Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Telia Kundservice
  • Plats Luleå
  • Registrerad 2009-04-20
  • Senast aktiv 2015-01-13
  • Antal inlägg 185

Foruminlägg

De senaste inläggen Telia Kundservice har skrivit i forumet.

Ursprungligen av BlackSmp:

Då kan vi ta nästa problem... Varför slutar mobildata att fungera efter det att jag skickar MMS?

Om jag skickar MMS så kan jag inte surfa med Safari direkt efteråt. Det är någon timeout som måste slå till innan mobilsurfande fungerar igen...

Det är något som jag irriterar mig fruktansvärt på. Jag vet hur jag kan få det att fungera. Det är bara att ändra APN för MMS till online.telia.se men... Då slutar istället internetdelningen att fungera...

PS: Jag vill inte höra svaret att jag ska slå på dataroaming för det hjälper inte

Hej!

Har du provat att återställa nätverksinställningarna? Gjort en soft reset?
Om du provat det och du fortfarande har problem så kan jag bara rekommendera en återställning av telefonen.

Jag hoppas att det löser ditt problem.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej!

Jag heter Susanne och jobbar på Telias kundservice.

Du kan prova att återställa nätverksinställningarna. Det gör du under Inställningar - Allmänt - Nätverk - Mobilt datanätverk - Återställ inställningar.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej
Glöm inte bort vår kundundersökning som vi har.

.: PROOF :.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av jac:

Hej.

Jag har försökt att tampas lite med telefonsupporten och försökt att komma till någon lite högre upp, men det har inte gått och det går ju inte att maila längre, så då kanske det här kan hjälpa mig att få svar på min fråga.

Grejen är såhär: Jag har på något vänster lyckats att använda mer än 5GB trafik på fyra dagar, så i en veckas tid har jag suttit på 60kbit/s. Jag har ringt lite för att se om det går att göra något åt och kollat på andra lösningar (t.ex. kontant mobilt bredband). Därför har jag fått reda på att om jag hade haft ett mobilt bredband, så hade jag kunnat köpa extratrafik, men eftersom att jag har ett telefonabbonemang med tilläggstjänsten Mobilsurf extra(?) (den med allt och surfzoner), så kan jag inte köpa extratrafik. Jag köpte en iphone i höstas när den lanserades för att jag bland annat kunde använda den som modem.

Så nu skulle jag vilja veta varför det är så att jag inte kan köpa extratrafik bara för att jag har en tilläggstjänst (som är samma som om jag skulle haft ett mobilt bredband). Jag vet att det beror på att någon högt upp har bestämt det, men det är inte anledning nog. Ska det vara så, så avbokar jag tilläggstjänsten (vilket jag tydligen kan göra) och skaffar comhem istället.

Med vänliga (om än irriterade) hälsningar
Joel

Hej

Tyvärr så finns det i dagsläget inga planer på att utöka mängden data som ingår i tilläggstjänsten mobilsurf extra. Har man passerat den datamängden som ingår så kommer hastigheten att sänkas som du har märkt. Det beror på att Telia vill ge en så dräglig surf upplevelse som möjligt till alla sina abonnenter. Men Telia ser kontinuerligt över sitt produkt utbud så det är inte omöjligt att det blir en förändring på den punkten. Att kunna utöka datamängden är en möjlighet som är förbehållen mobila bredband och något som man inte kan utföra på tilläggstjänsten som detta trots allt är. Det är alltså inte samma produkt. Jag beklagar att du inte får mer info än så av mig med det beror på att jag inte får reda på mer. Men jag tar dina åsikter vidare. Trevlig helg

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Hej

Glöm inte att göra din röst hörd: .: PROOF :.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av FreddeB:

Anders, personligen tycker jag det är en otrolig fördel att ha en namngiven person på en "armlängds avstånd" att tala med. Sist jag försökte kontakta Telias kundtjänst hade ni hade tagit bort möjligheten att maila in frågor och efter 10 knapptryckningar i automatiska svarstjänsten var kön 44 minuter lång...

All heder till dig och dina kollegor för jobbet ni lägger ned här

Hej

Dina ord uppskattas enormt mycket, tack för dom.
Angående våra köer som vi har för närvarande så är jag den första att beklaga och jag tar dina synpunkter vidare i organisationen.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Capeman:

Exakt, men Anders skrev att Anovo avgjorde om telefonen fick komma på service, vilket jag har lite svårt att tro på.

Hej
Jag skrev följande "Det är Anovo som avgör om vad som gäller i varje specifikt fall" det ska inte tolkas som om att det är Anovo som beslutar om den ska få komma på service eller inte. Butiken skickar in telefonen till Anovo som tar en titt på den och avgör om den ska servas/bytas ut/om reparationen ska bekostas av kund mm. Jag menar inte något annat än det.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Hej

Vi på Telia skulle verkligen vilja veta vad ni anser om vårat arbete inom sociala medier som ex. detta forum.
Tycker ni att det är bra att vi är med på detta forum och svara på frågor? Tycker ni att Telia borde hålla sig borta?
Tyck till via vår undersökning som ni hittar här:
.: PROOF :.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundserivce

Hej

Orsaken till varför Apple har valt att låta operatörerna ta hand om support är en fråga som jag inte kommer att kunna svara på, tyvärr. Sen om det är personalen eller inte som kommer att kunna avgöra om den telefonen ska iväg på service eller inte är inte en tolkningsfråga. Det är inte upp till butikspersonalen. Det är Anovo som avgör om vad som gäller i varje specifikt fall.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av frukt:

Jag fick hem min iPhone 3GS i november och har vårdat den ömt sedan dess. Beställde den på telia.se

Nu har den drabbats av det välkända problemet med sprickor kring knappar, hörlursuttag och laddningsuttag. Eller rättare sagt, den har haft problemet sedan några veckor efter leverans men eftersom nya sprickor dyker upp hela tiden så börjar det närma sig att jag gör något åt problemet.

