Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hartmann Neuron VS

Tråden skapades och har fått 295 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-10-07 14:46

lasselu: Så går det när man skapar trådar och sedan slår ihop dem. Länken är fixad i alla fall. Vet inte om du missade det, men helt plötsligt så pratades det en massa UAD och annat i den här tråden.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-07 14:49

Ok...:)

Hm, sökning på "neuron" eller "hartmann" ger inga resultat på vare sig thomann eller schmidt längre...

  • Oregistrerad
  • 2005-10-07 18:15

prova att ringa digitalvillage och hör om dom kan matcha musicstores pris ..

HEHE

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Fick ett mail från Thomann där det stod:
"We are waiting at the moment for news form Hartmann - best to keep your eyes peeled on the site!"

Hmm... :hmmm:

  • Medlem
  • 2005-10-08 13:53

"Vi har precis fått smisk och väntar på att se hur mycket av veckopengen som går förlorad"

/Mein

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-10 09:03

Hehe...det verkar som om någon har köpt ett gäng och säljer ut dem på eBay nu...:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 09:13

Lasse: Har du fått din än?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-10 10:27

Nix...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-10 10:31

min har landat i göteborg idag

Kommer kunna hämta den imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 11:06

Mitt har landat på Bromma i morse. Undrar om jag får det ikväll eller i morgon

10-Okt 2005
3:54
BROMMA, SE
OUT FOR DELIVERY

Min landade i fredags och kom nu på morgonen

Jag blir fortfarande inte klok på vad som hänt, eller kommer att hända. När jag köpte min hade inte Music Store situationen uppdagats, och Hartmann anger fortfarande music store som outlet på sin hemsida. Music Store har sagt att dom ska ta hand om allt, och det får man väl utgå ifrån att dom gör, och att dom hittar en lösning tillsammans med Hartmann.

Har oxå skummat igenom Hartmann's forum, och där har det sedan februari utlovats uppdatering som inte levererats än, vilket har varit en av anledningarna till att jag inte har skaffat den tidigare. Verkar som att dom som har Keyboard versionen väntat längst på uppdatering. Man anar ugglan i mossen :hmmm:

Det är väl bara till att sortera in den här under samma kategori som Waldorf Edition, Spitfish och konstatera att funkar det så funkar det. Funkar det inte så är man böckling.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-10-10 11:22

Jaja. Kan inte fokus ligga på hur ni uppfattar maskinen nu då?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-10-10 11:23

Musicstore priset också tillbaka till högre nivåer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 11:24

PF: Jag ska skriva världens längsta inlägg så fort jag fått lägga vantarna på mitt paket.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 11:35

Om musicstore lovar att ordna allt, lovar dom.
Kan de inte erhålla tex nerladdningar och updates är det ju bara att klaga, eller?
Värsta som händer är ju att ni får tillbaka pengarna...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-10 12:23

Jag lär nog få vänta på min...det stod i bekräftelsen att de inte hade på lager och att det kunde ta upp till två veckor...
Om jag nu får någon överhuvudtaget...;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 13:22

Lasse: Du får komma förbi och leka med mig. "Out of delivery" borde betyda att jag får den idag tycker jag Hoppas, hoppas, hoppas .....

Verkar som jag kanske trots allt få en Neuron VS ändå.
Fick precis mail från Thomann. Dom skulle få in 50st om några dagar från Hartmann.
47 av dom var visst redan sålda skrev dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 15:24

Tublenco: Då borde Lasse få sin med iom att han beställde innan både dig och mig (även om jag avbeställde min när fick ett mail att den var slutsåld för tillfället men att de väntade på fler).

Själv sitter jag och väntar på att UPS ska ringa.

Det tycker man ju. Fast det är säkert bäst att maila dom och kolla.
Jag har mailat med en som heter Gary som dessutom skriver på svenska.
What a guy!
Tror att jag kommer få det nu. Får ganska kryptiska svar på mina frågor.
Tre mail på raken där det kort & gott står "ok!" som svar. Hmm... :hmmm:

Edit: nu är det klart. den skickas så fort den kommer in.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 15:51

Skriv på engelska, eller tyska, om du inte är nöjd med svaret. Gary kanske har missförstått dig?

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 16:02

Säkert jäkligt luddigt internt om det här ... skulle inte förvåna mig om thomann shoppat ett gäng från music store ... dom är inte dumma i det där landet... (bara fula och iskalla)*...

*(baserat på historiska fakta)

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

Enligt Gary så får dom leveransen från Hartmann.
Nu får vi bara hoppas att Neuron VS är kul - annars får jag väl försöka sälja det och köpa Don´s Reason

  • Oregistrerad
  • 2005-10-10 16:55
Ursprungligen av tublenco:

Enligt Gary så får dom leveransen från Hartmann.
Nu får vi bara hoppas att Neuron VS är kul - annars får jag väl försöka sälja det och köpa Don´s Reason

Låter trevligt vilket som ...Givetvis önskar jag dig lycka till, men skulle det inte funka, så väntar jag på dig ...

HEHE

---

"du är aldrig tuffare än din sista hit"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 16:04

Skulle inte förvåna mig heller faktiskt Hoppas bara att Music Store och Hartmann kan lösa det hela.

"Hartmanns förra leverantör" låter onekligen som KK tycker jag, vilket vore väldigt synd. Alex Hartmann är en av de få som idag hittar på något nytt. Men jag förstår. Det är inte helt lätt att sälja en synth för ?3500 idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 16:20

Klart som fasen inte Thomann erkänner att de köpt en produkt av en konkurrent. Det är att erkänna att man är nummer 2 och det går inte.

Det är nog rätt många som skulle vilja köpa VS:en av dig om du inte gillar den, men ge den tid. Den är komplex, annorlunda och inte helt lätt att greppa.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2005-10-10 16:24

Åandrasidan så är vi som har handlat från Thomann också blåsta på support om nu de skulle ha handlat från Musicstore...vilket jag inte tror ett dugg på att de skulle ha gjort...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-10 16:39

Thomann har givetvis köpt sina exemplar från Hartmann, eller Hartmanns leverantör. Men, de här 50 extra som Thomann har fått in kan man ju börjar undra var det kommit ifrån

Bevaka tråden