Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G: Har ni stött på några problem än?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Salmonella: Jag hoppas verkligen inte det.. jag hoppas mer på att det beror på mjukvaran än hårdvaran.

Personligen tror jag det är mjukvaran som är lite buggig, hoppas på en uppdatering snart

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-14 01:12

Till er som stött på buggar och lagg. Kör återställ så den uppdaterar till senaste firmware builden.
Läs mer: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246877-080713-firmware-build-ute-f-r-iphone-3g.html

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-14 12:29

Ngn mer som har problem med blåtanden?
Står bara söker enheter och nu upptäckningsbar, men jag kan inte se den ngn annanstans

//nvm hittade felet kunde bara para ihop med ett Bt headset

Senast redigerat 2008-07-14 13:20

Inlämnad på telia för reparation. De sa att det skulle ta 10 arbetsdagar, men det får man nog ta med en nypa salt. Känns ju meningsfullt att man har köat och hållt på och sedan fått en defekt lur...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 17:53
Ursprungligen av stur_2000:

Inlämnad på telia för reparation. De sa att det skulle ta 10 arbetsdagar, men det får man nog ta med en nypa salt. Känns ju meningsfullt att man har köat och hållt på och sedan fått en defekt lur...

Jag gjorde samma sak, jag är också lite skeptisk i o m att lurarna är slut. Dock sa handlaren sa att Apple var väldigt måna om att service/garanti skulle gå så snabbt som möjligt, så dom trodde att dom var väl förberedda för detta.

Det roligaste var att jag fick erbjudit en Siemens årsmodell 90-tal som lånelur. Jag frågade bara hur dom tänkte jag skulle synca över mina telefonnummer.

Det skulle väl inte ta mer än ett par veckor att knappa in dom viktigaste kontakterna på den med T9, så jag stod över erbjudandet.

Det är en jäkla lur att suga batteri alltså. Det är bara att konstatera. Men jag har slagit av WiFi på den. Jag ser ingen anledning till att sitta konstant uppkopplad mot vårt trådlösa nät på jobbet. Det borde spara en del kräm.

jag kan maila friskt i mitt hemnätverk, men inte på edge- eller 3g-nät. Någon som här en gissning? Kan ta emot mail överallt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-14 15:31
Ursprungligen av henkebarn:

jag kan maila friskt i mitt hemnätverk, men inte på edge- eller 3g-nät. Någon som här en gissning? Kan ta emot mail överallt.

Du använder förmodligen din internetleverantörs smtp i luren. När du är hemma stämmer det, men när du inte är det så får inte telefonen kontakt med smtp:n. Du måste alltså hitta en smtp-server som kan nås från alla nät. Gmail, me.com osv.

Mitt enda problem hittills är att tangentbordet i mail är fruktansvärt segt, typ 3-4 sekunder mellan varje bokstav man slår, detta är bara i mail, ingen annan gång är man använder tangentbordet.

Då är det något vajsing. För mig finns en viss latency, men det rör sig om någon tiondel av en sekund.

Ursprungligen av stålis:

Mitt enda problem hittills är att tangentbordet i mail är fruktansvärt segt, typ 3-4 sekunder mellan varje bokstav man slår, detta är bara i mail, ingen annan gång är man använder tangentbordet.

Kalendrar får fel färg!

Jag har 5 kalendrar i iCal som har olika färger, dock default färger i iCal. Men när jag synkar dem till min iPhone får de helt andra färger. Detta är mycket irriterande. Lite sökningar på nätet visar att det är fler som har detta problem men ingen har hittat någon lösning.

Är det någon här som vet mer?

Ursprungligen av bastuman:

Jag har 5 kalendrar i iCal som har olika färger, dock default färger i iCal. Men när jag synkar dem till min iPhone får de helt andra färger. Detta är mycket irriterande. Lite sökningar på nätet visar att det är fler som har detta problem men ingen har hittat någon lösning.

Är det någon här som vet mer?

Inte mer än att jag också råkat ut för detta nu....

De problem jag har upplevt är som ni säger kontaktboken som är seg ibland och jag har inte speciellt många kontakter...

Det som jag funkar sämst för mig är dock när man skall lägga på efter att någon har ringt upp mig. Precis när jag skall klicka på "lägg på" så blir bara telefonen svart och jag måste trycka på power-knappen och sen "hem" knappen för att sedan låsa upp knapplåset och se att "samtalet avbröts/det blev något fel - vill du ringa upp eller avbryta?" typ. Gör jag något fel när jag lägger på kanske? Kan man trycka på någon annan knapp än just den stora röda "Lägg på" knappen på skärmen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 21:11
Ursprungligen av sounken:

Det som jag funkar sämst för mig är dock när man skall lägga på efter att någon har ringt upp mig. Precis när jag skall klicka på "lägg på" så blir bara telefonen svart och jag måste trycka på power-knappen och sen "hem" knappen för att sedan låsa upp knapplåset och se att "samtalet avbröts/det blev något fel - vill du ringa upp eller avbryta?" typ. Gör jag något fel när jag lägger på kanske? Kan man trycka på någon annan knapp än just den stora röda "Lägg på" knappen på skärmen?