Mina frågor: Finns det något generellt utbytesprogram? Innan jag bestämmer mig för att skicka iväg den så vill jag veta ATT jag får en ny, eftersom ju sprickorna är ett uppenbart konstruktionsfel.

Hur går snacket på Telia/Apple om sprickorna? Eftersom så många drabbats borde man ju ha utarbetat något slags plan.

Har jag drabbats av ett måndagsexemplar eller är alla iPhones drabbade? Det vore ju trevligt att kunna anta att utbytesenheten inte kommer att få samma problem, alltså att Apple gjort något åt konstruktionen för att undvika sprickor i framtiden.

Jag köpte som sagt telefonen på Telia.se. Kan jag lämna in den i en Telia-butik eller ska den skickas direkt till Anovo? Får jag utbytestelefon under tiden eller måste jag köpa en extratelefon?

Tacksam för svar.

Hej.
Du tar med dig leveranssedeln som i detta fall är din garantisedel till närmaste Telia butik för att rådgöra med personalen vad som gäller i ditt specifika fall. Om butiken du väljer att besöka har utbytestelefoner eller inte, kan jag inte svara på tyvärr.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av FreddeB:

tack för svar. Jag är medveten om att du inte sitter i ledningsgruppen men är Telia medvetna om att trådlöst internet och Windows 7 är de två senaste teknologierna för att kommunicera???? Ni marknadsför er stenhårt men stödjer inte senaste Windows operativet.... Ok...

Edit, fick ett supportsvar från annat håll på Telia och för den som händelsevis försöker få Mobile Connect att fungera på Windows 7 here goes:

1. Ladda ner filen "Win 764.zip" via länken längst ner på sidan och spara den på datorn (t.ex. på skrivbordet).
2. Dubbelklicka på mappen du ladda hem och klipp ut filen som finns i den mappen. Klistra sedan in filen på t.ex. skrivbordet.
3. Öppna kontrollpanelen och kontrollera att det står "visa efter små ikoner" uppe i högra hörnet.
4. Klicka på ikonen "enhetshanteraren".
5. I enhetshanteraren klickar du på "pilen" framför ikonen "usb-styrenheter" som då grenar ut sig i underikoner.
6. Högerklicka på underikonen "usb-masslagringsenhet" och välj "uppdatera drivrutin". Klicka sedan på valet "välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn" och bläddra sedan fram till filen du klistrat in på skrivbordet och välj den.
7. När uppdateringen är klar kommer det fungera att installera uppkopplingsprogrammet "mobile connect".

https://sakerlagring.telia.se/user/Files/Browse.aspx?PartnerID=68&Share=93f5aca6-f227-4d4f-9b89-3e5f48adaaf8

Hej!

Mobile Connect fungerar på Win 7, det stämmer. Alla våra senaste modem fungerar med Windows 7. Telia Connect är en programvara Telia själva har utvecklat som alternativ till de programvaror som redan finns i modemen. Just nu håller man på att utreda om det finns ett behov för en egenutvecklad programvara.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av djdisc:

Ja det där med visual voicemail är ju faktiskt bara pinsamt att telia inte har lanserat. iom att de var den första operatören i hela sverige.

Hej

Vissa saker tar betydligt längre tid att utreda än andra.
Men som jag har skrivit de gånger denna diskussion har uppkommit så kommer vi att meddela er i samma ögonblick som vi får veta något.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Seriouz:

Vet inte om denna fråga har besvarats, har sökt men ej hittat ngt (om ngn vet svaret så ge gärna feedback)

Fråga:
Jag har för 2 månader sedan köpt en iphone 3gs 16gb med Telia abonnemang 200 (förhöj) + 29 (abb)
och undrar om jag kan betala av den förhöjda månadskostnaden och abonnemangsavgiften på en faktura?
Detta har jag alltid kunnat göra hos Tele2.

Tack på förhand!

Hej

Denna fråga har behandlats tidigare, ja. Men det kan vara värt att a upp den igen.
Nej, det går tyvärr inte att slutbetala den förhöjda månadsavgiften hos Telia. Vi är medvetna om argumenten som talar för att man ska kunna göra det. Men som det ser ut idag så finns inte möjligheten.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej!

Jag kollar upp och återkommer så fort jag fått svar.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej!

Nu har jag fått svar.
Som det ser ut nu så finns det inga planer på att släppa Telia Connect för Windows 7.
Det är inte helt bestämt att det inte ska komma, man håller på att kolla på det nu för att ta ett slutgiltigt beslut.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av theplague:

Telia Kundservice:
Om man som företag tecknar/ska stå för abonnemanget hos er, måste det då vara ett företagsabonnemang?

Hej.

Om man har ett Aktiebolag så är det så att man är hänvisad till våra företagsabonnemang.
Har man däremot en enskild firma, handelsbolag, enkelt bolag eller liknande så kan man välja i hela Telias produktportfölj av privat så väl som företags abonnemang.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice