- Zoega
- Medlem ●
- Stockholm
Jag stängde ner itunes, så efter en liten stund plingade det till i telefonen så var den upplåst.
Nu när jag ansluter till iTunes, frågar den "Det fins en uppdatering tillgänglig för operatörsinställningarna på din iphone. Vill du hämta den nu?"
Vad kan detta vara? Är den bara aktiverad kanske, men inte operatörslåst?
Eller är det bara datainställningar m.m? Nä men det funkar att surfa på 3G.
Om man går under Carrier, så ser man Telenor, Comviq, Sweden 3G, SWEDEN (3G) och TELIA S som valbara.
Nej du är inte petig.
Jag upplever även lagget i det simplaste programmet som kontaktlistan.
Jag menar. OpenGL spel fungerar laggfritt... men inte kontaktlistan? Något måste vara väldigt fel?
Något som också laggar är när man skriver... auto-stavningen laggar mer än på min förra.
Någon som vet om aktiveringen måste ske på samma dator som iPhonen ska användas tillsammans med?
Jag var nummer tio i kön i Växjö och fick den vita 16 GB som jag ville ha. Uppskattar att det var ca 30-40 i kön när jag kom in. De hade fått 80 iPhones och när jag klev ut ur butiken var det säkert lika många i kön, så de 80 lär ha gått på någon dryg timme
Någon som vet om aktiveringen måste ske på samma dator som iPhonen ska användas tillsammans med?
Nej det måste den inte.
Är det någon mer än jag som tycker att Youtube! lirar bättre än tidigare?
Funkar skitbra via 3G.
Ser att flera har haft problem med att få 3G-täckning, det har jag med, har inte sett skymten av 3G! Och om jag har det försvinner det lika fort och jag får då nöja mig med EDGE.
GPS:en funkar under förväntan, om man sitter i en bil och kör i 70-90 km/h, så hänger den inte alls med, och helt plöltsligt kan "bollen" köra ut på en äng och stanna där, mycket märkligt! Bollen hackar och det tar en bra stund för den att lokalisera sig.
GPS:en funkar under förväntan, om man sitter i en bil och kör i 70-90 km/h, så hänger den inte alls med, och helt plöltsligt kan "bollen" köra ut på en äng och stanna där, mycket märkligt! Bollen hackar och det tar en bra stund för den att lokalisera sig.
Läste att GPS antennen i iPhone 3G är förliten för att kunna användas för "Turn-By-Turn navigation".
Är det någon som visste om detta :
13. Vilka hastigheter kan du nå maximalt?
De hastigheter som maximalt kan nås är 384 kbit/s i 3G nätet och 2 Mbit/s i Telias Surfzoner via Homerun. Fram t.o.m 22 mars 2008 kan alla nå de högsta hastigheterna i turbo-3g och i Telias Surfzoner via Homerun. Maxhastigheten i turbo-3g är 7.2 Mbit/s och för Telias Surfzoner 54 Mbit/s.
Kan man inte längre komma upp ill 7.2Mbit/s ???
Ska det vara "Fr.o.m (från och med) 22 mars 2008..." tro?
Annars står det faktiskt att det var bättre förr i tiden
De hastigheter som maximalt kan nås är 384 kbit/s i 3G nätet och 2 Mbit/s i Telias Surfzoner via Homerun. Fram t.o.m 22 mars 2008 kan alla nå de högsta hastigheterna i turbo-3g och i Telias Surfzoner via Homerun. Maxhastigheten i turbo-3g är 7.2 Mbit/s och för Telias Surfzoner 54 Mbit/s.
Ska det vara "Fr.o.m (från och med) 22 mars 2008..." tro?
Annars står det faktiskt att det var bättre förr i tiden
Tror inte det läs själv https://www.tewss.telia.se/privat/link.do?channelId=-101922&type=EDITORIAL&tabId=0&OID=214444#14
Fan va dåligt om det är så !!!!! Varför göra så ??
Jag jobbar på Telia och kollade upp detta internt innan säljstarten av iPhone då jag också hittade detta på Telia.se. Fick svar att maxhastigheten fortfarande är 7.2 mbit och är alltså inte fram t.o.m. 22 mars 2008! Jag ska framföra att informationen fortfarande är felaktig!
Ni som har problem med 3G, har ni 3G-simkort?
Jag jobbar på Telia och kollade upp detta internt innan säljstarten av iPhone då jag också hittade detta på Telia.se. Fick svar att maxhastigheten fortfarande är 7.2 mbit och är alltså inte fram t.o.m. 22 mars 2008! Jag ska framföra att informationen fortfarande är felaktig!
Hur vet man om man har ett 3G simkort då?
Hmm, på mitt sim står det bara: "telia mobitel" och sedan lite siffror...
Detta betyder alltså att jag måste skaffa mig ett nytt sim då?
Jag har inte köpt någon 3G lur än, men när jag gör det, är det bara till att säga det till den lille Telia-Nissen att jag vill ha ett "3G-sim" och så får jag punga upp med typ en 100-lapp och så får jag ett nytt sim också? Kan man behålla sitt gammla nummer? Eller hur fungerar det? (mitt simkort är lite jätte gammalt)
OT: Ni kommer förmodligen banna mig från forumet när jag nu börjar snacka om Sony Ericsson telefoner, men jag tar risken!
Jag hade en SE W800i innan iPhonen, jag såg ALDRIG en skymmt av 3G teckning eller något med 3G att göra! Stödjer inte SE W800i 3G, eller var det simkortet som inte kunde leverera denna "funktion"?
Det kan hända att du behöver nytt SIM-kort om det är gammalt. Jag fick byta ut mitt för några år sedan. Naturligtvis kan du ha kvar ditt nummer och det kostar inget.
W800 har inte 3G.
Puh, tack! Ganska bra att veta liksom
Men kostar det verkligen ingenting, bara helt (det underbara ordet) gratis att få ett nytt simkort?
Puh, tack! Ganska bra att veta liksom
Men kostar det verkligen ingenting, bara helt (det underbara ordet) gratis att få ett nytt simkort?
Jag betalade inget i alla fall. Och det tycker jag inte du ska göra heller. Tror dom fixar det gratis utan att säga något, ring kundtjänst.
ja, jag använder 3G-kortet jag fick med min lur. Men som sagt, inte ens Edge har jag?!
Går det inte att synca en viss händelse från iPhoto? Vill inte synca alla bilder eller senaste händelser...
iTunes går fortfarande efter album, så gör ett album av de bilder du vill synka och kryssa sedan i det i iTunes.
Verkar som många har ganska mycket problem ändå! =/
Fattar inte riktigt vad som var fel med gps'en men... Lagg gillar vi ju inte!
Känns det som att man lika gärna kunde behållt sin gen.1 iPhone?
Eller var det en redig "wow-kännsla" - helt klart värt att jag köpte den, ingen ånger alls?
Jag har varit ute och strosat där jag bor, Råå i Helsingborg (postnummer 252 69, Holger Danskes Gata) och varken när jag är hemma eller ute ser jag skymten utav Edge- eller 3G-loggan. Enligt Telias täckningskarta ska jag ha turbo-3G överallt kring mitt hem... Jag har aktiverat 3G, även roaming. Har VPN något med det hela att göra? Eller något annat?
Hur kan man mäta hastigheten ? Går inte göra någon tptest. heller !!
Kan säga att det är långt ifrån turbo 3G.
O vad menar du med "fortfarande" kommer Telia att sänka turbo 3G i framtiden ?
Hur kan man mäta hastigheten ? Går inte göra någon tptest. heller !!