Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone X - Förhandsbokning 27/10

Tråden skapades och har fått 666 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fick in ordern 09.02 på Tre, plockade precis upp telefonen och skalet från nudient.se på ICA Helgen är räddad

Första reaktion: Känns riktigt rejäl, bra vikt i telefonen. Skärmen känns enorm jämfört med iphone 7. FaceID verkar fungera bra från olika vinklar. Riktigt trevlig telefon. Ska bli kul att få testa mera under kvällen!

Jag fick mobilen vid 12 från telenors butik.
Silver 64

  • Medlem
  • 2017-11-03 16:48

Nu ska jag åka och hämta min telefon på Coop! Ska bli fantastiskt kul att leka med den ikväll.

  • Medlem
  • 2017-11-03 16:59

La en beställning på Elgiganten kl 09:04 men har ännu inte hört något från dom om mobilen någon annan som också beställt där men inte hört något?

Apple verkar verkligen ha producerat väldigt många. Med tanke på att den dels släpps i massor med länder samtidigt idag och att leverantörer som Elgiganten och mindre aktörer som Dialect till och med har exemplar i butiken tyder på en ganska så bred tillgång.

Kul, hoppas alla får tag i sin inom kort.

Lite offtopic, men såg att de gick ut med att mobilt bankid inte funkar med faceid... vill påstå motsatsen. Funkar kanonbra ??

Ursprungligen av razorfisk:

Lite offtopic, men såg att de gick ut med att mobilt bankid inte funkar med faceid... vill påstå motsatsen. Funkar kanonbra ??

Hur då menar du?

När jag tittar på min X rakt framifrån är skärmen något varm i tonen. Men så fort man vinklar den det minsta åt något håll blir den blå/vit.
Någon annan med samma ”problem”.

  • Medlem
  • 2017-11-03 18:50

Skriver från min X här, funkar kanon. Nu måste utvecklarna fixa sina appar bara.

Ursprungligen av everlast:

Hur då menar du?

Vi tar det i andra iphone x tråden

Ursprungligen av everlast:

När jag tittar på min X rakt framifrån är skärmen något varm i tonen. Men så fort man vinklar den det minsta åt något håll blir den blå/vit.
Någon annan med samma ”problem”.

Japp. Har nämnt det i den andra X tråden.

Spontant gillar jag allt mkt men har lite svårt för den mörka läppen som hänger ned från toppen ?

Kan tipsa er med telenor att ringa kundtjänst, fick mitt spårningsnr den vägen, skriver detta meddelande på X
Aningen störigt att man måste swipa upp för att nå hemskärmen men det kommer väl en update för det. Telefonen är tokvarm under återställning, tydlig skillnad mot 7an.

  • Medlem
  • 2017-11-03 19:22
Ursprungligen av biffenrydberg:

Kan tipsa er med telenor att ringa kundtjänst, fick mitt spårningsnr den vägen, skriver detta meddelande på X
Aningen störigt att man måste swipa upp för att nå hemskärmen men det kommer väl en update för det. Telefonen är tokvarm under återställning, tydlig skillnad mot 7an.

Återställningen tar ju en evighet... Så här lång tid har det aldrig tagit innan och kopian är inte ens stor.

Tyckte det gick jättefort och då var det bilder sen 3GS att återställa ?

  • Medlem
  • 2017-11-03 19:35
Ursprungligen av jimel:

Tyckte det gick jättefort och då var det bilder sen 3GS att återställa ?

Startade om telefonen, sen var det fart!

iPhone X elgiganten

Ursprungligen av Rodbeta:

Lyckost! Har också beställt från Elgiganten, men har inte fått något bekräftelse än..

När beställde du eller fick din orderbekräftelse? Fick min 09:15 27/10 men har inte hört ett knyst från dem!

Tråkigt att höra att du inte fått något än! Har du spårat den med hjälp av unikt id? Där står ditt preliminära leverans datum! Jag fick orderbekräftelse kl 9.06, en silver 256! Fick Idag runt kl 10 sms att mitt paket kunde hämtas ifrån ombudet ? skriver från den just nu och jag är kär ❤️

Ursprungligen av everlast:

När jag tittar på min X rakt framifrån är skärmen något varm i tonen. Men så fort man vinklar den det minsta åt något håll blir den blå/vit.
Någon annan med samma ”problem”.

Samma för mig vet inte vad det kan bero på..

  • Medlem
  • 2017-11-04 02:54
Ursprungligen av everlast:

När jag tittar på min X rakt framifrån är skärmen något varm i tonen. Men så fort man vinklar den det minsta åt något håll blir den blå/vit.
Någon annan med samma ”problem”.

Ursprungligen av HelinAkkus:

Samma för mig vet inte vad det kan bero på..

Det är helt normalt, inget är fel på era enheter.

