Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3G: Har ni stött på några problem än?

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Pain Reaper:

Fungerar felfritt för mig också, men det tar dock mellan 30-60 min att göra en säkerhetskopiering varje gång vilket känns lite drygt..:tveksam:

Och du här senast uppdateringen av firmware? Dvs 2.0.2?

Ursprungligen av henkebarn:

Och du här senast uppdateringen av firmware? Dvs 2.0.2?

Jajamensann, den fixade jag dagen den kom, och min iPhone är Up-To-Date så att säga.. Så fort jag ändrat/tagit bort/lagt till något så skall den säkerhetskpoieras av iTunes, vilket gör mobilen obrukbar i runt en halvtimme, hur segt som helst.. Att installera ett nytt program tar dubbelt så lång tid via iTunes som om jag laddar ner det direkt i mobilen via 3G-nätet..:tveksam:

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-07 12:21

BlackSmp: hehe diskutera kan man alltid göra

Jag har inga personliga erfarenheter av windows mobile då jag aktat mig för mobiler med detta OS. Jag har haft mobiltelefoner från både Nokia och Motorola som jag har behövt starta om betydligt oftare än en gång i veckan så att starta om min iPhone en gång varannan vecka ser jag inte som något problem. Däremot skulle det ju vara underbart att slippa omstarterna helt

Jag har aldrig haft något problem med att säkerhetskopieringen tar lång tid, brukar ta 3-4 minuter, och jag uppdaterade till 2.0.2 direkt när den kom...

MEN igår när jag kopplade in den tog det helt plötsligt 40 minuter att få den helt klar!
Gör den någon Mega-säkerhetskopiering ibland, eller har min också börjat fela?

Jag har inte lagt in något program eller ändrat något heller sen förra synkningen!

  • Medlem
  • Ale
  • 2008-09-07 17:25

Problem med musik i iphone

Hej

Jag har ett problem med min Iphone och det är att efter en till två dagar försvinner all min musik och filmer i min iphone (din ligger kvar men kan ej nås när man tycker på ipod, men man ser att utrymmet är upptaget när man kollar via Itunes). Jag har återställt telefonen ett antal gånger utan att det hjälper....

Är det något fel på min mobil?
Någon som har en lösning eller måste man lämna in den till Telia?

Mycket tacksam för svar....

Ursprungligen av tmtmtc:

Hej

Jag har ett problem med min Iphone och det är att efter en till två dagar försvinner all min musik och filmer i min iphone (din ligger kvar men kan ej nås när man tycker på ipod, men man ser att utrymmet är upptaget när man kollar via Itunes). Jag har återställt telefonen ett antal gånger utan att det hjälper....

Är det något fel på min mobil?
Någon som har en lösning eller måste man lämna in den till Telia?

Mycket tacksam för svar....

Jag fick exakt samma problem för en vecka sedan knappt, fast allt försvann efter en synkning för mig, men utrymmet var upptaget enligt iTunes precis som för dig, men min iPhone visade att jag hade 0 låtar/videos.. Jag fick köra en Restore på min och sedan synka om den med min säkerhetskopia/back-up och därefter synka om allt till min iPhone 2 gånger, sedan starta om min lur och sen funkar det.. Hoppas detta inte händer igen för det tog totalt runt 7 timmar att göra detta.. Enbart att lägga in min back-up tog 5 timmar.. Tur att det var helg när jag gjorde det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-08 12:47

är det någon mer än jag som har upptänkt att när man klickar på kontakt appen och kommer in i kontaktboken så stannar den till för någon sekund, om man istället trycker på telen och sedan på kontakt fliken så buggar det inte, då kan man börja leta efter den önskade kontakten direkt. visst är det konstigt?
någon mer än mig som har upptäckt det?

Ursprungligen av w_ille:

är det någon mer än jag som har upptänkt att när man klickar på kontakt appen och kommer in i kontaktboken så stannar den till för någon sekund, om man istället trycker på telen och sedan på kontakt fliken så buggar det inte, då kan man börja leta efter den önskade kontakten direkt. visst är det konstigt?
någon mer än mig som har upptäckt det?

