Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hartmann Neuron VS

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 09:57

Gah! billig jue!

Men hur mycket kraft suger den? Och låter den så bra som man kan tänka sig?

RECENSION!!! *kräver*

På annat håll har folk tyckt att det nya priset är dyrt pga: 1. NVS suger extremt mycket kraft och 2. är fett instabil. Jag tror att de överdriver, dock. Särskilt rörande punkt 2 (även om en viss instabilitet nämns i alla recensioner jag hittat, hittills).

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 11:07

JÄVLAR!!!

det var fantamig riktigt intressant det här!

Kopior, jisses hur har det där gått till!!

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2005-10-06 11:09

Kopior?!? Det här kommer ta hus i helvete... vad kommer andra tillverkare tycka om Musicstore nu? Vad säger kunder?

Bootleg? Hm, låter lite mysko. Skulle någon gjort piratkopior av kontrollenheten? Hehe. Eller är de bara sura för att någon säljer dem billigt.

Trist för er som beställt. Undrar vad detta kommer innebära för de som köpt från Musicstore och om det även gäller Thomann.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-06 11:11

Hoppsan! Så länge varade min lycka :rolleyes:
Undrar hur det nu blir med min beställning. Klart intressant.

Det kan inte vara helt rätt att göra kopior på kontrollern om inte riktningarna har läckt från den fabrik som gjort den från början. Hartmann har inte rätt att stämma någon för att sälja den billigt. Oj oj oj

Är detta syntharnas motsvarighet till jeans från Kina?

Här är en recension av VS som jag inte har orkat att läsa än då jag har lite tight med tid just för tillfället:
http://www.audiomidi.com/aboutus/reviews/hoover_neuron_vs.cfm

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-10-06 11:13

Wow! En ny såpa på g!

Vilken tur att jag valde pay at delivery som option då

Värsta såpan!!

Fast det verkar ju skumt att Thomann har samma pris

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-06 11:17

:eek: :eek:

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 11:20

*just nu i telefon med musicstore*

deras personal verkar inte ha en aning om detta, just nu läser dom på hartman-siten efter min anmodan ...

kan vara ett utspel från hartman på en icke överenskommen prissänkning, undrar vad eu:s handelsdomstsol skulle säga om nåt sånt...

återkommer senare med mer info...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Kanske någon som hackat hartmanns sida?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 11:28
Ursprungligen av sisältää:

Kanske någon som hackat hartmanns sida?

Just min tanke när musicstore fågelholkade om detta ..

Dom kunde inte svara på det, han sa att dom fått in 200 artiklar från hartmann denna veckan och att han inte hade en aning om vad detta handlade om, han satt med mig i luren och läste nyheten nu precis ... gietvis ganska förvånad ... vi får se vad det blir av detta , väntar nu på at bli återuppringd från musicstore om hur detta ligger till ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-06 11:25

Jag har precis skrivit till Music Store Köln och bett dem förklara.

Musik-schmidt.de, thomann och Musicstore har den för ?149...
2 handlare har den för ?499...

Nå'n har sk*tit i det blå skåpet helt klart.

Jag har oxå mailat Music Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-06 11:33

Fattar inte Hartmann att de kommer att bli måttligt populära om Neuronen kommer ut till massor med folk?

Thomann och dylika kan ju helt enkelt ha hängt på "på pappret" när de såg musicstores pris för att inte förlora kunder (de har ju inga enheter inne). Det är väl så de gör, ofta.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 11:41

Kan ju vara så jäkla illa att musicstore köpt in dessa nån helt annanstans ifrån ... kanske finns det en fabrik som tillverkar dessa som musicstore snokat reda på och köpt en flock "vid sidan" så att säga ...

inte ovanligt ...

Och jag tror din tes sisältää stämmer bra, dom andra som inte har i lager hänger på och använder musikstore som press på tillverkaren ...

tyskar är farliga när det gäller affärer.. har själv MÅNGA dåliga erfarenheter av det där ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Musik-Schmidt har i lager och säljer oxå för ?149 :hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 12:02

Hoho gissa om det är upptaget på Hartmann, och den personen jag talade med på musicstore "is busy for the moment" ...

hehe, det här ska bli riktigt spännande...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 12:11

eh?? Det här låter ju helt jätteskumt mysko...:confused:
Men att musictsore skulle brutalsänka priset till ?149 är väl knappast tänkbart, om de kostar 6-700 i vanliga fall så måste ju inköpspriset ligga en bra bit över 149 och de vill väl knappast sälja saker till förlust?

Om det verkligen är piratkopior så lär det väl bli ett jävla liv om det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-06 12:16

Nu blev jag lite lipig

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 12:22

Pratade med Musicstore igen,

Dom bedyrar att dom ger 3 års garanti på produkten ifråga, att musicstore tar på sig allt ansvar och påpekar att jag ju beställer av musicstore inte hartmann ... och när jag frågar vad det hela handlar om, får jag bara till svar att hans chef är just nu igång att reda ut det hela medelst sina jurister. Han ville inte koppla mig till sin chef.

Hos hartmann har det varit upptaget sedan jag började ringa runt om det här.

Skumt, vi lär väl få se en uppföljning under dagen, jag fortsätter ringa hartmann.

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • 2005-10-06 12:36

Go Don Sherlock, go!

Blir intressant att se hur det hela egentligen hängde ihop till slut.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 12:36

Jag pratade precis med självaste Axel Hartman och såhär ligger det till..

Musicstore har på något vis lyckats handla skitmycket av den fabrik (en fabrik i Munchen) som tillverkar hartmans grejor .. givetvis har dom ju fått köpa dessa grejor till ett jäkla pris så just nu håller hartman på att förbereda juridiken för detta, första prio är att få bort musicstores "kampanj" och se till att dom inte kan fortsätta sälja hartman, andra prio lär väl blir att skaffa en ny fabrik ...

kul .. Axel Hartman var inte glad ...

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Ursprungligen av Don:

Musicstore har på något vis lyckats handla skitmycket av den fabrik (en fabrik i Munchen) som tillverkar hartmans grejor ..

Ursprungligen av sisältää:

:kaaaka!:

Frågan kvarstår varför fabriken valde att göra som dom gjorde, om det nu inte bara var några anställda som drygade ut veckopengen :hmmm:

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 15:04
Ursprungligen av replicant:

:kaaaka!:

Frågan kvarstår varför fabriken valde att göra som dom gjorde, om det nu inte bara var några anställda som drygade ut veckopengen :hmmm:

Som sagt, Tyskland är i en otrolig svacka fortfarande, deras ekonomi har inte återhämtat sig sedan den rasade, dom har inte uppnått sina tillväxtmål varkens förra eller detta året.. och arbetslösheten minskar givetvis då inte heller ... sen blir det en ond spiral av det hela, och den som kan tjäna en spänn extra, ser till att göra det...

Ser hela tiden den här typen av händelser i Tyskland nu och frågan är var det kommer att sluta ... inte minst vad det gäller detaljhandel, och då vårt fack. T.ex. den som startade Thomann, var antagligen bara rätt i timing, eller bara väldigt klarsynt ... men även Thomann medverkar till att det går dåligt, billiga prylar till folk över hela Europa, även då Tyskland, gör det inte lätt för tyska handlare (eller för några handlare för den delen ...)

Vet att thomann gör såna här kupper titt som tätt, men oftast är det fördelaktigare för inblandade parter att klia varann på ryggen istället för att stämma varandra....

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-06 12:37

Hmmm...intressant...

Verkar inte som att Axel är uppmärksammad på att Musik-Schmidt och Thomann kör samma glada kampanj.

Bevaka tråden