Apple Says Minor Screen Burn-In and Shifts in Color When Looking at iPhone X Off-Angle Are Normal

Citat:

Taget från MacRumors

According to Apple, when you look at an OLED display from a side angle, you may see shifts in color and hue, something that's a "characteristic of OLED" and "normal behavior."

Ursprungligen av Sake:

La en beställning på Elgiganten kl 09:04 men har ännu inte hört något från dom om mobilen någon annan som också beställt där men inte hört något?

Jepp, samma sak för mig. Inte hört något trots orderbekräftelse 09:15.

Ursprungligen av HelinAkkus:

Tråkigt att höra att du inte fått något än! Har du spårat den med hjälp av unikt id? Där står ditt preliminära leverans datum! Jag fick orderbekräftelse kl 9.06, en silver 256! Fick Idag runt kl 10 sms att mitt paket kunde hämtas ifrån ombudet ? skriver från den just nu och jag är kär ❤️

Har inte ens fått något unikt id än.. Bara orderbekräftelse och den kan man inte söka med. Förstod det som att först när man får kvitto så finna det unika ID:t där?

Väntar spänt på mitt ex - grattis till tidig leveran

  • Medlem
  • 2017-11-04 10:08

La min beställning 09:04 så borde fan fått min mobil igår man blir ju inte lite trött på Elgiganten såklart att dom ska strula ringt hundra tals gånger till dom och får samma svar att dom inte vet... Ska fortsätta ringa tills jag får min mobil...

Ursprungligen av Rodbeta:

Har inte ens fått något unikt id än.. Bara orderbekräftelse och den kan man inte söka med. Förstod det som att först när man får kvitto så finna det unika ID:t där?

Väntar spänt på mitt ex - grattis till tidig leveran

Om du går in på deras kundservice chatt så kan du be dom att skicka elektroniskt kvitto till din mail, på det kvittot finns det unikt id längst upp till höger. Jag fick inte heller den i början utan var tvungen stt be dom skicka den till mig. Sen när du fått den går du in på hemsidan och söker på spåra leverans sen skriver du in koden. Det tar bara någon minut för dom att skicka så tycker absolut att du ska göra det!

  • Medlem
  • 2017-11-04 10:24
Ursprungligen av HelinAkkus:

Om du går in på deras kundservice chatt så kan du be dom att skicka elektroniskt kvitto till din mail, på det kvittot finns det unikt id längst upp till höger. Jag fick inte heller den i början utan var tvungen stt be dom skicka den till mig. Sen när du fått den går du in på hemsidan och söker på spåra leverans sen skriver du in koden. Det tar bara någon minut för dom att skicka så tycker absolut att du ska göra det!

Dom har stängt idag och imorgon...

Ursprungligen av Sake:

La min beställning 09:04 så borde fan fått min mobil igår man blir ju inte lite trött på Elgiganten såklart att dom ska strula ringt hundra tals gånger till dom och får samma svar att dom inte vet... Ska fortsätta ringa tills jag får min mobil...

Vad tråkigt att du inte fått din leverans än! Jag tjatade på dom varje dag och spårade den med unikt id och där stod det att jag skulle få den 11.03.17. Så jag hoppades alla dagar att jag skulle få den och det fick jag som tur! Tycker att du ska kolla med id:et så kan du se när den skulle levereras. Det är såklart preliminärt men det ger lite hopp ändå och detgick bra för mig!

Ursprungligen av Sake:

Dom har stängt idag och imorgon...

Ring dom! Det står att deras kundservice har öppet 10-17 på lördagar.

Ursprungligen av HelinAkkus:

Om du går in på deras kundservice chatt så kan du be dom att skicka elektroniskt kvitto till din mail, på det kvittot finns det unikt id längst upp till höger. Jag fick inte heller den i början utan var tvungen stt be dom skicka den till mig. Sen när du fått den går du in på hemsidan och söker på spåra leverans sen skriver du in koden. Det tar bara någon minut för dom att skicka så tycker absolut att du ska göra det!

Aha! Bra tips! Ska göra det direkt på måndag när dem öppnar igen!

Ursprungligen av HelinAkkus:

Ring dom! Det står att deras kundservice har öppet 10-17 på lördagar.

Dock är det helgdag idag = söndag.. Vi får vackert vänta tills på måndag. Dem sänder ändå inget under helgen, så spelar väl mindre roll i praktiken - men håller med om att det är sjukt frustrerande! Blev lagom glad av att dem säljer telefonerna i sina butiker istället för att leverera till dem som förbeställt också :@

Ursprungligen av Rodbeta:

Dock är det helgdag idag = söndag.. Vi får vackert vänta tills på måndag. Dem sänder ändå inget under helgen, så spelar väl mindre roll i praktiken - men håller med om att det är sjukt frustrerande! Blev lagom glad av att dem säljer telefonerna i sina butiker istället för att leverera till dem som förbeställt också

Nej de har öppet idag endast stängt på söndag och helgdag.

Bevaka tråden