Det där är sak samma för mig vilken av dem jag klickar på, buggar lika hårt båda två..:tveksam:

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-07 17:35

Jag har testat Windows i två telefoner, en Qtek och en E-Ten och det är fruktansvärt dåligt, hängde sig konstant. Har nu haft min iPhone i snart en vecka utan en enda krasch på vare sig själva telefonen eller med nåt program. Världsklass!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 12:31

jag har börjat annvända telefonen å sen kontakter nu för det e så j*vla jobbigt när det buggar sådär, hur e det för alla er andra?

Kontakter är seg, men genom telefonen går det bättre, ja.

Det tar 3,5 - 4 timmar för mig att återställa från säkerhetskopian...
Och det ända som han då lägger in är kontakterna, anteckningarna, sms'en (ingen media, musik, video).
Jag tycker att det är en mycket lång tid för lite data!

Ursprungligen av Erik Dungert:

Det tar 3,5 - 4 timmar för mig att återställa från säkerhetskopian...
Och det ända som han då lägger in är kontakterna, anteckningarna, sms'en (ingen media, musik, video).
Jag tycker att det är en mycket lång tid för lite data!

Jag håller med! Sist tog det drygt 5 timmar för min iPhone att bli klar med min säkerhetsuppdatering efter en Restore.. Så lång tid tar det ju inte ens att installera Windows Vista med alla uppdateringar på en PC.. Skamligt!!

Nu hände det igen! Startar min iPhone (3G 2.0.2) och skall upptäcker att den ännu en gång "inte har" några låtar eller videos.. Inga Apps går att starta heller utöver dom som är orginal.. Kollar jag hur många låtar osv jag har i mobilen (Inställningar - Om) så står det 0 låtar och 0 videos.. Men kollar man på mitt kvarvarande minne så stämmer det med det den visar när jag har låtarna osv..
Så allt finns på min iPhone, men mobilen hittar dom inte.. Allt funkade innan jag stängde av den (jobbar på ett lager och har då min iPhone avstängd i mitt skåp). Håller på att synka om den i iTunes nu och hoppas att jag slipper helvetesproceduren jag fick genomgå förra gången.. Då tog det totalt nästan 7 timmar att återställa den och få den att fungera igen.. Sen skall jag skicka ett mail till Apple i USA för att se vad dom har att säga om detta "lilla" problem jag har..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-12 17:23
Ursprungligen av Pain Reaper:

Nu hände det igen! Startar min iPhone (3G 2.0.2) och skall upptäcker att den ännu en gång "inte har" några låtar eller videos.. Inga Apps går att starta heller utöver dom som är orginal.. Kollar jag hur många låtar osv jag har i mobilen (Inställningar - Om) så står det 0 låtar och 0 videos.. Men kollar man på mitt kvarvarande minne så stämmer det med det den visar när jag har låtarna osv..
Så allt finns på min iPhone, men mobilen hittar dom inte.. Allt funkade innan jag stängde av den (jobbar på ett lager och har då min iPhone avstängd i mitt skåp). Håller på att synka om den i iTunes nu och hoppas att jag slipper helvetesproceduren jag fick genomgå förra gången.. Då tog det totalt nästan 7 timmar att återställa den och få den att fungera igen.. Sen skall jag skicka ett mail till Apple i USA för att se vad dom har att säga om detta "lilla" problem jag har..

För det första kommer de hänvisa dig till Telia och för det andra så kommer de hänvisa dig till 2.1

Ursprungligen av zappee:

För det första kommer de hänvisa dig till Telia och för det andra så kommer de hänvisa dig till 2.1

Mm vet.. Apple har den absolut sämsta kundsupporten av alla jag kan tänka på.. Betalar man inte 500:- om året får typ en verbal "fuck you" i telefonen.. Visst, för bra support kan det vara värt att betala en liten peng för, men detta är ju löjligt.. Hoppas uppdateringen löser detta problem.. Annars köper jag en flygbiljet och kastar min iPhone mitt i skallen på den ansvarige på Apple..O:-)

Sen kommer ju då kruxet att jag inte använder Telia i min iPhone

Senast redigerat 2008-09-13 18:36

2.1 är HELT UNDERBART. Laggar ingenting i SMS längre, allt flyter mycket bättre.

