick rätt på det en gång med min v1 men sen aldrig fått rätt på det igen skummt är det i alla fall:cool:

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 06:48
Ursprungligen av Tomiii:

Är det någon som stött på problemet med att det kommer fram en ruta som säger "Detta tillbehör är inte avsett för användning med iPhone"? Jag får det hela tiden och den föreslår att man ska aktivera flygplansläge för att minska på ljudstörningar. Trycker man nej så fungerar inte högtalaren alls i mobilen, förutom när någon ringer...

I felsökningen står det bara att man ska kontrollera om det är skräp i dockkontakten, självklart är det ju inget skräp där

Vilket tillbehör använder du när du får upp detta?

Jag har en fm-sändare jag köpte i japan i maj förra året, när jag kopplar in min generation 1 iPhone i den så klagar den också på samma sak men det är för att det inte finns något chip i den som talar om för iPhone att "produkten är tillverkad för iPhone".

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-18 11:25
Ursprungligen av kainen:

Vilket tillbehör använder du när du får upp detta?

Jag har en fm-sändare jag köpte i japan i maj förra året, när jag kopplar in min generation 1 iPhone i den så klagar den också på samma sak men det är för att det inte finns något chip i den som talar om för iPhone att "produkten är tillverkad för iPhone".

Det roligaste är att jag använder inget tillbehör! Det kommer fram ett par minuter efter att man dragit ut usb sladden...

Hur lyckades du åtgärda ditt problem? för mitt kommer ju fram efter att man kopplat ifrån sladden... :/
Har ingen aning om vad jag ska göra, ska nog vänta på firmware 2.0.1 innan jag lämnar in den på lagning iaf

Ang. batteritid. Den kommer bli MYCKET bättre efter tags användning. Min gamla iphone
hade urusel battertid första 2 veckorna sen blev den 500% bättre.

Ang. lagg när man skriver. Stäng av tangentbordsljudet och det går mycket snabbare
att skriva utan nämnvärd lagg.

Där jag bor verkar det vara en stor 3G skugga. Funkar riktigt uselt! =(
Stängt av 3G och kör på 2G nätet numera. Man vill ju kunna ringa med telefonen också.

GPS'en verkar vara ett större fiasko. Den tror ibland att jag bor i Thailand eller dylikt +
att den bara tycks fungera utomhus! =P

Börjar nästan ångra mig att jag bytte till den nya varianten. Det var ju endast
GPS-funktionerna jag tyckte verkade trevliga med den nya och dom funkar ju inget vidare som sagt.

Nummerformateringen... verkar inte vara anpassad till Sverige eller?

Senast redigerat 2008-07-18 11:07
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 10:30
Ursprungligen av drifter7508:

GPS'en verkar vara ett större fiasko. Den tror ibland att jag bor i Thailand eller dylikt +
att den bara tycks fungera utomhus! =P

En GPS fungerar inte om den inte har fri sikt mot minst 3 satteliter...
GPS - Wikipedia, den fria encyklopedin

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2008-07-18 09:38

Tangentbordet laggar på min iphone när jag skall svara på sms, den skriver en bokstav sedan dröjer det ca 3-4sek innan jag kan skriva nästa. Någon som har samma problem?????

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-18 10:25

Safari kraschar eller hänger sig då och då.

Ursprungligen av baller:

Safari kraschar eller hänger sig då och då.

händer mig rätt så ofta, kanske 1/10 då jag surfar med 3g! Är det normalt?

Någon annan skrev tidigare att de haft problem med att klockan ställde om sig till konstiga tider, nu har jag råkat ut för samma sak. Jag stängde av "Ställ in automatiskt", ställde klockan rätt, och satte på funktionen igen, nu håller den sig rätt än så länge.

Ursprungligen av Magnus Krantz:

Någon annan skrev tidigare att de haft problem med att klockan ställde om sig till konstiga tider, nu har jag råkat ut för samma sak. Jag stängde av "Ställ in automatiskt", ställde klockan rätt, och satte på funktionen igen, nu håller den sig rätt än så länge.

Japp, det var jag! Kör oxå på "manuell" inställning, och nu fungerar det bra!

Men i natt hade telefonen bara startat om, så när jag tittade på den i morse så stod det "SIM Låst", så jag fick slå in pinkod och "logga in" igen..

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 12:36

jag ignorerar varningen och det funkar finfint det är min lösning på problemet

Låter som du borde lämna in telefonen... verkar vara kortslutning någonstans ev?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-18 12:55
Ursprungligen av kainen:

jag ignorerar varningen och det funkar finfint det är min lösning på problemet

Låter som du borde lämna in telefonen... verkar vara kortslutning någonstans ev?

Jo, det är det jag är rädd för att det är jobbigt att det tar typ 2 veckor att få tillbaka den,, så överlever nog ett tag med problemet, vill ju inte ge ifrån mig den när jag precis fått den

jaha, dags igen då. 4 stuck pixels på min 3g lur! Den 6:e apple produkten jag
köpt på ett år som har pixelfel på skärmen! Någon som vet vad som gäller för garantin på iPhone? Antar att det inte är lönt att byta. Då blir man
förmodligen utan telefon i nån månad. =P

Senast redigerat 2008-07-21 10:30

iPhonen ska ju geo-taga bilder man tar med den inbyggda kameran, men den verkar inte göra det, i alla fall så visas inte den informationen om man kolla info på bilder man lagt upp på MobileMe. Någon som vet hur man får den att göra det?

Ursprungligen av Magnus Krantz:

iPhonen ska ju geo-taga bilder man tar med den inbyggda kameran, men den verkar inte göra det, i alla fall så visas inte den informationen om man kolla info på bilder man lagt upp på MobileMe. Någon som vet hur man får den att göra det?

Nu har jag inte börjat använda MM än, men du kan välja att visa info på bilderna inne i iPhoto och vika ner den nedersta fliken så får du fram GPS-longitud och latitud och då ser man enkelt vilka bilder som har blivit geotaggade och vilka som inte har blivit det.

Hos mig verkar det vara så att alla bilder blir geotaggade, men inte om inte iPhone får kontakt med GPS-nätet, vilket verkar hända då och då (inne i vissa hus et cetera).

Ursprungligen av thevil:

Nu har jag inte börjat använda MM än, men du kan välja att visa info på bilderna inne i iPhoto och vika ner den nedersta fliken så får du fram GPS-longitud och latitud och då ser man enkelt vilka bilder som har blivit geotaggade och vilka som inte har blivit det.

Hos mig verkar det vara så att alla bilder blir geotaggade, men inte om inte iPhone får kontakt med GPS-nätet, vilket verkar hända då och då (inne i vissa hus et cetera).

Ingen sådan info visas på någon av mina bilder, och en del av dom har jag ändå tagit precis efter att ha använt GPSen.

Jag tycker att batteritiden är grymt mycket bättre redan, men så använder man den kanske inte likadant nu som i början...

Ursprungligen av henkebarn:

Jag tycker att batteritiden är grymt mycket bättre redan, men så använder man den kanske inte likadant nu som i början...

Har också upptäckt att batteritiden är bra nu när man lugnat sig lite med att konstant spela eller fippla med den, utan använder den som en telefon och bara ibland kanske surfar och spelar

Har lagt märke till att mitt problem med att iTunes slutar svara i några minuter när man kopplar in iphone, beror på hur mycket musik och film jag har inlagt.
Har jag nästan fyllt iPhonen så tar det som sagt flera minuter, men om den inte är så packad går det rätt fort.. Märkligt, någon annan som har detta problem?

Bevaka tråden