Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EPG (Xmltv version 2) - nyare tvwidget

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-04 20:17
Ursprungligen av Branstrom:

Står helt stilla för mig: Issue 46 - epgwidget - Google Code

Jag råkar ut för exakt samma sak, sedan igår... hoppades på tillfälligt fel, men det är likadant fortfarande. Jag fick ner första tablåerna, men sedan gick det inte längre.

Det är ett fel i grabbern (scriptet som laddar ner tablåer). Jag lägger ut en uppdatering ikväll om jag hinner, annars i morgon.

Ny version ute där problemet med försvunna tablåer skall vara fixat: EPG - den är inte dum den du: EPG version 20080606

Ladda hem, lägg in, tryck T, vänta 10 sek, göm Dashboard, ta fram Dashboard igen. För närvarande ser man inte att nåt händer när tablåerna laddas ner - jag ska fixa till det i en senare version.
Loggorna kollas för övrigt också, vilket innebär att om en logga ändras på servern så kommer den ändras på din dator med (kräver eventuellt att widgeten startas om, beror på hur cachen i Dashboard funkar). Det innebär även att om du råkar få korrupta loggor, eller om en kanal som saknar logga plötsligt får en, så kommer dessa automagiskt laddas ner också. Korrigeringen funkar däremot utan att behöva starta om widgeten.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-06 19:52

Perfekt... nu kan jag använda denna igen.

Älskar funktionen för att se program inom ett dygn!

Gott mos!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-09 16:13

Ahh!!
Skönt, nu funkar det igen.
Tack!!

Yes!!

Nä, funkar fortfarande inte hos mig. Jag har uppdateringen från 0606 och har provat trycka "T" etc, men den fastnar fortfarande på "Laddar hem kanaler". Finns det nån inställningsfil eller liknande att slänga?

Ursprungligen av HankPank:

Nä, funkar fortfarande inte hos mig. Jag har uppdateringen från 0606 och har provat trycka "T" etc, men den fastnar fortfarande på "Laddar hem kanaler". Finns det nån inställningsfil eller liknande att slänga?

"Laddar hem kanaler" - är det texten på baksidan du menar?
Jag tittade efter och där hittade jag två ställen som jag glömt lägga till .gz efter filnamnet, så det kan förklara saken.

Om du kollar i dinhemmamapp/Bibliotek/Xmltv/channels - finns det någon fil som heter tv.jsontv.se.swedb.channels.js där då? Vad står det i den? (Den ska börja med { "jsontv" )

Jag ser att det är nån som lagt en buggrapport på nåt liknande (nr 47), var det du kanske? Av nån anledning så får jag inte mail när folk lägger in en buggrapport. Fast i det här fallet hade det inte hjälpt för den var så otydlig ändå... ska se om jag inte kan uppdatera rapportmallen

Ursprungligen av gusax840:

Om du kollar i dinhemmamapp/Bibliotek/Xmltv/channels - finns det någon fil som heter tv.jsontv.se.swedb.channels.js där då? Vad står det i den? (Den ska börja med { "jsontv" )

"Not Found
The requested URL /json/channels.js was not found on this server."

>"Laddar hem kanaler" - är det texten på baksidan du menar?
Ja just det.

Nä, jag har inte gjort nån buggrapport.

Jag kollade buggrapporten (#47), tog bort min gamla EPG, tog bort filerna i "Channels", laddade hem "EPGbugg47.zip" som var länkad på sidan och nu har jag kanalerna.

Tackar för xmltv genom åren och hoppas på ett fortsatt bra EPG.

  • Medlem
  • 2008-06-15 20:32

Var hittade du den filen?

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Var hittade du den filen?

/Fredrik

Den finns länkad här

  • Medlem
  • 2008-06-15 20:41

Fattar ingenting just nu, står bara att den tankar tablåer men inget händer. Skulle önska en förklaring till det som (inte) sker. Har provat att forca fram tablåer, gick inte. Har tagit bort XMLTV-mappen (ingen ny skapades heller) och fattar inte riktigt detta vad det är jag ska logga in mig på. Lite luddigt för den som inte vart med från start på den här nya varianten av widgeten.

