Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Telia Kundservice
  • Plats Luleå
  • Registrerad 2009-04-20
  • Senast aktiv 2015-01-13
  • Antal inlägg 185

Foruminlägg

De senaste inläggen Telia Kundservice har skrivit i forumet.

Ursprungligen av FreddeB:

Kära Telia, jag undrar när ni ämnar släppa en version av "Telia Connect" som är kompatibel med Windows 7

Hej!

Jag kollar upp och återkommer så fort jag fått svar.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej!

Du kan prova att uppdatera modemet via vår hemsida, Modem och programvaror - Mobilt bredband - Support - Kundservice Privat - Telia.se.
Följ instruktionerna på sidan så ska det förhoppningsvis lösa problemet.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av frazze:

Jag undrar hur Telias Centrex-lösning samspelar med iPhone? Jag har noterat följande:

* fungerar bra (och nästan felfritt?) med andra Telia Centrex-kunder hos andra bolag.
* fungerar inte alls med icke-Telia-kund, dvs dubbel-nollan (00) framför

Personligen ser jag ingen fördel/finess med att se att någon har ringt mig via Centrex-växeln (00) eller direkt (ingen 00).

Det finns MEX-appar hos iTunes App Store från bla DataPhone och TelaVox, men dom gör ju inget annat än fixar med hänvisning.

Hur kan Telia hjälpa oss att få en fungerande caller-ID-presentation?

Hej!

Jag har kollat det här med Centrex-avdelningen men som det ser ut nu så har vi ingen lösning för detta. Jag hoppas att det kommer att komma en lösning eftersom att det är ett problem för er Centrex-användare.
Om du har mer frågor kring detta måste jag be dig ringa Centrexsupporten på 90400.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av Capeman:

Hur går det? Något datum än? Nu har Telia "sett över" det i snart två år, ett beslut måste väl kunna fattas snart?

Hej!

Tyvärr så har jag inget annat svar att ge än det vi gett tidigare. Telia ser fortfarande över det, men det finns inget datum för lansering än.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av kenjon:

"ett erkänt fel som berättigar till ny telefon om man tar den till en Applestore"
Apple erkänner garanti...

Hur menar du att man ska kunna bevisa det? Ta med ett vittne? Ett foto man tog innan garantin gick ut?
Lite luddigt är det, jag vill bara veta Telias tolkning.... vad kräver ni som ett bevis?

Hej!

Ett bevis kan ju vara t.ex. om telefonen har varit inne på service för samma fel innan garantin har gått ut.

Normalt när garantin har gått ut så måste du själv står för reparationen, om du inte vill göra det så lämnar du in en reklamation t.ex. via närmsta Telia butik. De registrerar då ärendet med en utförlig beskrivning och vilka krav på kompensation du har.

Detta är den beskrivning jag kan ge på hur det går till när garantin för telefonen har gått ut, hoppas att den svarar på dina frågor.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av kitesurf:

Vem ska jag ta min trasiga iPhone till (mjukvaru/hårdvaru-fel), Apple eller Telia?
Den är köpt hos Telia vid lanseringen i Sverige förra sommarn, dvs mer än ett år sedan.

Konsumentköplagen gäller väl två år för sådana fel?

Den har fastnat i återställningsläget, ett erkänt fel som berättigar till ny telefon om man tar den till en Applestore (visat felkod 1002 sedan i november då den pajjade). Personalen i Teliabutiken vill inte hålla med och Apple hänvisar till Telia.

Hej!

Du kan vända dig till en Teliabutik för att lämna in den på service.
Eftersom att garantitiden har gått ut så får du själv stå för reparationskostnaden, om du inte kan bevisa att det är ett ursprungligt fel.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej

Har du en iPhone med abonnemang från Telia kan du nu skaffa Telia Navigator för iPhone. Du hittar den enklast i App Store genom att söka efter Telia. När du hämtat och aktiverat appen får du en 5-dagars prova-på-period.
Telia Navigator har kartor från Navteq. Priser: 19:-/dygn, 99:-/månad, 1100:-/år inkl. moms. Fram till den 30e April 2010 är det kampanjpriser. 1 månad för 59:-, 1 år för 499:- Betalningen sker enkelt via din mobilfaktura.
Löpande uppdateringar via vägverket i Sverige. Fartkameraplaceringar i Sverige och Europa från Speed Camera Database. Sök i app store efter Telia Navigator för att hitta den enklast.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Drakfot:

Kommer Telia kunna erbjuda Micro-sim som tvillingkort till befintliga abonnemang inför den stundande lanseringen av iPad? Så att man inte behöver ha dubbla abb. bara för att kunna 3G-surfa med iPaden.
micro-SIM - Wikipedia, the free encyclopedia

Hej
Som det ser ut för dagen så har vi inte någon information att lämna om detta. Tyvärr.
Men så fort vi får information om detta ärende så kommer självklart våra kunder att få reda på det.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Rajje:

På vilket sätt spärras det som ni kallar "fildelning"? Per definition är det ju fildelning att t.ex. maila en PDF till någon eller t.o.m. bara besöka en vanlig webbsida och ta del av dess HTML- och JPEG-filer. Är det vissa portar, t.ex. dem vanligtvis använda av BitTorrent, som är låsta? Är även i så fall portar för t.ex. AFP - protokollet för personlig fildelning på Mac - låst?

Hej

Denna fråga är tagen vidare upp i organisationen och vi avvaktar ett klargörande.
Tack för visat tålamod.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice.

Ursprungligen av theplague:

Telia Kundservice:
Vad kostar det att skicka ett SMS till Namibia?
Er info om utlandspriser är minst sagt rörig.

Pris per sms till utland är 1.50/st enl Telias hemsida med följande adress:
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
Priset är oberoende av vilket land man skickar sms till.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej!

Med fildelning menar vi p2p-trafik som till exempel bittorrent, DC & Kazaa.
Jag måste få återkomma angående frågan om IP-telefoni, postar ett svar till veckan.

Hej!

Skype räknas som IP-telefoni, och spärras därför i mobilsurf Alltid.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av Kasaen:

Blev nyligen uppringd av en försäljare som jobbade på uppdrag av telia.

Eftersom hon klarat det obligatoriska provet i okunnighet måste jag vända mig hit.

Hon ville få mig att byta från fri surf extra till fri surf alltid. Det är en väsentlig skillnad i pris men jag behöver svar på lite frågor.

På er hemsida står det att all trafik förutom fildelning och ip-telefoni är ok med "alltid". Vad är fildelning enligt er? Ibland använder jag iPhonen som modem till datorn. Då för att surfa, kolla mail m.m. Det är här jag undrar vad er definition av fildelning är. Är det bara trafik som avser torrents och liknande tjänster som ni spärrar eller kan man inte alls ladda hem filer från internet?

IP-telefoni. Menar ni skype då? Inget jag använder alltför ofta, men kan vara bra att veta om det går eller inte.

Ser fram emot ett svar.

Mvh
Kalle

Hej!

Med fildelning menar vi p2p-trafik som till exempel bittorrent, DC & Kazaa.
Jag måste få återkomma angående frågan om IP-telefoni, postar ett svar till veckan.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Ursprungligen av T11:

Hej!

(Kanske är det jag som är kass på att söka, men jag kunde inte finna svaret på min specifika fråga. Ber om ursäkt om det har besvarats tidigare.)

Angående Telia Mobilsurf Alltid:
----------------------------
När man förbrukat sin trafikgräns på 0,5GB/mån så förbehåller sig Telia rätten att begränsa hastigheten till 120 kbit/s, och det tyckte jag var ok när jag tecknade avtalet. Men, nu när jag ser hur det fungerar så verkar det som om man inte ens kan ansluta till App Store eller ens använda enkla applikationer såsom de som kommer från speltillverkaren Storm8 (Racing Live, iMobsters m.fl.). Och det var knappast min föreställning om hur det skulle bli, känner mig aningens besviken. En begränsning av hastigheten ska ju bara göra det långsammare, inte döda tjänster. Att GPS:en inte funkar vid strypningen, det kunde man ju räkna ut eftersom det är en så pass krävande tjänst. Men att öppna App Store och att använda små textbaserade applikationer är ju en barnlek i sammanhanget.

Jag får känslan utav att 3G-tjänsten stängs av helt o hållet, stämmer det? Det är isf en väsentlig skillnad på formuleringen mellan att "sänka hastigheten" och att "helt slå av tjänsten". Hoppas att det är jag som missat en inställning på iPhonen, om inte så skulle jag inte rekommendera någon att hoppa på Mobilsurf Alltid. Hur ligger det egentligen till?

Hej!

Tjänsten stängs inte av när du förbrukat din datamängd, utan hastigheten sänks bara.
Du kan däremot behöva starta om telefonen efter att du nått upp i spärren. Om du fortfarande inte kan surfa efter det så kan du kontakta iphonesupporten via 90200 eller telia.se/chatt.

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej!

Du kan tyvärr inte beställa nya inloggningsuppgifter till homerun via mina sidor. Du kan ringa 90200 eller chatta med oss här: Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!

Med vänliga hälsningar
Susanne Boström
Telia Kundservice

Hej
Anders Häll heter jag och jobbar på Telia Kundservice.
Jag vill bara passa på och tipsa om att Telia från och med den 13e och två veckor framåt inte kommer att ta betalt för sms till hjälporganisationer kopplade till 90 nummer med hjälp till Haiti . Dessutom skänker vi 5 kronor för varje SMS till katastrofhjälp för Haiti.
Kunder till Telia och Halebop som befinner sig på plats på Haiti kommer även att från och med imorgon och två veckor framåt kunna ringa och smsa utan kostnad till hela världen. Det kostar heller ingenting för kunderna att ta emot samtal.

Mvh
Anders Häll
Telia Kundservice