Inte för att jag märkt några direkta skillnader på 2.1 jämfört med 2.0.2 förutom att "3G" numera slipper ha den där fula vita rutan bakom sig nu.. Men det kräver väl några dagars användande innan man märker någon skillnad kan jag tänka mig

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-14 00:02
Ursprungligen av Pain Reaper:

Inte för att jag märkt några direkta skillnader på 2.1 jämfört med 2.0.2 förutom att "3G" numera slipper ha den där fula vita rutan bakom sig nu.. Men det kräver väl några dagars användande innan man märker någon skillnad kan jag tänka mig

Hur kan du inte märka någon skillnad? Allt flyter på som i gamla 1.1.4!!

Ursprungligen av Sajmoon:

Hur kan du inte märka någon skillnad? Allt flyter på som i gamla 1.1.4!!

Har inte använt den så mkt ännu.. Den har bara legat på mitt bord.. Skall använda den ordentligt nu för att se om dom verkligen håller vad dom lovar..:p

Nog flyter det på lite bättre och vissa menyer osv har blivit snyggare.. Men batteritiden är inte sååå mkt bättre.. Täckningen är detsamma.. Går däremot över till "No Service" hela tiden (men det går fortfarande att ringa och vara ute på nätet via 3G).. Ibland står det även "Sweden3G" ist för "Telia" (föredrar ifs bägge alternativen före "Telia")..

Tror jag skrivit tidigare att jag har problem med att den ibland slutar hämta nya mail, enda som hjälper är en omstart. Jag upplever att det problemet blivit värre efter uppdateringen till 2.1. Tidigare var det kanske en gång i veckan, nu kan det bli flera gånger på samma dag.

Min iPhone låser sig titt som tätt och startar om sig.. Sen är ju det sköna problemet att när den byter mellen 2G & 3G så svarar inte Home- eller Sleep-knappen, utan det tar en minut innan det händer något.. Dessa problem hade jag inte innan 2.1 kom..

Jag upplever fortfarande väldigt ofta att Safari kraschar när man lyssnar på iPod samtidigt. Fruktansvärt störigt!

Stött på något skumt med min kalender.
Jag har kollat både bakåt en hel del år och även framåt en hel del år men punkten som ska visa om det finns något inbokat eller inte som visas nederst finns på alla dagar.

Ursprungligen av heiko:

Stött på något skumt med min kalender.
Jag har kollat både bakåt en hel del år och även framåt en hel del år men punkten som ska visa om det finns något inbokat eller inte som visas nederst finns på alla dagar.

Ska tillägga att jag har kollat min Outlook om det finns något dessa dagar men de är lediga men i telefonen visar det att något är inbokat.

Ursprungligen av heiko:

Stött på något skumt med min kalender.
Jag har kollat både bakåt en hel del år och även framåt en hel del år men punkten som ska visa om det finns något inbokat eller inte som visas nederst finns på alla dagar.

Vad är det för nedladdningsknapp nere till höger på bilden?

Det undrar jag också.

Ursprungligen av henkebarn:

Vad är det för nedladdningsknapp nere till höger på bilden?

Ursprungligen av henkebarn:

Vad är det för nedladdningsknapp nere till höger på bilden?

Det är om jag har fått en inbjudan till ett möte från en kollega eller någon person från ett annat företag.

Trycker jag på denna knapp får jag upp själva inbjudan och får tre alternativ.
Den ena är att jag tacka ja, eller föreslå en ny tid eller helt enkelt tacka nej till mötet.

Ursprungligen av heiko:

Det är om jag har fått en inbjudan till ett möte från en kollega eller någon person från ett annat företag.

Trycker jag på denna knapp får jag upp själva inbjudan och får tre alternativ.
Den ena är att jag tacka ja, eller föreslå en ny tid eller helt enkelt tacka nej till mötet.

Coolt! Är det Exchange eller är det något jailbrake program?

Bevaka tråden