Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hartmann Neuron VS

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .

nu har musik-schmidt höjt priset till 198 euro.

Fast det går fortfarande inte att beställa

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-06 23:28

Lasse: Jag fick det där mailet från Music Store jag med. De uppmuntrar mig att inte godta paketet utan låta det skickas tillbaka till dem. Däremot har jag inte fått någon bekräftelse från Thomann än .. jag kanske blir utan?! :eek:

Hmmm...gjorde en beställning hos Thomann...på tyska. Gulp!
Tyska är inte min grej. Det stod "danke" och lite sånt när jag beställt.
Sen fick jag ett mail som enligt babelfish löd:

"Very honoured customer, thank you for your confidence in our products and services. We received and for treatment to our coworkers passed their order on. As soon as the order was worked on, receive from your partner with Thomann a confirmation of order with all important information to your order."

Nåja - vi får se vad som händer. :hmmm:

Ursprungligen av Rizzo:

Lasse: Jag fick det där mailet från Music Store jag med. De uppmuntrar mig att inte godta paketet utan låta det skickas tillbaka till dem. Däremot har jag inte fått någon bekräftelse från Thomann än .. jag kanske blir utan?! :eek:

Jag börjar också få samma känsla av oro.
Vem ska tillverka dom enheter som Thomann har beställningar på
Själv hann jag aldrig lägga någon beställning hos vare sig Thomann eller Musik-Schmidt, eftersom jag avvaktade besked angående avbeställningen hos MusicStore

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-07 00:18

hehe jo jag vet men jag kan inte hitta Neuron när jag söker där på svenska sidan av nån anledning.

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-07 08:28

Jäklar vilken soppa !

Var inne hos Jam i Stockholm och lirade på Neuronen ( den stora ) och måste säga att jag tyckte att den lät bra !

En sådan skulle man ha....

L

Studio bygger med säkerhet sin artikel på en tråd jag startade på deras forum som mer eller mindre helt var referat från den här tråden. Tänkte skriva till att de borde tacka 99musik (och Don) för tipset men gjorde aldrig det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 09:10

Artikeln på Studio-sidan sa inte så mycket, och jag måste nog säga att vi här på 99musik (med Don i spetsen som stjärnreporter) visste allt redan innan Studio skrivit om det.

Jag fick ett mail från Thomann nu idag där det stod att Neuron VS är slutsåld. Så valet jag har nu är att behålla den som Music Store Köln redan har skickat till mig, eller låta bli och då bli utan.

Trevligast vore ju helt klart om Hartmann, Music Store Köln och Hartmanns gamla leverantör kunde göra upp och komma överens om vad som gäller. Jag vill gärna ha en Neuron VS (eftersom jag inte har råd med en Neuron)

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-07 09:18

Rafflande värre...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 09:28

Lasse: Din VS från Thomann är på ingång?

Tublenco: Eftersom du la din beställning efter att jag lagt min på Thomann borde du får samma sorgliga besked som jag - att den är slutsåld.

Det vi fortfarande inte vet i det här fallet är om fabriken sagt "Ey! Mannen? Du vill köpa massa VS va? Kolla här. Fint pris. 450 masknier. Du vill ha?" eller om det var Music Store som sa "Ich will Ihre VS für kein geld gekaufen. Jawohl! Schnell!".

Det är som sagt nu upp till Music Stores advokater att ta reda på om de har gjort fel eller inte, och även om jag tycker lite synd om Hartmann så klart så hoppas jag att Neuron-kunderna ska få support. Det handlar om 450 enheter - det är väl inte så många ändå?

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-07 10:31
Ursprungligen av Rizzo:

Lasse: Din VS från Thomann är på ingång?

Ja, det verkar så än så länge...har inte fått någon svar på min förfrågan från igår men jag har ju som sagt fått beställningsbekräftelse med det låga priset...
Iofs så stod det i bekräftelsen att de inte hade den på lager och att det kunde dröja ett par veckor...vi får se...

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 10:35
Ursprungligen av lasselu:

Ja, det verkar så än så länge...har inte fått någon svar på min förfrågan från igår men jag har ju som sagt fått beställningsbekräftelse med det låga priset...
Iofs så stod det i bekräftelsen att de inte hade den på lager och att det kunde dröja ett par veckor...vi får se...