/Fredrik

jag får fram kanalerna på "baksidan" men inga tablåer hämtas - inga logos heller.

har testat att kasta .js filerna o installerat om widgeten, hjälpte ej (inte heller 'forcerad' hämtning av tablåer, T).

några tips?

Vänta till i afton så kan jag se till att få tummen ur och lägga ut en uppdatering. Säg sedan till om det hjälpte, annars får jag studera problemet vidare.

Det är den senaste, jag hoppas den skall avhjälpa problemen med att lägga till kanaler:
EPG - den är inte dum den du: EPG version 20080630

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-06-30 17:07

Guld!

  • Oregistrerad
  • 2008-06-30 18:18

Riktigt bra widget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 18:34

Kanon, nu funkar det här med.
Min mammalediga fru är såååå nöjd.

Är däremot väldigt nyfiken på om du börjat försöka staka ut något liknande till iPhone?

Ursprungligen av Trineo:

Kanon, nu funkar det här med.
Min mammalediga fru är såååå nöjd.

Är däremot väldigt nyfiken på om du börjat försöka staka ut något liknande till iPhone?

Toppen att det verkar funka nu.

iPhone överlämnar jag nog till någon annan än så länge (det finns ju tvapp.se exempelvis). Jag vill koncentrera mig på widgeten först. Köper jag en iPhone så kanske jag tänker om, men med Telias ockerpriser så lär inköp av en sådan dröja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-30 21:25

Med en sådan toppenapp som EPG är så borde du ta betalt €1, eller sätta upp en donationssite... sen lär du ha en iPhone inom kort även med telia´s "ocker"priser.

nu funkar det fint! bra jobbat

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-07 22:30

Funkar inte för mig här, står bara "Laddar ner kanaler.." låtit den stå 5min+

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-08 08:37

Måste bara säga att jag installerade denna till frugan också... hon fullkomligt älskar den nu när hon är hemma hela dagarna, bästa app hon fått installerad har jag hört henne säga.

Sen att jag lyckats få henne något mac-tokig är en annan sak, numera springer hon nästan fram till Macbook Air i affärerna och dreglar lite.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-08-04 23:22

Tack för denna!!!

Xmltv har vart min mest använda widget, och nu kommer det en bättre version. Älskar funktionen med att man kan slå in ett klockslag och se kommande program... Det ända jag saknar från xmltv är plast skinet..

Ursprungligen av adl:

Tack för denna!!!

Xmltv har vart min mest använda widget, och nu kommer det en bättre version. Älskar funktionen med att man kan slå in ett klockslag och se kommande program... Det ända jag saknar från xmltv är plast skinet..

Tacka signaturen Timber för funktionen att hoppa framåt i tiden, det var han som föreslog det i http://www.99.se/vrig-programvara/218560-xmltv-widgeten-retar-ni-er-p-f-rb-ttras-i-eventuell-version-2-a.html . Jag tycker också det är skitbra
För övrigt tror jag mig ha fått med alla förbättringar som nämnts i den tråden.

Att konvertera de gamla utseendena finns med på att-göra-listan. Jag måste bara få tid (och lust) att städa upp i den delen av koden först.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-05 20:45
Ursprungligen av gusax840:

Tacka signaturen Timber för funktionen att hoppa framåt i tiden, det var han som föreslog det i http://www.99.se/vrig-programvara/218560-xmltv-widgeten-retar-ni-er-p-f-rb-ttras-i-eventuell-version-2-a.html . Jag tycker också det är skitbra

Tack själv. Jag ser det som en ära att min idé kommit mer i en så underbar applikation.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-05 15:09

Och snart kommer väl en iPhone/iPodTouchversion

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Och snart kommer väl en iPhone/iPodTouchversion

Haha nä inte från mig inom överskådlig framtid iaf... får se om det ändrar sig ifall jag skaffar en iPhone.
Kolla in http://www.99.se/program-spel-f-r-ipod-iphone/229715-webapp-tv-tabl-till-iphone-ipod-touch.html annars, det kanske kan vara något?

Tablåer för Axess TV finns tillgängliga sedan förra veckan om det kan vara intressant. Vänd på widgeten bara, så finns Axess med i listan.
Jag skall försöka ta mig i kragen och fixa nån grej som hojtar till när en ny kanal dyker upp. För tillfället så dyker nya kanaler bara upp på baksidan i all tysthet.

Bevaka tråden