Det där låter mysko. Först låter det som om den du snackade med hann lägga på innan du lade på, men i så fall går den bara tillbaka i vila (om den var i vila när du blev uppringd). Men något sånt felmeddelande har inte jag fått bara för att jag lade på...

Ursprungligen av sounken:

Det som jag funkar sämst för mig är dock när man skall lägga på efter att någon har ringt upp mig. Precis när jag skall klicka på "lägg på" så blir bara telefonen svart och jag måste trycka på power-knappen och sen "hem" knappen för att sedan låsa upp knapplåset och se att "samtalet avbröts/det blev något fel - vill du ringa upp eller avbryta?" typ. Gör jag något fel när jag lägger på kanske? Kan man trycka på någon annan knapp än just den stora röda "Lägg på" knappen på skärmen?

Använder du något skydd/case för iPhonen? Ibland så kan skydden täcka för en sensor som får telefonen att tro att den ligger emot örat (och skärmen stängs av/blir svart automatiskt).

Ursprungligen av Zimmerman:

Måste man lägga på? Jag stoppar bara ner luren efter samtal. Så gjorde jag med min Nokia och SE också.

Om du har ringt en fast telefon och personen i andra änden lägger på så avslutas väl inte samtalet om inte du lägger på? Säg att du ringer hem till någon och de lägger på för att prata i en annan telefon i huset, då läggs ju inte samtalet på. Så det borde vara klokt att lägga på om man ringer en fast telefon.

Du har nog rätt...kanske den på andra sidan inte lägger på alls...då är man avlyssnad

Har bara ringt mobiler än så länge med iPhone, men jag märker att när den andra lägger på så bryts linjen omedelbart. Jag behöver aldrig trycka på den röda. När det gäller att ringa till fasta så tycker man ju att gsm-nät borde känna att signal är avslutad - aktivitet upphört - och lägga på....efter en viss tid alltså.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Säg att du ringer hem till någon och de lägger på för att prata i en annan telefon i huset, då läggs ju inte samtalet på. Så det borde vara klokt att lägga på om man ringer en fast telefon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 21:11

Jag hade också att den var seg, men så startade jag om luren och då blev den genast mycket rappare. Alltså inte en återställning utan vanlig hederlig omstart.

Måste man lägga på? Jag stoppar bara ner luren efter samtal. Så gjorde jag med min Nokia och SE också.

Nu när jag testar här hemma så lyckas jag inte få felmeddelandet utan allt verkar funka som det ska :/ Är nog bara jag som gör något konstigt "i stridens hetta" när jag skall avsluta samtalet vilket gör att jag får det. Står förresten inte riktigt så som jag sa först utan "Samtal misslyckades" sen finns det 2 knappar "Ring upp" eller "Avbryt".

Hmm, nyligen ändrade jag en bokning i kalendern i iPhonen, från idag till i morgon. På MobileMe visas den både idag och i morgon. I iCal ligger den kvar på idag. Kort sagt, synkning funkar inte alls som det ska.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-15 15:48

"iPhone laggar" YouTube - iPhone laggar sönder
Från simon på iphoneinfo.se

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-15 23:29
Ursprungligen av soft:

"iPhone laggar" YouTube - iPhone laggar sönder
Från simon på iphoneinfo.se

AppleInsider | Apple testing first bug fix update to iPhone Software v2.0

Apple is already testing the first maintenance and security updates for version 2.0 of its iPhone Software that aim to improve performance and fix a number of outstanding bugs.

Ibland när jag får ett sms så hackar signalen upp och fortsätter tills jag stängt av den. Samma sak ibland när det ringer och jag inte svarar.

Jag var hemma hos en bekant idag och iPhonen hittade inte hans trådlösa nät, det dök inte upp alls. Nätet funkade bra med hans dator, så det var inget fel på det, och iPhonen funkar bra med mitt nät här hemma. Mycket förbryllande.
Kan ju tillägga att jag knappt hade någon täckning alls heller, medan hans telefon, även den med Telia-abonnemang, fungerade utmärkt.

Buggig mjukvara eller bristande hårdvara?
*dramatisk musik*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 08:31

Magnus Krantz: Det är inte att din polares nät inte broadcastar SSID då?

Ursprungligen av Trineo:

Magnus Krantz: Det är inte att din polares nät inte broadcastar SSID då?

Jag frågade det också, men han sa att den skulle göra det. Jag provade också at skriva in nätets namn i iPhonen, men den hittade inget ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-16 15:46

Oasis: Finns säkert prylar du själv har som många andra tycker är "överskattade" men inte sitter vi andra här och spyr över dig för det!

Själv skall jag köpa minst en docka (där iPhone får stå på laddning över natten) men bara av ditt inlägg skall jag nog köpa två.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 00:32

inlägget raderat.

Tagga ner tonen. Det går att diskutera utan att bli otrevlig.
/Admin

Bevaka tråden