Någonting säger mig att du hann få en beställningsbekräftelse innan någon på thomann hunnit spärra beställningsbekräftelserna tilll alla i den antagligen strida ström av Neuron-beställningar som lär ha glidit in igår ...

Ser ut som du har en chans att få en billig hartmansupported Neuron .,..

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-07 11:06
Ursprungligen av Don:

Ser ut som du har en chans att få en billig hartmansupported Neuron .,..

Jag håller tummarna för det iallafall...:)

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 09:28

Undrar om studio själv grävt vidare för att verifiera de andrahandsuppgifter de fått... antagligen inte ... jag skulle ju kunna vara en riktigt mytoman som hittat på allt om fabriksförsäljningen etc. ...

Man ska inte tro på allt man läser på internet ....

---

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 10:26

Precis, uppenbarlgien har du "tagit" allt härifrån i princip...
De håller ju rätt så bra koll på andra forum, vad som händer osv för att hänga med själva....

"Det handlar om 450 enheter - det är väl inte så många ändå?"

För ett företag i hartmanns storlek så kan 450 enheter betyda allt för dess framtid, även om det hade handlat om billigare produkter.

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 11:05

Var får ni 450 ifrån?

Har jag missat något?

---

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 11:43
Ursprungligen av Don:

Var får ni 450 ifrån?

Music Store har gått ut med ett e-brev till sina VS-kunder där de förklarat att de köpt 450 enheter från Hartmanns gamla leverantör. Tror till och med att Lasselu postade det här i detta forum.

Nu står det 200 för att de kanske har 200 kvar :rolleyes: även om det känns som om 450 borde gå att sälja rätt så fort.

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 11:59
Ursprungligen av Rizzo:

Music Store har gått ut med ett e-brev till sina VS-kunder där de förklarat att de köpt 450 enheter från Hartmanns gamla leverantör. Tror till och med att Lasselu postade det här i detta forum.

Nu står det 200 för att de kanske har 200 kvar :rolleyes: även om det känns som om 450 borde gå att sälja rätt så fort.

När jag talade med dem i telefon nämnde han att dom fått in 200 i lager denna veckan ...

Antagligen var det kanske vad dom han få från fabriken innan hartman stoppade det hela ...

Hartmanns gamla leverantör... tja det kan ju stämma nu, antagligen har ju hartmann bytt fabrik vid det här laget...

---

"Var får ni 450 ifrån?"

Det undrar jag också.. 200 enheter var det väl?

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-10-07 11:41

450 stod det på Musicstores hemsida från början.

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 11:56

Det innebär att fabriken gjort sig i runda slängar 400000 sek på det här ...

Räknar på att Musicstore tar 149 eur inkl. 16% tysk moms dvs. 128 eur .. låt säg att musicstore fått ca 25% marginal av fabriken, vilket jag tror är lågt räknat, men ponera, då har musicstore gett ca 95 eur för Neuronen, vilket med 450 enheter lär ha inbringar ca 400000 sek till fabriken och ca 130000 till musicstore... antagligen har musicstore bättre marginal .. säkert närmare 50% ...

det räcker ju till en schysst semesterresa för fabrikören oavsett... (singsing kanske?

---

• Oregistrerad
  • 2005-10-07 13:24

HEHE

http://www.dv247.com/invt/24990

Seen the Hartmann Neuron VS (PC/Mac) at a lower price?
We WILL compete! Email us at pricebeat@digitalvillage.co.uk

Om jag har.... HEHEHE

---

• Medlem
  • 2005-10-07 13:53

Snacka DSP-prylar i en annan tråd kanske? Hålla kvar lite Neuron VS-fokus här.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-07 13:59

Jag lägger upp en ny tråd .....

• Medlem
  • 2005-10-07 14:02

Strular tydligen för Rizzo, så jag gjorde en ny tråd: http://www.99musik.com/forum/showthread.php?t=13892

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-07 14:43

Eh, nu blev det förvirrat...vaddå, snacka DSP-prylar? Och det finns ingen sådan tråd, jgb...

Bevaka tråden