Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synthesizers.com -analog modulsynth

Tråden skapades och har fått 314 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Främst siktat in mig på att göra en variant av den portabla 22-varianten, men då med en baklucka för strömförsörjningen. Kanske blir det ett kabinett för 24 platser (2*12).

Hur det med egentillverkandet av kabinett ute i Nät-Sverige? Jag tycker Dot-coms portabla 22-kabinett ser lite tunna ut, att ivrigt patchande skulle kunna få dem att välta. Ni som tillverkat egna, har ni bilder på kreationerna? Skulle vara kul att se lite närbilder på olika lösningar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-28 16:49

Kolla på bilden på mina så ser du ett bottenkabinett med lutande front, det välter man inte i första taget. Toppkabinettet som jag byggt däremot är lite vingligt om man patchar övre raden. Jag tänkte fästa det i bottenkabinettet med sådana där hakar som man har på case.

Bilden på min studio i Hemmastudio-tråden visar ganska bra hur mitt ser ut och det gungar en del när man patchar de övre delarna. Man får hålla emot om man känner sig nervös.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-03-30 19:59

Tänkte det : När ska man betala in moms & tull vid import
av ett sånt här system / delar ? Tidsfrist eller omgående?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-30 20:22

När jag har handlat så får man inte ut paketet utan att betala, det kommer att sitta ett inbetalningskort till tullen på paketet, det ser du på avin när den kommer.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-03-30 20:33

Få ut paketet?
Trodde det var hem till dörren med UPS typ

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-30 20:35

Näe, det har det inte varit när jag beställt, det hamnar hos posten om man är privatperson, eller hamnade senast för ett år sedan ungefär. Det kanske är så för att man skall pröjsa tullen...? Jag har inte orkat ta reda på det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-30 20:42

När jag har fått saker skickade med UPS så har de ringt och bett mig betala innan de har kommit ut med paketet. Det var lite oproffsigt skött, tyckte jag. Känns inte så jävla safe att stå och rabla kreditkortssiffror i telefon...

När jag fick x0xb0xen, så fuckade posten upp det och gav mig paketet först. Sen ringde de senare på dagen och bad om ursäkt och bad mig komma förbi senare på kvällen för att betala. Sen andra gånger så ligger det en AVI i brevlådan som säger "betala 325:- annars får du inget paket".

Sist nu av UPS när jag fick prylar från MusicstoreKoeln ringde de någon dag efter jag fått och betalat och ville ha lite uppgifter för att kunna tulla mig. Så det är olika.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-31 13:22

Synthesizers.com skickade mina kabinett med UPS. Tok smidigt, hemlevererat till dörren.

Mvh
Demokid

Hej alla; ny på forumet, ny på modularer (trots att min första synt var en MS-10). Nu är jag dock sugen; jag har tagit del av era inlägg och det verkar nog som att jag vill satsa på Synthesizers.com. Jag skulle därför vilja fråga:

1) Finns det någon .com-ägare som skulle kunna tänka sig att visa sitt system vid tillfälle?
2) Finns det någon som kanske tom har .com-prylar salu?
3) Finns det någon som brinner för ett annat system som han/hon gärna visar upp?

Har bara läst om detta på nätet, och det vore förstås lite kul att få se och höra några system i verkligheten innan man tar och beställer hem...

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-14 08:33
Ursprungligen av Jeff Cooper:

2) Finns det någon som kanske tom har .com-prylar salu?

Jag har eventuellt nedanstående dot-com moduler som jag funderar på att avyttra då jag ändå inte har tid att använda dem:

4 x Q106 Oscillator (med CRS-option)
1 x Q107 Filter
1 x Q150 Transistor Ladder Filter
2 x Q108 Amplifier
2 x Q109 Envelope
1 x Q113 8-ch Mixer

Jag har även en del gamla Moog Modular pryttlar som jag funderar på att sälja eftersom de bara står och samlar damm. Jag har dock svårt att skiljas från dem så jag måste fundera lite innan jag bestämmer mig ...

Ursprungligen av neriks:

Jag har eventuellt nedanstående dot-com moduler som jag funderar på att avyttra då jag ändå inte har tid att använda dem:

4 x Q106 Oscillator (med CRS-option)
1 x Q107 Filter
1 x Q150 Transistor Ladder Filter
2 x Q108 Amplifier
2 x Q109 Envelope
1 x Q113 8-ch Mixer

Jag har även en del gamla Moog Modular pryttlar som jag funderar på att sälja eftersom de bara står och samlar damm. Jag har dock svårt att skiljas från dem så jag måste fundera lite innan jag bestämmer mig ...

Låter intressant, jag kanske kan återkomma när jag kommit underfund med vad jag vill ha? (och du har hunnit fundera lite mer...)

1) Ja, jag PM:a så får vi se vad vi kan ordna.
2) Nej, inte längre
3) Jag hade Doepfer förut och även om jag kanske trashat dem någon gång inser jag nu att de verkligen har sin nisch och att det är ett vansinnigt bra system för pengarna.

Bevaka tråden